Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...  (Luettu 32333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #60 : 12.04.11 - klo:16:26 »
Kaalia kyllä syön ja kaalikeitto on oikein herkkua nam. Myös kaalikääryleet on hyviä. Mutta että kukkakaali...hmm...

Mitäs sanotte seuraavista vihanneksista: lanttu ja punajuuri?  :icon_sad:

Minä tykkään kaikista kaalilajikkeista mitä meidän kaupasta saa. Keräkaali on monikäyttöinen, hapankaali erittäin maukas ja terveellinen, ruusukaalit kaunis ja maukas lisäke, parsakaali samoin. Kyssäkaalia en ole syönyt. Kiinankaali on hyvä tortilloissa ja wokkiruuissa.

Lanttu. Nam lihakeitossa ja lanttukuutiot voissa ruskistettuina ja hiljaa kypsiksi hauduteltuina ovat possun kaveri. Ei Joulua ilman lanttulaatikkoa.
Punajuuri. Välttämätön silakkapihvien seuralainen etikkapunajuurena. Borssissa perusraaka-aine ja Aurajuusto-punjuurilaatikko on jo lähes gourmeta.

Pidän kaikista kotimaisista juureksista ja kasviksista. Lapsena maistuivat erityisesti nauris ja retiisit.

Mistäköhän voisi olla pitämättä?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22097
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #61 : 12.04.11 - klo:16:58 »
Mistäköhän voisi olla pitämättä?

Kokeile siihen tarkoitukseen varsiselleriä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #62 : 12.04.11 - klo:17:08 »
Oi voi! Se vasta hyvää onkin. Omena-selleri-pähkinäsalaatti. Kermaviili-majoneesikastikeella. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #63 : 12.04.11 - klo:17:43 »
Hyvä vaihtoehto. Eikä maksa mitään. http://fi.openoffice.org/

Ongelma on siinä, että kaikki eivät osaa avata ODT-tiedostoja vaikka se onkin helppoa.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #64 : 12.04.11 - klo:18:06 »
Meidän työpaikalla säästettiin hankkimalla uusien Office-päivitysten sijaan Open Officet henkilökunnalle. Muuten OO on ihan hyvä paketti, mutta jos pitää lähettää muille/ottaa vastaan paljon asiakirjoja, pöytäkirjoja yms. niin esim. Wordilla tehdyt eivät avaudu O-O:ssa samannäköisinä vaan niitä pitää aina räätälöidä. Periaatteessa O-O:lla pystyy tekemään melkein kaiken mitä Office paketillakin, jos nyt ei mitään aivan yyber-erikoista yritä vääntää.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #65 : 12.04.11 - klo:18:41 »
Ongelma on siinä, että kaikki eivät osaa avata ODT-tiedostoja vaikka se onkin helppoa.

Ongelmaa ei synny, jos tallentaa asiakirjan valmiiksi siinä muodossa, että Word kykenee sen automaattisesti lukemaan. Tiedostotyyppejä on reilusti valittavana. 15-16 erilaista, jos oikein muistan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #66 : 12.04.11 - klo:19:08 »
Ongelmaa ei synny, jos tallentaa asiakirjan valmiiksi siinä muodossa, että Word kykenee sen automaattisesti lukemaan. Tiedostotyyppejä on reilusti valittavana. 15-16 erilaista, jos oikein muistan.

Olen käyttänyt pienessä firmassani jo vuosikausia pelkästään rtf-tiedostomuotoa. Yksikään asiakas ei ole vielä valittanut. Sitä osaavat tehdä ja lukea niin Wordit kuin Openofficetkin ja niiden lisäksi käyttöjärjestelmien vakiovarusteena olevat pienet tekstinkäsittelyohjelmat. Tavallisessa tekstiasiakirjassa - jos tärkeintä on asia - ei yleensä tarvita mitään sellaista muotoilua, jota rtf-tiedosto ei välittäisi. Wordin doc- ja vastaavien ohjelmakohtaisten tiedostomuotojen käyttämistä esim. nettiin pantavissa pöytäkirjoissa ym. pitäisi välttää.

Jos teksti tulee Word-muodossa, se on aina auennut myös Openofficessa tai vastaavassa avoimen lähdekoodin ohjelmassa.

Mt

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #67 : 12.04.11 - klo:19:15 »
 :-\ Ai kaalista täällä juttua?

Yks tuttuni tataari, älkää kysykö mistä?
Tatariasta, ni sanoi kerran tehdessään aterian kukkakaalista ja jostain, että he siellä köyhissä oloissa oppivat tekemään ruuan perheelleen, vaikka kuinka pienestä..........

No sitten oli jotain muutakin juttua, että Viisveisu naita hänet jollekkin, ettei tarvis joutuu takaisin ja muuta sellaista..

Kaali on ihan hyvä safka ja olen jopa kakarana jossain nähnyt kaalin kasvavan. Oli iso ku mikä.
Kaali on hyvää, mutta aiheittaa ilmavaivoja ja jos tyttöseuraan menee, niin kandee jättää väliin, mut muuten, jos niinku kalareissulle menossa, ni kaalia vaan mukaan ja tomaateja..

Vaik joku on kertonu, et naisetki pieree? Siis silleen femiinisti, mut siitä toiste enempi.

Mites tääki herännäisyyteen liittyy?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #68 : 12.04.11 - klo:19:24 »
 :-\ Siis aihe on täällä, et miten tänään?

Olen piakkasen tohkeissani, ku hotelli Hiltonissa ystävääni Juhan Kolk paiskasin kättä ja hän on sellanen monimiljonääri tai mirjardööri.
Googlen mukaan.
Eihän siinä sinänsä mitään samanlainen kuoleva ku me kaikki muutki, mut ku sanoin, et pikkasen tökkii tää meitin yhteistyö, ku mulla pikkasen huono auto alla, sen sanoin vitsinä, joka meni siltä ohi ja se heti soitti johki ja huomenna mun pitää mennä hakeen uusi auto, sen piikkiin.

Pooh, ja ukko meni Tahitille ja sieltä risteilemään jonnekkin, niinku flygarilla.

Ketäs tää kiinnostaa? Ei ketään, mut kun heränneissä on paljonkin silmäätekeviä ja vaikuttavia, ni tuli van mieleen tässä, et mitä tänään, ni tälläistä.
Life is open road to me.
http://www.youtube.com/watch?v=WP7Oh8sSH6c
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #69 : 13.04.11 - klo:09:22 »

Tänään minä rakastan kaikkia ja kaikkea

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #70 : 13.04.11 - klo:09:24 »
Tänään minä rakastan kaikkia ja kaikkea



Ihanaa, pääsenhän osalliseksi?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #71 : 13.04.11 - klo:09:28 »

Kaikki pääsevät  :052:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #72 : 13.04.11 - klo:09:55 »
Kävin vaihteeksi facebookissa ja tuli mieleen että jotkut tuntuvat elävän alleviivattua elämää. Elämän tapahtumakirjassa on toisilla paljon enemmän merkkauskynäjälkiä kuin toisilla.
Itse en harrasta alleviivausta lukiessa, se jotenkin häiritsee keskittymistä ja kokonaisuuden hahmottamista... ellei asia ole tositosi tärkeä. Raamattuakaan en alleviivaa. (vaikkakin psalmien kohdalla on vieläkin pikkutyttönä tehtyjä lyijykynämerkintöjä, ympyröintejä ja huomioita)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #73 : 13.04.11 - klo:13:51 »
Olen homo alleviivaus. Jos jokin hyvä kirja (mm. Lutteerus, Haikola) on niin siitä minä melkeinpä alleviivaan kaiken. Tykkään toisten alleviivatuista teoksista. Jos ette alleviivaa niin hankkikaa elämä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #74 : 13.04.11 - klo:13:53 »
... niin hankkikaa elämä.
Meillä on jo elämä jos olet huomannut ja jos et ole huomannut, heikosti on asiat :icon_wink: