Kirjoittaja Aihe: Mitä luin/luen viimeksi 7.  (Luettu 33573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitä luin/luen viimeksi 7.
« : 16.02.10 - klo:11:51 »
Jari Tammen "Maamme-sanakirja" on kivaa luettavaa. Esimerkki:

Kaunamedia harjoittaa tekstin luokittelua, jossa iloinen debatti ja selkeä sanominen tapetaan mitätöimällä.


Keravoituminen vaivaa niitä, jotka muuttavat pikkuisesta kotikaupungistaan Helsinkiin ja haukkuvat sitten vanhan kotikaupunkinsa.

Kiittämättömät paskiaiset ovat niitä syöttävää kättä purevia nykysukupolven lapsia, jotka ovat saaneet kaiken eivätkä osaa nuorina ja tuskin aikuisinakaan arvostaa osaansa. Heille on työhaussakin tärkeintä työstä saatava vapaa-aika.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #1 : 16.02.10 - klo:12:29 »
Hengellistä Kuukauslehteä  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #2 : 16.02.10 - klo:13:55 »
No Kotiliettäpä tietysti, kun se tulee aina joka toinen tiistai.
Jaakko Heinimäki siellä "takapenkillä" jutusti arkkipiispan ja Helsingin piispan vaaleista.

Arkkipiispaa parempana ehdotti arkipiispaa.

Arkienkelit lentelevät nyt ovilla mm. Haitin lapsia auttamassa. Itse en enää lennä, mutta olen hengessä mukana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #3 : 16.02.10 - klo:14:43 »
Jos joku saa pieneen päähänsä joskus alkaa tutkimaan lintutieteen historiaa niin tässä pari arvatenkin paksua ja kallista opusta:

Bircham 2007 - A History of Ornithology, kuulemma brittiläinen näkökulma aiheeseen

Jurgen Haffner 2007 - The Development of Ornithology in Central Europe, saksalainen ja kuulemma edellistä parempi.

 :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #4 : 16.02.10 - klo:17:01 »
Jos joku saa pieneen päähänsä joskus alkaa tutkimaan lintutieteen historiaa niin tässä pari arvatenkin paksua ja kallista opusta:

Bircham 2007 - A History of Ornithology, kuulemma brittiläinen näkökulma aiheeseen

Jurgen Haffner 2007 - The Development of Ornithology in Central Europe, saksalainen ja kuulemma edellistä parempi.

 :kahvi:

Yleensä saksalaiset ovat perusteellisempia. Tämä pätee myös matkaoppaisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #5 : 16.02.10 - klo:20:32 »
Tänään tuli postissa taas mielenkiintoisia opuksia   :109:

tilasin täältä
http://www.catholic.fi/hiippakunta/kirjamyynti.htm

Peter Kreeft: Paluu hyveeseen
Joseph Ratzinger: Matkalla Jeesukseen Kristukseen
Wilfrid Stinissen: Maria Raamatussa ja meidän elämässämme
Paavin kiertokirje:Jumala on Rakkaus

siinä mulla paastoajan lukemista.
Roomalaiskatolista näkökulmaa.

Milloinkahan sitä ehtii lukea kaiken, mitä kerää?
Lukuaikaa tietenkin jäis monta tuntia kun olis pois koneelta,
ja hy:n sivuilta, mutta kun ei ole.
Työtkin jo kärsii :icon_confused:
Herra armahda.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #6 : 16.02.10 - klo:20:37 »
Mulla on luettavana nyt Antti Tuurin Pohjanmaa. Mumman kirjahyllyä oon kahlannu...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #7 : 17.02.10 - klo:08:23 »
Mulla on luettavana nyt Antti Tuurin Pohjanmaa. Mumman kirjahyllyä oon kahlannu...

Vähän enemmän klassikkosarjaa kuin omani:

Jari Tervo - Koljatti

Jaksaako tätä kukaan lukea enää kymmenen vuoden päästä? Ei puhuta vuonna 2031 Lahnasen eikä ilmeisesti Vanhasenkaan ajasta.
Poliittinen satiiri on yksi nopeimmin vanhentuvia kirjallisuuden lajeja, mutta tämä taitaa olla vanha heti kun lukijat unohtavat Vanhasen.

Muuten ihan hauska kirja, sillä oli hetkensä ja muutamat hyvä ajatuksensa. Kirjasta aiheutunut kohu oli kieltämättä hiukan ylimitoitettu, mutta sitä kuvastaa hyvin Tervon oma lausunto: "Onhan se nyt kun maan suurin viihdejulkkis on pääministeri ja Kokoomus työväenpuolue."

Seuraavaksi vähän vanhempaa satiiria:

Veikko Huovinen - Joe-setä, aikalaisten kertomuksia Josef Stalinista

Onkohan kestänyt aikaa?  :icon_wink:
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #8 : 17.02.10 - klo:08:49 »
Mä en Tervoja oo jaksanu lukee, mut Tuuri! Aijai! Se tekee kutaa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #9 : 17.02.10 - klo:09:23 »

            Toi tosimiesten maailma on mulle hiukka vieras, mutta Tuurin Pohjanmaa-sarja kyllä oli hyvä. Tykkään niin pohjalaistyypeistä. Orvokki Autio osaa lajin myös.

Jari Tervo ja Remes on mieskirjailijoita joita en ole lukenut. Matti Yrjänä Joensuun dekkareista pidän, mutta enimmäkseen luen naisten kirjoittamia rikosromaaneja. Parhaillaan Donna Leonen tie kuinka mones. Liza Marklund, Leena lehtolainen, Outi Pakkanen, Patricia Cornwell, Mary Higgins Clark( kaupallinen!) ym. Dorothy Sawersissa ja Agatha Christiessa on vanhan ajan tenhoa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #10 : 17.02.10 - klo:09:50 »
Donnaa mäkin oon lukenu, mutten noita muita akkoja.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #11 : 17.02.10 - klo:09:54 »
            Toi tosimiesten maailma on mulle hiukka vieras, mutta Tuurin Pohjanmaa-sarja kyllä oli hyvä. Tykkään niin pohjalaistyypeistä. Orvokki Autio osaa lajin myös.

Jari Tervo ja Remes on mieskirjailijoita joita en ole lukenut. Matti Yrjänä Joensuun dekkareista pidän, mutta enimmäkseen luen naisten kirjoittamia rikosromaaneja. Parhaillaan Donna Leonen tie kuinka mones. Liza Marklund, Leena lehtolainen, Outi Pakkanen, Patricia Cornwell, Mary Higgins Clark( kaupallinen!) ym. Dorothy Sawersissa ja Agatha Christiessa on vanhan ajan tenhoa.



Onko kukaan lukenut Outi Pakkasen äidin kirjoittamia kirjoja? Outin äiti oli lastenkirjojen kirjoittaja Kaija Pakkanen. Sen lisäksi Outin veljetkin ovat kirjoittaneet kirjoja. Outi asui nuoruudessaan naapuritalossa ja jossain vaiheessa käväistiin samalla luokallakin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #12 : 17.02.10 - klo:10:37 »
Jukka Pakkanen on tuttu. Nostoväkinäyttämö esitti Unto Monosesta tekemänsä näytelmän Tunti kerrallaan.
Pakkanen oli itse läsnä ensi-illassa ja jatkoilla. Vuosi oli n. 1972.
Sittemmin olen seurannut telkkarista hänen jalkapallon MM-kisojen kolumneja, pyöräilyfilosofiaa ja lukenut yhden Muuan Jeesus nimisen kirjan .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #13 : 17.02.10 - klo:11:12 »
Jukka Pakkanen on tuttu. Nostoväkinäyttämö esitti Unto Monosesta tekemänsä näytelmän Tunti kerrallaan.
Pakkanen oli itse läsnä ensi-illassa ja jatkoilla. Vuosi oli n. 1972.
Sittemmin olen seurannut telkkarista hänen jalkapallon MM-kisojen kolumneja, pyöräilyfilosofiaa ja lukenut yhden Muuan Jeesus nimisen kirjan .

Sitten on vielä siinä Jukan ja Outin välissä Timo, joka hänkin on jotain kirjoitellut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mitä luin/luen viimeksi 7.
« Vastaus #14 : 17.02.10 - klo:11:23 »



   Timo - Pakkanen - on jo kauan ollut Suomen virallinen joulupukki, Japanissa ja vaikka missä lahjakkaasti kulkenut mies. Tapasin tämän Timon Helsinki Beer Festival -tapahtumassa vuonna 2008.

   Jukka Pakkanen on kirjoittanut paljon, ja toiminut myös YLE:n pyöräily- ja jalkapalloasiantuntijana. Pakkas-Jukka raportoi takavuosina Urheiluruutuun pyöräilystä, ytimekkäästi ja asiantuntevasti. :023: