Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 4  (Luettu 32224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #60 : 10.09.12 - klo:08:40 »
Jaahas ja mie olen näköjään ollut foorumilla koko yön  :icon_eek:
- tämä taitaa nyt olla tuolin ja läppärin välissä olevan rakkineen vika
Herra armahda.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #61 : 10.09.12 - klo:10:51 »
--- sillä vain siinä koneessa toimii se kuvienkäsittelyohjelma, jolla taas matkakuvat käsittelen. Siksi en ole halukas tästä xp-koneesta luopumaan. Uudempiin ei tätä ohjelmaa, jonka kuvienryhmäkäsittely ja nimeäminen on ainutkertaista. En ole löytänyt mistään muualta vastaavaa, vaikka haettu on. Photo shopissa voisi olla, mutta se maksaa yli 500€, mitä pidän jo haittana.

Mikäs tämä ihmeohjelma on nimeltään?

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #62 : 10.09.12 - klo:11:36 »
Näppäimistö, tarkemmin sanottuna välilyöntinäppäin, tuhoaa peukalon tyvinivelen. Kirjoitan jonkinmoisella puoliksi itsekehitetyllä 10-sormijärjestelmällä, ja painan välilyönnit vasemmalla peukalolla ikään kuin sivusuuntaan, eli liikerata on jotain sellaista, mihin peukaloa ei ole suunniteltu. Koetan nyt vaihtaa oikeaan peukaloon, mikä jostakin syystä sotkee kaiken, ts. teen muilla sormilla lyöntivirheitä. Kirjoitusnopeus laskee alle puoleen.

Toivoisin, että olisi materiaali, jota voisi tilapäisesti pehmittää esim. lämmittämällä tai jollakin kemikaalilla, ja sitten taas jähmettää, ja  että näppäimistön runko rakennettaisiin  tämmöisestä aineesta. Pehmennettynä sen voisi sitten muovailla omille käsilleen sopivaksi.

Tuntuu, että näppäimistöjen ergonomian kehitystä haittaa sana keyboard, joka ohjaa ajatusta siihen että pitää olla lautamainen littana. Kuitenkin ihmiskäsi on tehty käyttämään pinsettiotetta ja työskentelemään kämmenet hieman vasten toisiaan kääntyneenä, ei lautamaisesti kaikki samaan suuntaan kääntyneenä. Nykyiset näppikset on kai suunniteltu maamyyrille eikä ihmisille (anteeksi, kontiainen ei edelleenkään tunnu luontevalta).

Miksei tästäkin voisi poistaa koko välilyöntinäppäimen, ja näppiksen etureunaan syntyneen kolon laitoihin kiinnittää pystysuuntaiset välilyöntinäppäimet kummallekin peukalolle? Näin voisi peukuilla painaa luontevammin. Tai voisiko näppis olla palapeli, jossa voisi vaihtaa "normaalin" ja tuon uuden designini välillä? Minä tietty koodarina toivoisin, että oikealla peukalolla saisikin välilyönnin sijaan alt gr -toiminnallisuuden...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #63 : 10.09.12 - klo:18:58 »
Tuntuu, että näppäimistöjen ergonomian kehitystä haittaa sana keyboard, joka ohjaa ajatusta siihen että pitää olla lautamainen littana. Kuitenkin ihmiskäsi on tehty käyttämään pinsettiotetta ja työskentelemään kämmenet hieman vasten toisiaan kääntyneenä, ei lautamaisesti kaikki samaan suuntaan kääntyneenä. Nykyiset näppikset on kai suunniteltu maamyyrille eikä ihmisille (anteeksi, kontiainen ei edelleenkään tunnu luontevalta).

Microsoftillahan on tällainen. Ei taida kyllä olla kovin laajassa käytössä. Suurimmalle osalle kai välttää se perusläpyskä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #64 : 10.09.12 - klo:19:38 »
^Olen noita joitakin ns. ergonomisia näppäimistöjä kaupassa kokeillut, mutta ne eivät tarpeeksi radikaalisti uskalla poiketa lautamallista.

Minulle kävisi vaikka puuhkamallinen tietokone, johon kädet pujotetaan sisälle kämmenet mahaa vasten, ja pieni näyttöruutu olisi ulkopinnalla. Kuka sen minulle tekisi? Vai pitääkö tässä itse ruveta vielä opiskelemaan elektroniikkaa ja materiaalitekniikkaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #65 : 10.09.12 - klo:20:10 »
Nyt kun tuli mainintaa, niin muistin, että erillinen näppäimistö on paljon miellyttävämpi käyttää kuin läppärin tasainen näppäimistö. Olen kuitenkin niin tottunut tähän läppärin näppäimistöön, että en edes muista, että parempiakin on keksitty.   

Toki läppäriinkin voi liittää erillisen näppäimistön, jos vain usb-portteja riittää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #66 : 13.09.12 - klo:08:15 »
Tämä pahuksen kone unohtaa jatkuvasti minun ikuisesti kirjautumiset ja haluaa aina uudestaan tunnuksia ja salasanoja; onkohan jokin päivitysjuttu +

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #67 : 14.09.12 - klo:09:33 »
Jotkut koneen puhdistusohjelmat kuten CCleaner tekevät sitä ellei kyseistä ruksia ole poistettu
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #68 : 14.09.12 - klo:20:39 »
Minä olen käynyt tietoliikennetekniikan-koulutusohjelman n. 2,5 v sitten ja ammattitaitoni on jo tässä pikku hiljaa ruostunut.
Olin viimeksi töissä mummoni avustajana ja sitä ennen Seurakuntayhtymällä siirtymätöissä.
Elämä on kemiaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #69 : 01.10.12 - klo:21:05 »
Oikeastaan ajattelin ensin laittaa tämän "Mikä teki tänään onnelliseksi"-ketjuun, mutta en kuitenkaan kehdannut!

Nimittäin lauantaina minun it-ekosysteemini tuli valmiiksi, kun hankin käytetyn iPhone 4S-puhelimen täydentämään aiemmin hankittuja Apple-laitteita.

Nyt kalenterit, yhteystiedot ja kirjanmerkit ovat aina ajan tasalla ja samoja dokumentteja ja muistiinpanoja voi katsella ja päivittää kaikissa laitteissa.

Aiempi puhelin, Nokian E7, oli periaatteessa ihan OK, mutta käytettävyydessä häviää selvästi iPhonelle. Nokian nettiselain on vieläkin selvästi jäljessä iPhonen Safarista, vaikka onkin kehittynyt viime vuosina paljon.
Lumiasta ei ole mitään kokemuksia ja sen yhteistyö Applen laitteiden kanssa ei näyttänyt kovin hyvältä, joten pitkä Nokialaisten puhelimien ketju katkesi ainakin toistaiseksi.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #70 : 01.10.12 - klo:22:30 »
Nimittäin lauantaina minun it-ekosysteemini tuli valmiiksi, kun hankin käytetyn iPhone 4S-puhelimen täydentämään aiemmin hankittuja Apple-laitteita.

Samaisen laitteen avulla olen pystynyt kehittämään nanoyrityksen taloushallinnon lähes paperittomaksi.
Kun joskus harvoin tulee paperilla lasku tai käteisostosta kassakuitti, otan siitä puhelimen kameralla kuvan. Kuva lähtee saman tien pilvipalveluun juuri kyseisen kuukauden kirjanpitoaineiston kansioon ja paperikuitti lentää roskiin. Samalla tekniikalla hoidan takuukuitit ym. kotitalouden säilytettävät liput ja laput.

Pitäähän se paperilasku maksaakin. Puhelimessa on pankin sovellus. Siinä napsautan viivakoodin kuvaa, otan laskun viivakoodista kuvan ja huiskis, tiedot ovat maksulomakkeella.

Ai että miten vain lähes paperittomaksi? No, en viitsi järkyttää kirjanpitäjää, vaan tulostan tositteet kerran kuussa kirjanpitoon.

Olen kolossaalinen paperienhukkaaja, mutta tällä tekniikalla ei ole vielä mitään kadonnut. Ennen vanhaan lompsa tursusi omia ja firman tuhruisia kuitteja, joista ei ottanut selvää erkkikään.

Olen muistaakseni jossain virallisen oloisessa paperissa nähnyt maininnan, että sähköisesti arkistoidut tositteet ovat viranomaisten kannalta hyväksyttäviä. En tosin enää muista, missä mokoman näin (olisi pitänyt pistää talteen tietokoneeseen...).

Firman ainoa taloushallinnon paperidokumentti on ajopäiväkirjana toimiva sinikantinen ruutuvihko.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #71 : 01.10.12 - klo:22:44 »
Samaisen laitteen avulla olen pystynyt kehittämään nanoyrityksen taloushallinnon lähes paperittomaksi.
Kun joskus harvoin tulee paperilla lasku tai käteisostosta kassakuitti, otan siitä puhelimen kameralla kuvan. Kuva lähtee saman tien pilvipalveluun juuri kyseisen kuukauden kirjanpitoaineiston kansioon ja paperikuitti lentää roskiin. Samalla tekniikalla hoidan takuukuitit ym. kotitalouden säilytettävät liput ja laput.

Pitäähän se paperilasku maksaakin. Puhelimessa on pankin sovellus. Siinä napsautan viivakoodin kuvaa, otan laskun viivakoodista kuvan ja huiskis, tiedot ovat maksulomakkeella.

Ai että miten vain lähes paperittomaksi? No, en viitsi järkyttää kirjanpitäjää, vaan tulostan tositteet kerran kuussa kirjanpitoon.

Olen kolossaalinen paperienhukkaaja, mutta tällä tekniikalla ei ole vielä mitään kadonnut. Ennen vanhaan lompsa tursusi omia ja firman tuhruisia kuitteja, joista ei ottanut selvää erkkikään.

Olen muistaakseni jossain virallisen oloisessa paperissa nähnyt maininnan, että sähköisesti arkistoidut tositteet ovat viranomaisten kannalta hyväksyttäviä. En tosin enää muista, missä mokoman näin (olisi pitänyt pistää talteen tietokoneeseen...).

Firman ainoa taloushallinnon paperidokumentti on ajopäiväkirjana toimiva sinikantinen ruutuvihko.

Mt

Käyttämämme metodi on sukua (Windows) edelliselle eli skannaan takuukuitit ja lähetän skannatun kuvan vaimon g-mailiin, missä meillä on myös passien skannatut kopiot ym. Voimme siis missä vain maailmalla ottaa esiin ja tulostaa tarvittavat dokumentit. Sähköpostina tulleet liput ym edelleen lähetän kyseiseen sähköpostiin, jossa tilaa riittää. Paperilla tulleita laskuja en skannaa kun ne eivät ole samassa merkityksessä tilitositteita, vaan laitettuani sen pankkiin maksettavasti vidimeeraan sen ja laitan laatikkoon. Jos tiedän tarvitsevani sitä, niin silloin laitan sen muualle asianmukaiseen paikkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #72 : 18.10.12 - klo:18:07 »
Mitä nämä palomuurihälytykset oikein on joita aina välillä tulee? Tämän niminen kuin Nmap TCP scan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #73 : 18.10.12 - klo:18:26 »
Mitä nämä palomuurihälytykset oikein on joita aina välillä tulee? Tämän niminen kuin Nmap TCP scan.

Palomuurin pitäisi hälyttää, kun joku yrittää tunkeutua koneellesi. Ei tunkeutumista yrittävä yleensä sinun tietojasi himoitse, vaan haluaa tehdä koneestasi osan hyökkäysverkkoa. Suhtaudu niihin siis vakavasti.

Tässä on lisää tietoa asiasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Verkkotiedustelu

Lisätietoja voi halutessa hakea Googlaamalla Nmap TCP scan Tietoa on runsaasti.
« Viimeksi muokattu: 18.10.12 - klo:18:37 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 4
« Vastaus #74 : 18.10.12 - klo:19:10 »
Palomuurin pitäisi hälyttää, kun joku yrittää tunkeutua koneellesi. Ei tunkeutumista yrittävä yleensä sinun tietojasi himoitse, vaan haluaa tehdä koneestasi osan hyökkäysverkkoa. Suhtaudu niihin siis vakavasti.

Tässä on lisää tietoa asiasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Verkkotiedustelu

Lisätietoja voi halutessa hakea Googlaamalla Nmap TCP scan Tietoa on runsaasti.

Okei kiitos! Kyllähän näitä ilmeisesti Elisan aikaankin tuli ja tulikin jotain, kun katsoin, mitä tietoturva on tehnyt. Silloin olin kai laittanut rastin kohtaan "älä näytä näitä ilmoituksia enää". Nyt annan ilmoitusten tulla ja tarkkailen niitä ihan mielenkiinnosta. Aina on tämä sama Nmap...juttu.