Kirjoittaja Aihe: Onni?  (Luettu 32429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #45 : 06.05.10 - klo:08:18 »
Onni on subjektiivinen kokemus. Joskus opiskeluaikoina joissain bileissä puhuttiin onnesta ja joku kysyi milloin minä olen onnellinen. Vastasin, että esimerkiksi silloin kun joku tentti on mennyt hyvin tai olen onnistunut jossain muussa hommassa. Muut piti vastaustani naivina, mutta kysyjä arvosti. Oon opetellut näkemään iloa ja onnea arjessa ja nimenomaan pienissä jutuissa. Kun pysähtyy ja lopettaa tohottamisen (jota usein kyllä teen) niin näkee paremmin sitä arjen onnea. Ei sen tartte olla kuin eilisen räntäsateen jälkeen auringon väläys. Mummini sanoi mulle aina kun olin lapsi, että hän on niin onnellinen kun voi mennä ja tulla omaan lämpimään kotiin. Olen tajunnut sen myös itse, vaikka en ole puutetta nähnytkään. Mielenrauha on myös onnea. Kun mieli ei sinkoile levottomana. Onni on saada elää ystävällisten ja hyväntahtoisten lähimmäisten joukossa.

Just näin. Onni on olla naiivi eli lapsekas. Onnetonta on olla kyyninen ja liian aikuinen.

Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Onni?
« Vastaus #46 : 06.05.10 - klo:08:19 »
nUTTU NURIN, ONNI OIKEIN.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Onni?
« Vastaus #47 : 06.05.10 - klo:08:43 »
Just näin. Onni on olla naiivi eli lapsekas. Onnetonta on olla kyyninen ja liian aikuinen.

Ainakin monen aikuisen mielestä on onni olla lapsellinen (vrt. tilallinen).

Mutta eikös kyynikot ole aika onnellisia? Diogenes ei tahtonut muuta kuin Aleksanterin pois auringon edestä.
Jos ei tunteet ailahtele, on mielenrauha. Se taas ei synny ulkokohtaisuudesta. Ja eikö rauha ole aika onnellinen tila?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Onni?
« Vastaus #48 : 06.05.10 - klo:08:56 »
Ja eikö rauha ole aika onnellinen tila?

On se.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Onni?
« Vastaus #49 : 06.05.10 - klo:08:59 »
Rauha on hyvää onneakin parempaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onni?
« Vastaus #50 : 06.05.10 - klo:10:49 »
Se on pieniä pipanoita pitkin päivää....

Esim. jokin näistä voi aikaansaada hykerryttävän olon - itsellesi tai/ja todnäk jollekin toisellekin

Tervehdi vieraitakin ihmisiä! Odota vastausta. Älä mene sieltä, missä aita on matalin! Heitä kello päiväksi pois. Tanssi jalkakäytävällä. Kun puolisosi tai murkkusi huutaa, sano että sinäkin rakastat heitä. Vietä yöpaitapäivä.
Vie kampaajallesi kukkia. Puhu hississä - vaikka yksin. Juokse pellolla kilpaa koiran kanssa. Tiskaa käsin.
Kuuntele mielivärejäsi. Maistele musiikkia. Puhise kiukku pois. Mene aamulla työpaikallesi kävellen takaperin.

Jatka listaa  :026:
Jäljennä tätä käsin (printtaus ei toimi) Huomaat hitauteen pakotettuna, kuinka viisaita ajatuksia tässä on ja hämmästyt; kuinka en ole ennen huomannut, ja olet vähän häpeissäsi ja hyvin onnellinen.


P.s. vinkit taas 'Positiivareilta'

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onni?
« Vastaus #51 : 06.05.10 - klo:11:00 »
Tarvitsin alun perin teidän ajatuksianne, jotta pystyisin ajattelemaan (paremminko, jopas nyt jotakin). Mutta kun tämä keskustelu on tällaisenaan niin hyvä, juuri näin.
Tarvitsin ajatuksia onnesta meidän osastolle yhteen aamupalaveriin enkä saanut kerrassa mitään päähäni . Mutta lisäksi mielelläni käyttäisin ne näin, tällaisenaan, sukulaistytön konfirmaatiokirjaan.   Ne ovat juuri tällaisenaan parhaimmillaan.
Onko kenelläkään mitään sitä vastaan?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Onni?
« Vastaus #52 : 06.05.10 - klo:12:04 »
Onnea sukulaistytöllekin!

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Onni?
« Vastaus #53 : 06.05.10 - klo:12:09 »
"Kel onni on se onnen kätkeköön" - onko noin? Ja mikä onni pitää kätkeä?  Minkä puolestaan voi sanonnan mukaan jakaa tai näyttää muille? Mitäs ootte mieltä?

Ei aina aukea noi sanonnat  ???

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Onni?
« Vastaus #54 : 06.05.10 - klo:12:32 »
Perisuomalainen kateus voi hyvänkin onnen pilata. Siis pidä pivossasi. Olisiko tämä takana tässä kuolemattomassa ajatuksessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #55 : 06.05.10 - klo:12:50 »
Perisuomalainen kateus voi hyvänkin onnen pilata. Siis pidä pivossasi. Olisiko tämä takana tässä kuolemattomassa ajatuksessa.

Pyy pivossa, onni ongella.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Onni?
« Vastaus #56 : 06.05.10 - klo:12:56 »
Onni vie kalatkin vedestä.
Vesi onnea sakeampi.
Kissa onnella elää.
Onnimannista pytikkä.
Pytikästä onnenpyörään.
Olkoon onni omillansa,
oma kulta langan päässä.
Onni jäässä pakkassäässä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onni?
« Vastaus #57 : 06.05.10 - klo:14:26 »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #58 : 06.05.10 - klo:14:47 »
Onko onninen pieni eli diminutiivinen onni.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Onni?
« Vastaus #59 : 06.05.10 - klo:15:13 »
Entä onnenkantamoinen? Moukan tuuriako?