Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?  (Luettu 33354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #15 : 23.03.11 - klo:12:03 »
On vaan kärsivällisesti ja jos mahdollista provosoitumatta vastattava. "Kun väsymys voittaa, niin ystävä hoitaa" SV(nro?)

Tämä on juuri sitä, mitä nämä hihhulit odottavat. Maltilliset kirkon jäsenet toteavat, että "myrsky vesilasissa" tai "ei vois vähempää välittää" ja ohittavat asian. Taas fundamentalistit ovat askeleen edellä. Mielestäni nyt on aika nousta vastarintaan. Kysymys on epäinhillisyyden, ihmisoikeuksien polkemisen sekä eriarvoisuuden tukemisesta kristillisyyden nimissä. Minulle kristillisyys tarkoittaa aivan muuta.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #16 : 23.03.11 - klo:12:14 »
Turhien riitojen välttämiseksi voisi olla ehkä hyvä jakaa luterilainen kirkko kahteen erilliseen kirkkoon.
Näin tulee mitä ilmeisimmin tulevaisuudessa, ehkä jo lähivuosina käymäänkin.

Minä ja muut ahdasmieliset tiukkapipoiset kuulumme toiseen näistä jakaantuneista osasista,
modernit, aikaansa seuraavat humaanit, inhimilliset, järkevät ja muutenkin fiksut kuuluvat siihen toiseen osaseen.
Tuo jälkimmäinen osanen tulee olemaan suurempi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #17 : 23.03.11 - klo:12:19 »
Me olemme kirkko. Aika lailla perisyntinen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #18 : 23.03.11 - klo:12:37 »
Turhien riitojen välttämiseksi voisi olla ehkä hyvä jakaa luterilainen kirkko kahteen erilliseen kirkkoon.
Näin tulee mitä ilmeisimmin tulevaisuudessa, ehkä jo lähivuosina käymäänkin.

Minä ja muut ahdasmieliset tiukkapipoiset kuulumme toiseen näistä jakaantuneista osasista,
modernit, aikaansa seuraavat humaanit, inhimilliset, järkevät ja muutenkin fiksut kuuluvat siihen toiseen osaseen.
Tuo jälkimmäinen osanen tulee olemaan suurempi.

Tuskinpa tuo riittää opillisesti suvaitsemattomille, epäinhimillisyyttä eri tavalla kannattaville liikkeille. Kysymyshän on johtajien vallankäytöstä. Ja jos fundamentalistit yritetään saadan yhden kirkon alle, niin johtajat menettävät valtansa. Siksi ei tule yhtä fundamentalistikirkkoa. Tämähän on nähty USA:ssa. Siellä seurakunnat ovat rahantekokoneita ns. evankelistoille.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #19 : 23.03.11 - klo:12:47 »
Tuskinpa tuo riittää opillisesti suvaitsemattomille, epäinhimillisyyttä eri tavalla kannattaville liikkeille. Kysymyshän on johtajien vallankäytöstä. Ja jos fundamentalistit yritetään saadan yhden kirkon alle, niin johtajat menettävät valtansa.
Siksi ei tule yhtä fundamentalistikirkkoa. Tämähän on nähty USA:ssa. Siellä seurakunnat ovat rahantekokoneita ns. evankelistoille.

Suvaitsevan ja inhimillisen siiven tuskin kannattaa tuota asiaa murehtia.
Kun meistä suvaitsemattomista ja epäinhimillisistä aineksista on päästy eroon,
suvaitsevaisen ja inhimillisen siiven ei tarvitse enää huolehtia ja kantaa murhetta
sen suvaitsemattoman siiven mahdollisista sisäisistä ristiriidoista ja muusta sisäisestä kuohunnasta tai sen epäinhimillisen siiven rahankäytöstä.

Jos hirviösiiven johtajat menettävät valtansa, niin luulisi inhimillisen siiven pitävän sitä vain hyvänä asiana.
Eli eikun kahteen osaan koko kirkko ja saadaan rauha maahan muutamaksi sadaksi vuodeksi.



Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #20 : 23.03.11 - klo:12:58 »

Turhien riitojen välttämiseksi voisi olla ehkä hyvä jakaa luterilainen kirkko kahteen erilliseen kirkkoon.

Jossakin mielessä, mutta ei oleellisesti, kirkko on jakautunut ja pirstaloitunut lukemattomiin osiin. Jakoviiva kulkee yksilön tajunnassa. Turhia riitoja ei ole, ajoittaista väsymistä kyllä. Lopullisentuntuistakin kyllästymistä esiintyy. On hyvä silloin muistaa Raamatun Sana: "Uudeksi minä teen kaiken."    


Johanneksen ilmestys 22:

4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17]
5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." [Jes. 43:19 | Ilm. 19:9]
6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. [Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, Ilm. 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17]http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm.+21%3A5&rnd=1300876065321


Jesaja 44 :

18 -- Älkää enää menneitä muistelko, älkää muinaisia miettikö!
19 Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle. [Jes. 40:3]
20 Villieläimetkin kunnioittavat minua, sakaalit ja strutsit, koska olen tuonut vedet autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle antaakseni juotavaa kansalleni, valitulleni.http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Jes.+43%3A19

Ps. 102:18
   
(102:19) Tämä on kirjoitettu tulevalle polvelle, jotta uudeksi luotu kansa ylistäisi Herraa.  [Ps. 22:31]

Sef. 3:17
   
Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.  [Jes. 62:5; Jer. 32:41]

Gal. 6:15
   
On samantekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ympärileikkaamaton. Tärkeää on, että hänet on luotu uudeksi. [1. Kor. 7:19; Gal. 5:6; Kol. 3:11]

Ef. 2:15
   
Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. [Kol. 2:14 | 2. Kor. 5:17; Gal. 6:15]

Ilm. 21:5
   
Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." [Jes. 43:19 | Ilm. 19:9] http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #21 : 23.03.11 - klo:13:32 »
Minä ja muut ahdasmieliset tiukkapipoiset kuulumme toiseen näistä jakaantuneista osasista,
modernit, aikaansa seuraavat humaanit, inhimilliset, järkevät ja muutenkin fiksut kuuluvat siihen toiseen osaseen.
Tuo jälkimmäinen osanen tulee olemaan suurempi.

Tämä mua tässä ärsyttääkin, jostain suht marginaalisesta asiasta pitää vaan mediassa vänkyttää ja vänkyttää niin ettei kohta kukaan enää tunne olevansa kirkossa kotonaan, ei homot eikä köpi.
Ehkä mua siksi just ei kiinnosta tässä kumartaa ketään kun ei huvita kenellekään pyllistääkään.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #22 : 23.03.11 - klo:14:37 »
Turhien riitojen välttämiseksi voisi olla ehkä hyvä jakaa luterilainen kirkko kahteen erilliseen kirkkoon.
Näin tulee mitä ilmeisimmin tulevaisuudessa, ehkä jo lähivuosina käymäänkin.

Eikö näin ole jo käytännössä tapahtumassa, kun maassa toimii organisaatio, jolla on oma, organisaatiolle pappeja vihkivä piispa sekä lukuisia seurakuntia. Tiettävästi jotkin ev.lut. kirkon papit pitävät Luther-säätiön piispaa esipaimenenaan ja oman hiippakuntansa piispaa ainoastaan hallinnollisena esimiehenään. Sitä en tiedä, osallistuvatko säätiön seurakuntien aktiivit ev.lut-seurakuntien toimintaan vai onko säätiön seurakunta korvannut sen seurakunnan, johon on virallisesti rekisteröity. Säätiön rekisteröityminen uskonnolliseksi yhdyskunnaksi tosin puuttuu, ja säätiö toteaa verkkosivuillaan toimivansa "itsenäisesti Suomen ev-lut. kirkon sisällä". Pidän ilmaisua kirkkososiologisesti mielenkiintoisena. Onko rekisteröityminen tulossa, sitä en ryhdy ennustamaan. Vastaavaa irrottautumistahan tapahtui Suomen itsenäistymisen jälkeen, ja osa noista pienistä yhteisöistä toiminee edelleen. Viime aikoina huomiota herättävin yhdyskunnanmuodostushan oli Nokia Missio Church - miksi englanninkielinen nimi, se on minulle arvoitus.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #23 : 23.03.11 - klo:14:45 »
Leena ei tiedä eikä Leenaa kiinnosta kun on tärkeämmästä kysymys..-.  onko vai eikö syyshortensia monivuotinen... terassi on topic....   täällä joku huomaa tuon kysymyksen. Siksi off-topic. Anteeksi suokaa.  Kyllä minä rukoilen päivittäin kirkon uudistumisen puolesta ja herätystä, se on totta, niin minä toimin...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #24 : 23.03.11 - klo:14:54 »
Eikö näin ole jo käytännössä tapahtumassa, kun maassa toimii organisaatio, jolla on oma, organisaatiolle pappeja vihkivä piispa sekä lukuisia seurakuntia.

Näinhän se on. Vihittivät pappeja Ruotsissa jonkun hämäräorganisaation kautta ja valitsivat sitten piispankin. Eiköhän se ole kirkkokunta tuo Luther-säätiö.

Sitä tässä oudoksun, ettei tälle kaikelle löydy vastarintaa, onpa kysymys naisten oikeudesta pappeuteen tai homojen oikeuksista tai Raamatun kummallisista tulkinnoista tai kreationismin vaatimisesta evoluution tilalle kouluihin. Me vain annamme tämän tapahtua ja toteamme, että EVVV. 
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo:14:57 kirjoittanut Salis »
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #25 : 23.03.11 - klo:16:45 »
Tämä on juuri sitä, mitä nämä hihhulit odottavat. Maltilliset kirkon jäsenet toteavat, että "myrsky vesilasissa" tai "ei vois vähempää välittää" ja ohittavat asian. Taas fundamentalistit ovat askeleen edellä. Mielestäni nyt on aika nousta vastarintaan. Kysymys on epäinhillisyyden, ihmisoikeuksien polkemisen sekä eriarvoisuuden tukemisesta kristillisyyden nimissä. Minulle kristillisyys tarkoittaa aivan muuta.

Kaita on tie!  Yritän kieli keskellä kulkea keskitietä pitkin luiskahtamatta toiselta puolen homouden kannattamisen ojaan ja toiselta taas hihhulismin ojaan.  :017:

eli selevällä Härmänkiälellä:  EVVK!  Kuulun suureen, suorastaan ylivoimaisen suureen enemmistöön.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #26 : 23.03.11 - klo:17:49 »
H-Y: n nuorisotyö sentään sanoutui irti tästä älyttömyydestä :kahvi:

Jos kampanjassa puhutaan homon ja murhamiehen tekemästä parannuksesta samassa lauseessa, niin kyllä siinä rinnastetaan ihan iloisesti nämä kaksi asiaa, ei auta selittely. Huh!?

En kylläkään epäile kampanjan vetäjien vilpittömyyttä, ja sehän se vasta pelottavaa onkin.


Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #27 : 23.03.11 - klo:17:58 »

Tästä kohkaamisesta tulee vaan taas mieleen "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista."

Ja tällä kertaa sovellettuna tähän lain ja rakkauden yhteensovittamiseen.
SV 74:4

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #28 : 23.03.11 - klo:18:01 »
H-Y:n nuorisotyö sanoitui irti sellaisesta, missä ei ole ollut edes mukana!

Tosin Herättäjän nuorisotyö oli yksi NUOTTA-lehden julkaisijataho, mutta irtaantui siitä, kun noin 25 vuotta sitten lehden linja muuttui sellaiseksi, ettei se enään ruokkinut alateillä ja sivupoluilla kulkevia heränneeseen joukkoon haluavia nuoria. Muistaakseni myös virallinen kirkko jäi siitä silloin pois.

Pieksämäen herättäjäjuhlilta 1984 alkaen on herännäisnuoret julkaisseet vuosittain omaa YTY-lehteä, joka nykyisin ilmestyy useita kertoja vuodessa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #29 : 23.03.11 - klo:18:59 »
Pieksämäen herättäjäjuhlilta 1984 alkaen on herännäisnuoret julkaisseet vuosittain omaa YTY-lehteä, joka nykyisin ilmestyy useita kertoja vuodessa.
Minä en tiennykkän. Täytyy tilata se Neiti Kesäheinälle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.