Kirjoittaja Aihe: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.  (Luettu 31580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #105 : 21.04.11 - klo:22:43 »
Se sivusto oli kieltämättä karsea, mutta en minä kokenut, että karjalaisenkyösti olisi myynyt sitä sivustoa meille. Ajattelin, että siitä olisi voinut syntyä hedelmällistä keskustelua. Olen ollut varmaan jo pari vuotta foorumilla, mutta yhteenkään kastekeskusteluun en ole vielä voinut ottaa osaa. Niitä on vissiin ollut ennen minun tänne tuloani riittävästi niin, että kiintiö on tullut täyteen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #106 : 22.04.11 - klo:16:37 »

Sivuston väitteisiin vastaaminen olisi vaatinut enemmän kuin yksirivisen "en halua tuomita" -kommentin.  Ehkä oli sitten helpompi vain sensuroida. 

Sitä pohdin, mitä on "herännäishenkinen keskustelu".  Ilmeisesti siihen ei kuulu minkäänlainen apologia.
SV 74:4

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #107 : 22.04.11 - klo:16:48 »
Eipä olisi minuakaan suistanut raiteilta Kyöstin esiintuoma kastekeskustelu (upotuskaste-otsikolla). Mietin juuri tuota samaa kuin jouni, että mitä/millaista on körttihenkinen keskustelu. Eikö ole ennemmin niin, että ties mistä asioista voi keskustella, mutta keskustelun sävy ja ote tekee siitä jonkinhenkisen?

Tässä tapauksessa eipäs-juupas -inttämisen sijaan eipäs-linja olisi saanut enemmän kannatusta.

Ehkä meitä pitää kaitsea  :-\
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #108 : 22.04.11 - klo:16:56 »
Erityisesti siinä suututti tämä Sanasaattaja hämäys, joka on pahasti hyvien tapojen vastainen ja johtaa harhaan tarkoituksellisesti. Asioista voidaan keskustella vapaasti, mutta joku toinen alustus olisi ollut parempi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #109 : 22.04.11 - klo:17:31 »
Tietämättä edellä olleista burka ym. keskusteluista, tuli tänään mieleeni, että kansanterveys syistä pitäisi varmaan kieltää minun kävely nahkatakissani. Se on jostain kumman syystä talven aikana hieman kutistunut vaatepuussa. Tänään singuttelin napit kiinni ja lähdin kävelemään kirkkoon. Ajattelin, että jos kylällä miehet näkevät minun kävelevän tuossa ruskeassa, liian tiukassa, pitkässä nahkatakissani, niin varmaan heille tulee mieleen, että pitääpä laittaa grilliin tulet ja vähän makkaraa siihen paistumaan.  :003:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #110 : 23.04.11 - klo:08:11 »
Minulla on samat harmitukset kuin Pyryharakalla. Vaatteet jotka olivat ennen Joulua väljät mahtuvat nyt nippa-nappa. Syy on selvä. Kolme kuukautta lähes ilman liikuntaa, mutta ruokahalu silti hyvä.
Onko sepposilla tai myyrällä kokemusta polvituista?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #111 : 27.04.11 - klo:08:46 »
Minua ärsyttää kun aikuinen ihminen käyttää itsestään kolmatta persoonaa
ja puhuu itsestään etunimellä kuin 3-vuotias   :093:
Komppaan. Mielenkiintoinen tuuletuskeskustelu koko ketju.  :023:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #112 : 27.04.11 - klo:09:39 »
Nykyään on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kirjautuessani ulos tästä foorumilta tulee teksti: "Istunnon tarkistus epäonnistui. Ole hyvä ja yritä uudestaan." Uudelleen yrittämisen jälkeen sama teksti ilmestyy muutaman kerran ja lopulta uloskirjautuminen onnistuu, mutta edelleen näkyy teksti: "Istunnon tarkistus epäonnistui. Ole hyvä ja yritä uudestaan." 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #113 : 27.04.11 - klo:09:45 »
Mikä ihme on 'istunnon tarkistus'? Tulee mieleen kurkistus kolmivuotiaan pottaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #114 : 27.04.11 - klo:09:51 »
Nykyään on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kirjautuessani ulos tästä foorumilta tulee teksti: "Istunnon tarkistus epäonnistui. Ole hyvä ja yritä uudestaan." Uudelleen yrittämisen jälkeen sama teksti ilmestyy muutaman kerran ja lopulta uloskirjautuminen onnistuu, mutta edelleen näkyy teksti: "Istunnon tarkistus epäonnistui. Ole hyvä ja yritä uudestaan." 

En koskaan kirjaudu ulos, vaan kun sammutan sovelluksen niin en ole enää siellä. Siksi en tuollaista ole havainnut. Kummempi juutu. Älä sammuta sovellusta, vaan vaihda toiseen sovellukseen ja katso toistuuko se vielä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #115 : 29.04.11 - klo:19:23 »
Viime kesänä kun katsoin Ruotsin kuninkaallisten hääjuhlia, ja tänään kun kuuntelin Britannian vastaavia, minua harmittaa suunnattomasti ettei meille suomeen tullutkaan monarkiaa. Olisihan tuo mukavaa kun olisi oma kuningas/kuningatar, ja prinssejä ja prinsessoja! Vaan ei, meillä on kohta 12 vuotta ollut taistolainen naispresidentti, jonka kello pysähtyi 70-luvulle. Kuningashuoneen paras puoli olisikin se, ettei sen edes tarvitsisi olla kansan näköinen, ja ennen kaikkea se ettei kansa äänestämällä voisi valita typerää valtionpäämiestä! Mulle riittää ihan hyvin, että melkein 80% äänesti eduskuntavaaleissakin väärin...

Monissa kuninkaan tai kuningattaren hallitsemassa valtiossa on liikkeitä, jotka vaativat siirtymistä tasavaltaan. Voisikohan suomessa perustaa kansanliikkeen, joka vaatisi siirtymistä monarkiaan?


Poistin virheellisen tiedon  Seppos
« Viimeksi muokattu: 29.04.11 - klo:19:58 kirjoittanut seppos »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #116 : 29.04.11 - klo:22:21 »
Monissa kuninkaan tai kuningattaren hallitsemassa valtiossa on liikkeitä, jotka vaativat siirtymistä tasavaltaan. Voisikohan suomessa perustaa kansanliikkeen, joka vaatisi siirtymistä monarkiaan?

Eikös joku jo ehdottanut Suomen ja Ruotsin personaaliunionia Victorian noustua valtaistuimelle? Nostapa kansaliike pystyyn! Seuraavissa eduskuntavaaleissa yksi edustaja sisään, jos Englannin ja Ruotsin nuorillepareille syntyy perillisiä sopivasti - se pitää suomalaisten rojalistiset tunteet kuumina näet.

Tarvinneeko sanoakaan, että alkuvaiheessa on keskityttävä äänestäjäkunnan syvimpien tunteiden tutkimiseen ja poliittisen sanoman ja ulkoisen esiintymisen virittämiseen sitä vastaavaksi. Jonkin verran joutunet ehkä tinkimään raskaan liikenteen yhteisön sisäisestä keskustelukulttuurista, mutta mitä ei ihminen tekisi jalon päämäärän hyväksi.

Nimimerkkisi toi mieleen sloganin, jonka annan täten vapaaseen käyttöön:

Monarkia & kansanvalta
Pelastaa Suomen pahimmalta!


Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #117 : 04.05.11 - klo:14:44 »
Minua ärsyttää kun aikuinen ihminen käyttää itsestään kolmatta persoonaa
ja puhuu itsestään etunimellä kuin 3-vuotias   :093:
ja vielä enemmän ärsyttää, että tommonenkin voi niin ärsyttää  :074:

Se täytyy vain Atanasian kestää.  :003:  
Rohkeutta!  Omaa ärsytyskynnystään voi vielä aikuisiälläkin korottaa.
Samalla löytää itsestään uusia kiintoisia piirteitä.
Miksi minä ylipäänsä luen viestit, joiden kirjoittaja vain ärsyttää minua?
Kirja käteen tai lenkille, kun niin käy.
« Viimeksi muokattu: 04.05.11 - klo:14:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #118 : 04.05.11 - klo:15:53 »
Joka menettää malttinsa häviää aina. Siis tyyneyden säilyttäminen on viisautta.

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #119 : 19.05.11 - klo:12:35 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
En pidä läpättävistä ukoista, vähän hiljaisemmat ovat minun makuuni.
Joo...minulla se on taas päin vastoin ( tasa-arvon nimissä,muutama ukkokin) tälläkin foorumilla on aivan liikaa "läpättäviä akkoja".
Voisivat vetää muovipussin päähän ... :icon_wink:
Onneksi oma puuron keittäjä ei pölise turhia, paitsi muutaman "jekun ja keppanan" jälkeen. :icon_wink:, onneksi sitä tapahtuu harvoin.



« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo:12:44 kirjoittanut vanha lihava mies »