Kirjoittaja Aihe: Maahanmuutajat ???  (Luettu 6978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Maahanmuutajat ???
« : 28.01.16 - klo:21:00 »
Kun nyt olen aktiivinen tai de aktiivinen tai muuten täällä foorumissa, niin ajattelin jakaa keskustelunavausta aiheesta, ku käy kaikkien hermoille.

Täällä kylläkin kirjoittaa ihan yli älykästä jengiä ja minä, mutta kuitenkin.

Ei ku silleen niinku tää juttu menee näin tai jotenkin.

Siis niinku kirjoitin joskus, et miten tää jengi maahanmuuttajia voi sopeutua Suomeen, no joku viisas kirjoitti, että tehdään kartoitus mitä ne osaa ja silleen.
No sitten laskettiin, et kauhavaan asukasmäärä 3000 tuli taksi kuskeja 570 henkilöä.
Sitmä tietty vitsailin siitä.
Siis olin, niinku vastaan, mut öppis tai joku iski faktoja tauluun, et Ruotsia kuitenkin taloudellissti mamut on kannattaneet ja jotain 70 prosentteja, No prakmaatikkona ja myyntimiehenä laskeskelin, et ei huono sijoitus, vaikkakin huonoja tuloksia on myös mukana erityisesti sosiaalisella puolella, siis siinä 30%.

Pahus, kun oon tosi asioita ja matemaattisesti oppinut työni puolesta laskemaan asioita niin ja öppiksen faktojen mukaan voinut kuin todeta, että totuus on tuolla jossain.
Ei se niin ole, et kaikki on raiskaajia maamme tuhoajia.

Mun laskelmien mukaan 70% on ihan kunnon väkeä, perheellisiä, alaikäisiä ja hyvää jengiä, kun haluaa vaan tehdä työtä ja rakentaa, mut lopuissa on terroristeja ja muuta raiskaaja varas rupusakkia, kun tarvitsee koppi ja muu terapiaa.

Noin ne faktat muutti mun rasistin mieltä.

Voinen olla väärässä. yleensä olen, tai melkein aina.
« Viimeksi muokattu: 28.01.16 - klo:21:08 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #1 : 28.01.16 - klo:21:02 »

Siis kun öpis heitti faktoja ni en ollut niin vastaan, kuin ennen.
Musta ei taida olla rasistiksi tai miksikään, kun faktoilla pelaten mieli kääntyy.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #2 : 28.01.16 - klo:21:14 »
Musta ei taida olla rasistiksi tai miksikään, kun faktoilla pelaten mieli kääntyy.

Noinhan tolkullisen ihmisen mieli toimii. Kunhan olisi -istien purkausten seassa enemmän niitä faktoja!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #3 : 28.01.16 - klo:21:19 »
Noinhan tolkullisen ihmisen mieli toimii. Kunhan olisi -istien purkausten seassa enemmän niitä faktoja!
[/quo

Jotenkin ilmapiiriin tollku ei mahdu, vaan ääri mielipuolisuudet.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #4 : 28.01.16 - klo:21:21 »
Noinhan tolkullisen ihmisen mieli toimii. Kunhan olisi -istien purkausten seassa enemmän niitä faktoja!

Jotenkin ilmapiiriin tollku ei mahdu, vaan ääri mielipuolisuudet
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #5 : 29.01.16 - klo:00:42 »
Jotenkin ilmapiiriin tollku ei mahdu, vaan ääri mielipuolisuudet

Ei mahdu. Itseäni harmittaa kaikkialla se, kuinka nopeasti saa niskaansa jonkin yltiösuvakin leiman. Oma vaikutelmani on, ettei vaikutelmiin kanbata luottaa, niiden pohjalta asetetaan hypoteesit jotka testataan, no yhtäkaikki: 

Kummallisesti tänne alkuun ennätti joukkue jälkinuoruuttaan elävää väkeä, joille kummallisesti tuli kumman kiire poiskin. Äiti kovasti sairaana, you see. Ettei kenelläkään edes isä tai pikkusisko! Vireitä ja viriilejä hassuttelijoita, jotka kiskoivat timmeimmät farkut pinosta. Pahaa ruokaa mutta hyvää viinaa. Vai " omaksuivat kantaväestön juomatavat", ne osasivat jo, mutta kotomaissa sitä on hankalampaa saada, ilojuomaa.  . Epäilin että se oli jonkinlainen interreil. Tömä on rehellinen epäilykseni. Onneksi oli fyffeeä maksaa muös kotimatka.

Hitaammin saapui joukko iäkkäämpää rauhallisempaa perheellisempää väkeä. Asiallisia, ja muuten raittiita. Se sakki joka ei ajattelekaan hakea turvapaikkaa on harrastanut sitä ryhmäraiskuuta, ja ne jotka toivovat saavansa turvassa olla, ovat vielä pahemmin kauhuissaan kuin kantaväestö koska käsittävät joka tempauksen merkityksen ja pyytelevät anteeksi toisten puolesta. Nämä pyytävät eivätkö saisi tehdä jotakin hyödyllistä ja ainakin täällä kaikki kengälliset lapioivat lumia ja syksymmällä ulkoiluttivat vanhuksia koska eräs vok oli Koskelan sairaalan yhteydessä.

En aina oikein ymmärrä. Eläkepommia volistasn, työperäistä maahanmuuttoa uneksitaan ( tänne sateeseen ja pimeään, puhutaan vaikeaa kieltä ja käyttäydytään usein tylysti).

No niin. Nyt tuli sitten opettajaa lääkäriä hammaslääkäriä insinööriä repsikkaa siis työntekijöitä. Eivät tunne käsitettä paskaduuni paitsi niitä en tunne tämän osalta jotka jonottavat sitä poismatkustusasiakirjaa. Miten se eroaa lopputuloksen osalta siltä " työperäiseltä maahanmuutolta" jos he työtä tekevät? 

Itse avittaisin näitä joita ei muuten näemmä tarvii edes kotouttaa. kotoutuvat ihan itse. Siinä työllistyy taas muutama opettaja kun perheet yhdistetään ja tulee oppilaita. Jos vaikka osaavat pelata jalkapalloa yhtä hyvin kuin Hetemajn veljekset, Jugoslavian sotapakolaiset elken väärin muista, sisar tosin paremmin tunnetaan.

Ei kai nyt kukaan jaksa vääntää että juujuu mutta kun niillä on niin tumma se ihokin ja ruskeat silmät.

Ei nyt taas sellaista että ai sinä tarkoitat että rajat auki ja kaikki sisään.

Mitä se säntäily tointaa? Täytyy koettaa selvittää kuka ihminen on. Otetaan nyt jossain sormenjäljet ja ajetaan Interpolin tietokanta läpi vähintään.  Mutta katsotaan, haittaavatko ihan oikeasti kaikki tätä maata.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #6 : 29.01.16 - klo:07:28 »
Kymmenen käskyä.  Kahdeksas käsky:

http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #7 : 29.01.16 - klo:14:08 »
En ole ketjua enää lukenut. Omalta kohdaltani olen päättänyt, että virkavalta hoitaa asiat lakien ja asetusten mukaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #8 : 29.01.16 - klo:14:31 »
Kun kävin Visuveden Siwassa toissapäivänä, näin maahanmuuttajaisän lapsen kanssa tulevan kauppaan.
Suloisen näköisiä.

Pyykit kuivumassa, voisi harkita hetken lepotaukoa ja vaikka ihan päikkäreitä.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #9 : 29.01.16 - klo:15:48 »
Orivesi, Ruovesi, Visuvesi, etenkin se kanavan ranta on meidän poikkeamapaikkoja kun käymmä Pohjanmaal, Laupual, Kauhaval ja Kortesjärvel.

Saan silmiini jopa sen Visuveden Siwan. Ruovedellä en kirjastoa tiedä, mutta kirkko, laivalaituri ja Kalela on nähty. Palatessa Orivedeltä ostetaan ruokaa.

terv. maahanmuuttaja-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #10 : 29.01.16 - klo:15:58 »
 :eusa_angel: terve.

Ruovedellä on vanhainkoti Ruhalassa Pöytälaakson tiellä, siellä käyn tämän tästä.
Samoin Ryuoveden terveyskeskuksen 2. osastolla huoneessa 11 siellä myös kaksi sukulaismiestä.
Aikoinani aloitin harkkarina nuorena tyttönä Ruhalan vanhainkodilla, siellä myös viihtyisät tilat ja ihana henkilökunta, samoin kuin Ruoveden terveyskekuksessa.
MINUN MUMMINI, UKKINI, 3 ENOANI OVAT HAUDATTU SINNE rUOVEDELLE.
äITINI ON SIELLÄ VIHITTY ISÄNI KANSSA JA RIPPIKOULUN KÄYNYT rUOVEDELLÄ, ON SIELTÄ KOTOISIN.
Anteeksi, huudan, en jaksa nyt korata, kaiketi sanat suurinpiirtein oikein.
Ruovedellä kasvaa sinivuokkoja, lempikukkiani, täällä Virroilla ei ole kuin valkovuokkoja, kauniitahan nekin ovat.
Ruovesi on kaunis paikkakunta kaikkinensa, jylhää...ja mm Helvetinkolun luontoreitit, samoin luontopolku, kota, laavu, rantasauna ja kylpytynnyri, erämaja jne ovat enojeni tekemiä, toki muitaklin ollut talkoissa.
Siellä on kaksipuoleinen puukeinukin jonka Eino enoni sai lahjaksi, veivät sen sinne Lauri enon kanssa kaiketi traktorilla, vanhalla Massey Fergutsomnilla.
Meillä on tädin  mökki ja samoin serkullani Juhanilla perheineen on mökit isossa saaressa siellä Pajuskylän tietämissä.
Olimme siellä Eila tädin mökillä 208 viime syksynä, syötiin hyvin, kahviteltiin, juteltiin ja ihailtiin maisemia, sorsastus alkoi.
Serkkuni Tanja oli perheineen uimassa rannassa, tai lapset Teuvo ja Tiina uivat siinä rannassa ja vanhin poika Timo oli isä-Antin kanssa ongella veneellä.
Juhani serkku toi veljeni moottriveneellä rantaan ja Eila täti toi minut ja äitini.
ja juu, maahanmuuttajia on siellä.

Alavudella aikanaan oli muutaman vuoden pakolaiskeskus entisessä työpaikassani, Kuivasjärven sairaalassa.
Kävimme muutaman ystäväni kanssa siellä usein, naiset usein siellä antoivat samalla vierailullallultamme lähtiessämme leivän, pulskan polakan kainaloomme ja saimme mennä kotiin lämpimän leivän kanssa.
Ihania Slovaklian romaneja, kävivät luonai osa heistä kylässäkin.
Rakastin heitä, eräs nuori perhe piti kanssani yhteyttä vielä pois lähdetyyäänkin.
Miehen nimi oli Marian ja vaimonsa Eva ja lapset Lukas...tytön nimi ei nyt putkahda mieleeni.
Oli ihania hetkiä, grillasimmekin ja joskus Mika oli soittamassa kitaraa ja laulattamassa.
Oli ihan sellainen yhteisöllinen ja rakas tunnelma aina kohdatessamme. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #11 : 29.01.16 - klo:16:33 »
Kiva kun kerroit kotipaikkakuntasi, se aina minua kiinnostaa ihmisissä.

Tuttuja ovat Toriseva, Helvetinkolu, ja etenkin tykkään Virtojen Marimekon tehtaanmyymälästä ! :003:

Ajattelin sinun asuvan Ikaalinen, Hämeenkyrö-seudulla. Se vain siitä kun kerroit Pohjanmaan käymisistäsi.

 :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #12 : 29.01.16 - klo:17:08 »
En ole ketjua enää lukenut. Omalta kohdaltani olen päättänyt, että virkavalta hoitaa asiat lakien ja asetusten mukaan.

Teet varmaan viisaasti, johan tästä puhuttiin. tunnustelen paatunutta sydäntäni ja jostakin syystä ei pistä, vaikka lähettäisinkin kotiinsa takaisin heidät, joista on kivaa ryypiskellä ja kiusata itseään pienempiä.

Ja auttaisin kaikin tavoin heitä, joiden syy pyrkiä näillemain on toinen.

Kyllä minäkin kuittaan jo. Ei ole lisättävää.
« Viimeksi muokattu: 29.01.16 - klo:17:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #13 : 29.01.16 - klo:19:45 »
Heips Riitta-mummi, juu, olen syntyjään Virtolainen ja nyt taas asunut täällä jonkin aikaa.
Asuin Alavudella aikani, n. 30 vuotta, kasvatin lapset siellä aikuisiksi.
Poikani perheineen asuu Ylöjärvellä, siellä pian jo 1 vuotias Sofia Lyydia neiti.
Ja tyttäreni asuu Vaasassa, sinne on laskettu aika 20.3.2016
Nyt he ovatkin Ylöjärvellä.
Äitini on Ruovedeltä kotoisin.
Isäni lähtöisin Virtain Vaskivedeltä.
Olin itse virassa Seinäjoella Kivipuron palvelukeskuksessa pisimpään, myös sairaaloissa ja Eskoon palvelukeskuksessa.
Vanhin lapseni asui Hyllykalliolla, Tanelinrannassa....hän on jo siellä taivaan kodissa.
Sellainen kierros noin äkkiseltään, täältä hämäläiseltä.
Haemaelaeselta.  :039: :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #14 : 29.01.16 - klo:20:24 »
Tämä ketju onkin maassamuuttajat  :)

Kavereitten mökki on Virtain Vaskivedellä. Siellä tulee kesällä käytyä. Ja rakas mummola oli Ruovedellä. Tai on se talo siellä vieläkin, mutta tyhjillään. (Eli varmaan tätini miehen romuvarastona, eli tyhjä kaikesta muusta paitsi ihmiselämästä.  :-\)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.