Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 9  (Luettu 29783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #15 : 28.04.10 - klo:12:46 »
Juu, nyt on kaappi tyhjennetty >:(

Jääkaappi antoi merkkejä sairastumisestaan jo viikko sitten kun
siellä kaikki jäätyi! Pakkasta oli jääkaapissa -9 astetta.
Laitoin termostaatin minimille ja sain jääkaapin plussan puolelle.
Pakastimessa oli niin kylmä, ettei 35 asteen mittari riittänyt.

Huoltomies on käynyt ja laittanut uuden kaapin tilaukseen,
mutta sitä saa odottaa ain akin sen 2 vkoa.
Toivoin niin, että jääkaappi toimisi edes jotenkuten uuden tulemiseen asti, mutta ei kun ei.

Onneksi ei ole tässä enää perhettä. Voin käydä ulkona syömässä. :109:

Parveke on ainakin yöllä vielä aika kylmä. Hätävara.

Herra armahda.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #16 : 28.04.10 - klo:15:22 »
 :-\ Atanasialla tuntuu aina olevan jotain asunnossa vialla?
 :) Koita kestää.

Himpe kun mulla taas työmaalla kaikki sekaista. Miten voi yksinkertaiset asiat olla joillekkin ihan mahdottomia?
Sitten kun aikuiselle miehelle sanoo, että teet nyt sutta ja sekundaa mies vastaa, ei saa haukkua tulee pahamieli.
 :-\
Paha mieli?
Ymmärrän jos pikkulapsi valittelisi, että tuli paha mieli..
Pooh. No elämä on ja kaikkea tulee eteen ja uimaan ei opi, jos ei mene veteen. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #17 : 28.04.10 - klo:15:28 »
:-\ Atanasialla tuntuu aina olevan jotain asunnossa vialla?
 :) Koita kestää.

Himpe kun mulla taas työmaalla kaikki sekaista. Miten voi yksinkertaiset asiat olla joillekkin ihan mahdottomia?
Sitten kun aikuiselle miehelle sanoo, että teet nyt sutta ja sekundaa mies vastaa, ei saa haukkua tulee pahamieli.
 :-\
Paha mieli?
Ymmärrän jos pikkulapsi valittelisi, että tuli paha mieli..
Pooh. No elämä on ja kaikkea tulee eteen ja uimaan ei opi, jos ei mene veteen. :-\


Eräälle vuokralaiselleni  tulee paha mieli, kun uhkailen irtisanoa hänet.
Olen monesti suututtanut hänet, vaikka olen yrittänyt olla ystävällinen, enkä ole juurikaan menettänyt malttiani, vaikka hän on viimeeksi maksanut vuokransa joskus viimevuden loppupuolella ja silloinkin kun viimeeksi maksoi, oli vuokrarästejä jo jonkin verran kertynyt.


Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #18 : 28.04.10 - klo:20:34 »
Lainaus
Atanasialla tuntuu aina olevan jotain asunnossa vialla?

Ai kamaluus, tällaistakö olen viestittänyt :104:
Gulb :icon_redface:

Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #19 : 28.04.10 - klo:20:35 »

Eräälle vuokralaiselleni  tulee paha mieli, kun uhkailen irtisanoa hänet.
Olen monesti suututtanut hänet, vaikka olen yrittänyt olla ystävällinen, enkä ole juurikaan menettänyt malttiani, vaikka hän on viimeeksi maksanut vuokransa joskus viimevuden loppupuolella ja silloinkin kun viimeeksi maksoi, oli vuokrarästejä jo jonkin verran kertynyt.


Tässä vaiheessa ei tarvitse irtisanoa vuokralaista, vaan vuokrasopimuksen voi purkaa. Purkuakaan ei tarvitse tehdä, kun kävelet suoraan ulosottovirastoon ja panet häädön päälle. Vuokralaisesi ihan selvästi käyttää Sinua hyväkseen. Kun hänellä on häätö, niin sosiaalitantat ottavat hänet hoiviinsa ja hän saa katon päänsä päälle.

Tämä on sitten ihan kristillistä toimintaa. Et saa sen kirkkaampaa kruunua, vaikka hyysäisit häntä loppuelämäsi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #20 : 28.04.10 - klo:20:51 »
Elämä saattaa olla kylmää

Ja julmaa  :-\
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #21 : 28.04.10 - klo:21:53 »

Eräälle vuokralaiselleni  tulee paha mieli, kun uhkailen irtisanoa hänet.
Olen monesti suututtanut hänet, vaikka olen yrittänyt olla ystävällinen, enkä ole juurikaan menettänyt malttiani, vaikka hän on viimeeksi maksanut vuokransa joskus viimevuden loppupuolella ja silloinkin kun viimeeksi maksoi, oli vuokrarästejä jo jonkin verran kertynyt.


[/quot

Haa! Nauroin. Muistin yhden muusikon jolla oli sama pulma. Hän sitten Pirskan ohjeilla täsmälleen heitti vuokralaisen ulos. Tämän ÄITI alkoi soitella sitten: On se käsittämäötöntä, että taiteilija saattaa olla niin kylmä, joustamaton ja ettei ole todellisesta luovuudesta mitään käsitystä. Elää niin kuin kukatahansa! Tämä kertoi olleensa niin hoomoilasena että ei ollut siihen hätään kyennyt edes kyseenalaistamaan  linkitystä luovuuden ja vuokraisännyyden välillä. Siis, teemahan on kiintoisa tutkittava, viimeistään ellei mitään muuta tekemistä keksi, mutta noin äkkiseltään työhypoteesiksi jää ettei niillä muuta yhteistä voi olla, kuin että loistavasti menneen konsertin jälkeen saattaa korkki narahtaa turhan usein ja silloin sitä saattaa allekirjoittaa melkein mitä hyvänsä - vaikka "luovasti soveltavan" vuokrasopimuksen. Tai vekselin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #22 : 28.04.10 - klo:22:26 »
Tässä vaiheessa ei tarvitse irtisanoa vuokralaista, vaan vuokrasopimuksen voi purkaa. Purkuakaan ei tarvitse tehdä, kun kävelet suoraan ulosottovirastoon ja panet häädön päälle. Vuokralaisesi ihan selvästi käyttää Sinua hyväkseen. Kun hänellä on häätö, niin sosiaalitantat ottavat hänet hoiviinsa ja hän saa katon päänsä päälle.

Tämä on sitten ihan kristillistä toimintaa. Et saa sen kirkkaampaa kruunua, vaikka hyysäisit häntä loppuelämäsi.

Kyseessä on eräs liiketila (emme omista asuntoja, asumme asumisoikeusasunnossa).
Tilassa on ollut toinenkin vuokralainen, joka sentään on maksanut vuokransa.
Liiketila on ollut osin myös omassa käytössämme.
Jos tilasta ei olisi mitään tuloja ollut (vaan vain menoja) olisin kyllä jo ollut aktiivisempi tämän asian suhteen muutenkin, kuin kinunnut vuokria.
Nyt kun maksava vuokralainen on ensikuun alusta lähtien poissa, tarkoitukseni on toimittaa tämän vuokralaisen tavarat pois toukokuun lopussa, ellei hän sitä ennen itse niitä vie pois. Lainan korot ovat tällä hetkellä hyvin alhaiset, joten se on ainakin ollut hyvä asia.
Toivottavasti sopiva maksava vuokralainen löytyisi pikapuolin.
Tänään joku soitteli ja kyseli liiketilaa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo:22:29 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #23 : 29.04.10 - klo:07:24 »
Tässä vaiheessa ei tarvitse irtisanoa vuokralaista, vaan vuokrasopimuksen voi purkaa.

Purkaminen voi olla huonompi vaihtoehto kuin irtisanominen, jos on riittävän ketku vuokralainen. Irtisanominen vuokrasopimuksen ehtojen mukaan on kiistämätön asia ja häätöpäätöksen peruste, mutta purkamisen voi riitauttaa. Riitauttaminen pidentää prosessia, koska oikeudenkäynti riita-asioissa saattaa olla käsittämättömän pitkällinen prosessi. Omaa kokemusta on tapauksesta, jossa pelkkä haasteen perille saaminen kesti viisi kuukautta, vaikka haastettavassa yrityksessä oltiin säännöllisesti paikalla. Käräjöinti kesti kuukausitolkulla sekin, sitten häädettävä valitti hoviin jne.

Mt

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #24 : 03.05.10 - klo:08:14 »
Maksetaan Kreikalle miljarditukia... mielestäni Euroopan muiden maiden kansalaisten pitäisi saada hyötyä tuosta vaikkapa niin, että jos maksaisi lennot itse, niin saisi olla turistina Kreikassa halvempaan hintaan. Kyllähän ne rahat sitäkin kautta kiertäisivät Kreikan talouden hyväksi   :icon_cool:

Kreikka on kyllä maa, joka on vahvasti historiansa vanki, tai ainakin niin, ettei sen nykyelosta tiedä paljoakaan. Olympialaiset siellä taisi olla joku vuosi sitten mutta so what, kaikenmaailman kisojahan on sielläsuntäällä turhankin tiuhaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #25 : 03.05.10 - klo:10:11 »
Suomi on EU:n kiltti oppilas ja hyvä niin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #26 : 06.05.10 - klo:11:56 »
Voihan itku. Skannasin eilen yli 400 kuvaa niin, että neljän jälkeen täytyi aina nousta ylös ja vaihtaa tavarat skannerissa. Yöllä iski tolkuton kolesterolilääke suonenveto ja ja nyt ne yhdessä tekevät kävelemisen todella tuskaliaksi ja vaikeaksi. Nyt mene pötköttämää kipulääkettä sisälläni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #27 : 06.05.10 - klo:13:01 »
Voihan itku. Skannasin eilen yli 400 kuvaa niin, että neljän jälkeen täytyi aina nousta ylös ja vaihtaa tavarat skannerissa. Yöllä iski tolkuton kolesterolilääke suonenveto ja ja nyt ne yhdessä tekevät kävelemisen todella tuskaliaksi ja vaikeaksi. Nyt mene pötköttämää kipulääkettä sisälläni.

Kolesterolilääke suonenveto?
Uni paras lääke on... Parane pian, seppos!

                                 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #28 : 06.05.10 - klo:13:55 »
Kolesterolilääke suonenveto?
Uni paras lääke on... Parane pian, seppos!

                                 

Kyllä. Olen heikko statiinille ja se aiheuttaa todella pahoja suonenvetokohtauksia nimenomaan öisin. Useampaa lääkettä on kokeiltu ja nykyinen on paras niistä. Ensi yöksi en ota sitä. Tänään pitäisi ajaa Turkuun ja takaisin. Vakionopeussäädin päälle niin ei tarvitse paljoa ajaa itse.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #29 : 06.05.10 - klo:18:00 »
Kyllä. Olen heikko statiinille ja se aiheuttaa todella pahoja suonenvetokohtauksia nimenomaan öisin. Useampaa lääkettä on kokeiltu ja nykyinen on paras niistä. Ensi yöksi en ota sitä. Tänään pitäisi ajaa Turkuun ja takaisin. Vakionopeussäädin päälle niin ei tarvitse paljoa ajaa itse.


Hahhah! Kuume iski päälle ja niin ollaan ilta koton
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi