Kirjoittaja Aihe: Urputustopic numero tasan kymmenen  (Luettu 29962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #105 : 15.09.10 - klo:11:15 »
Kiitos kiinnostuksesta Leena. Ajattelin jo itsekin eilen että soitan hoitsulle, mutta yön jälkeen se oli taas parempi. Heti kun alkaa kädet liikkua ja veri kiertää punotus voimistuu ja kutina lisääntyy.  Ei kuitenkaan laajene eikä ole enää kovin turvoksissa.
Samaan maapesään oli Matin veli astunut siinä tietyssä puolukkapaikassa ja saanut neljä pistoa. Kutiaa K.lla myös kovasti. Onkohan se joku äkäisempi laji. Ei minulla ennen ole ollut näin kiusallista vaikka astmaatikko olenkin. Kuitenkaan ei mitään hengitysvaikeuksia. Kylmä tuntuu auttavan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #106 : 16.09.10 - klo:11:57 »
No mutta. Juuri silloin niillä saattaa olla myös koko jengillä jotakin sylkirauhasissaan, sekin oli ihan paikallinen paikka, jossa niitä hyttysenpistoja piti lääkitä antibiooteilla.

Se oli tavallans lysti juttu... potilas soittaa... anteeksi kun vaivaan, mutta kun hyttynen pisti... oltiin tontilla, ja vastaus oli että äkkiä päivystykseen sitten vaan, ja joskus naurettiin kelpo naurut päälle potilaan kanssa, kun nämä ontuivat sisään ja ihmettelivät ettei nyt sentään ennen tämmöstä... ja minä että no en minäkään mutta nyt on näin vaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #107 : 16.09.10 - klo:13:36 »
Vähän urputustakin. Sain tänään uudet lasit, mutta liikkuessa ei näe kunnolla omia jalkojaan. Ilmeisesti tottumiskysymys monitehoilla? Päätä täytyy käännellä pöllön tavoin jos mieli nähdä eri etäisyyksille.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #108 : 16.09.10 - klo:14:19 »
Jos sait ensimmäiset monitehot, niin oppimiseen menen monilla joistakin päivistä joihinkin viikkoihin. Varo etenkin portaita alaspäin kulkiessa ettet kommastu omiin jalkoihisi.

nm kokemusta on

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #109 : 16.09.10 - klo:14:22 »
Rauhoittelen kokemuksesta sinua myyrä. Kyllä tottuu. Minullakin oli portaiden alasmeno vaikeaa aluksi lasit päässä. Nyt taas en menisi ilman.
Matti ei ole kyllä koskaan oppinut peruuttamaan autoa ilman että ottaa kakstehot hetkeksi pois. Luulen ettö on jäänyt tavaksi.
Minä taasen en osaa olla ilman laseja, vaikka alan selvästi nähdä paremmin kuin nelikymppisenä jolloin ikänäkö alkoi vaivata. Huomasin sen ensimmäisenä Raamattua lukiessa että käsiä piti loitontaa, sitten kun ne loppuivat sain lasit.

Hoitsu joka "operoi" ampiaisen piikin pois kertoi olevansa myös kaupunginsairaalassa päivystksessä töissä. Näitä on tullut tänä syksynä myös päivystykseen. Joten se siitä, mutta ampiainen se oli.  :039:
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo:14:31 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #110 : 16.09.10 - klo:14:24 »
 >:( Sain epikriisini: Potilas poistuu osastolta ystävän saattamana!  Soo. Leguri tiesi ettei niin ollut.  Mutta näyttää kauniimmalta paperilla kuin että viedään taksiin pyörätuolissa kun ei pysy jaloillaan.  En-kiroa-mutta  olen aika no, ihmeissäni. Mitä legendaristeja legurit ovat...peitetään erehdystä kuin kissa läjää. Hyi h.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #111 : 16.09.10 - klo:15:48 »
Ehkä jollekin lääkärille kelpaa taksikuskikin 'saattavaksi ystäväksi'!?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #112 : 16.09.10 - klo:16:13 »
Ehkä jollekin lääkärille kelpaa taksikuskikin 'saattavaksi ystäväksi'!?
Hoitajalle kelpasi ainakin, lääkäri ei ollut havaintoetäisyydellä.
Taksikuski oli kyllä ystävällinen. Huomasi ettei kaikki ole ok ja lupasi lähettää energiahoitoa, parantavia säteitä. Aivan totta. Semmoinen rivakkapuheinen täti, joka puhuu paljon, ja minun teki kaikki ärsykkeet vielä pahaa, joten näytin kai kärsivältä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #113 : 16.09.10 - klo:22:06 »
Odotan Jumalalta vastausta.
Alankohan pelätä henkiolentoja?
Minulla on liian hyvä mielikuvitus.
Et kannattaa huolestuu, jos alan pelkäämään henkimaailmoja.
Elämä on kemiaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #114 : 16.09.10 - klo:22:14 »
Nii huolestunkii. Mut kyl sie tiiät mikä nimi on turvakalliomme, suoja vihollisuuksia vastaan. Hänessä meillä on tulevaisuus ja Toivo.

Sano: Jeesus Kristus, Jumalan poika, armahda minua. Anna rauha, tule luokseni, vahvista ja suojaa heikkoa.

Rukoillaan yhdessä.

Käy levollisesti hänen tykönsä aina kun tarvitset.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #115 : 16.09.10 - klo:22:24 »
Vähän urputustakin. Sain tänään uudet lasit, mutta liikkuessa ei näe kunnolla omia jalkojaan. Ilmeisesti tottumiskysymys monitehoilla? Päätä täytyy käännellä pöllön tavoin jos mieli nähdä eri etäisyyksille.

Alussa vähän hankalaa, varsinkin jos ei oo ennen ollu laseja. Jotkut ennen-lasittomat ei totu helposti, minä totuin aika äkkiä. Ja se maahan katsominen lähelle vähän haetuttaa.. Eiköhän se siitä, koita jaksaa tottumisvaihe.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #116 : 16.09.10 - klo:22:57 »
 :-\ Mulla oli duunikaveri joka kerran sen kyydissä ollessaan sano, Sikasiistii näitten uusien kakkuloiden kaa. Nyt näkee liikennemerkitkit.

Ilmeisesti oli ajellu minä kyydissä ihan säkällä aiemmin.? :-\

Ei voi mitään ikänäkö tulee.. Eli huomaa itsekkin, että ei näe niinkuin ennen. Menis nyt kuulokin samaa vauhtia ois hyvä.
Mutta toi näkeminen kyllä on huonontunut.
Olen ajatellut vaikkuttaako ravinto silmiin.
Jotkut sanoo, et jos syö Voita sitä ehtaa voita, niin se vaikuttaa silmiin niin että näkee hyvin?

Tiedä sitten.

Ai niinku urputustopicci?
Mitäs urputtamista mulla?
Ehkä tää ikunen kieli probleemi. Himpe ku vaan ei soomenkieli käänny vieläkään.javascript:void(0);
Lauserakenteet vaan on pikkasen erilaisia, ku pitäis.
Mua niinku hatuttaa ku ei osaa laittaa ajatuksiaan kirjallisesti niinku pitäisi.
 Toisaalta onks väliksikään? :-\

Onneksi körtit ei mittaile.. Ei uskomisia, ei titteleitä, eikä muutakaan.
Ihan vaan ollaan armon alla ja armon varassa. :)
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #117 : 16.09.10 - klo:23:29 »
Alussa vähän hankalaa, varsinkin jos ei oo ennen ollu laseja. Jotkut ennen-lasittomat ei totu helposti, minä totuin aika äkkiä. Ja se maahan katsominen lähelle vähän haetuttaa.. Eiköhän se siitä, koita jaksaa tottumisvaihe.

On mulla nuo yksitehot olleet 10 vuotta. Yritetään pysytellä tolpillaan. :icon_wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #118 : 17.09.10 - klo:15:42 »
On mulla nuo yksitehot olleet 10 vuotta. Yritetään pysytellä tolpillaan. :icon_wink:

Kyllä silmät alkaa jo tottua. Kävin joella testaamassa, miten linnut näkyy. Kiikareilla täytyy katella toisin kuin ennen, mutta putkella ei vaikutusta entiseen katselutyyliin. Jotkut ottaa lasit pois optiikan kanssa, mutta minusta se on liian hankalaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #119 : 19.09.10 - klo:20:33 »
Myyrälle ja muillekin. Minä en ainakaan ole, enkä ole ollut äänestämässä kokoomusta enkä keskustaa. Enhän minä kyllä mikään ihka oikea körttikään kyllä ole, kun ei ole sitä sukutaustaakaan körttiläisyydessä, enkä ole lukenut kaikkia niitä hyödyllisiä kirjoja, jotka ehkä pitäisi. Vaan siitä huolimatta kyllä minutkin huolittiin jäseneksi, eikä täältä foorumiltakaan ole vielä potkuja annettu.  :icon_biggrin:

En minäkään. Jotenkin tuntuu että ei kokoomuksen edustajat koskaan kato opiskelijoihin tai muihinkaan köyhyysrajan alapuolella eläviin. Tai jos kattoo niin kattoo pahalla että etkös sinä jo valmistuisi, vaikka silleen vuoden etuajassa.

Paitsi peruspalveluministeri Risikko. Opiskelijan hyvä haltijatarkummi melekeen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna