Kirjoittaja Aihe: Eilen 2  (Luettu 31856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eilen 2
« Vastaus #45 : 06.09.12 - klo:10:38 »
Kohta voisin alkaa myymään modeemeja kun aina lähettävät uuden kaikkine johtoineen. Nyt niitä on jo kolme. Laitoin uusimpaan modeemiin osan vanhoista johdoista kun niissä on samanlaiset liittimet - hyvin pelittää.  Nettitikku toimii myös.

Sääntöjen mukaan ne on toimitettava toimintakuntoisina. Siis olennaiset johdot, joita ei ole valmiiksi kodissa, missä ei ole ennen ollut modeemia on oltava mukana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Eilen 2
« Vastaus #46 : 06.09.12 - klo:11:47 »
Eilen taas seuroissa.
Ikävä kun nuorilla tuntuu olevan täällä pääkaupunkiseudulla omat seuransa ja menonsa ja sitten me vanhukset vaan ollaan omissa.
Aika monessa seuratapahtuma missä minä yli 50 vee olen nuorin.. :-\

Toisaalta on siinä hyvätkin puolensa.
Mielummin seuroissa vanhusten kanssa, kun esimerkiksi teologiseuroissa Aholansaaressa.
Kerran olin seuroissa jossa joku nuorempi teoloogi piti puhetta paperilta lukien kauheella paatoksella ja en tiedä tajusiko kukaan siitä paljoakaan, kun oli Ameriikan uskoista ja muista vivahteista. No mummot ja vaarit sitten vaan korrektisti kuuntelivat ja jatkoivat puheen jälkeen seuroja, niinku ei mitään erilaista olisi tapahtunut.
Nuoret seuroissaan varmaankin olisivat aloittaneet sanasodan?
Sitä oppii suhtautumaan itsekkin maltillisemmin asioihin vanhempien parissa.

Aholansaareen kyllä.
Vaikka sinne tekisi mennä kalaan, siis Syväjärveen saaren rannalle.
« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo:11:53 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Eilen 2
« Vastaus #47 : 06.09.12 - klo:13:49 »

Aholansaareen kyllä.
Vaikka sinne tekisi mennä kalaan, siis Syväjärveen saaren rannalle.


Tuosta tuli mieleen, että mitenkähän paljon Saaressa käytetään "oman" järven kalaa?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Eilen 2
« Vastaus #48 : 06.09.12 - klo:15:17 »
Eilen taas seuroissa.
Ikävä kun nuorilla tuntuu olevan täällä pääkaupunkiseudulla omat seuransa ja menonsa ja sitten me vanhukset vaan ollaan omissa.
Aika monessa seuratapahtuma missä minä yli 50 vee olen nuorin.. :-\
Esimerkiksi Körttikodin seurat ovat avoimia tilaisuuksia - minäkin olen siellä käynyt, tervemenoa sinne! Siellä et ole nuorin!

Mielummin seuroissa vanhusten kanssa, kun esimerkiksi teologiseuroissa Aholansaaressa.
Kerran olin seuroissa jossa joku nuorempi teoloogi piti puhetta paperilta lukien ---

Jos tällainen yleistyisi, voitaisiin ruveta pitämään seuroja niissä seurakunnissa, joissa on takkahuone. Siellä sitten ennen seuroja poltettaisiin puhujien paperit...

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eilen 2
« Vastaus #49 : 06.09.12 - klo:16:24 »


Jos tällainen yleistyisi, voitaisiin ruveta pitämään seuroja niissä seurakunnissa, joissa on takkahuone. Siellä sitten ennen seuroja poltettaisiin puhujien paperit...

Mt

Muuten Lauttasaaressa on nuorten tiloissa takkahuone. Sen kunnosta minulla ei ole tietoa kuin 1960 luvulta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Eilen 2
« Vastaus #50 : 06.09.12 - klo:17:19 »
Hieno ehdostus alkaa pitämään seuroja takkahuoneissa ja jos joku ottaa paperia taskustaan, niin eiku takkaan.

Joo körttikodilla kerran olleena olen samaa mieltä, että siellä on nuorempiakin.

Ihan hyvä kun ees jossain ovat ja onhan heillä se kuoronsa tai kuorot.
Kai se on joku aidoliksi pääsy trendi joka vaikuttaa kaikissa nuorissa, kun niitä on helppo saada kaikenlaisiin musiikki juttuihin mukaan?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Eilen 2
« Vastaus #51 : 14.09.12 - klo:13:00 »

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Eilen 2
« Vastaus #52 : 10.10.12 - klo:16:30 »
Eilen sain olla mukana Helsingin tuomiokirkossa järjestetyssä juhlamessussa, jossa uusi Kenttäpiispa Pekka Särkiö siunattiin virkaansa. Hieno ja juhllallinen tilaisuus.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #53 : 13.10.12 - klo:12:36 »

lätkämatsissa 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Eilen 2
« Vastaus #54 : 15.10.12 - klo:07:57 »
Illa suussa aloin tuntea heikkoja mutta tuttuja syysflunssan oireita. Jos se estää ensi sunnuntaisen seuramatkan Hgin Suratuvalle olen pettynyt, mutta tyytyminen on sairastamaan.
Saa rukoilla. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Eilen 2
« Vastaus #55 : 19.10.12 - klo:22:02 »
Eilen satoi koko (loma)päivän, mutta sepä ei yhtään haitannut, sillä olin uppoutunut ruotsalaiseen esikoisdekkariin, joka todella piti koukussa, kunnes kaikki selvisi... Ann Rosman, Majakanvartijan tytär.  :023:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Eilen 2
« Vastaus #56 : 23.10.12 - klo:20:56 »
Eilen oli kansainvälinen CAPS LOCK-päivä.

Minun piti lainata tähän eilinen viestini Tänään-ketjusta, mutta eihän se tietenkään onnistunut, kun ketju oli lukittu.

Olen edelleen sitä mieltä, että ketjujen lukitus kymmenen sivun jälkeen on turhaa touhua!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Eilen 2
« Vastaus #57 : 01.11.12 - klo:00:24 »
Eilinen taakse jääköön...oli jotenkin hiljaiseksi vetävä päivä, puhutteleva...ihminen on pieni, yksin...
haluan oppia enemmän hiljentymään, rukoilemaan, olemaan läsnä, elämään toisen rinnalla.
Nähdä kiitoksen aiheet etteivät ne peity kaikkien arkisten mitättömien pikkumurheiden alle.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #58 : 12.11.12 - klo:19:33 »

seuroissa  :kahvi:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Eilen 2
« Vastaus #59 : 13.11.12 - klo:00:23 »
Uimahallissa, puoli tuntia vesijuoksua + puoli tuntia rintauintia.  :hiipia: :voiei:
(olisikohan nämä kuvat vesijuoksua ja rintauinnin käsiliikkeitä?  :icon_wink:)