Kirjoittaja Aihe: Lähtisitkö...  (Luettu 2376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Lähtisitkö...
« : 25.05.12 - klo:10:16 »
Udmurttimummot kuulemma tahtoisivat kyläänsä kirkon ja Raamattuja, en yhtään ole seurannut Euroviisuja, mutta tuota... lähtisitkö rakentamaan sitä...   naamakirjalta luin tämän tiedon. En tiedä minkäläisen he tahtovat, lienevät ortodokseja, mutta kai he tietävät itte.

Entäs jos, siis kun nyt  Umbriassa on halvasta myytävänä  ränstynyt entinen luostari, lähtisitkö korjaamaan sitä ekumeeniseksi vaeltajien majataloksi ruokapalkalla...   minä niin tahtoisin kotiin Assisiin.  Siellä on hyvin paljon kauneuksia. Nämä ovat erittäin teoreettisia kysymyksiä.  :icon_eek: :026: Dosentti olisi jo ostamassa lentolippua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #1 : 25.05.12 - klo:18:16 »
Ettei kukaan?  :icon_eek:

 :'(  Pitääkö minun yksinäni perustaa Umbrian Seuraliike?   :022:  En minä osaa!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #2 : 25.05.12 - klo:21:47 »
Kolme henkilöä yhdistyksen perustamiseen tarvitaan... :icon_lol:Yhdistysrekisteri klikkauksella varmaan yhäkin löytyy mallisäännöt, ja toimintapykälän saa itse kehitellä.... :icon_lol: Siitä vaan Umbriaan...... Udmurtiassa olen jo ollut monta kuukautta, kirkkokin on toiminnassa.... :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #3 : 25.05.12 - klo:23:11 »
Siis voimme rauhoittaa sydämiämme mummojen osalta.

Tiedän, olemme jo perustaneet kertaalleen Suomen Dietrich Bonhoeffer-yhdistyksen.
Olen lähinnä ylläpitänyt toimintaa itsekseni mutta yhdistysrekisterissä se on. Sihteeri ja jäsen ovat kadonneet kuin maan nieleminä vaikka heidän lainapianonsakin on yhä minulla.


Mutta Umbrian seuraliike ja ekumeeninen valmis luostari kaipaa nyt osaavia käsiä ja joutilaita sieluja jotka miettivät mitä tekisivät. ääassiassa olisi tarjolla laihdutuskuuri ja käsin tehtävää työtä.  :icon_eek:  ja kiinnostuneita on kaksi, roomalaiskatolinen joka on unelmoinut jo kauan munkkeudesta Taizessa ja hän ynnä Assisin matka höynäyttivät minut. Kuka osaa italiaa? Virkaitaliaa? :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #4 : 26.05.12 - klo:23:23 »
Junalla näkisi mukavasti maisemia. Voin tulla ompelemaan verhot ja mustat puvut ja kutoa jokusen matonkin. Ja maalata seiniä ja jos jotain naulaushommaa on tai semmoista. Non fumatore. Una birra, per favore. Senza zuccero tai jotain.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #5 : 26.05.12 - klo:23:28 »
..tosin ensimmäisenä tuli otsikosta mieleen tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=DQqee3VRjTA
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #6 : 27.05.12 - klo:09:44 »
Eipä kumma, tuo biisi juuri kuuluu nuoruusunelmiin, ja tämä muistuttaa vähän sellaisia. Suurenmoista. Juuri näin minä ehdotin, että ihmisiä tulisi korjaustalkoisiin ja töihin  ja sitten he voisivat saada sitä mukaa pienen palan Italiaa ihan itselleen eli saisivat palata kuin toiseen kotiin, kunhan kertovat milloin ovat tulossa, jos mitä käyvät Suomessa vähän töissä ja noin.


Ehdotin että me hyväksymme myös parinmuodostuksen sekä pariskunnat. Itse rakennus eri ole pikkulapsiperheille optimaalinen mutta kuka kieltää rakentamasta mökkiä lähistölle jos rakennusoikeutta on?

Umbriassa on Assisin lisäksi muutakin, neljä keskiaikaista kylää, joihin umbriansuomalaiset järjestelevät kaikkia kiertomatkoja.  Se talo jonka tuo minun vieras facebook-kaverini löysi on kolkytviisi kilometria Assisista ja kolmekymmentä Orvietosta. Mieleni tekisi kokeilla siellä kotimaisia pensasmarjalajikkeita kuinka he viihtyisivät.  Muutoinhan siellä viljellään oliiveja ja viiniä, mutta onko syy lähinnä se etteivät ne taas pärjää täällä?  Appelsiineista en tiedä mutta ne tuoksuvat hyvin ihastuttavasti, kirsikat varmasti menestyisivät. Sinne saisi kelpo puutarhan.  Umbrian laakso on merenpinnasta kai aika korkealla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lähtisitkö...
« Vastaus #7 : 30.05.12 - klo:21:01 »
Jos siitä tuleekin Sienan seuraliike...   Siitä ohitse kulkee ikivanha pyhiinvaellustie Roomasta Jerusalemiin.  Jos kulkee.  Juuri netistä luin ettei Italiassa ole kävelyteitä, mutta ehkä valtio antaa luvan raivata polun.

Vaikka minä juuri kehystin hyvin onnistuneen kuvani Assisista.  :icon_eek: Dosentti, hän on kiinnostunut Pyhästä Fransiscuksesta, ja tahtoo keskustella ekumeniasta. Kumpikin on aika eksklusiivinen muuten, noin mitä ihmisrakkauteen tulee mutta sittenkin inklusiivinen  - kun on omaisuutta sitä on puolustettava asein... anti-imperialisteja... pasifisteja...  Jumalaa rakastavat yli kaiken, siinä juttu. Tuleenkävelijöitä.    

Dosentti pitää kyllä kiinni Umbriasta. Toteaa kyllä ettei ole Rooman voittanutta, mutta hän olikin silloin nuori.
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:21:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.