Kirjoittaja Aihe: Rönsyilyketju  (Luettu 31714 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #105 : 11.03.10 - klo:08:48 »
Minulla on usein kaapissa koko kilo viinikumi-makeisia. On mistä ottaa kun himo iskee.

Palveluita pitäisi kehittää. Mutta vanhuksille ensin! :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #106 : 11.03.10 - klo:10:01 »
Minulla on usein kaapissa koko kilo viinikumi-makeisia. On mistä ottaa kun himo iskee.

Palveluita pitäisi kehittää. Mutta vanhuksille ensin! :icon_lol:

Paras viinikumimakeinen tulee Fazerilta. Se on tuttifrutti. Maistuvat paljon paremmalta kuin Haribon aakkoset.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #107 : 11.03.10 - klo:17:39 »
Minulla on usein kaapissa koko kilo viinikumi-makeisia. On mistä ottaa kun himo iskee.

Palveluita pitäisi kehittää. Mutta vanhuksille ensin! :icon_lol:

Minä en voi jemmata karkkeja, en keksejä enkä mitään 'hyvää', söisin kaikki kuitenkin heti. Siksi ostankin todella harvoin kotiin mitää makeaa.

Olen sama mieltä, chilisuklaan tilauspalvelu on saatava  :003: ja ok, vanhuksille ensin!  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #108 : 11.03.10 - klo:20:31 »
Ostin rasiallisen Auran pikkuleipiä, niitä pumpernikkelin tapaisia. Muka tuliaisiksi...
Kylään meno siirtyikin sitten ensi viikkoon. Piparit on nyt melkein syöty. Ihan ite. :003:
Oi rakas Jeesus, suloinen

myyrä

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #109 : 12.03.10 - klo:18:36 »

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #110 : 12.03.10 - klo:20:20 »
Hikipedia on viihdyttävä keksintö, sieltä saa hyvää infoa miunkii koulusta eli: http://hikipedia.info/wiki/Kymenlaakson_ammattikorkeakoulu

Niinhän sitä sanotaan, että leikissä on aina puolet totta mukana, ja tuossa artikkelissa totta on enemmän kuin puolet...ainakin jos kattoo asiaa opiskelijan näkökulmasta.... Ja niistä opiskelijoista: olen itse jotain lohdutuspalkintoon tyytyjän ja lannanhajuisen seikkailijan väliltä....  :icon_lol:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #111 : 12.03.10 - klo:22:12 »
Aika hauska tuo hikipedia! :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #112 : 13.03.10 - klo:14:39 »
Vastaan tänne, kun ei enää liity millään lailla kirkosta eroamiseen:

Kaikki musiikki genrestä riippumatta on hyvää, jos se on laadukasta eli hyvin soitettua. En ole kuulut extreme metallista. Tarkoitat varmaan deathia? Olen havainnut sellaista, että metallicorea ja punkkia yhdistellään nykyään paljon.

Mitä olen muusikkokavereiltani oppinut, nuo genret erotetaan useimmiten komppien ja muiden musiikillisten seikkojen kautta. Thrash viittaa nimenomaan tiettyyn komppiin, jota esim. hyvin kaupalliseksi noussut Metallica käyttää.

Death taas on oma lajinsa, Black Metallilla viitataan joskus ns. "norjalaiseen kirkonpolttoheviin" tai sen kaltaisiin genreihin.

Metallicore taas luokitellaan usein aika pehmeäksi lajiksi, eräänlaiseksi tunteiluksi.
Extreme taas nimensä mukaan on äärimmäistä metallia, siinä käytetään hyvin nopeaa tempoa, en tunne musiikkia sen paremmin.

Sitten on kaikenlaista glamia, poweria, speediä, industrialia ja hard corea kuten mainitsit. Industrial esimerkiksi pyrkii shokeeraavuuteen ja yhdistelee mm. teknon aineksia äärimmäisen raskaaseen kitaraan tms. raskaan metallin tyypillisiin rillutuksiin. Esimerkkinä esim. Suomessa vastikään paheksuntaa aiheuttanut saksalainen Rammstein.
Sitten taas on niitä, jotka luokitellaan minne sattuu, kuten esim. ruotsalainen huippumuusikkoprojekti Meshuggah. Esimerkiksi Wikipedia luokittelee sen oudosti "thrash" metalliksi, mutta huomauttaa kyllä, että sitä on sanottu myös "matematiikkametalliksi". Englannin kielinen artikkeli sitten laittaakin sen "experimental" metalliksi. Jokainen voi kuunnella itse, jos huvittaa ja miettiä minkä genremerkinnän sille antaisi. Joensuun Levy-Eskoissa Meshuggahin levyt ovat "Proge" hyllyssä.

Tämä lienee lähinnä muusikkojen snobbailua. Kunhan keksivät hienoja termejä, jotta pääsevät pätemään.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #113 : 13.03.10 - klo:15:04 »
Varmaan olette nähneet tämän kuvauksen metalligenreistä?

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #114 : 13.03.10 - klo:15:11 »
Varmaan olette nähneet tämän kuvauksen metalligenreistä?

Huomattavan paljon osuvampi kuin meikäläisen kuvaus.
Sama löytyy suomeksi hikipediasta.
Ei sovi perheen pienimmille.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #115 : 13.03.10 - klo:21:44 »
Minä en erota noita lajeja toisistaan, mutta joitakin kuuntelen mielelläni,
joitakin en. Sukulaispoika soittaa örinäheviä (ite keksin :icon_lol:) jossa ei ole
mitään sellaista kiinnekohtaa, josta saisin otteen. Isänsä on oppinut käyttämään
korvatulppia konserteissa  :003: Minulta on vielä vapaaliput käyttämättä.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #116 : 13.03.10 - klo:22:08 »

Sitten on kaikenlaista glamia, poweria, speediä, industrialia ja hard corea kuten mainitsit. Industrial esimerkiksi pyrkii shokeeraavuuteen ja yhdistelee mm. teknon aineksia äärimmäisen raskaaseen kitaraan tms. raskaan metallin tyypillisiin rillutuksiin. Esimerkkinä esim. Suomessa vastikään paheksuntaa aiheuttanut saksalainen Rammstein.



Mie en tiedä mitään hevimusiikista enkä ymmärrä. Kuitenkin olen joskus sitä radiosta kuullut ja minusta oli ihan hauskan kuuloinen tuon Rammstein yhtyeen Amerika. Se kuulosti mielestäni amerikkalaisen elämäntyylin parodialta. Mahdollisesti ja todennäköisesti olen ymmärtänyt sen aivan väärin, mutta minkäs sille mahtaa. Se saa aina hymyn huulilleni.  :003:
Pyryharakka

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #117 : 14.03.10 - klo:15:46 »
Ohhoh, meille on tietokoneeseen tullu uus näyttö jonka nimi on BENQ (=Benkku?)  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #118 : 14.03.10 - klo:16:17 »
Mie en tiedä mitään hevimusiikista enkä ymmärrä. Kuitenkin olen joskus sitä radiosta kuullut ja minusta oli ihan hauskan kuuloinen tuon Rammstein yhtyeen Amerika. Se kuulosti mielestäni amerikkalaisen elämäntyylin parodialta. Mahdollisesti ja todennäköisesti olen ymmärtänyt sen aivan väärin, mutta minkäs sille mahtaa. Se saa aina hymyn huulilleni.  :003:

Rammsteinhan pyrkii sokeeraamaan ja olemaan "poliittisesti epäkorrekti". Parodiaahan se Amerika on. Itse en kappaleesta hirveästi perusta, vaikka siinä ihan hauskat sanat ja musiikkivideo on.
Amerikkalaisuutta Rammstein pilkkaa aika monesti muulloinkin. Yhtye tietysti herättää aika voimakkaita mielipiteitä, monenlaisia syytöksiäkin.
Metallimusiikki herättää epäluuloja jo alkuperänsä vuoksi.
Toisaalta, muistan jostain lukeneeni urkujenkin olleen jossain vaiheessa nimenomaan roomalaisten orgiasoitin. Nyt soi kirkossa ja Bachia kehutaan.
Musiikin merkitys muuttuu.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Rönsyilyketju
« Vastaus #119 : 14.03.10 - klo:22:26 »
Ohhoh, meille on tietokoneeseen tullu uus näyttö jonka nimi on BENQ (=Benkku?)
Jokos Sinäkin hyvä Sanneli alat näkemään näkyjä tai unia, niin kuin eräs toinen foorumin nimimerkki.
Toivottavasti se on vain tilapäinen häiriö Sinulla Sanneli.

ps. Körtti-akat näköjään menevät sekaisin P / B kirjaimilla alkavista miesten nimimerkeistä.  :icon_cool:
     Toisaalta eihän se ole ihmekkään vai mitä, Paavo / Benjami.