Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 6  (Luettu 32289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #60 : 15.11.14 - klo:18:14 »
Taas on tulossa uusi modeemi  >:(  kun uudessa asunnossa on kaapeli ja tässä antenni. Maanantaina lähden kaverin kanssa viemään entisiä modeemeja (2kpl+kolmas kohta) kaatikselle sekä kassillinen tietokoneen piuhoja on myös vietävänä. Niistä ei erkkikään muista, mistä laitteesta ne on peräisin.

Nyt ei ole enää tietoturvaa kuin yhdelle laitteelle (toivottavasti). Oli hirveä homma saada se juttu järjestymään eikä se olisi onnistunutkaan ilman Saunalahden Omagurua. Sillekin piti kyllä soittaa monta kertaa ja omaguru homma on kallista. Lisäksi S-lahden s-postilaatikko oli täynnä, joten tyhjensin sen. Uudessa kämpässä on joku kaksisuuntainen juttu tietoliikenteelle niinkuin uusissa taloissa nykyisin on. Näinkin sähköpistokkeessa vierekkäin kaksi reikää joissa numerot. Samat pitäisi löytää kai sähkökaapista ja jos hyvin sattuu niin joku piuhakin. Muuten piuhan joutuu ostamaan. Epäilen kyllä minkään onnistumista ekalla kertaa mihin Elisa-Saunalahti liittyy.
« Viimeksi muokattu: 15.11.14 - klo:18:19 kirjoittanut myyrä »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #61 : 15.11.14 - klo:18:55 »
Muuta tallennettavan tiedoston nimeä lisäämällä sen perään vaikka ykkönen tai a kirjain, niin ongelmasi poistuu ja molemmat tiedostot ovat tallella.

Tämä on viisautta. Kyllä levylle versioita mahtuu, ja versiodokumentoinnin voi kätevästi sijoittaa tiedoston nimeen. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin tyrityksi, ja silloin on mietä rauhoittavinta katsella tiedostolistaa:
Sähköinen arkistointi 1.rtf
Sähköinen arkistointi 2.rtf
Sähköinen arkistointi 3.rtf
Sähköinen arkistointi editointiin.rtf
Sähköinen arkistointi editoitu.rtf
Sähköinen arkistointi lehteen.rtf

Esitöitä voi sitten putsailla joskus pois, jos viitsii.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #62 : 17.11.14 - klo:19:26 »
Kyselin eilen ja katselin myös netistä illalla läppäreitä; sekä uusia että käytettyjä. Samoin mietin vähän tabletteja ja älypuhelimia. Minulle tulee pienessä asunnossa vaikeuksia tämän pöytäkoneen kanssa (tämä pöytäkin on julman kokoinen - vanha yhtiön konttoripöytä) ja onhan tämä kohta kai elinkaarensa lopussakin. Tosin jostain luin, että pöytikset on periaatteessa "ikuisia", koska näihin saa vaihdettua osia.

Tabletin hylkäsin, koska se on vähän väliinputoaja älypuhelimen ja pöytiksen välillä ja kuulemma sillä on vaikea kirjoittaa. Puhelimessa on taas niin pieni näyttö ettei sillä viitsi katsella kuvia. Läppäri jäi harkintaan ja ehkä kuitenkin uusi. Tästä koneesta täytyy sitten imuroida tiedot uudelle. Tietoturvan kanssa voi olla vähän vaikeampaa?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #63 : 08.05.15 - klo:17:18 »
Tänään on taisteltu mökillä läppärin käynnistämisen kanssa. Ensin SIM kortti oli syksyisen varkauden jälkeen kytkemättä verkkoon. No se hoitui Soneralta ripeästi. Sitten mokkulaa ei olut koskaan käytetty tämän koneen kanssa, kun kaikki käyttö oli ollut WLAN/WiFi käyttöä eli piti löytää mistä saa mokkulaan liittämisohjeman käyntiin. Kaikki hoitui, mutta sitten, kun vaihdoin USB liittimien puolta, niin hiiri ei toiminutkaan. Meni hetki ennenkuin selvisi että toinen USB on mallia kaksi ja toinen mallia kolme. No nyt monen vaikeuden jälkeen kaiki toimii. HUH
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #64 : 09.05.15 - klo:16:53 »
Kyllä meilläkin on tapeltu nettiyhteyden vuoksi. Alun ISDN oli uutta ja auvoa, mutta meni usein poikki. Sitten minilinkkitekniikkaa Kajaanin suunnasta. Ja 2 ja 3 G:tä.Nyt olen ollut tyytyväinen. Tukiasema 800 m päässä ja vauhtia on 24 Mbit/s. Ja siltikin halvin. Vielä opittiin Huavein laite säätämään olemaan päällä 2 tuntia ennenkuin mene uinumaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #65 : 11.05.15 - klo:06:33 »
Tässä ipadissa pitäisi mennä neljää gigaa mutta ei mene kuin kolmea siis noin käytännössä elokuvat lakkasivat latautumasta eikä näissä säädöissä ole mitään  järkeä. Vääntelen nappuloita itään tai länteen ja jotakin aina tapahtuu muttei mitään suotuosaa. Onko tätä jo lopetettu tukemasta, no en kyllä toiste haksahda, kallis oli lelu. Ei korvaa edullista läppäriä mitenkään. Toisinaan tarvittisin vaikka periaatteessa tuo pöytäkone on kestävyytensä tähden hankittu. Saa edullisesti uuden näppäimistön, sehän ensin hajoaa. Pahinta on jos/kun näyttö poksahtaa. Tämä kyllä myytiin halvasta hinnasta ja on kestänyt jo aikaa.

Olen kyllä vähitellen vähän oppinut käyttämään pilveä ja Macia ja Windowsia yhtaikaa mutta yhä pitelee hiljaista. Joku on vannoutunutta omenaväkeä joku vähemmän.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #66 : 11.05.15 - klo:10:21 »
Tykkäsin Leenan kirjoituksesta, se on niin venkuloivaa. :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #67 : 17.05.15 - klo:14:29 »
Tykkäsin Leenan kirjoituksesta, se on niin venkuloivaa. :039:

Kiitos. Oikein oikeasti.

Minä en tiedä riivaako mikään varsinainen rakkinetta mutta yksi riivattu asia häiritsee ja se on tekstin tallettaminen Windows kasilla. Jos tallettaa ja varmuuskopioi ja tietysti korvaa vanhan tiedoston niin minun hermojani riipoo juuri tämä, että jos teksti tallennetaan dropboxiin, sitten kuitenkin myös tiedostoon ja tikullekin kun ei tiedä missä jatkaa, niin kuinka voi varmuusvälttää sen ettei erehdyksessä uusiokirjoita jotain vanhaa versiota?

Siis kun ohjelma kysyy tallenna tai tallenna nimellä niin mikä ero niillä on?

Kerran tai kaksi olen sotkenut versiot sillä tämähän ei avaa koko listaa niin että näkisi mikä oli viimeinen. Tajusikohan kukaan tästä mitään. Mt, sinä neuvoit minulle koko dropboxin. Mitenkäs nyt. Talkennanko minä tiedoston vai tiedoston nimellä? Miksi se ei voi korvata sitä kerrallaan vaikka viiteen kohteeseen jos minä tahdon?  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #68 : 17.05.15 - klo:15:03 »
Kiitos. Oikein oikeasti.

Minä en tiedä riivaako mikään varsinainen rakkinetta mutta yksi riivattu asia häiritsee ja se on tekstin tallettaminen Windows kasilla. Jos tallettaa ja varmuuskopioi ja tietysti korvaa vanhan tiedoston niin minun hermojani riipoo juuri tämä, että jos teksti tallennetaan dropboxiin, sitten kuitenkin myös tiedostoon ja tikullekin kun ei tiedä missä jatkaa, niin kuinka voi varmuusvälttää sen ettei erehdyksessä uusiokirjoita jotain vanhaa versiota?

Siis kun ohjelma kysyy tallenna tai tallenna nimellä niin mikä ero niillä on?

Kerran tai kaksi olen sotkenut versiot sillä tämähän ei avaa koko listaa niin että näkisi mikä oli viimeinen. Tajusikohan kukaan tästä mitään. Mt, sinä neuvoit minulle koko dropboxin. Mitenkäs nyt. Talkennanko minä tiedoston vai tiedoston nimellä? Miksi se ei voi korvata sitä kerrallaan vaikka viiteen kohteeseen jos minä tahdon?  >:(


"Tallenna nimellä" se tallentaa juuri sen mikä on sinulla silloin auki ja sillä nimellä kun haluat eikä tuhoa mitään vanhaa. Jos vain "tallennat", niin se tallentaa edellisen päälle eikä muuta nimeä eli menetät sen vanhan version.

Mt hoitaa dropbox neuvonnan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #69 : 17.05.15 - klo:16:07 »
Minulta jäi aikanaan nämä tietokoneopinnot "lapsen kenkään". Ei tarvinnut, ei vaadittu, minunlaisen eteen tehtiin paljon, itse en tietenkään omaa tulevaisuuttani ymmärtänyt. Puhun nyt ajasta, jolloin sain palkkaa. Sitten tässä toisessa elämässäni olinkin kotipöytäni ääressä yksin. Tätä aikaa olen elänyt 32 v. Jotakin olen oppinut.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #70 : 17.05.15 - klo:16:29 »
Minulta jäi aikanaan nämä tietokoneopinnot "lapsen kenkään". Ei tarvinnut, ei vaadittu, minunlaisen eteen tehtiin paljon, itse en tietenkään omaa tulevaisuuttani ymmärtänyt. Puhun nyt ajasta, jolloin sain palkkaa. Sitten tässä toisessa elämässäni olinkin kotipöytäni ääressä yksin. Tätä aikaa olen elänyt 32 v. Jotakin olen oppinut.

Näin kävi monelle ja minä koitan nyt auttaa näitä kansalaisopistossa. Siinä on mennyt jo toistakymmentä vuotta, ja urakka jatkuu. On pakko pitää itsensä jollain lailla ajan tasalla, kun muita neuvoo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #71 : 17.05.15 - klo:16:43 »

"Tallenna nimellä" se tallentaa juuri sen mikä on sinulla silloin auki ja sillä nimellä kun haluat eikä tuhoa mitään vanhaa. Jos vain "tallennat", niin se tallentaa edellisen päälle eikä muuta nimeä eli menetät sen vanhan version.

Mt hoitaa dropbox neuvonnan

Kiitos Seppos! Minä haluan yleensä menettää vanhan version.  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #72 : 17.05.15 - klo:16:53 »
Kiitos Seppos! Minä haluan yleensä menettää vanhan version.  :icon_biggrin:

Tärkeintä on, että tiedät mitä teet ja teet sen mitä meinaatkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #73 : 11.06.15 - klo:05:10 »

   Onko Kaspersky Malware Scanner -viruksenpoisto-ohjelma luotettava?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #74 : 11.06.15 - klo:09:12 »
   Onko Kaspersky Malware Scanner -viruksenpoisto-ohjelma luotettava?

Tunnettu nimi alalla ei muuta kokemusta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi