Kirjoittaja Aihe: Unet kertovat  (Luettu 5210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Unet kertovat
« : 19.11.11 - klo:14:41 »
Unet kertovat ihmisen alitajunnassa työstämistä aiheista:
unelmista, fantasioista, peloista, mielenjärkytyksestä, pettymisistä,
aiemmista ihmissuhteista yms.

Oletko nähnyt ihmeellisen koskettavia unia, joita olet miettinyt jälkeenpäin?
Kuinka usein näet painajaisia?
Oletko nähnyt unissa jotain, mikä on myös tapahtunut oikeasti unennäkemisen jälkeen?
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #1 : 19.11.11 - klo:14:57 »
En ole nähnyt enneunia. Toki joitakin asioita, joiden olen pelännyt tapahtuvan ja ovat käyneet unessakin ovat tapahtuneet, mutta ne eivät ole enneunia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #2 : 19.11.11 - klo:15:08 »
Olen yhdestä nähnyt klubitalon ihailluimmista tyypeistä gay
Paul:ista ( joka on myös toimittaja )semmoista unta että hän tuli opettajaksi viestintälinjalle
invalidisäätiölle ja minä aloitin media-assarilinjan siellä hänen oppilaana.
Hän yritti luoda unessa luokkaan suvaitsevampaa ilmapiiriä, jotta kaikki hyväksyttäisiin.

Sitten minulla on toistunut vuosia painajainen, jossa poikaystävällä on salassa toinen nainen
ja joku ulkopuolinen kertoo minulle miten asian laita on.
Elämä on kemiaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #3 : 19.11.11 - klo:15:52 »

Oletko nähnyt ihmeellisen koskettavia unia, joita olet miettinyt jälkeenpäin?
Kuinka usein näet painajaisia?
Oletko nähnyt unissa jotain, mikä on myös tapahtunut oikeasti unennäkemisen jälkeen?

Olen nähnyt todella ihmeellisiä unia - mm. AKUANKKA313:sta.
Näen joskus painajaisia ja olen huomannut jälkeenpäin, että käsittelen niissä jonkin vaikean, mieltä painaneen asian pois päiväjärjestyksestä. Unet ovat siis tärkeitä, vaikkakaan niitä ei herättyään läheskään kaikkia muista.
Nuorempana näin etukäteen unissa koulukaverin, sedän ja isän kuolemat, mutta ei niistä tässä sen enempää.


Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #4 : 19.11.11 - klo:16:32 »
Nyt tais menna sanat sekaisin..
Mikskohan..
Meidan koulun viestinnan maikka vasta imartelija olikin , han
kohteli kaikkia naisia kuin prinsessoja ja yritti luoda
hyvaa ilmapiiria. Kiitokset Honkosen Karille.
Pauli on vahan saman henkinen.
Kari jarjestaa sportti-treffeja sinkuille ( yritys ).
Elämä on kemiaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #5 : 19.11.11 - klo:17:58 »
Varsinaisia enneunia en muista nähneeni koskaan. Useinmiten unet unohtaa heti herättyään. Jos pelkää jotain asiaa etukäteen, silloin näkee painajaisia. Samoin painajaisia olen nähnyt silloin, kun minulla on ollut maha kipeänä. Näen aika harvoin painajaisia, mutta viime viikolla näin. Enää en muista, mitä siinä tapahtui vaikka muistankin kertoneeni siitä jollekin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #6 : 19.11.11 - klo:20:47 »
Mitä se kertoo, kun matka maailmalle on tulossa ja viime yönä näin unen, että olin jo bussissa jossain kaukana, mutta passi oli unohtunut kotiin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #7 : 19.11.11 - klo:20:55 »
Mitä se kertoo, kun matka maailmalle on tulossa ja viime yönä näin unen, että olin jo bussissa jossain kaukana, mutta passi oli unohtunut kotiin.


Se kertoo, siitä että muista ottaa se mukaan ettei tarvitse pelätä sen unohtuvan eli laita se jo valmiiksi esille. Jos kuitenkin käy hassusti niin Helsingin lentoasemalta saa poliisilta puolenvuoden pikapasseja. Se vie reilun tunnin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #8 : 19.11.11 - klo:23:29 »
Minä en juurikaan näe painajaisia. En muista milloin olisin nähnyt, ennenkuin muutama viikko sitten. Sairastuin kiertohuimaukseen, jonka lääkäri epäili johtuvan jumittuneesta niska-hartiaseudusta. Sain tulehduskipulääkettä ja lihaksia rentouttavaa lääkettä, joka oli kolmiolääke ja piti ottaa illalla. Silloin aloin nähdä painajaisia. Aloin epäillä sitä rentuttavaa lääkettä. Kun lakkasin sitä syömästä, lakkasi painajaisetkin.  :017:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #9 : 19.11.11 - klo:23:43 »
Minä en juurikaan näe painajaisia. En muista milloin olisin nähnyt, ennenkuin muutama viikko sitten. Sairastuin kiertohuimaukseen, jonka lääkäri epäili johtuvan jumittuneesta niska-hartiaseudusta. Sain tulehduskipulääkettä ja lihaksia rentouttavaa lääkettä, joka oli kolmiolääke ja piti ottaa illalla. Silloin aloin nähdä painajaisia. Aloin epäillä sitä rentuttavaa lääkettä. Kun lakkasin sitä syömästä, lakkasi painajaisetkin.  :017:

Lääkkeesi oli siis Panacod, joka tunnetaan tuosta ominaisuudestaan. Kodeiini on morfiinjohdannainen eli sait huumeita. Katso tarkemmin http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #10 : 20.11.11 - klo:11:35 »
Seiskaluokkalaisena näin unen, jossa mm. kaverini jäi kiinni tupakanpoltosta ja ystävyytemme katkesi. Ei mennyt kuin pari viikkoa, kun kaveri sanoi välit poikki, mutta koskaan hän ei jäänyt tupakanpoltosta kiinni. Veikkaan, että alitajuntani oli jo tajunnut väliemme kylmenemisen, vaikka tietoisesti en sitä ollut huomannut. Silloin tuo tuntui kyllä pelottavan ennustavalta. Vuotta myöhemmin olin kaverini mökillä pääsiäisviikonloppuna ja kiirastorstai-iltana tiesin että ukki oli kuollut. Sitä on vaikea selittää, mutta jotenkin vain tiesin sen. Ja niin oli. Sen jälkeen olen monta kertaa ollut tietävinäni vastaavalla tavalla jotakin, mutta pieleen on aina mennyt. Mahdollisesti siis vain hyvä arvaus.

Suvussamme on isän puolella ollut nimenomaan naisilla taipumusta "tietää" asioita tai nähdä niitä unissa. Isän mummo oli aikoinaan sanonut mm. että vielä tulee sellanenkin aika, että kuva tulee laatikkoon pöydälle. Ja kun isän isä kuoli yksinään peltotöihin kesken päivän, oli isän äiti sanonut vanhimmalle pojalleen, että lähes hakeen se pois sieltä, ei se omin jaloin tule.

Monesti noissa on varmaan kyse siitä, että tuntee toisen ihmisen niin hyvin, että vaistoaa ettei sillä ole kaikki kohdallaan. Ehkä isän isä oli aamulla hieraissut rintaansa tai ollut tavallista kalpeampi. Ehkä vastaavia tilanteita, joissa arvaus on mennyt pieleen on oikeasti ollut enemmän, mutta niitä ei kukaan muista vaan ainoastaan ne kohdalle osuneet. Tai voihan sekin olla mahdollista, että jossakin tilanteessa Jumala on halunnut pehmittää tapahtumaa ihmiselle ikään kuin varoittamalla näin etukäteen. Kaikki edellä mainitut ihmiset ovat olleet hartaita uskovaisia tai ainakin körttejä. ;-) Kukaan ei ole mitenkään yrittänyt tietää mitään asioita (paitsi minä teini-iässä sen ukki-jutun jälkeen, ja lopetin kun joku varoitti että liikaa yrittämällä tieto saattaa tulla väärästä osoitteesta) vaan ne on vain otettu annettuna.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: raskausaikana olen nähnyt aivan älyttömän paljon unia, ja aivan älyttömiäkin unia. Yhdessä unessa olin synnyttänyt kolme kissanpentua, toisessa pienen kiinalaistytön jonka vanhemmat olivat hänet hyljänneet. Välillä olen synnyttänyt junassa ja välillä ollut töissä vauvan kanssa. Mitä ilmeisimmin aivokopalla on paljon töitä tässä elämäntilanteessa. :-)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #11 : 21.11.11 - klo:23:40 »
Yksi aika usein toistuva ja todellakin kertova uni on vessat. Etsin vessaa, sitä ei joko löydy, tai sitten sinne ei voi mennä. Joko siellä on muita ihmisiä, tai se on niin siivoton tai jotakin muuta estettä on vessan käytölle. Kun sitten tulen tilanteeseen, että pakko olisi päästä pöntölle, vaikka se näyttäisi kuinka mahdottomalta, niin sitten viimein herään ja huomaan, että hätä on aito.  :017:

Olen kerran nähnyt unen, jossa tulin hevosrattailla pienen mökin pihaan. Ikkunasta jo näkyi, että sisällä oli paljon kelloja. Menin sisälle ja kuulin herätyskellon soivan. Yritin painaa kellojen nappeja alas. Kaikki pöydät ja kaappien päälliset olivat täynnä herätyskelloja. Joku niistä soi, mutta en saanut ääntä loppumaan. Olin varma, että olin painellut kaikkien herätyskellojen napit alas, mutta pirinä vain jatkui. Sitten tajusin, että tämä täytyy olla unta ja kello joka pirisee onkin oma kelloni. Heräsin.   :023:
Pyryharakka

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Unet kertovat
« Vastaus #12 : 24.11.11 - klo:19:36 »



   Olen nähnyt toteutuneita enneunia. Olen unissani sekä unen ja valveen rajamailla saanut tietoa realistiseen ja maan päällä konkreettisesti totta olevaan ja tarpeelliseen päivittäiselämään. Jaksoittain kirjaan uniani ylös. :kahvi: :001: :eusa_angel: