Kirjoittaja Aihe: Unelmat  (Luettu 4716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Unelmat
« : 11.10.14 - klo:19:42 »
Mietin mitä tuumia unelmista.
Ei sunkan niitä sillä pidä jättää, ettei toteutunut ikinä ole unelman veroinen?  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Unelmat
« Vastaus #1 : 11.10.14 - klo:19:45 »
Unelmia pitää olla.
Ja joskus ne saavat siivet ja jopa täyttymyksensä.
Olisi aika tyhjää jos ei niitä olisi.
Mutta joskus kun mulla on paljon ja monia...niin koen että pitää vähän priorisoida oikeampaan tärkeysjärjestykseen.
Ajattelen vähän samoin unelmista kuin esim. huumorista ja leikkimielisyydestä että jos nämä tyystin uupuisivat elämästä olisi elämä aika kuivaa ja kapeaa, kapea-alaista.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Unelmat
« Vastaus #2 : 11.10.14 - klo:20:49 »
Tiedä häntä onko elämääni koskaan kuulunut kunnon unelmointi. Pikkuisia päiväunia muistaakseni olen hyvin nuorena nähnyt, aikani kuluksi.
Olen pohjimmiltani realisti, villillä mielikuvituksella tosin varustettu.  Kuitenkin, se mihin sitä käytän, tai mihin sillä pääsen ei mielestäni ole unelmointia., tuollaista perinaisellista haaveilua rakastumisista, kuutamokävelyistä tms. Saan ispiraatioita, ja toteutan hiukan, jos kykenen.

En ole haaveillut mistään mitä minulla on tai ei ole. Olen saanut sen mikä minulle kuuluu. Se riittää.

Enää en tarvitse mitään, mieluummin annan entisetkin pois.  Tämä ilmeisesti liittyy ikääntymiseen. Tuntemani vanhemmat ihmiset alkavat
riisuutua niin aineellisista kuin aineettomista omistamisistaan.

Joitakin toiveita minulla on. Ne liittyvät perheen asioihin ja omaan terveyteen.

Suurin toiveeni on nähdä Jumala.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Unelmat
« Vastaus #3 : 11.10.14 - klo:20:51 »
Unelma matkailusta autolla teki minusta säästeliään ihmisen. Sain unelmani toteutuneeksi. Enkä koskaan kokenut, että säästäväisyyteni vuoksi olisin jotain tärkeätä menettänyt.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Unelmat
« Vastaus #4 : 11.10.14 - klo:22:23 »
Unelmia ja haaveita nuorempana riitti.
Nykyisin vähemmän ja realistisempia, tai ehkä niiden nimi on muuttunut tavoitteiksi ja päämääriksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelmat
« Vastaus #5 : 11.10.14 - klo:23:24 »
Tiedä häntä onko elämääni koskaan kuulunut kunnon unelmointi. Pikkuisia päiväunia muistaakseni olen hyvin nuorena nähnyt, aikani kuluksi.
Olen pohjimmiltani realisti, villillä mielikuvituksella tosin varustettu.  Kuitenkin, se mihin sitä käytän, tai mihin sillä pääsen ei mielestäni ole unelmointia., tuollaista perinaisellista haaveilua rakastumisista, kuutamokävelyistä tms. Saan ispiraatioita, ja toteutan hiukan, jos kykenen.

En ole haaveillut mistään mitä minulla on tai ei ole. Olen saanut sen mikä minulle kuuluu. Se riittää.

Enää en tarvitse mitään, mieluummin annan entisetkin pois.  Tämä ilmeisesti liittyy ikääntymiseen. Tuntemani vanhemmat ihmiset alkavat
riisuutua niin aineellisista kuin aineettomista omistamisistaan.

Joitakin toiveita minulla on. Ne liittyvät perheen asioihin ja omaan terveyteen.

Suurin toiveeni on nähdä Jumala.

Mitä odotat Jumalan näkemiseltä, vai voiko tällaista kysyä. Sisar kun opettaa eskarilaidia, jotka ovat kuolemanpelkoikäisiä, on hieman hukassa sillä vanhemmat kyselevät kuinka siihen pitäisi vastata. Siinä on eskariope hieman pulassa, kun ei itse järin ehdi miettiä ja kai pitäisi tietää se vanhempien vakaumuskin? Yleensä se on no comments tai EVVK, ja mitäs nyt sitten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Unelmat
« Vastaus #6 : 12.10.14 - klo:04:41 »
Elämä ilman unelmia ja tavoitteita on tylsää. Koskaan ei kaikea saavuta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Unelmat
« Vastaus #7 : 12.10.14 - klo:07:27 »
Mitä odotat Jumalan näkemiseltä, vai voiko tällaista kysyä. Sisar kun opettaa eskarilaidia, jotka ovat kuolemanpelkoikäisiä, on hieman hukassa sillä vanhemmat kyselevät kuinka siihen pitäisi vastata. Siinä on eskariope hieman pulassa, kun ei itse järin ehdi miettiä ja kai pitäisi tietää se vanhempien vakaumuskin? Yleensä se on no comments tai EVVK, ja mitäs nyt sitten.

Odotan Suuren salaisuuden selviämistä. Elämänaikainen kokemuksien kertyminen jumalasta saa uteliaaksi. Mitä kaikki oikein ON.
Pieniä pilkahdukdia tulee, kuin reikiä taivaasta, tähtösiä. Rakkaus on ilmiselvää jumaluutta. Ihmisille sitä jakaa Kristus, olemassaoloon ja käyttöön.

Voit kysyä. Vastaan jos osaan, voin tai saan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Unelmat
« Vastaus #8 : 12.10.14 - klo:18:57 »
Joskus unelmoin ihan pienistä arkisista asioista joista suurin osa iloistani koostuu.
Toisinaan taas innostun unelmoimaan vähän isompiakin asioita.
Toiset unelmistani ovat toteutuneet, toiset eivät...tai odottavat aikaa jolloin muuttua todellisuudeksi.

Kun luen koen monesti siinä saavani ajatuksille siivet.
Tykkään kirjoista.

Paikalla 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Unelmat
« Vastaus #9 : 13.10.14 - klo:19:04 »
Nuorempana minulla oli iili ajella moottorikelkalla ja tietysti haaveena päästä Lännelle Kalliovuorille ajelemaan sikäläisille traileille. Eväthän tälläiset unelmat voineet toteutua monestakaan syystä. Ei ole jäänyt traumaa. Sitä mieltä olen, että matkailu avartaa, kotona tai kauempana, kukin varojensa mukaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Unelmat
« Vastaus #10 : 13.10.14 - klo:19:54 »
Minulla on helposti merisairaaksi tulevan maakravun unelma omasta puisesta purjeveneestä. Olen piirtänyt sen monta kertaa itselleni. Siihen se on onneksi jäänyt.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Unelmat
« Vastaus #11 : 14.10.14 - klo:17:33 »
Unelmia pitää olla.
Ja joskus ne saavat siivet ja jopa täyttymyksensä.
Olisi aika tyhjää jos ei niitä olisi.
Mutta joskus kun mulla on paljon ja monia...niin koen että pitää vähän priorisoida oikeampaan tärkeysjärjestykseen.
Ajattelen vähän samoin unelmista kuin esim. huumorista ja leikkimielisyydestä että jos nämä tyystin uupuisivat elämästä olisi elämä aika kuivaa ja kapeaa, kapea-alaista.

Mallasta olisi pitänyt tulla kirjailia, mutta onneksi hän kirjoittaa edes tänne :)

Itse en unelmoi, mutta mielikuvitusta käytän toisaalta paljon.
Mielikuvituksen kanssa, kun pääsee minne vain.
Auttaa ratkaisemaan ongelmia.

Ikävää että vain lapset saa käyttää mielikuvitusta, mutta kun he kasavvat, niin jää sadut ja muu hauska. .
Lasten innostuneet mielukuvitksen tuotteet on hauskoja.
Tuomas messussa Sunnuntaina kun olin, niin alttarilla kun oli kynttilöitä, niin ohimennessä joku lapsi alkoi innokkaana kysymään, kenen nimpparit nyt on??
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Unelmat
« Vastaus #12 : 14.10.14 - klo:19:30 »
 :icon_biggrin:  :024: :040:

Mitä vielä.
Mulla ei kärsivällisyys riittäisi kirjan kirjoittamiseen.
Asiaa ehkä löytyisi mutten osaisi sitä niputtaa loogiseen järjestykseen.
Kirjasta luulen tulisi täysi vitsi.

Tykkään kyllä täällä kirjoitella.
Kovasti tykkäänkin.
Ja tykkään lukea teidän muiden kirjoituksia ja ajatuksia.

Viisveisaaja sinusta itsestäsi tulisi hyvä kirjailija, mielikuvituskaan ei rajoittaisi liikaa.  :024: :opettaa:

(Tosin on muutama ihminen joskus samaa sanonut mutta olen aina sanonut että mulla vaihtuu ajatuksetkin joskus niin tiheään että saisi tehdä korjattuja versioita koko ajan  :icon_xmasrazz: )

Mutta juu, kirjoita sinä Viisveisaaja kirja.
Ihan varppina lukisin sen ja moneen kertaan. :039:

Paikalla 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Unelmat
« Vastaus #13 : 15.10.14 - klo:16:21 »
Hyviä hymiöitä minulle  :eusa_angel:  :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Unelmat
« Vastaus #14 : 23.10.14 - klo:15:35 »
Kirjojen maailma on minulle yhtä unelmaa.
Lukeminen vie muassaan koko ihmisen.
Olen niin onnellinen että paikkakunnalla ja samoin toisella paikkakunnalla jossa usein käyn on mitä parhaimmat kirjastot.