Kirjoittaja Aihe: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?  (Luettu 8056 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #15 : 17.09.10 - klo:06:37 »
Ompelen itte Eurokankaan jäännöspaloista valtaosan, mutta kai olisi eettisintä selvittää, mistä on kangas peräisin. Ja tuohon täytyy olla vähän aikaa ja innostusta, lisäksi on opetettu siihen, omin päin on hankalaa ryhtyä hommaan, perusvaatekerran oppi  pitäis saada joltakulta ensin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #16 : 17.09.10 - klo:12:04 »
Minusta kasvojen peittämiskielto on pelkkää asiaa. En tarkoita tällä vain burkhaa, joka on meillä vielä pieni ongelma, vaan mielenosoituksissa ja muissa yhteyksissä se rauhoittaisi tilannetta.

Tämän päivän körttipuku olisi ilmeisesti farkut ja t-paita logolla tai mieluiten ilman.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #17 : 17.09.10 - klo:12:11 »
Farkut on jenkkiä, sammarit ranskaa. En ole omistanut yksiäkään farkkuja. Aina on ollut vakosamettia. Eläköön eurooppa!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #18 : 17.09.10 - klo:12:35 »
Maassamme on mielestäni toistaiseksi isompana ongelmana ne kristityt, jotka ovat kadottaneet tajun sopivasta pukeutumisesta oman uskontonsa puitteissa. Hautajaisissa kai ollaan vielä arvokkaasti, mutta häät ja konfirmaatiot menevät joskus viihteen puolelle.

Burkhan kieltämisen perusteeksi käy mielestäni naamioitumisen kieltäminen. Sen allahan voisi olla kenenkään huomaamatta vaikka Osama itse.

Nimenomaan se on peruste kieltää ainakin päätä verhoavat vaatteet. Miten ihminen voidaan tunnista, jos hän on pukeutunut naamioon?

 Mitä häihin ja konfirmaatioon tulee, pukeutukoot ihmiset miten haluavat. Kysymys ei ole vaatteista vaan nimenomaan kristillisyydestä. Jokainen tulkoon kirkkoon sellaisena kuin on.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #19 : 17.09.10 - klo:12:41 »
Eläköön ranskalainen tyyli. Yksinkertaista ja tyylikästä. Meilläkin suositaan sammareita. Matilla on puoli tusinaa erivärisiä. Myös vakosamettitakki.
Mistään ei vain löydy enää sitä oikeanväristä sinapinkeltaista. Minä suosin sitä ja ruskeaa.
Sammarit voittaa vain gollegeasu, koti-oloissa. T-paita ja sukkahousut ovat maailman parhaita vaatekeksintöjä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #20 : 17.09.10 - klo:12:47 »
Suosin sinisiä ja mustia farkkuja sekä tuulipuvun- ja retkeilyhousuja ja toppahousujakin.

Sukkahousuja en oo kokeillu, mutta nehän ois yläpäässä hyvä naamiointiasu. :003:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #21 : 17.09.10 - klo:12:52 »
Pääsis lähemmä lintusia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #22 : 17.09.10 - klo:12:52 »
Ne on myös mainio staattisten pintojen pölyn poistamiseen. Ym, ym. Katso Niksi-Pirkka.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #23 : 17.09.10 - klo:13:04 »
Ennenmuinosesti pikkuhousuja käytettiin pölyrättinä, nykyään hammaslankana.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #24 : 17.09.10 - klo:13:13 »
pikkuhousuja nykyään hammaslankana.

*totaalinen reps* :repee2:

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #25 : 17.09.10 - klo:13:48 »
Keskustelu aiheesta on ollut antoisaa. Ja sain kysymykseeni täysin selventävän vastauksen. Körttinaiset siis kulkevat nykyään kesäisin pelkissä sukkahousuissa tai langanohuissa alushousuissa.  :eusa_clap: Ymmärsinkö oikein? Olen minä kuullut joskus muinoin lestadialaisista  hurjia juttuja, mutta että täälläkin tällainen meno. :018:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #26 : 17.09.10 - klo:14:41 »
Ennenmuinosesti pikkuhousuja käytettiin pölyrättinä, nykyään hammaslankana.

Ipaneman ja Copacabanan uimarannat ovat kuuluisia pienistä uimapuvuistaan. Sen pienimmän alaosan paikallinen nimi on todella hammaslanka ja sen voi virkata paketista hammaslankaa. Sen taakse on vaikea naamioiuttuaq eikä se peitä mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #27 : 17.09.10 - klo:18:05 »
Keskustelu aiheesta on ollut antoisaa. Ja sain kysymykseeni täysin selventävän vastauksen. Körttinaiset siis kulkevat nykyään kesäisin pelkissä sukkahousuissa tai langanohuissa alushousuissa.  :eusa_clap: Ymmärsinkö oikein? Olen minä kuullut joskus muinoin lestadialaisista  hurjia juttuja, mutta että täälläkin tällainen meno. :018:
Ei. Selluliitti pullistelisi. Ei hyvännäköistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #28 : 17.09.10 - klo:20:05 »
Olen kuullut asiantuntijoiden vakuuttavan, että sellaista materiaa kuin selluliitti ei yksinkertaisesti ole olemassa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Burkha / Körttipukukielto voimaanko?
« Vastaus #29 : 17.09.10 - klo:20:12 »
Ennen uimapuku peitti p.....n ja nykyään p.... peittää uimapuvun. No tämä on kyllä melko kaukana alkuperäisestä aiheesta. Ajattelin aluksi, etten ota siihen ensinkään kantaa. En voi millään verrata körttipukua burkhaan. Itse kieltäisin burkhan ensinnäkin sen takia, että sen taakse voi tosiaan naamioitua vaikka itse Piru ja toiseksi minusta on ihan sairasta, jos ukon pitää olla niin naisensa päältä, ettei kukaan toinen mies saa nähdä tältä kuin korkeintaan nenän. Jotain rajaa pitäisi sentään olla pukeutumisessakin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.