Kirjoittaja Aihe: Olenko taikauskoinen  (Luettu 32458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #15 : 11.12.10 - klo:13:02 »
Mulla on kans tommosia "pikkujuttuja", joihin jollain lailla ehkä uskon..  :icon_rolleyes: Kuten jos tähdenlennon nään, toivon yleensä jotain (on toteutunut aika hyvin kerran, kun vielä lätkää pelasin - meillä oli seur. pnä matsi ja illalla kattelin taivaalle, et jospa nään tähdenlennon, teen yhden maalin. Jne. Näin yhteensä 3 tähdenlentoa - tein 4 maalia :D oman ennätykseni!)

Sit kans noi tommoset, kun kello on tasan jotain eli esim. 11.11, 22.22 tai 00.00. Jos sillon sattuu vilkaseen just kellotauluu, saa kans toivoo..  :109:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #16 : 11.12.10 - klo:13:20 »
Mulla on kans tommosia "pikkujuttuja", joihin jollain lailla ehkä uskon..  :icon_rolleyes: Kuten jos tähdenlennon nään, toivon yleensä jotain (on toteutunut aika hyvin kerran, kun vielä lätkää pelasin - meillä oli seur. pnä matsi ja illalla kattelin taivaalle, et jospa nään tähdenlennon, teen yhden maalin. Jne. Näin yhteensä 3 tähdenlentoa - tein 4 maalia :D oman ennätykseni!)

Sit kans noi tommoset, kun kello on tasan jotain eli esim. 11.11, 22.22 tai 00.00. Jos sillon sattuu vilkaseen just kellotauluu, saa kans toivoo..  :109:

Näin on. Kun kirjoittajalla on tasan sata viestiä niin ylläpito toivoo lisää viestejä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #17 : 12.12.10 - klo:21:47 »
Vissiin oon fiksusti osannu toivoa kun aina on tähdenlennon nähtyäni toive toteutunu  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

myyrä

  • Vieras
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #18 : 13.12.10 - klo:23:16 »
..."Äitini sukujuuret ovat Vienan Karjalassa ja kasvoin ympäristössä, jossa suhde lintuihin oli täysin myyttinen. Linnut olivat sanantuojia tuonpuoleisesta. Niitä oli syytä kunnioittaa ja pelätä. Mummo, suvun pääauguuri, tulkitsi meille lapsenlapsille niiden käyttäytymistä niin karmaisevalla tavalla, että nuoremmat serkkuni yhä näkevät joka talitiaisessa kohtalon sanansaattajan. Lintuharrastukseni on heistä mitä suurinta uhkarohkeutta"...

(Näytelmäkirjailija, teatteriohjaaja ja Teatterikorkeakoulun dramaturgian professori Laura Ruohonen Linnut 4/2010 lehdessä)

 :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #19 : 13.12.10 - klo:23:26 »
Muumipeikolta olen oppinut panemaan merkille, minkä värisen perhosen näen ensimmäisenä keväällä. Äitini kuoli, kun olin nähnyt ensiksi suruvaipan. En pidä sitä enteenä, vaan jälkikäteen muistettuna osanottona ja lohdutuksena.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #20 : 14.12.10 - klo:12:38 »
En ole taikauskoinen... mutta katson ohimennen kellotaulua iltapäivällä. Siellä on aina kello 1.11. Olen sittenkin taikauskoinen. Tai Jumppu on körttiläinen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #21 : 14.12.10 - klo:17:41 »
Mitäs tuo 111 tarkoittaa?  Sen tiedän että se liittyy körttiläisyyteen (ja körttipukuun?)

? :icon_eek:


(tämä lienee oikea foorumi kysyä asiaa)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #22 : 14.12.10 - klo:18:43 »
Mitäs tuo 111 tarkoittaa?  Sen tiedän että se liittyy körttiläisyyteen (ja körttipukuun?)

Körttimiehen takin takaliepeen kolme halkiota: |||

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #23 : 14.12.10 - klo:18:55 »
Kotkan kouluhistoriassa luvulla 111 on toinen merkitys: yhden sormensa menettäneen opettajan (todellinen henkilö takavuosilta) korvatillikan jälki pojankoltiaisen poskella.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #24 : 14.12.10 - klo:19:28 »
Körttimiehen takin takaliepeen kolme halkiota: |||

Mt


Kiitos!  Eipä mennyt hukkaan tämäkään päivä, taas tieto lisääntyi (ja samalla tuska).
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #25 : 14.12.10 - klo:22:23 »
Kun Nivalassa esitettiin Hunajan pisara -näytelmää vuonna 2007, kenraaliharjoituksia seuraamaan tulleille näyttelijöiden läheisille myytiin 111 kuppia kahvia. :eusa_clap:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #26 : 15.12.10 - klo:23:31 »
Isäni oli taikauskoinen. En tiedä liittyykö tämä mitenkään taikauskoon, mutta hassu yhteensattuma joka tapauksessa. Isäni piti erityisen paljon sudenkorennoista. Kun isääni siunattiin, kappelin alttariseinäikkunan takana pöttäsi koko ajan yksi sudenkorento, ikäänkuin pyrkien sisään.  :107:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #27 : 16.12.10 - klo:09:13 »
Mukkulan kirkolla on oma orava. Se on pyrkinyt ovesta sisäänkin. Monta kertaa se on siinä alttarin sivu-ikkunan takana kun messu alkaa. Sitten se juoksee kadun yli henkensä kaupalla palvelutalon mummujen herkkuja maistelemaan.
Olen tehnyt kaksi kertaa hätäjarrutuksen kun sen tummanharmaa turkki on ilmestynyt auton eteen.
Merkitseekö kirkonorava jotakin?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #28 : 16.12.10 - klo:20:21 »
Taikauskoisuus on geeneissä.

yrittäkääpä vaikka tökkiä neulalla valokuvassa olevaa läheistänne  :icon_eek:
- eikö se juuri ole taikauskoa, uskoa magiaan,
ettei niin voi tehdä, tuntuu kuin tökkisi oikeaa ihmistä - liian kamalalta?
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Olenko taikauskoinen
« Vastaus #29 : 16.12.10 - klo:20:56 »
---
Merkitseekö kirkonorava jotakin?

Jospa se tuuraa kirkonrottaa, joka on saanut annoksensa 42:ta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.