Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #60 : 24.06.15 - klo:08:40 »
Eipähän kuulu kummempia kun ei ole terassilla hortoileminen.  Täytyy jonakin sateettomana hetkenä tarkastaa pitäisikö säleikköä siirtää taaemmas ja siten katsoa sateensuojaus. Sellainen sademittari olisi hauska eikä se ihmeitä olisi maksanut vaan jäi kauppaan.
Tosi on, kasvaisi köynnös kiitämällä jos saataisiin lämmintä!

Kääntymyskokemusta opiskelen. Saatiin palaute ensimmäisestä keskustelutehtävästä. Kreikan totean hieman kuin olisi syrjäytynyt. Alfasta alkuunhan olisi oikein sadepäivän ilo kuni laji pussiteetä.

Eilen kun tuli matalapaine nukahdin. Onko toisten käynyt samoin. Toinen juttu talvisin on hämärä. Iltapäivästä nukuttaa mutta sitten herää eikä tule uni niinkään.

Nyt ei nukuta ollenkaan jos ei siis saavu se matalapaine.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 40
« Vastaus #61 : 24.06.15 - klo:11:19 »
Tänään suntio palasi parilta arkivapaaltaan ja toi virastoon löytötavaraa.  :icon_eek:   :icon_eek:   :icon_eek:  Koskaan aikaisemmin ei kirkosta jumalanpalveluksen jälkeen ole löytynyt naisten pikkupöksyjä, mutta nytpä löytyi. Oli joltain onnettomalta pudonnut.  :icon_eek:  :icon_eek:   :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #62 : 24.06.15 - klo:11:23 »
Alavireisyyttä ja matalapainetta on havaittavissa.   :icon_sad:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #63 : 24.06.15 - klo:12:44 »
Taas tultiin mökille. Perjantaina täytyy taas palata kaupunkiin palauttamaan pojanpoika.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #64 : 24.06.15 - klo:13:58 »
Taas tultiin mökille. Perjantaina täytyy taas palata kaupunkiin palauttamaan pojanpoika.

Juuh, on hyvä hoitaa kaikki palautukset päivälleen milloin laina-aika umpeutuu. Kirjoista kynivät hirmuista summaa.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #65 : 24.06.15 - klo:13:59 »
Tänään suntio palasi parilta arkivapaaltaan ja toi virastoon löytötavaraa.  :icon_eek:   :icon_eek:   :icon_eek:  Koskaan aikaisemmin ei kirkosta jumalanpalveluksen jälkeen ole löytynyt naisten pikkupöksyjä, mutta nytpä löytyi. Oli joltain onnettomalta pudonnut.  :icon_eek:  :icon_eek:   :icon_eek:


 :icon_eek:   Utelias haluaisi tietysti lisäinformaatiota. Muttamutta.... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #66 : 24.06.15 - klo:15:24 »
Pihamaalla on kelju ajella Hymerillä, kun maa on märkää ja kesärenkaat heti luistavat. Sanoisin, että kitkarenkaat ovat matkailuauton ympärivuotiset  parhaat renkaat , jos ei tarvitse mäkimaastoja ajella talvella. Jonkun pikku reissun me haluaisimme ennen Vaarojen matkaa tehdä. Maantiellä on muitakin turisteja nyt kulussa, asumme sen verran lähellä Oulujärveä, että liikenne tiellä on normaalia vilkkaampaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #67 : 25.06.15 - klo:08:55 »
Pikku-puolen hellan kimpussa eilen väsähdin. Sain nyt valun tehdyksi. Tulipesän uusasin 25 kg valumassaseoksella+3 lt vettä. Kuivakoon nyt kunnolla. Hella on ollut meille hyvä lämmön antaja, mutta siinä on suuluukku niin iso, että tulee poltetuksi liian isoja kilomääriä klapeja. Sen vuoksi sisusta pehmeni ja "hajosi".

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 40
« Vastaus #68 : 25.06.15 - klo:10:32 »
Näyttää olevan merkkitietoinen emäntä. Saksalainen Siftung Warentest (jonka lehdessä ei sallita mainoksia) kysyi saksalaisilta kuluttajilta, ostaisitko seuraavaksi koneeksi samanmerkkisen. Mielen käyttäjillä prosentti oli yli 90 muilla vähemmän. En muista  kuin kehnoimmaksi jääneen luvun 10% ja jääköön merkki maintsematta. Minusta aika nokkela tapa testata asiaa.

Olen köyhä porvari ja meillä on mm. pesukone ja pölyimuri Mielejä. Miele on mersu. Naapuri vaihtaa rikki menneen pesukoneensa parin vuoden välein. Meillä on 15 vuotta pesty pyykkejä samalla koneella.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Tänään 40
« Vastaus #69 : 25.06.15 - klo:11:35 »
Pidämme kahden hengen kirjallisuuspiiriä tänään. Esityslistaa ei ole, mutta luetusta ja koetusta jutellaan.

Tuntuu kuin minulla olisi vihdoinkin  sisar-symbioosi, Juha Siltalan ajatuksia mukaellen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tänään 40
« Vastaus #70 : 25.06.15 - klo:14:19 »
Olen köyhä porvari ja meillä on mm. pesukone ja pölyimuri Mielejä. Miele on mersu. Naapuri vaihtaa rikki menneen pesukoneensa parin vuoden välein. Meillä on 15 vuotta pesty pyykkejä samalla koneella.

Minulla on pesukone AEG, eikös sekin ole jokin saksalainen merkki? Ostin, kun pääsin ensimmäistä kertaa eläissäni vakituiseen työsuhteeseen, eli joskus välillä 1997 - 1999. Eli 15-vuotissynttärit on vietetty jo hyvän aikaa sitten. Pestävää tosin taitaa kertyä vähemmän kuin Juhanin huushollissa, ja pyykkitupaa olen myös hyödyntänyt silloin kun olen asunut taloissa joissa sellainen on.

Pölynimuri on Electrolux toista kertaa peräkkäin. Olisin niin mielelläni ostanut tasan samanlaisen uuden kun edellinen hajosi, siinä oli nimittäin ergonomia ihan huippua, mutta niitä ei tietenkään enää ollut saatavilla kun oli niin vanha malli. Haksahdin sitten tuohon ylivoimaiseen testivoittajaan, mutta minusta se on kömpelö. Harkitsen sitä että myisin tuon parilla kympillä tai peräti lahjoittaisin, ja ostaisin toisen. Minkä takia hyvä tuote, se edellinen imurini, on pitänyt mennä muuttamaan huonommaksi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tänään 40
« Vastaus #71 : 25.06.15 - klo:14:22 »
Tänään: Katselen työpaikkailmoituksia ja ihmettelen, miksei IT-alalla edelleenkään ole etätöitä tarjolla. En ole tyytyväinen nykyiseen työhöni. Espoossa olisi täsmäduuni minulle, mutta en halua Espooseen  :icon_confused:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #72 : 25.06.15 - klo:16:09 »
Tänään on esikoisemme 10v hääpäivä ja sen kunniaksi heille syntyi Sofia 3,19kg 50cm. Herättäjäjuhlien jälkeen täytyy lentää hoitelemaan lapsen mummon kanssa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #73 : 25.06.15 - klo:16:20 »
Tänään on esikoisemme 10v hääpäivä ja sen kunniaksi heille syntyi Sofia 3,19kg 50cm. Herättäjäjuhlien jälkeen täytyy lentää hoitelemaan lapsen mummon kanssa
Joko tiedät sen, että miten Sinua tullaan kutsumaan,,vaari, pappa, ukki.
Jaa, niin onnitteluni nousevan sukupolven johdosta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #74 : 25.06.15 - klo:16:27 »
Joko tiedät sen, että miten Sinua tullaan kutsumaan,,vaari, pappa, ukki.
Jaa, niin onnitteluni nousevan sukupolven johdosta.

Tämä oli kolmas ja vaari olen kaikilla kielillä. Itse nimitin omaan ukiksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi