Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 13  (Luettu 10927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Tänään osa 13
« : 19.02.11 - klo:13:44 »
Minä olen lapsena ollessani käynyt kylässä perheessä, joka oli tehnyt entisestä airedalian terrieristään kynnysmaton parvekeen oven eteen. Minä eläinrakkaana lapsena pidin sitä paheksuttavana.
Olen myös kuullut koiraa uhkailtavan, jos et opi käyttäytymään, teen sinusta rukkaset.
Täällä on täti, joka on neulonut monet lämpimät sukat ja lapset samojedinsa karvoista.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #1 : 19.02.11 - klo:14:34 »
Minä olen lapsena ollessani käynyt kylässä perheessä, joka oli tehnyt entisestä airedalian terrieristään kynnysmaton parvekeen oven eteen. Minä eläinrakkaana lapsena pidin sitä paheksuttavana.
Olen myös kuullut koiraa uhkailtavan, jos et opi käyttäytymään, teen sinusta rukkaset.
Täällä on täti, joka on neulonut monet lämpimät sukat ja lapset samojedinsa karvoista.


Koirannahkalaikki on vanhaa suomalaista perinnettä.

Oli pakku laittaa tuo hauska virhe boldilla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #2 : 19.02.11 - klo:18:44 »
Juhani, oliko Jaakolla koirannahkarukkaset? Matilla EI ole.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?FSNSESS=aqxxnbqc&topic=96656.5
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #3 : 20.02.11 - klo:09:38 »
Koirannahkalaikki on vanhaa suomalaista perinnettä.

Oli pakku laittaa tuo hauska virhe boldilla

Tämä sopisi myös aforismiketjuun, mutta laiteaan nyt jatkoksi tähän: Lukivika ei ole ilo, vaikka se usein naurattaa.   :icon_lol:   :icon_lol:   :icon_lol:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #4 : 20.02.11 - klo:10:31 »
Tämä sopisi myös aforismiketjuun, mutta laiteaan nyt jatkoksi tähän: Lukivika ei ole ilo, vaikka se usein naurattaa.   :icon_lol:   :icon_lol:   :icon_lol:

Kaikki ovat kai jo huomanneet, että minulla ei oikoluku toimi tässä keskustelussa. Edellisellä koneella toimi ja nyt tässäkin on Word, mutta ei se silti toimi. Täytyy tutkia mistä kenkä puristaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #5 : 20.02.11 - klo:10:37 »
Suljin juuri radion kesken jumalanpalveluksen uskontunnustuksen. Se laulettiin. Sävel oli "Arvon mekin ansaitsemme".

Kuka se sanoikaan, että kun henki loppuu, temput alkaa.

Mt


Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #6 : 20.02.11 - klo:10:47 »
http://www.kotimaa24.fi/blogit/haku/article/?id=8886&bid=21

Olen ollut muutaman kerran mukana. Joskus se tuntuu 'toimivan' paremmin; esim. kesällä luonnon helmassa ja joskus huonommin; esim. tänään mietin että onkohan tuo hyvä idea radiojumalanpalveluksena (keskellä talvea).

Huomasin kuitenkin 'automaattisesti' laulavani mukana, osaa ulkomuistista, osaa 'Kansanlaulukirkko'-vihkosesta.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #7 : 20.02.11 - klo:10:50 »
Olen ollut parissa kansanlaulukirkossa ja ne ovat olleet hirveitä kahdesta syystä, joista ensimmäisen mt jo kertoi ja toinen se että kansanlauluyhtye oli todella surkea. Sillä kertaa en kiitellyt kanttoria.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #8 : 20.02.11 - klo:10:58 »
Tänään ei ollut kotikirkossa messua, eikä mitään palvelua sillä piispa Matti Repo vieraili piispantarkastusmessussa Lahden Ristin kirkossa.
Emme lähteneet sinne sillä lähdemme kohtapuoliin Helsinkiin.
Katselin TV:stä Vaajakosken babtistiseurakunnan jumalanpalveluksen. Perinteinen vapaiden suuntien palvelus kitarakuoroineen, todistuksineen ja saarna oli Ramatunlauseiden luettelemista.  Ei tuntunut "omalta". Enää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #9 : 20.02.11 - klo:11:41 »
Meillä kanttori luritteli loppubiisinä kappaleen, jonka teema on ranskalainen la folia, sama jota Toivo Kuulalla on Lampaanpolskassa. Onko tämä sunnuntai kanttoreiden kepeät?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #10 : 20.02.11 - klo:12:52 »
Terveiset piispanmessusta :039:! Ristinkirkkokin oli lähes täynnä ja kirkkokahvillekin :kahvi: riitti väkeä. Mukkulasta oli järjestetty kyyti kaupungille, hyvä niin ettei omaa autoa tarvinnut pakkasessa kiusata. tosin paluukyyti oli hiukan liian aikaisin, niin jäi tarkastuskommentit kuulematta. Nyt sitten ruuanlaittoon ja pakkaamaan hiihtoloman varusteita.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22100
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #11 : 20.02.11 - klo:12:53 »
Mikäs kepeä se 'la Folia' on? Soutaa raskaasti mollissa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #12 : 20.02.11 - klo:13:18 »
Mulla on ollut soittoläksynä sekä kepeää että raskasta la foliaa eli muunnelmaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #13 : 20.02.11 - klo:15:24 »
Suljin juuri radion kesken jumalanpalveluksen uskontunnustuksen. Se laulettiin. Sävel oli "Arvon mekin ansaitsemme".

Kuka se sanoikaan, että kun henki loppuu, temput alkaa.

Mt

Minäkin suljin radion, kun ihmettelin menoa ja sitten tarkistin, mistä oli kyse. Siltä istumalta suunnistin Töölöön Siion-seurakuntaan (helluntailainen), missä tiesin olevan Jukka Tolosen virsilevyn julkaisutilaisuus klo 11. Tolonen muuten mainitsi, että körttivirsiä kutsutaan Siionin virsiksi. Ja sitten totesi, ettei mikään ole sattumaa.

Kaksituntisen tilaisuuden alussa Tolonen kertoi olleensa aivan pohjalla ennen uskoontuloaan vankilassa ja täysin narkomaani 13 vuotta. Hän sanoi uskoneensa aina Jumalaan ja olleensa kiinnostunut Jeesuksen opetuksista, mutta Jeesuksen ristinkuoleman ja sovitustyön merkitys oli jäänyt aiemmin hämäräksi.

Ohjelma koostui Tolosen ja miniänsä Johannan laulamista virsistä bändin säestyksellä, mukana mm. Marzi Nyman ja Juhani Aaltonen. Välissä oli levy-yhtiön edustajan, Tolosen kanssa vankilassa keskustelleen vankilalähetin ja parin muun levyntekoprosessiin osallistuneen lyhyt puheenvuoro.

Lopuksi seurakunnan johtaja (tai mikä lienee oikea titteli) Mikko (Veikonpoika) Hursti luki Psalmista 40:4, "Hän antoi suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalamme ylistykseksi."

Kannatti käydä. Itse pidän virsistä eniten ihan perinteisesti veisattuina, mutta kyllä tuollaista musisointia kelpasi kuunnella. Välillä nautin silmät kiinni jazzahtavista sävelmaisemista.

« Viimeksi muokattu: 20.02.11 - klo:15:28 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 13
« Vastaus #14 : 20.02.11 - klo:18:50 »
Suljin juuri radion kesken jumalanpalveluksen uskontunnustuksen. Se laulettiin. Sävel oli "Arvon mekin ansaitsemme".

Kuka se sanoikaan, että kun henki loppuu, temput alkaa.

Mt

Minä kuuntelin loppuun saakka. Täytyy kyllä tunnustaa, että kuullessani, että tulossa on kansanlaulukirkko, vähän meinasi tökkiä. Väkisinkin tulee mieleen "Vaka vanha Väinämöinen, laski laulellen vesiä "(heh heh, Väinämöistä pissattaa). Se minusta oli hyvä, että laulut säestettiin kuten kansanlaulut eikä alettu kirkkouruilla temppuilemaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.