Kirjoittaja Aihe: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.  (Luettu 31451 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« : 20.03.11 - klo:10:19 »
Ihmettelen välillä mediassa(internetissä ym) ihmisten tapaa hoitaa"mielenterveyttänsä". :icon_confused:
Minun mielestä se ei ole oikein hyvä asia, mutta toisaalta ehkä myös apu voi löytyä tai sitten tilanne voi muutttua,vielä pahemmaksi. Tämän johdosta :-\ voi myös mahdollisesti virtuaalinen ympäristö ruveta voimaan pahoin. :-\ puhumattakaan elävästä elämästä.

"Internet, sosiaalinen media ja etenkin facebook on saanut monet vähintäänkin koukkuun. Niiden parissa vierähtää tunti jos toinenkin.
– On keskusteltu siitä, voiko facebookista tai internetistä oikeasti olla riippuvainen. Vai onko enemmän kysymys siitä, että ne asiat mitä internetin kautta saa, ovat itse asiassa niitä, joista olemme tienneet, että niihin liittyy riippuvuuksia joka tapauksessa kuten seksi tai shoppailu. Ihminen voi olla riippuvainen tietyistä asioista, jotka liittyvät mielihyvään ja internet voi olla sellainen asia, jonka kautta näitä asioita voi saada, pohtii Karlsson".

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/nykyajan_riippuvuudet

ps."Ihminen voi olla riippuvainen tietyistä asioista, jotka liittyvät mielihyvään ja internet voi olla sellainen asia, jonka kautta näitä asioita voi saada, pohtii Karlsson".
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/nykyajan_riippuvuudet
Kuten esim.uskon asiat
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo:10:32 kirjoittanut vanha lihava mies »

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
SV 74:4

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #2 : 20.03.11 - klo:12:15 »
Mistä tahansa voi tulla epäjumala. Internetistä, telkusta tai urheilusta.

Olisi hyvä jos olisi sellaisia uusia paastopäiviä kirkollisessa kalenterissamme kuten:.
Kuukausi ilman internettiä paaston aika. Kuukausi tai mielummin 2 tai 3 ilman musiikkia olon paaston aika. ! kuukausi ilman urheilua ja niin edelleen. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #3 : 20.03.11 - klo:14:26 »
Joskus paastopäiväkin olisi hyvä. Perjantaisin en mene nettiin. Sehän on klassinen paastopäivä. Joskus on hyväksi aloittaa pienemmästä.    Meillä Neiti Kesäheinä aloitti 7 viikon ilman facebookia-paaston ja pitää sitä sankarillisesti. En malta olla käymättä vakoilemassa. Hyvin sujuu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #4 : 20.03.11 - klo:18:01 »
Joskus paastopäiväkin olisi hyvä. Perjantaisin en mene nettiin. Sehän on klassinen paastopäivä. Joskus on hyväksi aloittaa pienemmästä.    Meillä Neiti Kesäheinä aloitti 7 viikon ilman facebookia-paaston ja pitää sitä sankarillisesti. En malta olla käymättä vakoilemassa. Hyvin sujuu.

...Sulle laulan neiti Kesäheinä
sydämeni suuri hiljaisuus
uskontoni soipa säveleinä
tammilehväseppel vehryt uus  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #5 : 20.03.11 - klo:19:35 »
Mistä tahansa voi tulla epäjumala. Internetistä, telkusta tai urheilusta.

Olisi hyvä jos olisi sellaisia uusia paastopäiviä kirkollisessa kalenterissamme kuten:.
Kuukausi ilman internettiä paaston aika. Kuukausi tai mielummin 2 tai 3 ilman musiikkia olon paaston aika. ! kuukausi ilman urheilua ja niin edelleen. :-\

Ilman musiikkia, arvaappa uudestaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #6 : 20.03.11 - klo:21:24 »
Kuukausi ilman internettiä paaston aika. Kuukausi tai mielummin 2 tai 3 ilman musiikkia olon paaston aika. ! kuukausi ilman urheilua ja niin edelleen. :-\

Siinä on ideoita adventtipaaston tai ens vuoden suuren paaston toteuttamiseksi :) Ei sitä ole meiän kirkossa missään määrätty, että millaisista asioista luopumalla kuuluu tehdä lisää aikaa hiljentymiseen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #7 : 22.03.11 - klo:09:05 »
Kun olisi näitä besserwissereitä vähemmän ja toistenkin mielipiteiden kunnioittajia hieman enemmän.....
Niinpä...itse välillä syylistyn "taisteluun".  Mutta onneksi on eräs kaveri joka muistuttaa minua kääntämään toisen posken...selittäjille ja uhoojille. Säästää itsensä monelta harmilta...

ps. arvaa nimimerkki "armonkerjäläinen" kuinka paljon tekisi mieli antaa palaa täysillä,muutamalle "vellihousulle" ja "tyttöpojalle"  :icon_wink:
     Siinä onkin ihmettelemistä itselleen, että pysyy tyyneys :icon_wink:


Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #8 : 22.03.11 - klo:09:26 »
Niinpä...itse välillä syylistyn "taisteluun".  Mutta onneksi on eräs kaveri joka muistuttaa minua kääntämään toisen posken...selittäjille ja uhoojille. Säästää itsensä monelta harmilta...

ps. arvaa nimimerkki "armonkerjäläinen" kuinka paljon tekisi mieli antaa palaa täysillä,muutamalle "vellihousulle" ja "tyttöpojalle"  :icon_wink:
     Siinä onkin ihmettelemistä itselleen, että pysyy tyyneys :icon_wink:

Nettietiketti...voi voi >:(
mutta olkoon  :eusa_angel:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #9 : 22.03.11 - klo:09:36 »
Nettietiketti...voi voi >:(
mutta olkoon  :eusa_angel:

Jep. Henkselien paukuttelu ei oikein toimi.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #10 : 22.03.11 - klo:09:40 »
Ei minulla ole näin pessimistisiin otsakkeisiin mitään asiaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #11 : 22.03.11 - klo:09:42 »
Ei minulla ole näin pessimistisiin otsakkeisiin mitään asiaa.
:icon_wink:

 :kahvi:

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #12 : 22.03.11 - klo:09:44 »
Niinpä...itse välillä syylistyn "taisteluun".  Mutta onneksi on eräs kaveri joka muistuttaa minua kääntämään toisen posken...selittäjille ja uhoojille. Säästää itsensä monelta harmilta...

ps. arvaa nimimerkki "armonkerjäläinen" kuinka paljon tekisi mieli antaa palaa täysillä,muutamalle "vellihousulle" ja "tyttöpojalle"  :icon_wink:
     Siinä onkin ihmettelemistä itselleen, että pysyy tyyneys :icon_wink:



Nämä tyypit joilla on sairaaloinen tarve olla aina oikeassa joskus hieman ärsyttävät minuakin. Hienoa että olet kuitenkin voinut säilyttää tyyneytesi.  :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #13 : 22.03.11 - klo:09:52 »
Nämä tyypit joilla on sairaaloinen tarve olla aina oikeassa joskus hieman ärsyttävät minuakin. Hienoa että olet kuitenkin voinut säilyttää tyyneytesi.  :icon_wink:

Vainko joskus. Sehän näyttää olevan ihan pääaiheesi.
Acta, non verba.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Harmittaa, ärsyttää ja ihmetyttää.
« Vastaus #14 : 22.03.11 - klo:10:00 »
Vainko joskus. Sehän näyttää olevan ihan pääaiheesi.
Niin kuin huomaat "armonkerjäläinen" ...meni muutama  sekuntti. Tälläisia "pikku mussukoitahan" me olemme kaikki... voi Isä :icon_wink: