Kirjoittaja Aihe: Urputustopic osa 11  (Luettu 22805 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #120 : 21.05.13 - klo:16:05 »
Parturikampaajalla käynnin jälkeinen agressio päällä. Lisäksi väsyttää ja ärsyttää ja kiukuttaa ja suututtaa ja harmittaa ja - vaikka mitä- hukattu aika.  :092:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #121 : 21.05.13 - klo:16:19 »
Kuulehan, et viiden vuoden kuluttua muista, että Sinulla oli agressio päällä. Keitä, kuten lappalainen tekee, kähvit.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #122 : 21.05.13 - klo:16:24 »
Pittäähän se minullakii joskus huono päivä olla, sitä sattuu niin harvoin. :) Nälkä oli varmaan yksi tekijä, nyt sain mahan täyteen ja elämä jatkuu taas astetta leppoisampana.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #123 : 21.05.13 - klo:16:32 »
Hyvä Mansipaani, siihen malliin, liiat höyryt kunnolla pihalle.
Luulenpa että kun pystyy, rohkenee, osaa kunnolla purkautua, niin huonot päivät vaan vähenee.
Itselläni on se vika että en osaa suuttua kunnolla itselleni, enkä oikein purkaa ja käsitellä kiukkuani.
Enkä aina edes tiedä mikä mättää...
Tämä johtaa siihen että huonoja päiviä on usein.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #124 : 27.05.13 - klo:15:56 »
Vaihteeksi suutuin toisille...
Poikkesin Iittalan taloyhtiössä putkirempan tilannetta katsomassa.
Osuipahan silmiini kun vajaa 8-kymppinen mummeli leikkasi ruohoa 6-kymppisen miehen piha-alueella.
En voinut olla menemättä juttelemaan asiasta, vähän aikaa jutusteltiin talkootöiden sujuvuudesta ko. talossa,
ajattelin vaan että saisi "nuoret poikamiehet" leikata nyt edes oman pihansa...palvelu pelaa...

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #125 : 27.05.13 - klo:16:10 »
Mites nuo putkirempat, nehän on hinnakkaita, millainenhan on se päällystesukka tai massa joka korjaa putket ?  :kahvi:
Mulla on heleppoo, kun pinta-asenukset oon tehny, joku sannnoo, mniksi et piiloon pannu , mutta sehänse ois se viimenen virhe putkihommissa.   :kahvi:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #126 : 27.05.13 - klo:16:13 »
oli se pyssykylässä mukavaa, kun ol pari poroisänttää komppaniassa. Ainakun ol tauko, niin tulet tekivät.
Olen luullut jotta olen hyvä tulentekijä huonoissakin olosuhteissa, mutta nöyräks laitto kun Pulli teki tulet kosteessa. :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #127 : 27.05.13 - klo:16:20 »
oli se pyssykylässä mukavaa, kun ol pari poroisänttää komppaniassa. Ainakun ol tauko, niin tulet tekivät.
Olen luullut jotta olen hyvä tulentekijä huonoissakin olosuhteissa, mutta nöyräks laitto kun Pulli teki tulet kosteessa. :kahvi:
On samanlainen muisto niistä kavereista. Heti yksikin, kun oli saanut sotisovan päällensä, tarttui kenttäköökin vieressä olevaan kirveeseen ja sanoi: "Särempä noita puita, että saamma kähvit".

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #128 : 27.05.13 - klo:22:36 »
Ammattiyhdistysliike ei oikein ole pätkäduunarin tukena... Jos vaihtaa liittoa aina kulloisenkin työehtosopimuksen mukaan, ei ehdi kertyä se puoli vuotta, joka pitää olla liitossa, jotta saa luottamusmieheltä mitään apua.

Itselläni tulee nyt neljä vuotta pätkiä samalla (kunnallisella) työnantajalla täyteen, liittoa en ole vaihtanut kun aina olen toivonut, että kulloinenkin pätkä olisi se viimeinen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #129 : 29.05.13 - klo:15:21 »
Ammattiyhdistysliike ei oikein ole pätkäduunarin tukena... Jos vaihtaa liittoa aina kulloisenkin työehtosopimuksen mukaan, ei ehdi kertyä se puoli vuotta, joka pitää olla liitossa, jotta saa luottamusmieheltä mitään apua.

Itselläni tulee nyt neljä vuotta pätkiä samalla (kunnallisella) työnantajalla täyteen, liittoa en ole vaihtanut kun aina olen toivonut, että kulloinenkin pätkä olisi se viimeinen.

Tilanteesihan on laiton eli ota yhteys yhdistyksen juristiin. Yleensää luottamushenkilöillä on niin suuri osaamisvaje, ettei heitä ole tosipaikan tullen apua. Jos sekään ei auta niin osoite on työsyojelupiiri ja sen suorittama tarkastus. Pelko siitä saa asiat oikenemaan vauhdilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #130 : 29.05.13 - klo:16:41 »
Seppos puhhuu asiaa, mutta öppiäisen tilanne on tuttu.
Varsinkin kuntien terveydenhuollossa.
Saavat hyötyä kun ottavat aina  välillä uusia ja osaava määräaikanen ulos.

Toinen on vuokratyönatajat, niitä käytetään paljon vaikka todellisuudessa tulee työnantajalle kalliimmaksi.
Mutta katsokaapa keitä on niiden hallituksissa, niimpä niin.   
Peli on jo menetetty, hoi Jaakonsaari tuleppas kertoon miksi näin tei, se hallituspaikkako vuokrafirmassa.

Öppiäinen, anna sen yhistyshepun olla töissäs ja ota suoraan liittoon yhteys.
Sitten niille jotka on loimaankassasa, liittykää ihmeessä heidän yhdistykseen ry, joka antaa sitten myös lakimiespalvelut, aivan niiinkuin liittoki.

Loimaan kassa takaa näillä kassan ja lakimiespalvelun jäsenyyksillä, maksaa yhteensä joku 200 vuodessa, samat edut kuin "liitto " ilman turhia kalentereita.  säästynellä vikkapa tonnilla tai yli voit kyllä ostaa kalenterin kaupasta ja muutaman lehdenkon.

Tiedän yhden yrityksen jossa äitiysloman tuuraaja oli 9-vuotta määräaikaisena.      :kahvi:

Benkku

  • Vieras
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #131 : 30.05.13 - klo:19:56 »
Mielistely ja tekopyhyys

ps.kyllä savuaa :icon_cool:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #132 : 30.05.13 - klo:20:02 »
Tiedän yhden yrityksen jossa äitiysloman tuuraaja oli 9-vuotta määräaikaisena.      :kahvi:

Tiedän yhden, joka oli runsaat 16 vuotta äitiys ja hoitovapailla yhtämittaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #133 : 31.05.13 - klo:07:57 »
Mielistely ja tekopyhyys
ja ihmiset jotka eivät halua käyttää omia "aivojaan".

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Urputustopic osa 11
« Vastaus #134 : 01.06.13 - klo:22:53 »
ja ihmiset jotka eivät halua käyttää omia "aivojaan".

Tai sellaiset, jotka eivät uskalla olla omia itsejään. Pelkäävät, etteivät kelpaa. Yrittävät ansaita hyväksyntää.
Pyryharakka