Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 9  (Luettu 33229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #135 : 13.10.10 - klo:13:27 »
Eilen vastaanotin Kontupohjan seurakunnan delegaation 9 henkeä, vierailemaan ystäväseurakunnissaan... Tänään oli aamulla ohjelmassa askartelua,,,, miehetkin tekivät ruusuja lautasliinoista ja huovuttivat sydämiä....

Kirkkoherran vaihto on pyhäinpäivänä, Aunukselaisnuori on pätevöitynyt papiksi ja suomalainen khra siirtyy eläkkeelle.

Linja-autoretki läksiäisiin 4-5. 11---jostain Pirkanmaalta Lahteen ja Värtsilään-Petroskoihin- Kontupohjaan ym.

Eikä maksa paljon, kiinnostuneet lähettäkää yv, niin ohjaan matkan järjestäjille....

SeppoSille kiitos kuvalinkistä Italian matkan kuvastoihin....    Vasara

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #136 : 13.10.10 - klo:15:37 »
Tähän mennessä on yksitopista kaivosmiestä saatu Chilessä ylöäs kaivoksesta ehjänä. On syytä tyytyväisyyteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #137 : 13.10.10 - klo:16:38 »
Tähän mennessä on yksitopista kaivosmiestä saatu Chilessä ylöäs kaivoksesta ehjänä. On syytä tyytyväisyyteen.
Oli huippua. Yritin pysyä hereillä nähdäkseni netistä mutta auttamatta simahdin jo sen tv-kahden homokeskustelun aikana.

Mahtoi koetella se odotus. Mietin tuota kärsimyskeskustelua seuratuvan puolella; on onnettomuuksia, joille ei ehkä mitään mahda mutta joskus mahtaa sittenkin jotain. Kärsimykselle mahtaa jotakin, joskus, sittenkin.

 


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #138 : 13.10.10 - klo:17:01 »
13. mainari on ylhäällä!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #139 : 13.10.10 - klo:18:49 »
Ajattelin tulla tähän hurraammaan puolikkaalla vapaapäivällä ja kahdella ämpärillisellä suppiksia, mutta nyt noiden edeltävien hyvien uutiesen rinnalla suppikset on aika pieni juttu.  :107:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #140 : 13.10.10 - klo:19:00 »
16. on maan kamaralla! Hyvä chileläiset!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #141 : 13.10.10 - klo:20:56 »
16. on maan kamaralla! Hyvä chileläiset!

Nyt jo18 eli aina vaan paranee
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #142 : 14.10.10 - klo:07:48 »
Tänään Usko, Toivo ja Rakkaus voittivat Chilessä.

Samaan aikaan Suomessa homo-problematiikkaa selvitellään eroamalla kirkosta.

Kumman maan kansalainen olen?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #143 : 14.10.10 - klo:08:15 »
Suomessa elää ihme uskontovastaisuus ja kaiken neutralisoiminen.

Meidän pienellä partiolaisella on tänään tiedossa elämänsä ensimmäinen purjehdusretki! Poika on innoissaan  :026: ja äitiä pikkuisen hirvittää  :032: :voiei: kun katsoo säätiedotusta ja Iltalehden sadetutkaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #144 : 14.10.10 - klo:19:51 »
Tänään Usko, Toivo ja Rakkaus voittivat Chilessä.
Sitä oli hienoa seurata. Katselin jonnekin 23:nteen saakka, sitten iski uni. 
Suomessa on helppo toimia pikaistuksissaan, kun kiivastuu niin ei kun näpyttelemään että eroan kirkosta nyt heti. Pääsee takaisinkin, mutta mistä nyt saisivat syyn sännätä hetki takaisin... tavallaanhan on hyvä että virastohommat voi hoitaa kotikoneelta, mutta jääin miettimään, kuinka paljon päätökseen on vaikuttanut taas jokin hetkellinen tunnereaktio jonkin harkitun näkemyksen asemesta?  Minullakin, myönnetään heräsi kaikenlaista tunnereaktiota. Minusta muutama, jonka kuitenkin tunnen, antoi nyt ilmeillään osoittaa miten tyh-mi-ä ovatkaan nuo homoliittojen haluajat, miten hal-vek-sit-ta-vi-a suorastaan. Kannattajat olivat kyllä tässä keskustelussa mukavampaa sakkia, vilpittömämmän oloisia, ja saivat minun sympatiani. Ihmettelin kyllä missä puuttui kaikki sen teeman esilleotto, kenelle Paavali kmirjoittaa.  Hellenistiseen kulttuuriinhan kuului "poikarakkaus" , kas kun oli jalompaa olla kajoamatta sellaisiin alempiarvoisiin otuksiin kuin nainen... sivistynyt mies hankki miesseuraa, hyvänen aika.
se ei ollut kristitylle sopiva asenne Paavalin mielestä eikä kyllä ole minustakaan...  mutta joskus ihmettelen kovasti tässä muutamaakin asiaa. Minusta nyt vain on tekopyhää hymyillä suupieliä väkisin ylös vääntäen että kyllä minä sinua siunaan, mutta en sitä mitä sinä olet, vähän kuin sanoisi että tottakai sinä kirkkoon tulla saat mutta jospa pukisit ensin päällesi etkä ihan kelteisilläsi kirmailisi sinne...  eli ihan kuin sen todella voisi valita.

Ja tuo ajatus ihmiskunnan sukupuuttoon kuolemisesta jos homoja vihkii oli kyllä kummallisin kuulemani peruste... kuulinko minä oikein, oli kyllä kuumetta koko lailla?  Suurin osa nyt on yhä heteroja, ja saattavat nekin haluta naimisiin ja perheen, sen toisen tunnin aikana nukahdin kuten mainittua jossakin, heräsin sitten katselemaan chileläisiä. Eiköhän tuo juttu vain pahene kun hannataan vastaan. Kohta ei kukaan viitisi mitään häitä sen enempää kuin heterotkaan, mutta kun nyt sanotaan että jösses eihän se sovi niin kyllä vaan ollaan tahtomassa.

Minä en mahda tälle nyt mitään, mutta koko rähinä tuntuu niin turhalta niin turhalta.  Ehkä siksi että olen hetero.
 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #145 : 14.10.10 - klo:19:56 »
Itse olen aivan pienestä' ymmärtänyt sen "mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät", en että "heteroseksuaaleiksi hän loi heidät" vaan, että' Jumalan kuva ei ole mies.  Vaan mies ja nainen, niin, että voin ymmärtää nekin puheet Jumalasta joissa sanotaan että Hän lohduttaa kuin äiti lapsiaan, tai synnyttää pojan (Tänä päivänä minä sinut synnytin).  Kuulinpa ensi kertaa sitä käytettävän näin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #146 : 14.10.10 - klo:20:05 »
Siirrymme osaan 10
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi