Kirjoittaja Aihe: Rönsyilyketju  (Luettu 31565 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #30 : 28.01.10 - klo:16:01 »
Elämä on sukupuolisessa kanssakäymisessä tarttuva kuolemaan johtava sairaus.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #31 : 28.01.10 - klo:18:01 »
Siinä yhteydessä voi tarttua muukin sairaus  :018:  :icon_wink:

Nyt on sitten kehoa huollettu eli oli kehonhuoltojumppa, ennen tuntia pohdimme et miksei vois jättää kehoa huoltoon, vähän niinku auto jätetään ja menis sit ite vaikka kahville  :017: Ohjaaja lupasi miettiä asiaa...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #32 : 28.01.10 - klo:20:57 »
Noista sairastamisjutuista muistui mieleeni ensimmäisissä seuroissani kuulemani seurapuhe. Siellä vilahti minulle ja myös puhujalla outo sana: läsiä.
Hän oli lukenut jotain vanhaa herännäisyydestä kertovaa kirjaa (en nyt valitettavasti muista, mitä). Siinä oli mainittu, että ihmisen annettiin läsiä kaikessa rauhassa, mutta häntä ei jätetty yksin vaan rinnallaan oltiin. Puhuja oli ymmärtänyt että tällä läsimisellä tarkoitettiin jonkinlaista sairastamista.
Mahtaisikohan se tarkoittaa samaa kuin täkäläisittäin posia (eli potea).  :017:
Pyryharakka

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #33 : 28.01.10 - klo:21:22 »
Noista sairastamisjutuista muistui mieleeni ensimmäisissä seuroissani kuulemani seurapuhe. Siellä vilahti minulle ja myös puhujalla outo sana: läsiä.
Hän oli lukenut jotain vanhaa herännäisyydestä kertovaa kirjaa (en nyt valitettavasti muista, mitä). Siinä oli mainittu, että ihmisen annettiin läsiä kaikessa rauhassa, mutta häntä ei jätetty yksin vaan rinnallaan oltiin. Puhuja oli ymmärtänyt että tällä läsimisellä tarkoitettiin jonkinlaista sairastamista.
Mahtaisikohan se tarkoittaa samaa kuin täkäläisittäin posia (eli potea).  :017:

Läsiä = sairastaa, potea.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #34 : 29.01.10 - klo:13:12 »
Moi, matkalla isin&äidin luo ja satuin koulubussiin, voi hyvä tavaton mikä meteli ja mitä kielenkäyttöä  :icon_eek: Joka toinen sana alkaa v-kirjaimella, sekä tytöillä että pojilla ja puheen aihe on illan boolin sisältö  :087:

Mites 'meidän mummi' voi? Onko teillä tänä viikonloppuna ristiäiset?
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #35 : 29.01.10 - klo:13:37 »
Kiitos kysymästä, paljon paremmin. Kiva istua jälleen kirjoittamassa kun pää ei ole puuta. Täysin.
Ristiäiset ovat onneksi 6.2. Hyvä kun olen saanut foorumilla kaste-opetusta. Voin Idalle kahdenkesken puhua kasteen merkityksestä.

Koulubussikokemuksesi on tuttua myös pankkitiskiltä. Silloin kun pankkikortit olivat harvassa, saattoi ruokiksella tai koulun jälkeen tölmätä kymmenpäinen lauma tiskille.
Jos yhdellä oli asiaa, muut kikattelivat, maalasivat huuliaan, penkoivat laukkujaan, söivät ja joivat. Olivat ns. "kuin maailman mistajat". Mummot menivät sillä aikaa sivummalle.
Sitä ujoutta ja epävarmuutta ei tietenkään tarvitsekaan olla sillätavoin kuin minun ikäluokalla oli. Mutta käytöstapojen perään kuulutan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #36 : 29.01.10 - klo:14:45 »
Aika outoa, kun ei ole tottunut  :018:

Moi, myyrä, joko kotona?
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #37 : 29.01.10 - klo:16:51 »

Moi, myyrä, joko kotona?

Kotona ollaan, kaiken pölyn keskellä. Siivoan ensi viikolla.

Ihan ok. hoitojakso. Vanha nilkkavaiva ärtyi kaikesta siitä jumppaamisesta. Murtuma kipsattiin aikoinaan väärin ja nilkka jäi kieroon asentoon. Sen takia liikun vähäsen oudon näköisesti. Siinä on turvotusta niinkuin polvessakin. Tunti kuntosalia ja perään tunti allasjumppaa. Saatiin aika hyvä ryhmä kokoon. Lääkäri poisti nesteen polvesta ja laittoi siihen kortisonipiikin. Suosittelevat jo nyt polveen keinoniveltä ja kaipa leikkausjonoon on kohta mentävä. Uusi piikkilääke on tulossa, jos tänään laitettu tuberkuliinikoe ei osoita mitään hälyttävää. Maanantaina meen näyttämään käsivartta. Keskiviikoksi sain jalkojen hoidon.

CRP ja senkka vaan ovat korkeita ja tulehdusta síis on. Hb on jo vähän liiankin alhaalla. Virtsasta löysivät verta, joten saattaa olla edessä urologiset tutkimukset.

Melko terve selkärankareumainen siis olen. Tautini ei ole kuulemma klassista tyyppiä, mutta enhän minä itsekään ole mikään klassikko. :eusa_angel:

Kämppis oli mukava, vanha mies, joka on leikattu noin 40 kertaa ja hänellä on keinonivel viidessä eri paikassa. Lääkäri oli sanonut hänen tulehdusarvoaan korkeaksi (kai vähän alle 100), mutta mies oli vastannut, että hyvä se on jos kerran alle sadan pysyy. :icon_wink: Joskus arvo on kuulemma yli 300. :icon_eek: Lääkkeitä hän popsii kymmeniä tabletteja päivässä.

Mies harrastaa orkideoiden kasvatusta ja opin niistä yhtä ja toista. Orkideat on minustakin kauniita. 


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #38 : 30.01.10 - klo:10:46 »
Sairaus on oire.

Jaa. Elämästä vissiin. Sivusairaus sille mistä Pena esitti tunnetun, suositun ja arvostetun yhteenvedon. Koska se tuottaa kärsimystä on sen lopettamisesta usein oltu montaa mieltä. Nykynäkemys on kaiketi että annetaan jatkua, mutta yritetään niille sivusairaukslle jotakin tehdä, kun tuottavat kärsimystä jota joskus voi vähän lievittää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #39 : 01.02.10 - klo:21:49 »
... voi hyvä tavaton mikä meteli ja mitä kielenkäyttöä  :icon_eek: Joka toinen sana alkaa v-kirjaimella, sekä tytöillä että pojilla ja puheen aihe on illan boolin sisältö 
Jaa niin v-kirjaimeella siis alkaa vadelma ja vadelmasta tehty booli on tosi, varsinkin kesällä jääkuutioita, aurinko paistaa, musa soi ... hupsis nythän on helmikuu toinen päivä ja lunta tulee tupaan. :eusa_angel:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #40 : 01.02.10 - klo:21:51 »
Ensimmäinen päivä ainakin näillä koordinaateilla ja kantsis varmaan tiivistää ovet ja ikkunat jos suljettunakin pukkaa lunta sisään  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #41 : 01.02.10 - klo:22:12 »
Jaa niin v-kirjaimeella siis alkaa vadelma ja vadelmasta tehty booli on tosi, varsinkin kesällä jääkuutioita, aurinko paistaa, musa soi ... hupsis nythän on helmikuu toinen päivä ja lunta tulee tupaan. :eusa_angel:

Nyt on vasta helmikuun ensimmäinen päivä eli katso kalenteriasi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #42 : 01.02.10 - klo:22:20 »
Nyt on vasta helmikuun ensimmäinen päivä eli katso kalenteriasi.
Thanks  :icon_eek:  :icon_cool:  tänään taitaa kumminkin olla torstai toivoa täynnä :icon_wink:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #43 : 01.02.10 - klo:22:58 »
Maanantai on portugaliksi segunda-feira eli segunda,
sieltäköhän se tulee se ilmaisu, että epäonnistuneet, sekundat tavarat ovat
maanantai-kappaleita.
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #44 : 01.02.10 - klo:23:03 »
Kirjotan vielä omaelämäkerran: sekunda jo eläessään. :)