Kirjoittaja Aihe: Katso tv:stä  (Luettu 33824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #30 : 16.03.10 - klo:20:39 »
Hei, minäkin katsoin. Erittäin paljon uutta ajateltavaa antoi myös homojen, transujen
ja kaikkien erilaisten Luojan luomien suhteen.

Hyvä dokumentti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #31 : 17.03.10 - klo:01:25 »
Juu, karvahattuja pöllytettiin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #32 : 17.03.10 - klo:10:41 »
Miekii katoin molemmat, ja toivoin että niitä ohjelmia olis uskaltautunu kattomaan nekin jotka suhtautuvat jyrkästi ko.asioihin...pääsen taas viljelemään suosikki mottoani: hyvähän se on vierestä huudella, tuuppa ite samoihin töppösiin ja katellaan sitte miten suu pannaan.

Dokumentti transsukupuolisuudesta sai pohtimaan, että olisiko aika tarkistaa näkemyksiään siitä, että ihmiset ovat joko miehiä tai naisia, asia kun ei ole niin simppeli...sukupuoli ei ole ainoastaan jalkojen välissä...

santtu-62

  • Vieras
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #33 : 17.03.10 - klo:10:50 »
Miekii katoin molemmat, ja toivoin että niitä ohjelmia olis uskaltautunu kattomaan nekin jotka suhtautuvat jyrkästi ko.asioihin...pääsen taas viljelemään suosikki mottoani: hyvähän se on vierestä huudella, tuuppa ite samoihin töppösiin ja katellaan sitte miten suu pannaan.

Dokumentti transsukupuolisuudesta sai pohtimaan, että olisiko aika tarkistaa näkemyksiään siitä, että ihmiset ovat joko miehiä tai naisia, asia kun ei ole niin simppeli...sukupuoli ei ole ainoastaan jalkojen välissä...

Sitä mitä kansa haluaa sitä se myös saa, ....
Onneksi on tullut maksu kanavat ettei tarvitse enään tsiikaa mitään dokumentteja transsukupuolisuudesta tai vastaavasta.
Huom. Tämä oli minun mielipiteeni ja ainoastaan mielipiteeni. Vaikka kyllähän maksukanavilta löytyy vaikka mitä...
Nyt täytyy lähtee hakemaan "laastaria suuhun", ettei olisi jatkuvasti äänessä.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #34 : 17.03.10 - klo:11:19 »
itselleni jäi erilainen maku...sitä mitä haluaa niin saa, ehkä töllöstä, mutta ei tässä maailmassa. Dokkarista kävi ilmi muum muassa, että ihminen jolla on esim. kaksi x-kromosomia ja yksi y ei ole selkeästi mies eikä nainen. Silti monesti näiden ihmisten puolesta päätetään että jaahas, tästä lapsesta tehdään terve poika. Ja seuraukset ovat kurjat......kenellä on oikeus päättää kumpaa sukupuolta edustaa? Onko sillä mitään sanomista, joka joutuu omassa kropassaan kuitenkii elämään? Ei vissiin.

Toki on ihan totta, että töllöstä saa katsottavakseen todella ällöjä dokumentteja joiden ansiot eivät ole kovin mairittelevia... Mutta Prisman dokkarit ovat yleensä laadukkaita, tuo dokkari mielestäni oli. Kertoi asiallisesti mistä on kyse ja miksi ja sai ainakin minut pohtimaan asiaa...ja tajuamaan kuinka helppoa miun elämä onkaan kun olen nainen naisen vartalossa. Vaikka lääkärin mielestä olinkin poika...  :icon_wink: mutta se on ihan toinen juttu se....lääkäri vaan unohti parivuotiaan potilaansa sukupuolen, tekevälle sattuu ja sillai....  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #35 : 17.03.10 - klo:12:28 »
 Ollaan ihan samatuumaisia ja avarampiakin Tiitin kanssa. Minut sai tämä kyseinen dokkari aivan eri aatoksiin koko ihmisyydestä. Esim. Intiassa on n. 3 miljoonaa trans-ihmistä. Kuinka paljon koko maailmassamme kaikkina aikoina.

Raamatussa kun puhutaan vain miehestä ja naisesta ei ole tullut ajateltua. Kuiskutellen olen kuullut joistakin ihmisistä puhuttavan.

Ja eläimissäkin on kaksineuvoisia, kasveista puhumattakaan.

 Nytkö alkaa hiljalleen kaalimme upota Jumalan Suuri Salaisuus. Hän ei tee virheitä!

Me tollot vain kiellämme kaiken mitä emme itse ymmärrä.

Mutta vaikea on niiden osa joita toiset eivät haluakaan ymmärtää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #36 : 17.03.10 - klo:12:59 »
Me tollot vain kiellämme kaiken mitä emme itse ymmärrä.
Mutta vaikea on niiden osa joita toiset eivät haluakaan ymmärtää.
Niinpä. Me tollot siis :icon_wink:

ps. tuota sen verran on kyllä tullut tutkittua ihmisten anatomiaa ja ... tiedän kyllä, nyt (Benkku hiljaa). :icon_wink:

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #37 : 17.03.10 - klo:13:01 »
Koenkin Riitta-mummin omaksi mummin korvikkeeksi osittain juuri siksi, että mielestäni mummien kuuluu olla elämää ymmärtäviä, viisaita ihmisiä, jotka ovat elämässään saaneet huomata, ettei mikään ole mustavalkoista.  :001: Olen saanut tähän elämään puuttuvan mummin! Äidin puolelta miulla mummu on, mutta isän puolelta ei. Siksi onkin ihanaa, että olen löytänyt itselleni toisenkin mummin! :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #38 : 17.03.10 - klo:14:05 »
Hienoa, olen ylpeä uudesta mummiudestani! Nyt minulla on siis: Ida, Otto, Urho,Vilho, Anni ja pikku-Lotta. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #39 : 17.03.10 - klo:18:00 »
Sattuikohan kukaan katsomaan aiemmin, muistaakseni viime vuonna, tullutta dokumenttia, jossa kerrottiin perheestä, jonka lapset olivat intersukupuolisia eli sukupuolta ei voitu määritellä. Vanhemmat hyväksyivät heidät sellaisina eivätkä suostuneet leikkauksiin. Ensin oli yksi lapsi, ja syyksi hänen tilanteeseensa todettiin jokin perinnöllinen juttu. Lääkärit varoittivat, että jos he hankkivat lisää lapsia, riski samaan tilaan on huomattava. Vanhemmat pitivät parempana, että erilaisia on kaksi ja hankkivat toisen lapsen. Vanhempi lapsista oli dokumentin aikaan murrosikään tulossa. Hän kertoi, ettei vielä tiedä, ihastuuko tulevaisuudessa tyttöihin vai poikiin. Ihailtavan tasapainoisia lapsia, kun ei heitä ollut yritetty muuttaa muuksi kuin mitä ovat. Vaan se ihmetyttää, miksi Jumala ei kaikkia luo mieheksi tai naiseksi! Olisi toki helpompaa olla samanlainen kuin muut.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #40 : 17.03.10 - klo:22:19 »
Nyt ykkösellä Imatran kirkkoherrasta tai rouvvasta ohjelma. :-\
Mielenkiintoinen on ja ikävää, että meni eroamaan hiippakunnastaan ja virastaan.

Minä katsoin ohjelmaa ihan vähän aikaa. Kävi sääliksi se kirkkoherra. Sen kohdan katsoin, jossa hän kertoi nuorena halunnensa pukeutua naiseksi. Minä jäin siihen käsitykseen, että hän oli fyysisesti mies mutta psyykeltään nainen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #41 : 18.03.10 - klo:10:13 »
Minä katsoin ohjelmaa ihan vähän aikaa. Kävi sääliksi se kirkkoherra. Sen kohdan katsoin, jossa hän kertoi nuorena halunnensa pukeutua naiseksi. Minä jäin siihen käsitykseen, että hän oli fyysisesti mies mutta psyykeltään nainen.

  Sääliksi... ?? Minua surettaa Marja-Sisko Aaltoon kohdistuvat tuomiot. Vaikuttaa siltä, että hyvin moni seurakunta-aktivisti on aika kaukana Kristuksesta. :icon_exclaim: :icon_exclaim:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #42 : 18.03.10 - klo:12:30 »
Myöskään kirkkohallitus ei ole löytänyt hänelle uutta työpaikkaa, lukuisista hakemuksista huolimatta. Luin lehdestä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #43 : 18.03.10 - klo:16:42 »
Vaikuttaa siltä, että hyvin moni seurakunta-aktivisti on aika kaukana Kristuksesta.
Niinpä se taitaa olla, kuka kaukana kuka lähellä, sen tietää vain Hän kuinka lähellä kukin on.
Luki lehdessä sitten mitä tahansa.


Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #44 : 18.03.10 - klo:20:00 »
Kävin katsomassa uutiset tv:stä. Se on harvinaista. Yleensä ne ehtii joskus illan tai yön pimeydessä
käydä vilkaisemassa. Eipä niissä nytkään ollut mitään mullistavaa.
Oi rakas Jeesus, suloinen