Kirjoittaja Aihe: Tänään 5g  (Luettu 32296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #120 : 03.07.12 - klo:19:23 »
Pelkäsin kyl aina käyttää kaasuhellaa, joka maalla oli siis siinä maakylässä jossa vietettiin lapsuuden kesät. Käytin kun täytyi muttei se ollut mukava. Tuo on kyllä tosi että nopea sellainen on.  Äitini kerran tempaisi kattilan ja siitä roiskui kädelle kuuma vesi ja se oli kauheaa, olin niin lapsi että pelkäsin sillä hän ei ole mitään huutavaa lajia muulloin, taisi ollas ainut kerta kun kuulin.


 >:(  Se niistä tempauksista ja  >:( lieskoista.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #121 : 03.07.12 - klo:22:12 »
Haa, mökkielämässänne alkaa uusi vaihe!
Mikäkähän vaihe teillä mahtaa olla nykyään, R, S vai T ellei jopa U, V tai W?

Yksivaihesähkössä on sekin huono puoli, että sähköyhtiö ei tohdi lähettää kovin isoja laskuja!

Olen saanut koulutuksen heikkovirtapuolelle ja tiedän nuo vaiheet, mutta työkaluihin koskin viimeksi ammatissani kesätöissä vuonna 1969. Mökille hankittiin sähkö 1971 ja kun maatalossa pantiin lypsykone käyntiin niin meillä himmeni valot. Jo reilut parikymmentä vuotta olisi ollut kunnon sähkö saatavilla, ja nyt päätimme käyttää kaasua vain ulkogrillissä. Yksi kappale 50cm perusliesiä lepää vielä takapenkillä, kun se on tänään ostettu. Merkki oli kotimainen, mutta on myyjän mukaan valmistettu Electroluxin tehtailla Romaniassa. Täällä on sen verran lyhyt tuo vuotuinen käyttökausi ettei tänne kallista kannata ostaa. Mietin miten pääsisi eroon ylimääräisistä tyhjistä kaasupulloista sillä niistä on maksettu ihan selvää rahaa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #122 : 03.07.12 - klo:22:51 »
--- Mietin miten pääsisi eroon ylimääräisistä tyhjistä kaasupulloista sillä niistä on maksettu ihan selvää rahaa?
Katsoppa vaikka tuosta:
http://www.tori.fi/uusimaa?q=kaasupullo&cg=0&w=1&st=k&ca=18&l=0&md=th
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #123 : 04.07.12 - klo:10:41 »
Uudet kaapelit on kaivettu, vedetty ja tasattu alle kahden tunnin. Huomenna tulee sähkömies ja perjantaina olemmekin jo matkalla Isoonkyröön.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #124 : 04.07.12 - klo:12:40 »
Uudet kaapelit on kaivettu, vedetty ja tasattu alle kahden tunnin. Huomenna tulee sähkömies ja perjantaina olemmekin jo matkalla Isoonkyröön.

Eivät tainneet olla ainakaan tuntipalkalla töissä.  :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #125 : 04.07.12 - klo:13:12 »
Eivät tainneet olla ainakaan tuntipalkalla töissä.  :eusa_clap:

Ei siinä tarvittu kuin kaivinkonemies ja vaimon kanssa laitettiin kaapelit ojaan ja maadoitusköysi. Matkan pituus oli reilut kymmenen metriä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #126 : 05.07.12 - klo:09:21 »
Jaksaiskohan samanlaisen lenkin kuin eilen...    Huomasin että on mennyt noin viisi tuntia, sauvakiitoa tosin hidasti ensin kuuma ilma sitten lopuksi aloin jo ihmetellä missä olen, onneksi olin varannut kolme euroa taskunpoohjalle, ja löytyi yksi bussi kun meni meille.  En  osunut olemaan lähelläkään kotia, huh. Viisi tuntia...   Nyt jaksan kaivaa kartan ja katsoa missä minä oikeasti olin. Piti pikku lenkki vain heittää, ja välillä oli ihan kiitovauhtisää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #127 : 05.07.12 - klo:11:19 »
Tänään taas Lahdessa.
Mökillä  olimme maanantaista asti. Teimme heinätöitä. Ne kuivuivat nopsasti ja ne kasattiin polttamista odottamaan. Tuuli oli nyt liian kova.
Eilen ajelimme kaunille Luopioisten kirkolle, Kiertelimme hautausmaalla, kävimme kahvilla ja kaupassa.
Pieni kesäretki piristi. Koira oli mukana, se viihtyy autossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #128 : 05.07.12 - klo:13:38 »
Sopiva sää ruohonleikkuuhommiin, pilvipoutaa, tuulenvirettä.
Tänään kotimökille leikkaamaan, huomenna tässä omassa pienessä 4 asunnon taloyhtiössä....
meikäläinen on tässä isännöitsijänä, talonmiehenä ja korjausmiehenä (jos taidot riittää, tämä homma
tilattava välillä muualta), kaikki muut asukkaat tällä hetkellä onkin sitten leidejä, että silleen, mutta ihan
kohtuullisesti hekin osallistuvat pihahommiin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #129 : 05.07.12 - klo:17:49 »
Hoitaja soitti, että lääkäri sanoi äidin 94v tuskin näkevän aamua. Ei muuta kuin kamppeet kasaan ja ajo mökiltä palvelutaloon reilut kaksi tuntia. Äiti on nukkunut rauhallisesti, mutta ei reagoi mihinkään. Eilen vielä keskusteli harmaahaikaroista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #130 : 05.07.12 - klo:17:57 »
Niinkuin muuttolintusen tie...

Voimia odotukseesi. Miten käy Juhlamatkan ? :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #131 : 05.07.12 - klo:18:11 »
Minulla on kaksi siskoa ja me lähdemme huomenna juhlille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #132 : 05.07.12 - klo:18:21 »
Voimia, Taivaan isän varjelusta tienpäälle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #133 : 05.07.12 - klo:18:53 »
Voimia ja siunausta Sepolle, äidille ja lähipiirille.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #134 : 05.07.12 - klo:20:02 »
Hoitaja soitti, että lääkäri sanoi äidin 94v tuskin näkevän aamua. Ei muuta kuin kamppeet kasaan ja ajo mökiltä palvelutaloon reilut kaksi tuntia. Äiti on nukkunut rauhallisesti, mutta ei reagoi mihinkään. Eilen vielä keskusteli harmaahaikaroista.
Minulla on kaksi siskoa ja me lähdemme huomenna juhlille.

Hyvin teette kun lähdette juhlille. Se ei vaikuta äitinne elinpäiviin eikä loppuelämään yhtään huonontavasti. Luultavasti äitinne toivottaisi teille hyvää juhlamatkaa, jos pystyisi. Olen ymmärtänyt, että olette hänestä hyvin huolta pitäneet ja annatte hänelle sen arvon mikä hänelle kuuluu. Olipa hänen tilansa mikä tahansa, niin otan osaa, seppos.   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.