Kirjoittaja Aihe: Onni?  (Luettu 32262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Onni?
« Vastaus #15 : 30.04.10 - klo:15:40 »
 Onnellinen veisatessasi, juhani? :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Onni?
« Vastaus #16 : 30.04.10 - klo:15:56 »
... voi kuule olla!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Onni?
« Vastaus #17 : 30.04.10 - klo:17:12 »
voi olla, että siikkari 71 kertoo sen aika hyvin... "Immanuel mun valoni, mun ystäväni iloni, mun kuivaan sydämeheni, suo luoda postulaattisi, velvollisuudestasi sä, luot minuun uuden elämän..."
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Muukalainen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 34
Vs: Onni?
« Vastaus #18 : 30.04.10 - klo:17:57 »
Eilen tarkistin: tilillä rahaa tasan yksi EURO.Seuraava eläkepäivä lienee ensi viikolla.ONNI on tänään sitä, että kaapissa on riisiä,tonnikalaa,teetä,kaikkien meidän miljoonien köyhien peruseväät.Ja pakastimessa leipää vaikka kuinka!Koti on oma ja lämmin,vesi tulee ja menee,radio soi.Televisio tarpeeton.Tuolla ne pistävät juuri lakkia päähänsä,ihmislaumat.Ei sitä hetkeä erakko kestä.Hyvinpä tuo lakki lepää pöydän kulmallakin.Olen laulattanut yli 100-vuotiasta Singeriä(ompelukonetta).Onni odottaa... Ja tulee taas hetki sukulaispiirissä tai muussa hupiporukassa nauraa ja laulaa.Joskus.Ehkä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Onni?
« Vastaus #19 : 30.04.10 - klo:18:19 »
Singerille terveisiä! Siitä tuli äiti ja lapsuus mieleen. Moni muukin kultainen muisto vuosien varrelta hulmahti heti perässä. Singer on onni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onni?
« Vastaus #20 : 30.04.10 - klo:20:03 »
Apua! Kai sieltä sentään jotain positiivista löytyy?

Eikös se mielenrauha. Jos ei mitään toivo ei ainakaan pety? Onhan tuo yksi tapa... on muitakin...ja ehkä tämä tekee vääryyttä muinaisille viisaustieteilijöille.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Onni?
« Vastaus #21 : 01.05.10 - klo:00:51 »
Yhdysvaltain itsenäisyysjulistuksessa sanotaan, että Luoja on antanut ihmisille oikeuden elämään, vapauteen ja onnen tavoittelemiseen.  Mutta onnea ei tuokaan asiakirja määrittele.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #22 : 01.05.10 - klo:06:58 »
Onni on hyvä punaviini, maistuva ruoka sekä innokkaasti keskusteleva pöytäseurue.
Onni on harmaa, sateinen ilma. Ei tarvitse mennä ulos nauttimaan hyvää punaviiniä, maistuvaa ruokaa ja kuunnella säästä örisevää pöytäseuruetta. 
Onni on herätä aikaisin Wapunpäivänä ja nauttia hiljaisuudesta.
Acta, non verba.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Onni?
« Vastaus #23 : 01.05.10 - klo:18:12 »
Onni on kunnon ulkoilupuku, jonka kanssa on hyvä kävellä vappusateessa.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onni?
« Vastaus #24 : 01.05.10 - klo:23:36 »
Onni, onnellisuus ei ole aina läsnä. Vai onko? Varmaan, jos on kokonaisvaltaisesti tyytyväinen elämäänsä (mahdollisista puutoksista huolimatta).

HYvin pääsin alkuun - kiiitos, ja hyvä oli ajatella muutenkin tätä.

Tyytyväisyys saattaa olla jotakin, jota voi harjoitella. Minulla oli tästä olevinaan ihan viisautta että miten, mutta kirjoitettuani huomasin että vielä mitä. Viisaus oli siitä niin kaukana että pyyhin äkkiä pois. Jokainen löytää halutessaan jonkin polun pään, tai ajatuksen.

Tyytyväinen mieli kokee herkemmin, että puutteineen kaikkineen elämästä ei mitään puutu. En nyt taida osata selittää?

Kärsivällisyyteen harjaantuessa varmaan jaksaa odottaa.  Kärsimätön on useinkin onneton.

Jotenkin se Jumalakin tähän sotkeutuu..kysymykseen rauhasta ja mielenrauhasta,  mutta parempi kun en minä sano siitä mitään. Sanoa suuresta ja arvokkaasta, jota on vaikea kuvailla, siinä on taitamattomin sanoin äkkiä rusentanut asiansa kuin kömpelöllä kädellä perhosen siiven.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #25 : 02.05.10 - klo:08:26 »
Onnellinen se, joka on löytänyt viisauden, se, joka on tavoittanut tiedon,
sillä parempi on viisaus kuin hopea, tuottoisampi on tieto kuin kulta. (Sananlaskut 3:13-14)

Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä. (Room.14:22-23)

Onnellinen on vanhurskas! Hänen käy hyvin, hän saa nauttia tekojensa hedelmiä.(Jes. 3:10)

Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.(Ps. 16:11)

Hurskaan onni on kaupungin ilo, jumalattoman tuho on riemun aihe. (Sananl. 11:10)





Acta, non verba.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Onni?
« Vastaus #26 : 02.05.10 - klo:09:04 »
Minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan. (Ps. 73:28)
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Onni?
« Vastaus #27 : 02.05.10 - klo:11:13 »
Minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan. (Ps. 73:28)

Niin tai Anna-Mari Kaskisen sanoin:

"Onneni on olla Herraa lähellä
turvata voin yksin Jumalaan
onneni on olla Herraa lähellä
tahdon laulaa hänen teoistaan."
Acta, non verba.

Poissa Muukalainen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 34
Vs: Onni?
« Vastaus #28 : 02.05.10 - klo:12:47 »
Onnellisena Singer kiittää terveisistä!Ja kun taas polkaisen,lupaa tehdä siistiä saumaa körttivaatteeseen.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Onni?
« Vastaus #29 : 02.05.10 - klo:13:27 »
Taivas paksussa pilvessä, lehdettömät puut, kolea sää, maisema tylsääkin tylsempi. Sitten pikkulapsi katsoo ikkunasta onnellisena kirkkain silmin ja toteaa: "Harakka katolla."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.