Kirjoittaja Aihe: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla  (Luettu 23317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #30 : 02.07.10 - klo:11:45 »
Hirvittää aatella senkin pituista matkaa siinä mummokaartissa. Pakko istua jonkun vieressä kun bussi on täynnä ja mitään yhteistä puheenaihetta ei löydy. Pystyn kyllä mielestäni jonkin aikaa kuuntelemaan kohteliaasti juttua lapsista, perheestä yms. joka ei oikeasti kiinnosta minua pätkääkään, mutta sitten alkaa tökkiä. Tupakkataukoja ei pidetä, kun kukaan muu ei polta. Kaikki on niin v-tun pikkuporvarillista että oksettaa. Kyllä sitä tällainen vanha rokkijätkä irokeesipää (tosin ilman sotakirvestä :icon_wink:) tuntisi olevansa täysin väärässä paikassa.

a) Valvo edellinen yö. Sitten selität että olit suorittamassa suunnitelmanmukaista yölaulajalaskentaa ja nyt väsyttää, pakko nukkua, että jaksaa perillä veisata.

b) Ota homma extreme-lajina. Pullamössösukupolvi harrastaa helppoja lajeja, kuten koskimelontaa ja kalliokiipeilyä, mutta tosi miehet pärjää mummobussissakin.

c) Haastattele vieruskaveria jostain muusta kuin lapsista ja perheestä. Ihmiset muistelevat usein mielellään vanhoja juttuja. Ota jokin teema, vaikkapa lavatanssit tai kansanparantajat (kuten verenseisottajat) ja käy koko bussi läpi. Tai vanhat työtavat, tekniikan tulo (puhelin, auto, televisio).

Mummobussit eivät pidä tupakkataukoja, mutta taukoja kyllä, tosin muista syistä. Siinä ehtii hyvin vetäistä röpön tai kaksi.

Pikkuporvarillisen kuoren alla on usein, jos nyt ikäsyistä ei aivan rock, niin jotain kuorta rajumpaa kuitenkin.

Tervetuloa juhlille ja foorimitapaamiseen!

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #31 : 02.07.10 - klo:12:26 »
 :repee: :026: :036: :043: :042:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22099
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #32 : 02.07.10 - klo:14:01 »
Mummon nutturan alla voi olla sähäkkäkin suttura.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #33 : 02.07.10 - klo:14:45 »
Minun nutturani katkes jo 15 v. sitten. Tilalle tuli ensin siilitukka (punainen) sitten polkkatukka(mustanruskea).

siilit on kivoja ja polkka kipakka tanssi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #34 : 03.07.10 - klo:10:31 »
Mummon nutturan alla voi olla sähäkkäkin suttura.

Mie luulen, että Myyrä ja Satman alkavat jänistää.  :003:

Myyrälle neuvoksi. Otat äänekkäästi bussissa puheenvuoron, pyydät tupakkataukoa, että pääsevät muummut pissille, ei ne kehtaa kuitenkaan itse tarpeeksi usein bussia pysäyttää.  :icon_lol:
Sitten sille vieruskaverille puhut vähän musiikkimaustasi ja sen sellaista, niin kyllä se siitä tokenee ja pitää loppumatkan suun tiukkana viiruna.  :icon_wink:
Mie haluaisin nähä sen siun irokeesin ja joka ikisen foorumilaisen.  :039:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #35 : 03.07.10 - klo:15:06 »
Minä aattelin että hyvä neuvo olisi: Rupea nukkumaan, ja ajattele mukavia jos ei uni tule. Montako tuntia sinun pitäis katsella niitä nutturoita?
Yksi mitä joskus teen kun pitää odottaa jossain tai kestää sikapitkään matkaa: Mie kuvittelen jokaiselle elämäntarinan. Että mistä se on ja millaisesta talosta ja mitä sen on elämässä tapahtunut...sitten kun en keksi enempää siirryn seuraavaan...

Yksi mahdollisuus on ottaa jokin hillittömän viisaan näköinen kirja mukaan, ja laittaa kansien suojuslehden sisään jokin mielipokkarinsa. Jos naapuri kysyy mitä sie luet, näytät sitä kantta, ja se sitten saa olla jokin vakuuttava.

Henkilökohtaisesti  suosittelen Tomi Karttusen väitöskirjaa: Die polyphonie der (?) Wirklichkeit. Erkenntnistheorie und Ontologie in die Theologie Dietrich Bonhoeffers. Voithan aina virittää keskustelun siitä että se on haastava teos. Joko saat olla rauhassa, tai puhuttuasi kaksi tuntia Bonhoefferista takaan että saat olla loppuelämäsi rauhassa siltä nutturalta. Minä olen menettänyt kohta kaikki ystäväni. He kuulemma eivät jaksa kiinnostua. Alan kuulemma käydä pitkäveteiseksi. En ymmärrä heitä.

Olen nyt kohta kaksi vuotta yrittänyt käsittää mitä siinä väikkärissä  sanotaan.
Jos viereisen nutturan alla olisi jokin oivallus, sillä joku sitä pakostakin ymmärtää,  niin sehän olisi vain mainio asia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #36 : 03.07.10 - klo:16:19 »
Mummon nutturan alla voi olla sähäkkäkin suttura.

En ihan vielä ole mummo, mutta minä ainakin puhuisin Myyrän kanssa politiikasta ja sen sellaisesta. Ei kaikki mamit puhu koko ajan lapsistaan, paitsi jos kysytään, tietty. :)
Lyö särö väärään varmuuteeni.

myyrä

  • Vieras
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #37 : 03.07.10 - klo:16:42 »
Mie luulen, että Myyrä jänistää.  :003:

Ei tässä olla jäniksen selässä. :003:
 
Mie haluaisin nähä sen siun irokeesin ja joka ikisen foorumilaisen.  :039:

Ihan tavallisen kesätukan parturi leikkasi. Se on vaan päältä vähän pitempi niin pari kertaa laitoin sen vahalla pystyyn. Samannäköinen kuin olisi saanut sähköiskun.

Kokeilu on välillä mukavaa ja vaihtelu virkistää. Vaikka kyllä vanhetessa tulee varovaisemmaksi. Voihan kokeilemista joku pitää kypsymättömyytenäkin, mutta minusta se on vaan eräs luonteenpiirre.

Oisinkohan ollu jotain 16-17 v niin äitimuori ihmetteli, että "kyllä sitä pittää kummitella vaikka millä tavalla". :003:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #38 : 03.07.10 - klo:17:59 »
 :-\ Olen se jolla kengänt väärässä jaloissa väärissä jaloissa ja pusero väärin päin. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #39 : 03.07.10 - klo:18:30 »
Minut tunnistaa myös sammaltavasta puheesta ja kovasta äänestä, ynnä kävelen käsillä pääkadun poikki. :-\
"Jos"  portsarit päästää mut kilometriä lahemmäksi aluetta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #40 : 05.07.10 - klo:09:11 »
Minut tunnistaa myös sammaltavasta puheesta ja kovasta äänestä, ynnä kävelen käsillä pääkadun poikki. :-\
"Jos"  portsarit päästää mut kilometriä lahemmäksi aluetta.

Pitkään mietittyäni ymmärsin miksi hän kävelee käsillään. Hän puki kengät vääriin jalkoihin, ja kämmeniin pistelee vähemmän kuin jalkapohjiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #41 : 05.07.10 - klo:09:19 »
"Ikävöivä" lähettää terveisiä ja pyytää kertomaan, että saapuu paikalle, hän on pitkä, surumielisen näköinen kohtalaisen pönäkkä keski-ikäinen mies, hän saapuu yhdistelmäpuvussa ja punaisessa kravatissa silmissään sosiaalidemokraatille tyypillinen, Erkki Tuomiojalta imitoitu katse.

Leena ei ole vielä ihan varma. Jos Leena on juhlilla hän saapuu, jos hän ei ole juhlilla hän siis ei saavu vaan lähettää ylläk. Alter Egonsa.

Dietrich Bonhoefferilla on force majeure, hän ei tule.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #42 : 05.07.10 - klo:11:46 »
Oi ihanaa. :) Näköstellään, kuten meidän perheen kainuulainen tapaa sanoa. Vihdoin saadaan sekin kutale Herättäjäjuhlille sanan kuuloon. Suviseuroissa tuli menneenä viikonloppuna käytyä, ja vähän tuli ikävä synkkänä penkissä veisaavaa körttikansaa. :D

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #43 : 05.07.10 - klo:12:30 »
Suviseuroissa tuli menneenä viikonloppuna käytyä, ja vähän tuli ikävä synkkänä penkissä veisaavaa körttikansaa. :D

Minäkin pistäydyin ja tosiaan tuli ikävä 'omille' juhlille, ei ole enää monta päivää kun päästään synkistelemään  :003:

Nii...onhan mulla oikeesti ihan omatkin juhlat viikonloppuna  :eusa_angel: Katselikohan se osmo, vai kuka se oli, että olisiko siellä venesatamassa sopivaa paikkaa lahjapöydälle...  :023:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Foorumitapaaminen Kiuruveden juhlilla
« Vastaus #44 : 05.07.10 - klo:13:01 »
Oi ihanaa. :) Näköstellään, kuten meidän perheen kainuulainen tapaa sanoa. Vihdoin saadaan sekin kutale Herättäjäjuhlille sanan kuuloon. Suviseuroissa tuli menneenä viikonloppuna käytyä, ja vähän tuli ikävä synkkänä penkissä veisaavaa körttikansaa. :D

synkkänä?
Ilmeisesti tämä oli tarkoitettu ihan positiivisessa mielessä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.