Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 6  (Luettu 32249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #45 : 29.01.10 - klo:16:57 »
Lohduttelin poikaani joka pudotti monen tuhannen euron saksofonin
niin, että se rikkoutui,että ei se mitään joku on unohtanut monen miljoonan stradivariuksen metroon!
Näin oli joku vuosi sitten, en tiedä löytyikö sitä koskaan?

Taitaapa poikasi olla edennyt jo pitkälle musiikkiopinnoissa. Olin vähissä varoissa sen ajan, kun nuorempi poika
harjoitti sellon soittoa. Isi joutui ostamaan aina paremman ja paremman sellon. Ensimmäisen selon jouduin kauppaamaan alihintaan, mutta seuraavasta sain jo ostohinnan, seuraavasti sain jo hieman ostohinnan yli.
Sama juttu vanhemman pojan poikkihuilun ja klassisen kitaran kanssa. Ensin kelpaa tavallinen pilli, sitten siinä pitää olla arvometallia ja pian jo aletaan puhu hopeisesta huilusta. Onneksi kitarat ovat edullisia.

Ja mikä oli lopputulos? Nyt pojat soittavat sähkökitaroita. Kyllä nekin ovat ihan riittävästi maksaneet. Nyt saavat itse ostaa instrumenttinsa. Sello seisoo nurkassa ja huilu pöytälaatikossa.
Acta, non verba.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #46 : 29.01.10 - klo:21:26 »
Lainaus
Korvasiko kotivakuutus saksofonia?
Ei, mutt matkavakuutus onneksi :109:
Lainaus
Taitaapa poikasi olla edennyt jo pitkälle musiikkiopinnoissa.
Juu, valmis muusikko, pari vuoden päästä musiikinopettaja.
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #47 : 30.01.10 - klo:15:09 »
Eilen, tänään ja vielä huomennakin on kiva olla äidin herkuissa :023: Ja tänään kierreltiin kirppareita ja tehtiin löytöjä; taas mm. kirjoja; Lennart Pinomaan toimittama Lutherin 'Syvyydestä minä huudan' ja sit italialais-suomalainen sanakirja vuodelta 1950  :eusa_clap: Jee ja kirja 'Lake of Garda'
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #48 : 31.01.10 - klo:08:29 »
Tänään pääsen taas kirkkoon, papiljotit on jo hiuksissa. Se on tänään perhekirkko ja uuden piiripastorimme tulosaarna. Onhan hän meille kaikille ennestään tuttu Kilpiäisten poika. Hyvä laulumies. Lapsikuroa on taas mukava kuulla ja nähdä.

Karjalanpaisti odottaa lämpimänä uunissa. Jos on kova nälkä eikä jakseta odottaa perunoiden kypsymistä, kastetaan leipää liemeen. Siinä on jotakin kristillistä. Syömme samasta kupista.

Nyt on jo ulkoilu-ilmat sopivat, joten teen iltapäivällä pienen lenkin näin ensi-alkuun sairastelun jälkeen. Siitä se kunto alkaa kohota
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #49 : 31.01.10 - klo:13:03 »
Radiossa ylen ykkösellä parhaillaa haastatellaan Klaus Häröä postia pappi Jaakibille tekijää. Hänhän puhuu kuin körttiläinen ja hyvin on voimakkaasti armollinen uskonnollinen. Tässähän on enemmän evankeliumia kuin päivän saarnassa radiossa, vaikka sekin oli hyvä. Käykää ylen Areenalla kuuuntelemassa tämä tai sitten kun tämä tulee uusintana tiistaina klo 13.00. Kannattaa kuunnella
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #50 : 31.01.10 - klo:13:38 »



   Tykkäsin kovasti Härön ohjaamasta, Heikki Hietamiehen romaaniin perustuvasta, elokuvasta Äideistä parhain. Elokuva ilmestyi jokseenkin viisi vuotta sitten. Häröllä on herkkyyttä, ymmärrystä, taitoa ja näkemystä.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #51 : 01.02.10 - klo:13:15 »
Keskisuomalainen-lehti kirjoittaa, että parta saa nyt rehottaa. Mikä hepotus! Minulla menee aamuisin törkeän kauan aikaa, kun teen laineet tukkaani ja trimmaan partani. Paljon aikaa vie myös rintakarvojeni kähertäminen - molempien kahden.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #52 : 01.02.10 - klo:13:38 »
hepotus!

Helepotus piti kirjoittaman. Minua hepotutti poikasena, kun teki mieli hevosella ajaa.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #53 : 01.02.10 - klo:20:17 »
Ei oo tuberkuloosia. Taas oli verikokeet sairaalassa ja toimitin terv.keskukseen sairaalan antaman tutkimuspyynnön. Uudesta piikkilääkkeestä joutuisi maksamaan heti kättelyssä 700€, joten kalliiksi tulee. Sen jälkeen loppuvuosi olisi ilmainen. Katsotaan nyt ja mietitään...

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #54 : 01.02.10 - klo:21:27 »
Kävinpä hiihtämässä Luisti kyllä huomattavasti paremmin kuin tossa kuvassa  :023: En tiijä tekikö hyvää käpälälle, päälle ainakin :109: Jospa tassukin alkais pikkuhiljaa olla yhteistyöhaluinen tai -kykyinen...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #55 : 01.02.10 - klo:21:29 »
Stipendi  :icon_cool:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #56 : 01.02.10 - klo:22:55 »
Tänään yritin saada varattua Kiuruvedeltä herättäjuhlien ajaksi hotellihuonetta,
mutta ei ne antaneet :102:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #57 : 01.02.10 - klo:23:01 »
Ei antaneet?? Ei kai kun eiks ne ole olleet jo vuoden verran varattuja? Mä lähetin tänään nettivarauksen yhteismajoituksen petipaikasta  :023: Sinne luulis mahtuvan.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #58 : 01.02.10 - klo:23:08 »
niinhän ne ovat, varattuja (ja jonollakin jo jono)
ja minä höntti kuvittelin noin vain saavani huoneen,
oikein naurattaa
- mutta Kiuruveden sivuilla vakuutetaan, että jokaiselle löytyy heinäkuussa
paikka mihin päänsä kallistaa,
joten elän toivossa
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #59 : 02.02.10 - klo:07:41 »
Olipa sitä tullut, siis lunta  :109: Ja oli hauska urveltaa umpihangessa tai paikoin pienenpientä uraa pitkin. Hauska silti vaikka jalkaan sattui taas  :-\ Se tykkäis ihan tasaisesta alustasta ja nyt lumi mutkuili jalan alla.
 
Eräs herrasmies toivotti hyvää huomenta hattua nostaen ja väisti uralta hankeen ja sanoi antavansa tietä kauneudelle. Tais tehdä pimeä tepposet  :003: Tai sitten hän on ihastunut punatukkaisiin?? ehei mulla ole punaiset hiukset, mutta oli leiskuvan oranssi pipo, jossa 'karvat' pystyssä sekä päälaella että takaraivolla. Mä olen pipofriikki ja tuo on yksi suosikkini, herättää yleensä hilpeyttä...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)