Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 4  (Luettu 32221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #120 : 04.04.13 - klo:21:57 »
Vastaus kuuluu ensin maksun osalta. Meillä taloyhtiö maksaa kaapelitv-maksun operaattorille joka huoneustosta, mutta se on vastiikeeseen upotettu. Yllättää, jos sitä erillisenä peritään. Lisäpalveluista kukin maksaa mitä niistä haluaa

Kyllä kaapeli-tv jatkaa pitkään. Ei netin kapasiteetti riittä ihan kaikkeen. Seuraavaksi tulee kolmiulotteisuus ja se syö taas lisää kaistaa. Meillä on kaapeli-tv:ssä pari sataa kanavaa, mutta en toki maksa niistä. Minulla on Elisan viideboksi, kun sen ottamalla saa kolme F-securen virustorjuntaa erittäin halvalla. Näen siis 50 kanavaa ja en tuntia päivässä katso televisiota. Elisa viihde edellyttää 100/10 liittymää nettiin, kun meillä ei ole 24 tai 32 MB liittymiä ollenkaan vain 100/10 ja 10/1.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #121 : 04.04.13 - klo:22:14 »
Ok, kiitos näistä Seppo.
Tuon maksun perimiseen vastikkeeseen sisällyttäminen on tietysti "näkymättömämpi" eikä hyppää silmille.
Tuossa talossa on päätetty jakaa kaapeli-tv-maksu tasan huoneistoille ja periä erillisenä maksuna, myös
tämä käytäntö on lain mukaan mahdollinen.
Teknisissä asioissa joudun pyytämään taloon jonkun puolueettoman asiantuntijan luennoimaan, ellei muu auta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #122 : 04.04.13 - klo:22:29 »
Ok, kiitos näistä Seppo.
Tuon maksun perimiseen vastikkeeseen sisällyttäminen on tietysti "näkymättömämpi" eikä hyppää silmille.
Tuossa talossa on päätetty jakaa kaapeli-tv-maksu tasan huoneistoille ja periä erillisenä maksuna, myös
tämä käytäntö on lain mukaan mahdollinen.
Teknisissä asioissa joudun pyytämään taloon jonkun puolueettoman asiantuntijan luennoimaan, ellei muu auta.


Maillä on sellaine onnellinen tilanne, että kaikki asunnot (19kpl) ovat saman kokoisia ja kaikissa asuu omistaja itse. Se helpottaa monissa asioissa. Ei käytännössänne ole muuta hankalaa kuin se, että se työllistää isännöitsijää ja kirjanpitoa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #123 : 10.04.13 - klo:08:40 »
Kyllä on taas nettiyhteys tökkinyt ihan luvan kanssa ja ilman lupaa näinä päivinä :093:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #124 : 10.04.13 - klo:12:10 »
Kyllä on taas nettiyhteys tökkinyt ihan luvan kanssa ja ilman lupaa näinä päivinä :093:

Jos hermot kestää niin tee vikailmoitus. Tein sen ja postissa tuli ilmaiseksi uusi mokkula.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #125 : 10.04.13 - klo:12:14 »
Kyllä on taas nettiyhteys tökkinyt ihan luvan kanssa ja ilman lupaa näinä päivinä :093:
Mokkula vissiinkin, jos asut maalla. Meillä oli sama ongelma, mutta sitten saimme tukiaseman 800 metrin päähän ja ongelmat käytännössä loppuivat. Jos nyt on vaivaa, tarvitsee vain sulkea kone ja avat uudelleen, niin yhteys itsensä korjaa. Tuli tuo lisäohjekin, mokkulasta kannattaa valittaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #126 : 10.04.13 - klo:12:16 »
Jos hermot kestää niin tee vikailmoitus. Tein sen ja postissa tuli ilmaiseksi uusi mokkula.

joskus riittää kun valittaa,-vika asettuu kuin ihmeen kautta. :P Nyt taas toimii... viimeksi kun tein vikailmoituksen- ei tullut mokkulaa? mulle kans, mielellään sellainen minkä saa taitettua pystyyn, nykyinen vie toiselta usb-paikalta tilaa ja muistitikkua ei voi käyttää yhtäaikaa mokkulan kanssa.

1944- täällä on tukiasema lähellä vaikka kaukana asunkin keskustasta- ihan kelpo yhteydet yleensä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #127 : 10.04.13 - klo:12:26 »
joskus riittää kun valittaa,-vika asettuu kuin ihmeen kautta. :P Nyt taas toimii... viimeksi kun tein vikailmoituksen- ei tullut mokkulaa? mulle kans, mielellään sellainen minkä saa taitettua pystyyn, nykyinen vie toiselta usb-paikalta tilaa ja muistitikkua ei voi käyttää yhtäaikaa mokkulan kanssa.

1944- täällä on tukiasema lähellä vaikka kaukana asunkin keskustasta- ihan kelpo yhteydet yleensä.

Valita uudelleen. Heillä on edellinen ylhäällä kirjanpidossa. Toinen asia ratkeaa USB haaroittimella, joita saa aika halvalla alan liikkeistä. Jos sinulla on Clas Ohlson lähellä niin sieltä saa kaikenen mitä elämässään tarvitsee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #128 : 10.04.13 - klo:12:36 »
Valita uudelleen. Heillä on edellinen ylhäällä kirjanpidossa. Toinen asia ratkeaa USB haaroittimella, joita saa aika halvalla alan liikkeistä. Jos sinulla on Clas Ohlson lähellä niin sieltä saa kaikenen mitä elämässään tarvitsee.

Tuosta tiedosta oli hyötyä! Entisestä kotikaupungista ainakin löytyy Clas Ohlson, ja täällä voi kysellä muista kaupoista.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #129 : 16.04.13 - klo:06:04 »
Hommasin nyt "usb-jatkojohdon", ja aivankuin nettikin selaisi paremmin. Jos tökkii niin mokkulan asentoa voi hieman muuttaa. :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #130 : 16.04.13 - klo:06:19 »
Hommasin nyt "usb-jatkojohdon", ja aivankuin nettikin selaisi paremmin. Jos tökkii niin mokkulan asentoa voi hieman muuttaa. :)

Mökillä minulla ei mokkula toimi ilman USB jatkojohtoa. Mokkula on ikkunan edessä ja itse kone on hirsien katveessa tukiaseman antenniin nähden. Joskus kameraa purkaessa etc on mökillä pulaa USB porteista ja siihen käytän USB haaroitinta. Haaroittimia, jotka eivät tarvitse sähköä on kaksi ja neliporttisia. Muistan hyvin kun menin vuonna 2003 West Virginiassa (USA) Radio Shack kauppaan ja pyysin kaveria myymään minulle, jotain mitä minulla ei ole ja toimii Suomessa ja silloin ostin ensimmäisen 1/4 haaroittimen. Olin kysellyt niitä Suomessa, mutta silloin niitä ei vielä ollut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #131 : 16.04.13 - klo:06:32 »
Mökillä minulla ei mokkula toimi ilman USB jatkojohtoa. Mokkula on ikkunan edessä ja itse kone on hirsien katveessa tukiaseman antenniin nähden. Joskus kameraa purkaessa etc on mökillä pulaa USB porteista ja siihen käytän USB haaroitinta. Haaroittimia, jotka eivät tarvitse sähköä on kaksi ja neliporttisia. Muistan hyvin kun menin vuonna 2003 West Virginiassa (USA) Radio Shack kauppaan ja pyysin kaveria myymään minulle, jotain mitä minulla ei ole ja toimii Suomessa ja silloin ostin ensimmäisen 1/4 haaroittimen. Olin kysellyt niitä Suomessa, mutta silloin niitä ei vielä ollut.

Minun on tällainen neliporttinen: http://expert.fi/getmetafile/d7023b7d-3bca-491f-9e1d-04a3bc7dceea/4-PORT.aspx   
Helpottaa hieman elämää ja tulostamista.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #132 : 16.04.13 - klo:07:37 »
Minun on tällainen neliporttinen: http://expert.fi/getmetafile/d7023b7d-3bca-491f-9e1d-04a3bc7dceea/4-PORT.aspx   
Helpottaa hieman elämää ja tulostamista.

Tuo on paljon pienempi ja sirompi kuin minun kymmenen vuotta vanha.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #133 : 16.04.13 - klo:08:39 »
Hommasin nyt "usb-jatkojohdon", ja aivankuin nettikin selaisi paremmin. Jos tökkii niin mokkulan asentoa voi hieman muuttaa. :)

Jatkojohto toimii antennina.
Näissä 3g-modeemeissa eli mokkuloissa on eroja. Uudemmat mallit hallitsevat verkkojen uusimmat standardit ja ovat siksi nopeampia. Vaihto muutaman vuoden välein on järkevää. Kannattaa valita sellainen modeemi, jossa on liitäntä antennille, sekä hankkia siihen sopiv antenni. Minulla yhdessä vakiokäyttöpaikassa perusantenni nostaa nopeuden pykälää ylempään nopeusluokkaan. Tehokkaampiakin varmasti on saatavana.

Tietoliikenne- ja verkkolaitteiden merkeistä suosin kotimaista Telewelliä. Ne ovat tekniikan miehiä. Erityisesti vakuutuin yhden adsl-modeemin käyttöohjeen otteesta. Ensin kerrottiin, että tökkää liitäntäkaapeli tuohon ja verkkokaapeli seinään ja odota. Sitten korostettuna tekstinä: Jos yhteys toimii, älä tee mitään.
Juuri näin on asia. Jos toimii, älä tee mitään, ryssit homman kuitenkin. Noudatin neuvoa, vaikka olen pulannut modeemien kanssa 80-luvun puolivälistä saakka.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #134 : 16.04.13 - klo:09:03 »
Minun Huawei on myös wlan router neljälle wlan laiteelle ja yhdelle kiinteälle, joka toimii myös virransyöttönä laitteelle sen USB yhteyden kautta. Muuten välttäisin Huawein laitteita kun mokomat ovat vakoiluvälineitä ja lähettävät tietoa valmistajalle ja edelleen hallitukselle valmistusmaassaan, mutta kun juuri muita ei ole saatavissa. Saan tällä vehkeellä mökillä noin 5/1MByteä ja se on enemmän ja halvempi kuin se kiinteä, jonka purkivat ja unohtivat kertoa etukäteen. Sain kyllä siitä korvauksen ilmaisina kuukausina. Hinta putosin yhteen viidesosaan  ja nopeus viisinkertaistui. Miksi surra sen enempää.

Muuten toinen juttu, Uuden kännykän, jossa on mini USB liitäntä voit ladata tietokoneen USB liitännästä. Sieltä löytyy tarvittava 5voltin jännite. Tämä pätee myös Ipad ym laitteisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi