Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 9  (Luettu 33230 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Tänään osa 9
« : 15.09.10 - klo:19:37 »
Kääntelin tekstejäni, ja kyllä oli typeriä juttuja.  Kahdessasadassa sivussa kaksi hyvää lausetta.  
Mutta kas ihmettä ja kummaa. Niitä ei voi siirtää Kingstonilta, tikulta siis, tälle koneelle, siirsin ne ja ne oli ensin siirretty vanhalta koneelta jossa pyöri vanhempi windows, xp, nyt tämä ärhäköi heti niistä eikä suostu toimimaan. Miksi se niin tekee?

Jaaha... naapureilla jaetaan taas taloo. Eihän se minulle kuulu mutta kun se kuuluu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #1 : 15.09.10 - klo:20:21 »
Pääsin kuulemaan piispa Kalevi Toiviaisen luennon. Ilman jomotusta ja hyvillä mielin kuuntelinkin kuinka Impilahden poika , yli kahdeksankymppinen
K T  piti hienon kulttuurihistorian, kirkkohistorin, herätysliikkeiden, nuoriso-ja lapsityön, ym:n esitelmän Viipurin hiippakunnan ajoista.
Kaikenkattavan esityksen hän aloitti kertomalla kuinka karjalaisten ominaisuudet on nähty, kuultu ja eletty alkaen 1500-luvulta.

Tuttuja nimiä niin kulttuurin kuin kirkon palvelijoista vilahteli useita. Penan isoisä mainitiin ja toinen foorumilainen jonka esipolvi on palvellut Viipurissa
lienee satman. En ole siitä satavarma, mutta suonenjokinen Yrjö Laitinen yhdisti suvun Nilsiään. Onko näin satman.

Huomena linkitän koko luennon vaikka tapahtumatietoihin. Se kestää vain puolitoista tuntia!

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  (viisi tähteä)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #2 : 15.09.10 - klo:20:34 »
Näin on. Ja isäni vihittiin papiksi Viipurissa juuri ennen venäläisten tuloa. Isäni asui tätinsä luona hovioikeuden vahtimestarin asunnossa. Kaksi setääni olivat Diakonissalaitoksen talonmiehinä. Isäni tuli ylioppilaaksi Viipurin lyseosta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #3 : 15.09.10 - klo:20:51 »
Näin on. Ja isäni vihittiin papiksi Viipurissa juuri ennen venäläisten tuloa. Isäni asui tätinsä luona hovioikeuden vahtimestarin asunnossa. Kaksi setääni olivat Diakonissalaitoksen talonmiehinä. Isäni tuli ylioppilaaksi Viipurin lyseosta.
Voi kun ne olis jättäneet meille sen kaupungin. Olisi kaakon kulma takuulla erilainen, nythän se on kuin hauta. :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #4 : 15.09.10 - klo:22:12 »
Piti laittaa remigton taas käyntihin ja ajella tukka viirenmillin sänkihin. Ennen en oo vilikaassu niskaa ajelun jäläkehen, mutta nyt kattoon ja olihan kauheeta lovia niskas. Fundeerasin, että kuinka saan niskan rajan siistiksi?  :icon_rolleyes: Mulla oli kotona paksua rakennusteippiä ja sitähän kiataasin niskatukan päälle rajaksi jota myären sitten kalttasin partaskrapalla hiusrajat suaraksi. Hyvä tuli ja nyt oon varsinaanen red neck  :043:

Minkäkö takia piti nuan ittiäni tällätä? Soittivat ja pyysivät demarien seurakuntavaalieherokkahaksi ja aiheesta on kokous huamenna.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #5 : 16.09.10 - klo:07:01 »
Piti laittaa remigton taas käyntihin ja ajella tukka viirenmillin sänkihin. Ennen en oo vilikaassu niskaa ajelun jäläkehen, mutta nyt kattoon ja olihan kauheeta lovia niskas. Fundeerasin, että kuinka saan niskan rajan siistiksi?  :icon_rolleyes: Mulla oli kotona paksua rakennusteippiä ja sitähän kiataasin niskatukan päälle rajaksi jota myären sitten kalttasin partaskrapalla hiusrajat suaraksi. Hyvä tuli ja nyt oon varsinaanen red neck  :043:

Minkäkö takia piti nuan ittiäni tällätä? Soittivat ja pyysivät demarien seurakuntavaalieherokkahaksi ja aiheesta on kokous huamenna.

Onneksi olkoon, toivotaan että menet läpi!!! :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #6 : 16.09.10 - klo:09:02 »
Kiitos! Läpimeno on hyvin epätorennäkööstä, kun voimasuhtehet on 1 / 10 muihin pualueisiin. Nukkuvien duunarien  :015: herättely äänestämähän on hankalaa, mutta yritän olla luattamuksen arvoonen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #7 : 16.09.10 - klo:11:46 »
Kiitos! Läpimeno on hyvin epätorennäkööstä, kun voimasuhtehet on 1 / 10 muihin pualueisiin. Nukkuvien duunarien  :015: herättely äänestämähän on hankalaa, mutta yritän olla luattamuksen arvoonen.
Näin on, mutta siitä huolimatta toivomme parasta, ja taatusti olet ainakin luottamuksen arvoinen.  Enempää kuin parhaansa on perin vaikeaa tehdä. Onnea vielä!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #8 : 16.09.10 - klo:11:50 »
Lopulta petti kantti ja räjähdin naapurin eukolle. Tapelkoot keskenään vaikka se häiritseekin, mutta kun tämä alkaa rutiininomaisesti räyhätä minullekin milloin ikinä näkee, milloin on vaivana jokin kasvi milloin matto...  kaikki luvallisia.  Sai kuulla kenen piip on ja piip jos vielä minua häiritsee ja piip --- joudunko paholaisen pannuun käristymään?  

Olen lopen uupunut heihin, nyt toipilaana se on ollut kahta rasittavampaa, terveenä menettelee.  Kaikki toivovat että häippäisivät mutta eihän toiveet toteudu, saa todella olla kiitosta täynnä siitä että tarpeet!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #9 : 16.09.10 - klo:13:41 »
Kiitos! Läpimeno on hyvin epätorennäkööstä, kun voimasuhtehet on 1 / 10 muihin pualueisiin. Nukkuvien duunarien  :015: herättely äänestämähän on hankalaa, mutta yritän olla luattamuksen arvoonen.

Niin varmaan onkin. Srk- vaalit ei moniakaan kiinnosta, mutta onnea kuitenkin "red neckin" yritykselle. :icon_wink:  :023:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #10 : 16.09.10 - klo:14:06 »
Niin varmaan onkin. Srk- vaalit ei moniakaan kiinnosta, mutta onnea kuitenkin "red neckin" yritykselle. :icon_wink:  :023:

Nyt on netti-Karjalaisen päivän kysymyksenä "aiotko äänestää srk-vaaleissa"?

Vastanneita oli äsken 140 ja tilanne 29% kyllä ja 71% ei.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #11 : 16.09.10 - klo:14:28 »
Paikallisradiomme uutisoi eilen että srk-vaaleissa on nyt nuoria, alle 25-vuotiaita  ehdokkaita enemmän kuin koskaan. Olisipa nuoria äänestäjiä.
Taidankin äänestää jotakin nuorta. Äänestäisin mörttiä jos hän olisi ehdokkaana täällä. Olkoon mitä puoluetta tahansa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #12 : 16.09.10 - klo:16:11 »
MONESKOS PÄVÄ TÄNÄÄN OIKEIN ON?  :icon_eek: :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #13 : 16.09.10 - klo:16:18 »
torstai 16 ja kuukausi syyskuu, vuosi 2010 jälkeen Herran Kristuksen syntymän

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #14 : 16.09.10 - klo:16:22 »
torstai 16 ja kuukausi syyskuu, vuosi 2010 jälkeen Herran Kristuksen syntymän
Kiitos hurjasti. Kiintoisaa, perehdyin tässä keväällä teemaan,  Jeesus on syntynyt tiettävästi nelisen vuotta eKr.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.