Kirjoittaja Aihe: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.  (Luettu 31595 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #120 : 19.05.11 - klo:13:15 »
Kenties me lörpöttelemme täällä virtuaalisesti siksi, ettemme saa kotioloissa suunvuoroa. Johonkinhan ne käyttämättä jääneet sanat pitää kaataa.  :003:

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #121 : 19.05.11 - klo:13:27 »
Kenties me lörpöttelemme täällä virtuaalisesti siksi, ettemme saa kotioloissa suunvuoroa.
Seiniltä?
Jos näin on sitten olisi ehkä syytä hakeutua hoitoon...jos siitä nyt enään apua on :icon_wink:

Johonkinhan ne käyttämättä jääneet sanat pitää kaataa.
Siis viemäriin tai roskikseen :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #122 : 19.05.11 - klo:13:33 »
Seiniltä?

En oikeastaan kirjoittanut itsestäni. Seinille minun ei tarvitse puhua, kun on koira, joka ei rajoita puheoikeuttani. Se rähisee tosissaan vain mustille lintukoirille. Mitä hoitoon hakeutumiseen tulee, puolisoa kauemmaksi ei tarvitse mennä, jos kalloa pitäisi joskus kutistaa. Vielä on baskeri mahtunut päähän.

myyrä

  • Vieras
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #123 : 19.05.11 - klo:16:29 »
En oikeastaan kirjoittanut itsestäni. Seinille minun ei tarvitse puhua, kun on koira, joka ei rajoita puheoikeuttani. Se rähisee tosissaan vain mustille lintukoirille. Mitä hoitoon hakeutumiseen tulee, puolisoa kauemmaksi ei tarvitse mennä, jos kalloa pitäisi joskus kutistaa. Vielä on baskeri mahtunut päähän.

Omasta puolestani voin sanoa, että yksinäisyyttäni tätä(kin) foorumia seurailen ja kirjoittelen. Jos minulla olisi perhe, tai vaikka "vain" vaimo/avovaimo, niin luultavasti tietäisin tästä foorumista vain nimen. En kuitenkaan missään nimessä täällä olisi. Ja tämä ei tarkoita sitä, että käyttäisin tätä foorumia minään senssi- tai iskupaikkana. Ihan muuten vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #124 : 19.05.11 - klo:19:25 »
Luen ja kirjoittelen täällä(kin), koska se on minusta mukavaa. Kirjoittelu osaltaan edistää sitä, että puoliso ei joudu kärsimään kovin pitkistä puhejaksoista.

Mt

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #125 : 19.05.11 - klo:21:37 »
Ihmetyttää, että unkarilaista maitoa pystyn käyttämään kuinka vain mutta suomalaisessa maidossa varsinkin jogurteissa, vanukkaissa ja laatikkoruuissa pitää olla hylaa. Leena apuva?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #126 : 19.05.11 - klo:23:02 »
Ihmetyttää, että unkarilaista maitoa pystyn käyttämään kuinka vain mutta suomalaisessa maidossa varsinkin jogurteissa, vanukkaissa ja laatikkoruuissa pitää olla hylaa. Leena apuva?

Eihän se vain ole tämä suomalaisten hysteerinen maidon käsittely. Maitohan meillä suorastaan tapetaan ennen purkittamista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #127 : 20.05.11 - klo:09:51 »
Eihän se vain ole tämä suomalaisten hysteerinen maidon käsittely. Maitohan meillä suorastaan tapetaan ennen purkittamista.

Kyllä se on.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #128 : 20.05.11 - klo:12:33 »
Eikös se tule jostain hyvin vähälaktoosisesta se hyla, ja siinä maitosokeri eli laktoosi on pilkottu muiksi, mutta se on pahaa koska ne pikkuketjusokerit ovat makeampia. Laktoosi-intoleranssista kärsii aika moni ja heille se on välttämätön, ettei työnnetä suolistoon laktoosia.  Samoin keliakiaan liittyy aina kylkiäisenä laktoosi-intoleranssi joka kylläkin paranee kun suoli muuten toipuu.  

Heiltä puuttuu suoliston seinämän soluista se entsyymi joka pilkkoisi laktoosin itse.  Sen takia kyllä joskus ihmettelen, kun halpislääkkeiden sideaine on juuri laktoosi, se on se halpa, eikö ne tule läpi ja lujaa ne rohdot, hoitavat vantaankosken kalojen depressiota vain... tulee iloisesti hyppelehtivää sorttia paljon...  menevät maniaan... .  Eli viimeistään,  jos lääkevaste puuttuu kysyn onko muuten laktoosi-intoleranssia ja ehdotan kokeilla kalliimpaa jos on.  

. Valkoisessa rodussa kyky sietää laktoosia säilyy aika hyvänä, mutta esimerkiksi japanilaisilla se on harvinaisuus jos aikuinen voi saamatta ripulia ja hirveitä vatsakipuja käyttää maitoa sisäisesti...  lapset voivat mutta se kyky katoaa, ja imeväisellähän samaa lajia olevan maito on välttämätön, muu ei vielä sulakaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #129 : 20.05.11 - klo:14:26 »
Hyla on valion tuotemerkki vähälaktoosisellille maitotuotteille, Ingmannilla on into. Eri ihmiset sietävät laktoosia eri tavalla, jotkut eivät siedä lainkaan, jotkut pärjäävät kun karsivat maidon juomana pois.  Itselläni sietokyky on hyvin alheinen ( n yksi väh.lak. jäätölö / päivä korkeintaan). Riippuu aivan siitä minkä verran suolessa on entsyymiä jäljellä. Oireisiin ei myöskään vaikuta ainuastaan kerralla saatu laktoosiannos, vaan esim. koko vuorokauden määrä.

Keliaatikoilla ei automaattisesti ole laktoosi-intorelenssia, mutta monet keliaakikot potevat myös l-in:tä. Laktoosi-intorelantelleilla taas on n 20 kertainen riski sairastua keliakiaan.

Kehitysmaiden aliravituilla lapsilla saattaa olla laktoosi-intorelanssi, kun maha ja suolipuoli on sekaisin vähäisestä ravinnosta. Heille on ainakin joskus viety vähälaktoosista maito-jauhetta. ravitsemuksen korjaantuessa oireet rauhoittuu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #130 : 23.05.11 - klo:09:24 »
Joskus minua harmittaa se, kun asumme niin etäällä toisistamme, että emme pääse samoihin seuroihin kuin kerran vuodessa juhlilla. Toisaalta juuri tämän diasporan takia tämä foorumi on aikoinaan perustettu.

Jos jotakuta ärsyttää naispappeus tai sen puute niin menkää ja lukekaa Ilkka Wiion entisen koivuniemeläisen pastorin hyvä kirjoitus aiheesta ja ainakin 109 sekalaista kommenttia siihen.
 http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=377&id=17162

Pyydän älkää tuoko keskustelua tänne,vaan antakaa sen olla siellä.
« Viimeksi muokattu: 23.05.11 - klo:10:01 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #131 : 23.05.11 - klo:10:00 »
Pyydän älkää tuoko keskustelua ,vaan antakaa sen olla siellä.

... speaking words of wisdom: let it be.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #132 : 23.05.11 - klo:10:03 »
Minua pännii, kun koneessani on ongelma. Kun poistan kirjaimen lähteekin koko sana ja kun teen runsaasti kirjoitusvirheitä tätä tapahtuu turhan usein. 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #133 : 23.05.11 - klo:16:31 »
 >:(  Nukahin kun joku sadealue... liikkuu tuossa noin ja minun piti mennä tunnille. Opettaja soitti missä minä tällä kertaa olen. Kotona nukkumassa. Ei ollut yhtään kivaa. Taatusti johtuu koko sadealueesta. Mistä minä saatoin arvata että nukahan noin vain? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #134 : 23.05.11 - klo:23:23 »
Taas tulee noita doping-oikeudenkäyntejä. Ärsyttää semmoinen, että syytetyn ei tarvitse puhua totta. Todistajan taas on pakko puhua totta. Ylipäätään oikeudenkäynnissä minusta syytetyllä pitäisi olla aivan samanlainen pakko puhua totta kuin todistajallakin. Voi vain kuvitella, miten asianajajat neuvovat syytettyä, että ei ole pakko puhua totta ja silloinhan syytetyt eivät tunnusta mitään. Aikaa kuluu ja rahaa palaa ja asianajajat lihottavat lompakkoaan. Voi rähmä! 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.