Kirjoittaja Aihe: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.  (Luettu 31447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #30 : 22.03.11 - klo:16:13 »

"Vanhalle lihavalle miehelle" haluaisin sanoa, mutta kun en voi, kirjoitan, että arvostan Saliksen esiintymistä. Hän on arvonsa ja asiansa tunteva. Meidän on vaikea tunnustaa yhteiskunnallista eriarvoisuutta, mihin myös syvällinen tieto sisältyy; tarkoitan, että myös - ja itsestäänselvästi - eri kouluttuneisuustasot ja niiden myötä esimerkiksi suomenkielen hallinta keskustelun välineenä - ja harjaaantuneisuus keskustelussa.

   Minulla on kyllä käsitys, että sinä Salis näet sanojen taakse ja pystyt selvemmin kuin moni ymmärtämään pienestäkin yhteyden suurempaan.

   Mutta ei meidän, "vanha lihava mies" (minäkin olen kyllä yliopistossa opiskellut, mutta loppututkintoa en ole suorittanut ja elämäntyöni olen tehnyt duunarina), ei meidän pidä masentua. Yrittäkäämme yritainakin kuunnella ja ymmärtää. Ajattelen, että kuuntelemisen tai tässä foorumilla ajattelemisen, ehkä vähän kuuntelemisenkin taito veisi, jos ei enää meitä, lapsiamme eteenpäin myös sillä tiellä, jonka päässä esimerkiksi tohtorin hattu odottaa.

   Kuitenkin Korkeimman edessä olemme tasa-arvoisia ja ymmärrämme. Taivaassa saattaa olla tylsää, ettei siellä voi keskustella, kun ymmärrämme toisemme täydellisesti?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #31 : 22.03.11 - klo:16:34 »
Se on "vanha lihava mies" tämä maailma tällainen. Mutta älä kuitenkaan anna sen vaikuttaa huumorintajuusi, ainakaan kielteisesti. :icon_wink:

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #32 : 22.03.11 - klo:17:44 »
Se on "vanha lihava mies" tämä maailma tällainen. Mutta älä kuitenkaan anna sen vaikuttaa huumorintajuusi, ainakaan kielteisesti. :icon_wink:
Nyt kun 1/2 tunnin väänön jälkeen veri alkaa paeta "kuulasta", niin kai tässä täytyy vastata nimimerkille satman.
"Vanhalle lihavalle miehelle" haluaisin sanoa, mutta kun en voi, kirjoitan, että arvostan Saliksen esiintymistä. Hän on arvonsa ja asiansa tunteva. Meidän on vaikea tunnustaa yhteiskunnallista eriarvoisuutta, mihin myös syvällinen tieto sisältyy; tarkoitan, että myös - ja itsestäänselvästi - eri kouluttuneisuustasot ja niiden myötä esimerkiksi suomenkielen hallinta keskustelun välineenä - ja harjaaantuneisuus keskustelussa.

   Minulla on kyllä käsitys, että sinä Salis näet sanojen taakse ja pystyt selvemmin kuin moni ymmärtämään pienestäkin yhteyden suurempaan.

Mutta ei meidän, "vanha lihava mies" (minäkin olen kyllä yliopistossa opiskellut, mutta loppututkintoa en ole suorittanut ja elämäntyöni olen tehnyt duunarina), ei meidän pidä masentua. Yrittäkäämme yritainakin kuunnella ja ymmärtää. Ajattelen, että kuuntelemisen tai tässä foorumilla ajattelemisen, ehkä vähän kuuntelemisenkin taito veisi, jos ei enää meitä, lapsiamme eteenpäin myös sillä tiellä, jonka päässä esimerkiksi tohtorin hattu odottaa.

Viestissäsi paljastat ainakin minulle yhden asian, tämän päiväisessä "körttifoorumilla" on aivan selvästi ihmispalvontaa. Se kuka on yhteiskunnallisesti hieman korkeammalla "askelmalla" tai on saanut jonkinlaista arvostusta omassa piirissää,on alettu nostamaan jalustalle ja tämä ei minusta kuulu herännäisyyteen.
Kun itse liityin körttifoorumiin niin tiesin vaarat, niistä kertoi minun vanhempi veljeni, joka ei ole enään foorumin jäsen(hänellä muuten ovet paukkuu aika herkästi :icon_wink: tätäkin "vaatetta" eräät teistä ovat yrittäneet vaatettaa jopa foorumin ylläpidosta lähtien: "kunnes toisin todistetaan", en voi muuta kuin pyyhkiä tuskan hiki otsaltaani, eikä muuten enään hyväksytäkään enään tämän sosiaalisen keskustelualueen jäseneksi. Sillä ukko on sen verran kovapäinen :icon_cool: että nuorempana veljenä paljon pysty äijän mielialaa rauhoittelemaan)
Mutta veljeksiä kuin ilveksiä olemme, koko ja ikä on vain erona.
Sen verran täytyy myös sanoa sinulle satman ja muillekin, että te ette todellisuudessa tiedä minusta yhtään mitään, muuta kuin sen mitä haluan kertoa.
Poken hommia teen, mutta elämässä on paljon muutakin ja koko tulevaisuus on minulla edessä ja mitä akateemiseen koulutukseen tulee, jätetään kehumiset niille jotka haluavat kehua.
Uteleminen ja pokkuroiminen on minusta hieman...akkamaista
Terv. Vanha lihava mies :eusa_angel:

ps.nyt todella harmittaa ja ärsyttää...mutta iltahartaus...tyyneys SV 239.
« Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:17:53 kirjoittanut vanha lihava mies »

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #33 : 22.03.11 - klo:17:52 »

Sekä akateemisesti koulutettuja tohtorin tutkinnon suorittaneita että koulunsa keskeyttäneitä tuntevana voin kyllä sanoa, että en näe heissä ainakaan fiksuuden ja ammattitaidon puolesta eroa.  Tohtoreissa tuntuu tosin olevan enemmän narsisteja (tai sitten tunnen heitä vain enemmän kuin koulut keskeyttäneitä).  Miksi akateemisia pitäisi palvoa?

SV 74:4

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #34 : 22.03.11 - klo:18:57 »
Mua harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää että kun toiselle kirjoittajalle kuittaillut keskustelija saa vain samalla mitalla takaisin, siitä pitää oikein tyylillä loukkaantua ja saada vielä muita keskustelijoita omalle puolelle ihan vain siksi että kirjoittaa yleensä asiallista tekstiä. :017:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #35 : 22.03.11 - klo:19:14 »
Ihmisillä on erilaisia valmiuksia. Kukin on asiantuntija omassaan. Mutta! Kaikki eivät näe yhtä kauas. Kaikki eivät ole yhtä taitavia. Kaikki eivät pysty vuorovaikutukseen yhtä intensiivisesti.
Sanavarasto on hyvä mittari. Mitä laajempi, sitä paremmin voi tulla ymmärretyksi ja ymmärtää. Yksityiskohtien havaitseminen on mahdollista, jos niille voi antaa nimen, jos ne voi sanoittaa.

http://www.procreo.jp/labo/flower_garden.swf
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #36 : 22.03.11 - klo:19:18 »
No höh, sanneli, älä välitä, semmmosta tämä ihmisten välinen kommunikointi välillä on  :102:
ei asiat mene aina niinkuin itse oikeaksi näkee,

auttaisko jos potkisit seinää vähän aikaa?
yksi varma potutuksen poisviejä on suklaa!

kaikilla asioilla on toinenkin puoli, olisiko tässä
vaikka, että hyvä kun tunnet ja reagoit, olet elossa vielä, et mikään pikseli-virtuaali-sanneli
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #37 : 22.03.11 - klo:19:21 »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #38 : 22.03.11 - klo:19:24 »

auttaisko jos potkisit seinää vähän aikaa?
yksi varma potutuksen poisviejä on suklaa!


Kommentoin vaikka vastasit Sannelille.

Mä potkisin, mutten kärsi  :003:

Siksi ostinkin eilen minttusuklaalevyn ja söin kertahaukkaisulla  



Ja potutus oli tiessään tai ainakin triljoonasti vähempänä.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #39 : 22.03.11 - klo:19:34 »
Upea linkki! Kiitos, satman palstan piristyksestä  :)


Kiitos!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #40 : 22.03.11 - klo:20:18 »
Sekä akateemisesti koulutettuja tohtorin tutkinnon suorittaneita että koulunsa keskeyttäneitä tuntevana voin kyllä sanoa, että en näe heissä ainakaan fiksuuden ja ammattitaidon puolesta eroa.  Tohtoreissa tuntuu tosin olevan enemmän narsisteja (tai sitten tunnen heitä vain enemmän kuin koulut keskeyttäneitä).  Miksi akateemisia pitäisi palvoa?



Ei miksikään. Viisaus ja tieto eivät ole synonyymeja.  Koulutus antaa eväitä ymmärtää laajemmin sitä aluetta jolta koulutus on saatu joten koulutuksen avulla tulee asiantuntijaksi jollekin alueelle, yleensä johonkin ammattiin. Yleissivistyksen suhteen koulu antaa valmiuksia opiskella muitakin aloja mutta sen puoleen on kyse ainoastaan tiedosta.

Kouluttamaton ihminen voi olla hyvinkin viisas ja älykäs ja vastaavasti koulutettu voi olla ... ...  ja päinvastoin.

Olen kyllä huomannut että opettajakunnassa on paljon tuttuja jotka kuvittelevat olevansa parempaa ja sivistyneempää porukkaa verrattuna esim. tekniikan alan koulutuksen saaneisiin.  Tätä ei tietenkään voi yleistää mutta sattumoisin minulla on aika monta opettajatuttua jotka kuvittelevat olevansa suorastaan tieteen tekemisen aatelia ja huileasti muiden yläpuolella. 

Tunnen toki mukaviakin opettajia.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #41 : 22.03.11 - klo:20:54 »
Mua harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää että kun toiselle kirjoittajalle kuittaillut keskustelija saa vain samalla mitalla takaisin, siitä pitää oikein tyylillä loukkaantua ja saada vielä muita keskustelijoita omalle puolelle ihan vain siksi että kirjoittaa yleensä asiallista tekstiä. :017:

Sanoppa muuta!!!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #42 : 22.03.11 - klo:20:56 »
---

Tunnen toki mukaviakin opettajia.
...kuten muuan partasuu kuviksen opettaja.  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #43 : 22.03.11 - klo:21:03 »
Oma toivomukseni on edelleen se, että kaikki keskustelijat pitäytyvät asiassa eivätkä mene henkilökohtaisuuksiin. Keskustelun kannalta on tärkeätä, että pitäydytään arvostelemasta henkilöä ja keskitytään asiaan. Asioiden pitää riidellä, ei ihmisten. Arvostelin yhtä keskustelijaa siitä, että hän meni henkilökohtaisuuksiin. Toimin näin netin ulkopuolellakin. Toivottavasti tähän asiaan ei tarvitse palata.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #44 : 22.03.11 - klo:21:14 »
Oma toivomukseni on edelleen se, että kaikki keskustelijat pitäytyvät asiassa eivätkä mene henkilökohtaisuuksiin. Keskustelun kannalta on tärkeätä, että pitäydytään arvostelemasta henkilöä ja keskitytään asiaan. Asioiden pitää riidellä, ei ihmisten. Arvostelin yhtä keskustelijaa siitä, että hän meni henkilökohtaisuuksiin. Toimin näin netin ulkopuolellakin. Toivottavasti tähän asiaan ei tarvitse palata.

Kyseinen arvostelu oli asiallinen.  Ylläpito seuraa tilannetta tarkemmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi