Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 6  (Luettu 32111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #30 : 24.01.10 - klo:21:58 »
Huumori ymmärretään ja hyväksytään toisilta nimimerkeiltä ja toisilta taas ei  :icon_rolleyes:
- Niissä netti oppimisympäristönä -tutkimuksissa kuului tulleen tämmöistä esille: Ihmiset muodostavat aika nopeasti toisistaan mielikuvan, joka on tai ei ole todenmukainen, ja useinhan se ei ole.  Joku miellettiin uhkaavaksi, toinen aggressiiviseksi, kolmas hyväntahtoiseksi tunnelmankeventäjäksi - yksinkertaistaen jotenkin näin.  Se johtaa juuri  siihen, että kuvitteelliseen henkilöön reagoidaan, pikemminkuin, kuin hänen tekstinsä sisältöön.

- Sitten tietenkin käy joskus näin: Kysyminen mielletään kyseenalaistamiseksi, ja sehän on aina vahinko - jäävät vastaukset saamatta.  

- Joskus olen tuuminut, että itse tuo varpaillaanolo ei välttämättä olisi niin pahaksikaan. Hyvä ominaisuushan se on, jos osaa ajatella, miltä toisista minun sanani ehkä tuntuvat.  Netissä ehkä vain välillä  unohtuu että niitä juttuja lukee elävä ihminen, ne eivät ole päiväkirjamerkintöjä.
Josko sitä itse oppisi huomaamaan, milloin  joku kenties, vaikka aihevalinnan perusteella, on tällä kertaa tosissaan ja ehkä hädissään?  

Huumori sijansa saakoon, mutta valikoimmehan me live-tilanteessakin sanamme tilanteen mukaan.  Ei se sillä-kertaa-hätääntynyt välttämättä huumorintajuton ole,  kyseessä vain sattuu olemaan juttu joka ei ole hänestä naurun asia juuri sillä hetkellä.  Itse en täällä ole kokenut tämmöisiä nyt;  Esimerkiksi siihen kääntymys-kyselyyn sain vain asiallista ajateltua ja lämmintä palautetta.  

Silti  epäonnistuu vaikka kuinka yrittää, joskus mokaa kuten elävässä elämässä eli sanoohan sitä sielläkin pahasti, silloin vain näkee  pahoittaneensa toisen mielen ja korjaaminenkin käy helpommin.  Ja toisaalta netissä huomaa jonkun aina loukkaantuvan - joskus jopa anteeksipyynnöstä, ja sen jälkeen taitaa olla viisainta antaa ainakin sen itse asian olla.  Niin käy kyllä, että tämmöisen jälkeen alkaa arkailla jotakin nimimerkkiä, ja sehän on harmi .  Hyppää yli ehkä ihan hyviä juttuja.

No menipäs tämä nyt syvämietteiseksi...Lars Mikael sai paljon ajatuksia liikkeelle.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:22:01 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #31 : 25.01.10 - klo:00:17 »
- Muuten, nyt on niin että minä en oikein tiedä minkään toisen liikkeen sivustoista.  Tämän tuttava neuvoi.  Olen mutamia kertoja miettinyt juttua kun on viitattu "muiden liikkeiden" edustajiin ja heidän sivustoihinsa.  

- Olen tosi huono löytämään netistä mitään, googlekin paisuu paisumistaan, mutta voisihan niitä käydä vilkaisemassa, etenkin kun välillä vilahtaa ajatus että joku "toisesta liikkeestä" sitten rehvastelisi sivuillansa saaneensa "körtit ärtymään", ja miksei mutenkin. Kotimaa-lehdellä on, kuulemma, olen joskus lukent sieltä joitakin juttuja mutta mitään keskustelua en ole serannut. Aikakaan ei riitä paljoon tosin, mutta tietäisikö joku neuvoa näitä linkkejä?

Hyvä kysymys, joka saattaa kiinnostaa muitakin.
Paljon tietoa on kirkon julkaisemassa linkkilistassa, jossa on linkkejä
kotimaisiin evl-sivustoihin sekä muihin kristillisiin sivustoihin

Kristillisiä keskustelufoorumeita on useita, esimerkiksi: Uskojarukous.net (klassista kristillisyyttä edistävä verkkoyhteisö), VL-Foorumi (keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille p3.foorumi.info/vlfoorumi/), Uusheräys.fi (Lestadiolainen uusheräys ry), Lyrs.fi (Lähetysyhdistys Rauhan Sana), Synty.net (Vapaakirkon sponsoroima foorumi), Netmission (helluntaiherätys).

Monilla yleisluontoisilla keskustelupalstoilla käsitellään myös uskonnollisia aiheita. Keskustelupalstoja on muillakin uskonnoilla, kuten suomenkielisillä islaminuskoisilla. Ennen kirjoittamista kannattaa tutustua foorumeiden esittely- ja sääntöviesteihin ja seurata keskustelua jonkin aikaa.

Kattavin verkkoaineisto Suomen uskonnollisista yhteisöistä on tutkijoiden ylläpitämä ja jatkuvasti täydentyvä Uskonnot.fi (http://www.uskonnot.fi/yhteisot/). Suosittelen!

Mt

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #32 : 27.01.10 - klo:16:04 »
Tänään meillä on markkinat ja markkinaseurat x 2 ja pakkasta  :eusa_clap:

Nappasin torin poikki kävellessäni mukaan rasiallisen paistettuja muikkuja ja olivatpa tooosi hyviä, naminami..
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #33 : 27.01.10 - klo:21:10 »
Olipa hyvät seurat :eusa_clap: En kyllä taputtanut  :003:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #34 : 27.01.10 - klo:21:57 »
Olipa hyvä konsertti. Kävin kuuntelemessa RSO:n koserttia, joss oli Elina Vähälä solistina. Elina raukka joutuu soittamaan vanhalla lainaviululla, jonka joku Antonio Stradivari rakensi 1678 siis tolkuttoman vanhalla, mutta onneksi ehjällä. Vaan hyvin tyttö soitti ja tuli suorana radiosta. Kyllä taas kerran kannatti kuunnella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #35 : 28.01.10 - klo:10:31 »
Olipa hyvä konsertti. Kävin kuuntelemessa RSO:n koserttia, joss oli Elina Vähälä solistina. Elina raukka joutuu soittamaan vanhalla lainaviululla, jonka joku Antonio Stradivari rakensi 1678 siis tolkuttoman vanhalla, mutta onneksi ehjällä. Vaan hyvin tyttö soitti ja tuli suorana radiosta. Kyllä taas kerran kannatti kuunnella.

FYI. Vähälän viulun omistaa Suomen Kulttuurirahasto.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #36 : 28.01.10 - klo:10:39 »
Elina raukka joutuu soittamaan vanhalla lainaviululla
Ihmeen hyvin pärjäsi...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #37 : 28.01.10 - klo:11:05 »
Ja eiku syömään, tänäänkin :icon_lol: Hyvä ruoka, parempi mieli; paitsi lounas koostuu nyt ruisreikäleivästä, sinihomelevitteestä, herneenversoista, tomaatista, kurkusta ja raejuustosta  :023: Aijuu, banaani ja omenakin löytyy.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #38 : 28.01.10 - klo:11:08 »
Tänään pitää kiirettä. Kaikkea iloa elämäänne! Sen verran ehdin sentään käydä sanomassa.  :icon_biggrin:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #39 : 28.01.10 - klo:14:28 »
FYI. Vähälän viulun omistaa Suomen Kulttuurirahasto.

Kyllä tuon tiesin, mutta harkiten jätin mainitsematta. Mikä lie viulun nykyhinta? Ei sitä varmasti saa miljoonalla eurolla. Niiden hinnat ovat tolkuttomia. Muistan tositarinan sellisti tytöstä, jolle tuotiin konsertin jälkeen kirje, jossa ei ollut lähettäjän nimeä, oli vain ilmoitus. Siinä sanottiin, että mene siihen ja siihen lontoolaiseen musiikkikauppaan niin siellä on sinulle soitin. Tyttö meni kyseiseen kauppaan ja siellä kerrottiin, että viesti oli totta. Odota hetki niin noudamme sellosi kassakaapista. Tämä Davidoviksi kutsuttu Stradivarius oli valmistettu 1673. Du Pren sairastuttua MS-tautiin hän joutui lopettamaan soittamisen ja myi sellonsa Vuittonin säätiölle yli miljoonalla punnalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10393
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #40 : 28.01.10 - klo:14:55 »
En pirauttanut, vaan txtasin kaverille Vähälän viulun hintaa. Hän vastasi: "Miljoonista puhutaan. Hinta on aina se mitä siitä suostutaan maksamaan."
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #41 : 28.01.10 - klo:19:36 »
Tänään kolahti postiluukusta Nuoren Seurakunnan Veisukirja 2010! :109:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #42 : 28.01.10 - klo:19:45 »
En pirauttanut, vaan txtasin kaverille Vähälän viulun hintaa. Hän vastasi: "Miljoonista puhutaan. Hinta on aina se mitä siitä suostutaan maksamaan."

Wikipedia tiesi kertoa, että muutama vuosi sitten on viimeksi myyty julkisella huutokaupalla Stradivarius ja silloin hinta nousi 4 miljoonaan dollariin. Guarnieri, joka oli samalta kylältä (Cremona Po-joen laaksossa) maksaisi vielä pikkuisen enemmän. Sellot, jota on vain muutama kappale maksoivat jo 1980 luvulla yli miljoona puntaa kun Davidof myytiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #43 : 28.01.10 - klo:20:10 »
Lainaus
Stradivarius ja silloin hinta nousi 4 miljoonaan dollariin

Lohduttelin poikaani joka pudotti monen tuhannen euron saksofonin
niin, että se rikkoutui,
että ei se mitään joku on unohtanut monen miljoonan stradivariuksen metroon!
Näin oli joku vuosi sitten, en tiedä löytyikö sitä koskaan?
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #44 : 28.01.10 - klo:23:44 »
Lohduttelin poikaani joka pudotti monen tuhannen euron saksofonin
niin, että se rikkoutui,
että ei se mitään joku on unohtanut monen miljoonan stradivariuksen metroon!
Näin oli joku vuosi sitten, en tiedä löytyikö sitä koskaan?
Korvasiko kotivakuutus saksofonia?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.