Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 3  (Luettu 34588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #15 : 19.08.11 - klo:15:17 »
Sitä kehitystä tehneenä sanon, että se on hyväksi oikein käytettynä. Ilman sitä ei tätä foorumiakaan olisi olemassa. Tosin useimpia asioita voi käyttää myös väärin tai yli varojensa, mutta se ei ole uusi keksintö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #16 : 19.08.11 - klo:17:40 »
Ah mikä lepo ja rauha kun nämä rakkineet kohta taas saa pistää kiinni, kuten kännykän ja kait tän netinkin ja keskittyä telkkuun ja muontoon ja kirjaan.
Sen verran rakkinetta jää kuten toi töllötoosa, mutta sen sallin.

Voisi kyllä olla elämä vähempi stressaavaa ilman näitä rakkineita, mutta eihän tässä oravanpyörässä pysy ilman niitä, mutta onneksi viikonloppuina edes joskus ne voi sulkea.

Kopiokoneet oneeksi ovat jäämässä vähemmälle tän netin takia ja kaitpa jonkun verran puutkin säilyy, kun ei paperia tän internetin takia niin paljon tarvii.

Noh pahempaa se sisällöllinen saasta, kuin luontoon leviävä kait? :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #17 : 19.08.11 - klo:18:01 »
 :-\ Juutalaiset on kaukaa viisaita, kun ne ei saa sapattina ees kävellä ja mitään mekaanista vekotinta ne ei käytä.

Pitteepi alkaa vähän paremmin alkaa tutkia heidän sapatti normistoa. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #18 : 21.08.11 - klo:16:15 »
:-\ Juutalaiset on kaukaa viisaita, kun ne ei saa sapattina ees kävellä ja mitään mekaanista vekotinta ne ei käytä.

Pitteepi alkaa vähän paremmin alkaa tutkia heidän sapatti normistoa. :-\

Sapatin noudattaminen on kyllä vastoin jatkuvan kasvun ideologiaa!

Näin varttuneessa iässä on joskus vaikeaa motivoida itseään osallistumaan jatkuvan kasvun ylläpitoon, kun ei oikein tiedä mihin sitä lisääntyvää vaurautta sitten käyttäisi.
Luulenpa myös, että jatkuva kasvu tarkoittaa myös lisääntyvää luonnonvarojen ja energian käyttöä, joka ei tunnu enää hyvältä ajatukselta.

Parempi olisikin ottaa vuorotteluvapaata ja laittaa ladon pärekatto kuntoon :-)

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #19 : 22.08.11 - klo:10:58 »
Samalla, kun naputtelin tänne äskeistä viestiä, vaihdoin puhelinoperaattoria  :)  DNA:n ukko soitti ja kertoi halvasta 4kk:n tarjouksesta, eikä sen jälkeenkään tämä ottamani paketti hirveän kallis ole. Hiljattain vaihdoin Elisalta Saunalahden satakieleen, mutta samaa Elisaahan Saunalahtikin nykyisin on. Puhelu tuli hyvään aikaan, koska olinkin aikeissa pikku hiljaa hivuttautua DNA:lle. Nykyinen 300 tekstarin paketti ei enää riitä alkuunkaan, joten nyt on 900 (siinä on kyllä sitten puheaikakin samassa). Oikein jymypaketti olisi 12 000, mutta en nyt niin paljoa tekstareita jaksa näpeltää  :icon_rolleyes:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #20 : 22.08.11 - klo:13:40 »
Samalla, kun naputtelin tänne äskeistä viestiä, vaihdoin puhelinoperaattoria  :)  DNA:n ukko soitti ja kertoi halvasta 4kk:n tarjouksesta, eikä sen jälkeenkään tämä ottamani paketti hirveän kallis ole. Hiljattain vaihdoin Elisalta Saunalahden satakieleen, mutta samaa Elisaahan Saunalahtikin nykyisin on. Puhelu tuli hyvään aikaan, koska olinkin aikeissa pikku hiljaa hivuttautua DNA:lle. Nykyinen 300 tekstarin paketti ei enää riitä alkuunkaan, joten nyt on 900 (siinä on kyllä sitten puheaikakin samassa). Oikein jymypaketti olisi 12 000, mutta en nyt niin paljoa tekstareita jaksa näpeltää  :icon_rolleyes:

Lähetän parikymmentä tekstaria kuukaudessa ja niistä suuri osa on vaimolle vastauksia ok
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #21 : 22.08.11 - klo:16:37 »
Elisa/Saunalahden kaapeliyhteys on taas poikki. Onneksi on tämä kesämökin mokkula (kilpailevalta firmalta) niin pääsee forumiin. Etsin vikaa monesta paikasta ja ehdin jo vaihtaa yläkerran kytkimenkin ja kun se ei sillä korjautunut, menin alakertaan katsomaan kaapelimodemia ja huomasin, että siellä ei pala oikeat merkkivalot.

Lupasivat illmoittaa. kun vika on korjattu tekstiviestillä. Ei kannata hätäillä, sillä edellisellä kerralla viikko sitten se vei 10 tuntia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #22 : 03.09.11 - klo:18:09 »
Olen varmasti kysynyt ennenkin, mutta en opi vähällä, joten:  Kun käsittelen isoa aineistoa, minun windowsini saa puuskia, joina se "lopettaa toimintansa ja etsii ratkaisua". Näin tämä ilmoittaa. Ruutu kelmenee ja sillä vilistää vihrä viiru, sama, kuin  talletettaessa vaikka tikulle.  Kun se tämän pään ottaa, se jatkaa sitä vaikka niin pitkään että totean että ei sitten,  Löysin jonkin ohjeen jonka mukaan tilapäinen sähkönsyötön häiriö tai muu saattaa tätä aiheuttaa.  Sitä ei ole aina.  Onko kovalevy hajoamassa, kuten lankomies arvelee? Se on uusi mutta kuulemma se ei mitään merkitse. Osa hajoaa aina.  

Sain mt:lta hyvän ohjeen jakaa tiedoston palasiksi, mutta en voi koska siirtelen toisinaan koko tekstin myllertäen kappaleita, ja tarvitsen sen kokonaisena voidakseni myllertää.    

Minulla on myös ulkoinen kiintolevy piuhoin kiinni tässä nyt, mutta mikähän se on ja olenko osannut sen kytkeä?  Kun annan Tallenna-komennon, tarjotaan paikoiksi C, D (levykeasema?) tikkuni kuvake, mutta mikä on ulkoinen kiintolevy, mistä tiedän, onko koneeni omaksunut sen, esim. printteristähän sen tietää heti.  Se blondeille kirjoitettu kirja on minulle liian blondia tekstiä, kun se selittää mikä on mappi. Tarvitaan astetta tummempi teos; kerrottakoon kuinka mappi avataan niin että sisältö ei katoa.

uhhuh.  Tunnen olevani rasittava.

Alan vahvasti epäillä   >:( että minun tulisi laittaa laajalevikkiseen lehteen ilmoitus:  Hei sinä yksinäinen, naisen lämpöä kaipaava riittävän nörttimies, kuka lienetkin!  Sinulle tarjoaa pysyvän kodin ja runsaasti mieltäsi kiihottavia kotikoneenkäyttöongelmia....    yst vast....   nimimerkki  kone(et) hajalla...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1568
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #23 : 04.09.11 - klo:01:17 »
   

Minulla on myös ulkoinen kiintolevy piuhoin kiinni tässä nyt, mutta mikähän se on ja olenko osannut sen kytkeä?  Kun annan Tallenna-komennon, tarjotaan paikoiksi C, D (levykeasema?) tikkuni kuvake, mutta mikä on ulkoinen kiintolevy, mistä tiedän, onko koneeni omaksunut sen, esim. printteristähän sen tietää heti.  Se blondeille kirjoitettu kirja on minulle liian blondia tekstiä, kun se selittää mikä on mappi. Tarvitaan astetta tummempi teos; kerrottakoon kuinka mappi avataan niin että sisältö ei katoa.
Kun meet Käynnistä-klikkauksella Oma tietokone osioon, niin näet siältä tiatokonesehen kytkettynä olevat tiarostot, levykkeet, muistitikut, kamerat ym. Ota vaikka USB- liitin ulkoosesta muistista hetkeksi irti ja laita takaisin paikalleen, niin näet muutoksen oman tiatokoneen tiedostois.  Isommis ulkoosis muistiis voi olla erillinen virtakytkin ja käytös olevan ulkoosen levyn useen tunnistaa lämmöstä ja piänestä hurinasta. Aina kun tallentaa jotakin, niin aina tiarosto täytyy erikseen kohrentaa ulkoiselle muistiasemalle tms.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #24 : 04.09.11 - klo:08:20 »
Kiitos, sen totesin että rakkineet eivät kiinnitä toisiinsa huomiota,  eikä ulkoinen rakkine jostakin syystä kelpaa sisäiselle rakkineelle vaikka sanottiin myymälässä että pitää kelvata, kun tuntevat sisäisen. Sille pitäis antaa nimi... minä tein niin... nimi oli jokainen esim. nimi vuorollaan... nirso, tämä sisäinen rakkine.  Kun sille tyrkytin ulkoista, se huomautti huomasnneensa valitettavan usein ilmoittaneensa kuten kerroin sen ilmoittaneen, ja tekevänsä parhaansa jarkossa, ettei toistu!

Onko minun tulkittava tämä siten, että minun rakkineillani on tunne-elämää?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #25 : 04.09.11 - klo:08:34 »
Onko minun tulkittava tämä siten, että minun rakkineillani on tunne-elämää?

Ei tietenkään ole pakko tulkita, mutta noinhan me ihmiset usein tulkitsemme, kun meillä mokomilla se on, tunne-elämä näet.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #26 : 04.09.11 - klo:09:07 »
Ei tietenkään ole pakko tulkita, mutta noinhan me ihmiset usein tulkitsemme, kun meillä mokomilla se on, tunne-elämä näet.

Se olisi oikeastaan hyvin hauska tulkinta    :003:   ja selittäisi useimmat ongelmani.  Rakkineella on huono päivä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #27 : 04.09.11 - klo:09:43 »
Ei tietenkään ole pakko tulkita, mutta noinhan me ihmiset usein tulkitsemme, kun meillä mokomilla se on, tunne-elämä näet.

Olisi kyllä paljn helpompaa, jos meillä olisi tunne-elämän asemesta päivitettävät BIOS (Basic Input-Output System) ja firmware.

- Mitä se NN sekoilee?
- Se veti lärvit kesken firmispäivityksen ja nyt se pitää cold-bootata

Mt

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #28 : 04.09.11 - klo:11:50 »
Tietokoneen älykkyys esiintyy mm. shakkipeli-vastuksena niin korkeana,
 että just ja just keskivertopelaaja pysyy tasoissa.
Shakki-peliä tämä elämä vähän onkin..ikävä kyllä.
Kuormittuneena ihminenkin hieman sekoilee, samoin pc/laite, jossa on
vähän muistia ja monta toimintoa päällä yhtä aikaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #29 : 04.09.11 - klo:12:11 »
Pelkään, että AKUANKKA313 tiesi oikean vastauksen. Koneen työmuisti loppuu. Sitä voi yleensä lisätä eikä se ole edes mitenkään kallista. Oireet antaisivat sellaista osviittaa. En kuitenkaan suosittele tee se itse toimintaa vaan joku asiantuntija vois tehdä sen tutustuttuaan koneeseesi ja tehtyään diagnoosin oikeilla oireilla. Resepti vois olla1x2Gt lisämuistia tarpeeseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi