Kirjoittaja Aihe: Syksy 2  (Luettu 13399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Syksy 2
« Vastaus #45 : 23.10.15 - klo:10:20 »
Mutta enää 2 kuukautta ja. ryhtyy valostumaan veljet  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33824
Vs: Syksy 2
« Vastaus #46 : 23.10.15 - klo:14:21 »
Liekö minullakin syysflunssan alku. Nukuttaa niin kovasti ja keuhkoihin hiukan koskee.
Olenkin hyvin selvinnyt pitkän aikaa, kiitos siitä .

Pihalla olisi nyt kovien tuulien ansiosta paljon haravoitavaa, muttaa saavat minua odottaa. Minä odota sunnuntain Herättäjän kirkkopyhää, jospa sinne kykenisin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Syksy 2
« Vastaus #47 : 23.10.15 - klo:17:11 »
Ensi viikonloppuna alkaa talviaika. Sitten on jo neljältä iltapäivällä näin kamalan pimeää  :-\
Minulle sopisi paremmin olla koko vuosi kesäajassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Syksy 2
« Vastaus #48 : 23.10.15 - klo:17:16 »
Ensi viikonloppuna alkaa talviaika. Sitten on jo neljältä iltapäivällä näin kamalan pimeää  :-\
Minulle sopisi paremmin olla koko vuosi kesäajassa.

Pimeä se tulisi kohta kesäajassakin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Syksy 2
« Vastaus #49 : 23.10.15 - klo:17:20 »
^Olisi kuitenkin tunin ajan iltapäivällä valoisampaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #50 : 27.10.15 - klo:10:34 »
Vajaassa parissa tunnissa meni pakkaselle, että märkä maa oli jäätynyt. Kivasti tussahteli anturan alla tanner kololle. Tämä on sitä kivaa syksyä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Syksy 2
« Vastaus #51 : 27.10.15 - klo:11:51 »
Eilen sai kulkea kultaisella matolla, kun tuuli oli riipinyt lehmuksista enimmät lehdet puistokujalle, eikä lakaisuauto ollut vielä ehtinyt korjata satoa  :icon_biggrin:. Sen verran oli lehtiä jäänyt puihin, että valokin niiden lävitse siilautui kultaisena. Jopa oli kuninkaallinen olo.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #52 : 27.10.15 - klo:20:25 »
Voin hyvin kuvitella kauniin tekstisi kautta tunnelman.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Syksy 2
« Vastaus #53 : 28.10.15 - klo:10:22 »
Mustahuppuinen lehtipuhallinjengi kävi ryöväämässä kullan :'(
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #54 : 28.10.15 - klo:10:37 »
Odottele ensi syksyyn, niin sama saattaa taas toistua.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #55 : 30.10.15 - klo:13:29 »
Täällä on ollut miinus 9 kylmää, mutta syyskyntöni onnistui ihan normaalisti. 1-siipinen fälttini käänsi joka kerta kiivun hyvin. Tein homman aina peruuttamalla uudelle käännölle, koska alue on pieni ja siinä on kaikkea rakennelmaa lähellä, mm kylän tolppamuuntaja haruksineen. Lopuksi öljysin kyntöauran vantaan ja sellaisen leikkaavan pyörän, että ovathan seuraavalle kerralle ruosteettomat. Ajoin Zetorin pilttuuseensa.
Pirtissä vaihdoin kuivat vaatteet. Sain kuumaa porkkanavelliä ja jälkiruokana söin sokurista puolukkasurvosta, mihin sekoitin muroja ja vähän maitoa. Sanonpas, että hyvää oli -"vasta taivaassa maku paranee".

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Syksy 2
« Vastaus #56 : 01.11.15 - klo:13:11 »
Mietin, leikkaisinko tuon aronian taas, vai antaisin olla. Ja jos leikkaan niin vainko sen reilu puoli metriä latvasta, jonka se venähti kesän aikana, vaiko polven mittaan  :017:. Ulkoilmaahan siinä saisi jos leikkaisi. Ja sitten mietin, haravoidako pihaa vai jättää lehdet sitä ravitsemaan. Liian vaikeita asioita minulle päätettäväksi! Tarvitsisin pirttihirmupalvelua taas kerran.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #57 : 01.11.15 - klo:14:01 »
Taloyhtiössämme uusittiin  lipputangon puoleisen pihan aita pensasaroniaksi. Urakoitsijan kirjallinen ohje edellyttää, että pensaat tälle syksylle leikataan. Aika alas entistä leikkauskohtaa ajatellen mentiin. Näin toimien aita pensoo, eikä siitä tule ongenvapa-aitaa. Marja-aronia vaihdettiin pensasaroniaksi. Tuntuu vahvalta kasvajalta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy 2
« Vastaus #58 : 05.11.15 - klo:14:58 »
Kävin naapurin Mattia tervehtimässä. Vaihtoi kakkosautoon talvikumeja. Hän oli säitä tutkinut ja arveli, että ensi viikolla lyhyen lämpöisemmän jakson jälkeen tulisi lunta tänne meille. Ennen vanhaan Kuopiossa minulla oli 19.11. selvän talven tulon aika: järvissä olisi jo jäätä, maa olisi roudassa ja aika ylejään olisi luntakin. Tähän arvioon lienee vielä liian lämmintä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33824
Vs: Syksy 2
« Vastaus #59 : 05.11.15 - klo:15:04 »
Aamuyön pakkaslukemat yllättivät. Kuura on pysynyt maassa pohjois-puolella koko päivän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)