Kirjoittaja Aihe: Urputustopic numero tasan kymmenen  (Luettu 29807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #60 : 05.09.10 - klo:22:09 »
Lainaus
pois pulla, sokeri, vaalea leipä, makaroni, peruna, maissi ja muut hiilihydraatit niin rasva tulee läpi.

 :107:

kaikki siitä puhuu, pitää kai kokeilla.

Olen kyllä sellanen leivänsyöjä. Vaikea luopua siitä :icon_cool:

Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #61 : 05.09.10 - klo:22:30 »
:107:

kaikki siitä puhuu, pitää kai kokeilla.

Olen kyllä sellanen leivänsyöjä. Vaikea luopua siitä :icon_cool:


Vain vaalea leipä oli täysin kiellettyä. Muita leipiä saa hillitysti nauttia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #62 : 06.09.10 - klo:07:24 »
Viime viikolla tuli Tuomas Enbusken ohjelma terveysterrorista. Hieman kärjistettyä, mutta ihan asiaakin siinä oli. Lääketieteen etiikan professori Launiksen haastattelu oli mielenkiintoinen. Hän sanoi mm. yhteiskunnan koko ajan raaistuvan. Tiettyjä sairauksia sairastavat pistetään maksamaan sairastamisensa itse koska katsotaan niiden aiheutuneen omista elämäntavoista. Hän muistutti, että ihmiset ei ymmärrä minkälaisia prosesseja asioiden takana voi olla ja kaikilla ei ole mahdollisuutta valintoihin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #63 : 06.09.10 - klo:19:51 »
Onkohan voivottelu riittävän maitopitoista vai pitäisikö sanoa "Margariini margariini..."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #64 : 09.09.10 - klo:16:13 »
Kahvia kaatui housuille, reppuun ja auton istuimelle. Eikä ihan vähän kaatunutkaan. >:( 

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #65 : 09.09.10 - klo:16:25 »
Kippeenä ei oo kiva olla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #66 : 10.09.10 - klo:12:41 »
Eilen poimin päästäni 15 hirvikärpästä, tänään 2. Tänään pisti ampiainen ranteeseen. Puolukoita saatiin 1 litra. Sieniä paremmin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #67 : 10.09.10 - klo:16:37 »
Äskettäin luin tai kuulin jostain että nykyajan ihminen ei osaa enää käsitellä elämänsä vastoinkäymisiä ja muita hankalia asioita. Tavallaan ihminen on menettänyt elämänsä hallinnan. Turvaudutaan herkästi terapeuttiin. Vähän isomman "risauksen" sattuessa perustetaan kriisiryhmä.

Heti sotien jälkeen näitä kriisiryhmiä olisi tarvittu vaan eipä ollut.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #68 : 10.09.10 - klo:21:18 »
 >:( Suututtaa niin kun suutuin täällä oliko se viisveisaajalle ja mt:lle vai kelle ja ihan suotta.  Oikeasti.  >:( >:( >:( >:( >:(
Nyt helpotti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #69 : 10.09.10 - klo:21:44 »
Minulla oli kamerakännykässä tosi hyviä kuvia. Se kun on melkein aina mukana, niin sillä saa vangittua hyviä tilanteita. Niinpä sitten yritin saada kuvia tietokoneelle. Kameran piuha, joka sopii moneen muuhunkin laitteeseen, olikin ihan himpun verran suurempi kuin kännykän vastaava kohta. Sitten otin muistikortin kännykästä ja laitoin sen kiinni pidikkeeseen. Tämän yhdistelmän laitoin meidän tulostimeen, mutta tulostin väitti, että se ei pysty lukemaan korttia.

Käänsin muistikortin eri asentoon pidikkeeseen ja työnsin sen takaisin tulostimeen. Ei onnistunut, vaikka käänsin sitä mihin malliin. Lopulta luovutin ja laitoin kortin takaisin kännykkään. Nyt kännykkä ei löytänyt enää kuvia eli mahdollisesti olin onnistunut tuhoamaan muistikortin sisällön. Niinpä sitten otin kameran ja lähdin sillä metsästämään sopivaa kuvattavaa. En osannut käyttää sitä ja otin vahingoissa videokuvaa tavallisen kuvan sijaan.

Että sillä tavalla tänään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #70 : 11.09.10 - klo:15:42 »
Minulla oli kamerakännykässä tosi hyviä kuvia. Se kun on melkein aina mukana, niin sillä saa vangittua hyviä tilanteita. Niinpä sitten yritin saada kuvia tietokoneelle. Kameran piuha, joka sopii moneen muuhunkin laitteeseen, olikin ihan himpun verran suurempi kuin kännykän vastaava kohta. Sitten otin muistikortin kännykästä ja laitoin sen kiinni pidikkeeseen. Tämän yhdistelmän laitoin meidän tulostimeen, mutta tulostin väitti, että se ei pysty lukemaan korttia.

Käänsin muistikortin eri asentoon pidikkeeseen ja työnsin sen takaisin tulostimeen. Ei onnistunut, vaikka käänsin sitä mihin malliin. Lopulta luovutin ja laitoin kortin takaisin kännykkään. Nyt kännykkä ei löytänyt enää kuvia eli mahdollisesti olin onnistunut tuhoamaan muistikortin sisällön. Niinpä sitten otin kameran ja lähdin sillä metsästämään sopivaa kuvattavaa. En osannut käyttää sitä ja otin vahingoissa videokuvaa tavallisen kuvan sijaan.

Että sillä tavalla tänään.
Voi ei ei ei.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #71 : 11.09.10 - klo:23:27 »
On se ihme, mikä tuolle meidän tulostimelle on tullut, kun sillä ei saa järkevän kokoisia tulosteita esimerkiksi silloin, kun yrittää tulostaa jotain kuittia netistä. Tulostin suurentaa jonkun kärpäsenkakan kokoisen jutun niin suureksi, että paperia kuluu monta monituista arkkia, mustetta älyttömästi ja fontti on aivan järkyttävän suurta eikä kokonaisuudesta tahdo ottaa   :077: kaan selvää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #72 : 12.09.10 - klo:14:52 »
On se ihme, mikä tuolle meidän tulostimelle on tullut, kun sillä ei saa järkevän kokoisia tulosteita esimerkiksi silloin, kun yrittää tulostaa jotain kuittia netistä. Tulostin suurentaa jonkun kärpäsenkakan kokoisen jutun niin suureksi, että paperia kuluu monta monituista arkkia, mustetta älyttömästi ja fontti on aivan järkyttävän suurta eikä kokonaisuudesta tahdo ottaa   :077: kaan selvää.

Jaahah, vika ei kuulemma olekaan tulostimessa vaan selaimessa. Siis Mozilla Firefox osaa tehdä semmoisia jekkuja, että meikä ei saa kunnon tulosteita.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #73 : 12.09.10 - klo:17:14 »
Sunnuntai-iltapäivät...yag.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #74 : 13.09.10 - klo:02:15 »
Kumma juttu, mutta nyt kun voimiintuu, herää raivo joka valvottaa yöllä.
Heitteillejättö on rikos.
Olkoon vain niin, että tauti kuuluu listalle ei hoideta kaikin puolin, että Meilahti on suoritustilassa, ihminen ei kuulu sille listalle, jotakin on aina tehtävissä. Esimerkiksi sosiaalityöntekijä kuuluu työryhmiin, ja hänellä on mahdollisuus selvittää potilaan edellytykset selviytyä kotona. Hoito toteutettiin tavalla joka oli niin pieleen, että itselläni olisi tunnontuskat elämän loppuun: Nesteyttämättä jättäminen jo on vakava taitovirhe. Neurologinen status ON TEHTÄVÄ KOKONAAN, ei vain heilutettava kynää ja kysyttävä näenkö sen kahtena tai näenkö lääkärin vipsuttelevat sormet jossakin missä lienee. Etenkin ellen näe, tai löydä sanoja.

Sairaalasta EI SAA KOTIUTTAA potilasta ellei hän kykene kävelemään sieltä ulos.

Tällaisista ei enää rekata vaan tästä kuuluisi tehdä rikosilmoitus. Sen tähden, että kyseessä oli rikos.Ei edes taitovirhe, josta reklamoidaan. Me voimme osoittaa empatiaa ja ymmärtää, niinhän olen toiminut loputtomiin itse. On vaikeaa kritisoida omaa ammattikuntaansa, kun tietää kuinka mahdottomia siltä vaaditaan, kuinka ihmeellisistä asioista valitetaan.  Mutta vaikka me ymmärrämme varkaan tai muun rikollisen motiiveja ja kurjaa lapsuutta ja jos mitä, vähän leluja ja sepeliä hiekkalaatikossa, meillä on lainsäädäntö ihmisten suojaksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.