Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 6  (Luettu 32165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #30 : 23.09.14 - klo:07:54 »
Minäkin olen tämän keinon käyttäjä. Tästä on suora näköyhteys Tiirismaan mastoon joka ylenee 327 metriin, ja on näin maamme korkeimpia rakennelmia.
Mutta kun nousee vahva ukkospilvi, joskus jopa ikkunaverhon massa , niin silloin saattaa yhteys hetkittäin pätkiä.

Onko h-y:n saamalla palvelulla netissä aina pieni katkos klo 18 ?  Yleensä istun jo tv:n ääressä tuohon aikaan, mutta jos en, olen ollut tällaista huomaavinani.

Minun kännykkäoperaattorini on Saunalahti. Mökillä Matin DNA pelaa katkomatta. Jotain eroa ON.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #31 : 23.09.14 - klo:19:31 »
Kokeilin Sepon juttua ja laitoin 4-g vempaimen roikkumaan ikkunalle Nuutilan maston valoa kohti. Ei auttanut nopeuteen, mutta en valita, sillä nykyinen nopeus riittää minulle. Hidaste voi olla tietokoneessanikin, kun siinä aina jotakin vaaditaan tekemään ja minä, että myöhemmin. Kyllähän tällaiset omapäiset seniorit tiedetään.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #32 : 30.09.14 - klo:20:45 »
Pahuksen pyykinpesukone sanoi tänään kesken työskentelyn työsopimuksensa irti. Laitoin koneen normaalisti päälle kokouksen lähtiessani ja miesväki jäi kotiin sitä pitämään silmällä. Yh'akkia kone ei käynytkään ja savua tuli jostain. Onnekdsi olemme jo pitkän aikaa sitten sopineet, ettei ko konetta jätetä yksin kotiin.  :017:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #33 : 30.09.14 - klo:21:04 »
Kuulehan Meme, saanko olla vähän utelias. Olitteko matkailiautolla Lapuan pellolla herättäjuhlien aikana parkissa. Kuvaasi en ihan tarkasti näe, mutta jos siellä autolla olitte, niin saatoimme olla vierekkäiset naapurit. Meitäkin oli kaksi ja meillä on pikkuinen Hymer. Juttelin naapuriauton miehen kanssa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #34 : 30.09.14 - klo:21:09 »
Yövyimme teltassa Lapualla, mutta aika paljon vierailimme vaunu /autopuolella. Pari hyvää ystäväperhettä kun majaili sillapuolen. Joten olet hyvinkin saattanut nähdä minut siellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #35 : 30.09.14 - klo:21:22 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei nyt ihan tärpännyt  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #36 : 01.10.14 - klo:09:26 »
Riivatut rosvot. Varastivat lukitun auton takapenkiltä reppuni missä oli läppäri. Onneksi olin ottanut aamulla varmuuskopiot ja jostain johdatuksesta siirtänyt lääkkeeni toiseen laukkuun, joka oli takaluukussa.  Tämän on pakko ollatapahtunut moottoritien ruokapalkalla koska emme muuta pysähtyneet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #37 : 01.10.14 - klo:09:50 »
Voi harmi mitä tekivät, veivät läppärisi ja reppusi, Seppo.
Höh, kaikkea sitä voi sattua ja tapahtua.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #38 : 01.10.14 - klo:10:17 »
 :kahvi: onneksi mokkulasta on ulkomanesto, joten se on käyttökelvoton Suomen ulkopuolella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #39 : 01.10.14 - klo:10:40 »
Ei todellakaan ole ollut kivaa Teillä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #40 : 02.10.14 - klo:16:45 »
Rakkineeni (Saunalahden mokkula) on riivattu. Se on kuin blondin vilkku: toimii, ei toimi, toimii, ei toimi. Kun se lakkasi toimimasta kokonaan, soitin palveluntarjoajan asiakaspalveluun ja kuuntelin lähes kaksi tuntia hissimusiikkia ynnä hyviä neuvoja ("etsi häiriökartta sivuiltamme" -- kappas, kun en keksinyt, mutta kun en pääse niille sivuille, koska mokkula ei toimi.)

Aaah, juuri samantapaisia "fiksuja" ohjeita manasin, kun minulla vuosi sitten oli Saunalahden mokkulan kanssa häikkää. Lopulta sain tarpeekseni ja tilasin Soneran kiinteän laajakaistan. Ei sekään ihan putkeen mennyt; ensi yrittämällä unohdettiin toimittaa ja piti soitella perään. Mutta siitä pitäen kun alkoi toimia, on toiminut kuin unelma.

Mutta sitä ihmettelen, miksei hissimusiikkipuhelimessa jonottaessaan voisi valita jonotusmusiikkia erityylisistä vaihtoehdoista. (Mukana voisi olla myös linnunlaulua ja laineen liplatusta ja silkkaa hiljaisuutta.) Ja samoin sen voisi valita, kuinka usein haluaa kuulla ilmoituksen "asiakaspalvelussamme on juuri nyt ruuhkaa, hetki vielä". Luulisi, että tuo olisi helppo toteuttaa? Kun siinä jonottaessaan voisi tehdä jotain järkevääkin, jollei kuulisi luurista niitä häiritseviä ääniä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #41 : 05.10.14 - klo:06:57 »

   Rakkineeni on saanut leponsa Kierrätyksessä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #42 : 05.10.14 - klo:21:56 »
Oikeastaan näissä rakkineissa ei ollut mitään vikaa, mutta stressiä ja tuskailua niiden käyttö kuitenkin aiheutti. Majoituin viikonloppuna loma-asuntoon, jossa oli uusimpia ja hienoimpia ratkaisuja. Tämmöinen on/off-ihminen sai napsutella valokatkaisijoita tuskaan asti, ja makuuhuoneen kattovalaistuksen sain sammumaan vasta toisena päivänä, toimivat jotenkin himmentimellä ja sitten piti napsauttaa uudelleen, jos halusi sammumaan, mutta systeemi ei välttämättä toiminut noin, jos valo oli jo himmennnetty.... Yöllä huomasin, että  kellarin portaiden liiketunnistimella toimivat valot syttyivät ja sammuivat ihan omaan tahtiinsa, tai sitten siellä oli hiiriä?

Integroidusta tiskikoneesta ei millään tiennyt, läksikö käyntiin vai ei. Tiskialtaan vesihanan käyttökin vaati opaskirjaan tutustumisen. Varsinkin siinä vaiheessa, kun piti saada tiskikoneen vesihana auki. Kyllä oli ikävä omaa yksiotevipuhanaa. Puhumattakaan kiukaasta....

Kotoisammalta olisi tuntunut puukiuas ja kantovesi. Oli ihan liian hienot ja moternit systeemit.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #43 : 06.10.14 - klo:00:28 »
^Nythän on suunniteltu liiketunnistimellista katuvalaistustakin, sähkön- ja lamppujen säästön nimissä.

En vain välittäisi asua moisten lamppujen läheisyydessä. Häiriinnyn, jos valaistuksen voimakkuus vaihtelee ilman että voin itse asiaan vaikuttaa. Pystyn nukahtamaan, vaikka ulkoa tuleekin hieman katuvalaistusta, mutta sitten voi mennä vaikeaksi, jos valon voimakkuus vaihtelee. Vilkkuvaan varoitusvaloon olen herännytkin.

Yksi riivattu rakkine myös on täälläpäin paikallisliikenteen busseihin kuskinkopin taakse ilmaantunut mainosvalotaulu, jossa kuva vaihtuu muutaman sekunnin välein. Tässä yhtenä iltana riemastuinkin, kun joku toinen ilmeisen tuskaantunut matkustaja oli kiinnittänyt taulun eteen tukkeeksi sanomalehden.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #44 : 06.10.14 - klo:05:32 »
Naputten näitä iPadilla sormenpäillä, kun pikku läppärini ja päätelasini varastettiin. Kyllä normaali näppäimistö on poikaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi