Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 6  (Luettu 32112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #15 : 22.01.10 - klo:08:21 »
Tänään aloitan viimeisen työpaikan tässä konttorissa. Nyt olen täällä muuttolaatikoiden keskellä. Maanantaina muutos ja muutto toiseen taloon. Kolmen kerroksen työväki sijoittuu yhteen kerrokseen lasiseinien sokkeloihin.

Yksi Lahden vanhimmista taloista jää tähän odotamaan ostajaansa, Lahden Pappila. Kasvatustyön Keskus muuttaa Kirkkokatu 5:seen samaan kortteliin kuin kaikki muutkin seurakunnan toimistot, Ristinkirkon viereen.

Toiveet korkealla ja jännitys, miten siellä pärjäämme keskenämme!

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #16 : 22.01.10 - klo:08:55 »
Muuttointoa ja tsemppiä Maunolle!

Minä koulutusten jälkeen tänään 'tavallisissa' töissä eli eikun rästien kimppuun 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #17 : 22.01.10 - klo:09:36 »
Mauno muuttaa "maisemakonttoriin?"  Säilyykö siinä yksityisyys? Omalla huoneella on aina puolensa. Onnea muuttoon.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #18 : 22.01.10 - klo:17:26 »
Mauno muuttaa "maisemakonttoriin?"  Säilyykö siinä yksityisyys? Omalla huoneella on aina puolensa. Onnea muuttoon.

Maisemakonttuurissa nähdään tavallisesti toisten "nuppeja" maiseman tilalla ja kuunnellaan naapurilooseista kiintoisia keskusteluja linnun laulun sijaan - maisema sekin. Työniloa ja pärjäämistä Maunolle!
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #19 : 23.01.10 - klo:08:46 »
Kuuluu pahuksenmoista flunssaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #20 : 23.01.10 - klo:08:55 »
Tänään tuntuu sunnuntailta, kun eilen siivottiin, laitettiin paljon ruokaa valmiiksi ja saunottiin. Sain vahtia vauvan nukkumista kun vanhemmat kävivät saunassa.

Tämä päivä käytetään hiihtojen katsomiseen ja valmiiden uuniruokien syömiseen.
Silakkalaatikko itsesuolatuista silakoista , pullalaatikko ja mustikka-vadelmakeitto on
heti mikroa vaille valmiina.

Pakkasta on vain - 17 astetta, kumpa Keuruullakin lauhtuisi!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #21 : 23.01.10 - klo:14:28 »
Körttifoorumin säännöt
tänään kello 14:05  
Sääntöjä tarkennetaan ja selkeytetääntarpeen mukaan H-Y ry:n nettitoimikunnan ja ylläpitäjän toimesta.

______________________________________________________________________________________________

Kiitos H-Y ry:n nettitoimikunnan ja ylläpitäjän tarkennuksesta.

Kiittäen. Nim. "Benkku"


Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #22 : 23.01.10 - klo:19:34 »
On ollut tosi kaunis, aurinkoinen päivä, myös mieli on aurinkoinen  :icon_sunny:
Monta keskeneräistä asiaa sain hoidettua, päälle sauna ja illalla tulee Pieni suuri mies. Tykkään Dustin Hoffmanin leffoista, tätä en kai ole nähnyt.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #23 : 24.01.10 - klo:12:56 »
Mielenkiintoista...mielenkiintoista tämän foorumin seuraaminen ja itsekin siinä kirjoittaminen. Olen ajatellut, että foorumilta löytyisi aineksia tutkimuksenkin suorittamiseksi. Aineksia saattaisi löytyä ainakin pro gradu -tutkielmaa varten ja miksi ei ihan väitöskirjan aineistoksi. Kvalitatiivinen (laadullinen) tutkimuksen jälkeen ymmärtäisimme enemmän omaa ja toistemme käyttäytymistä foorumilla. Foorumia voitaneen pitää eräänlaisena ilmiönä nykyhteiskunnassa. Laadullisessa tutkimuksessahan pyritäänkin ymmärtämään tutkittavaa ilmiötä. Tällä tarkoitetaan ilmiön merkityksen tai tarkoituksen selvittämistä sekä kokonaisvaltaisen ja syvemmän käsityksen saamista ilmiöstä.

Muutamia havaintojani:
Foorumilla kirjoitetaan jostakin tietystä aiheesta. Kirjoittelu ei kuitenkaan kauan pysy aiheen ympärillä, vaan lähtee rönsyilemään puoleen jos toiseen. Joskus siitä joku huomauttaakin, mutta kirjoittelu niistä näistä jatkuu. Lopulta ei tiedä kuin aiheen otsikkoa vilkaisemalla, mistä aiheesta alun perin oli kysymys.

Foorumille on kertynyt kirjoittajia, jotka jo aivan ensimetreillä saavat aikaan keskinäistä kahnausta toistensa kirjoittelusta jos milläkin verukkeella. Joskus keskustelu päättyy siihen, että valvonta lyö "lapun luukulle". Melkein osaan arvioida ajankohdan jolloin ärsytyskynnys ylitetään. Tehdäänkö se tahallaan - joskus tuntuu siltä?

Foorumilta löytyy asiantuntemusta vaikka mihin. Asiantuntemusta herännäisyyteen ainakin löytyy. Kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetaan netistä poimittuja mielipiteitä herännäisyyden nykytilasta, sen vajavaisuuksista ja harha-askelista. Todellisuudessa kirjoittajat eivät ole eläneet päivääkään herännäisyyden keskellä. Eikä siinä vielä kaikki - mututieto valtaa alaa ja saa kannatusta monelta taholta.

Mielikuvitukseni laukkaa joskus ajatellessani, että jokin foorumilla kirjoittava "hellari" kertoo uskonveljelleen käväisseensä taas ärsyttämässä körttejä foorumilla.

Nuori, radikaali kirjoittaja tuo joskus julki esim. isänmaata, sotaveteraaneja ja nykynormeja romuttavia ajatuksiaan, joista joku "pinkokörde" ja ehkä muukin hermostuu.

Samainen "pinkokörde" saattaa kirjoittaa täysin arvaamatonta ja julkaisukelvotonta tekstiä. On siinä valvonnan oltava valppaana poistamaan tällaiset kirjoitukset.

Tässä vain pieni raapaisu aiheeseen.


Omalla vastuulla Lars Mikael
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:12:58 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #24 : 24.01.10 - klo:13:20 »
Näinhän se menee  :023: ja nyt sinne seuroihin  :kahvi:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #25 : 24.01.10 - klo:17:06 »
Kiinnostava ajatus, Lars Mikael. Nettiä oppimisympäristönähän tutkitaan, ainakin yksi hoitotieteen opiskelija tekee gradua, ja olen itse opiskellut jotakin nettikursseina. Niissä on vapaan keskustelun alueita myös mutta koska teemat vaihtuvat nopeasti, ei vapaampikaan keskustelu  ehdi hajota.

Mietin tuota rönsyilyä; olisiko eräänä syynä sekin, että nämä ketjut ovat aika pitkiä, ja jos tahtoisi ihan tarkoin pysyä asiassa, olisi rullattava alkuun ja katsottava joka ikinen teksti --- toinen juttu taitaa olla se, että kun joltakulta on mahdollisuus lainata tekstiä, on mahdollista lainata kolme sanaa ja todistella niiden avulla jotakin jota se kirjoittajan teksti ei kyllä alun perin väitä? Sitten se edellinen vastaa, että en minä noin sanonut siitä asiasta josta sinä nyt sanot noin ja taas mentiin.

Itseni on vähän vaikeaa uskoa, että joku kävisi täällä vain katsomassa "saako körtit suuttumaan" mutta kai niitä sitten on, sillä onhan itsellenikin joskuus vastattu että kysymyksestä päätellen olen jonkin "toisen liikkeen" sakkia joka on paikalla vain kysyäkseen typeriä.  Ihmettelen sitä, mistä joku repii aikaa noin laajamittaiseen netissä poukkimiseen ---- etenkin kun tämä väki puhuu usein työnteosta ja opinnoista ja perheasioista, ne vievät aikaa kaikki.  Ihme huveja ihmisillä. Joku kyllä, kuten itse olen, saattaa olla oikeastikin liikkeelle vieras ja kysellä siksi osaamattomuuttaan tyhmiä, mutta on tuo mainittu mielessä käynyt kun joitakin vastauksia luin - näitä on kai sitten käyty härnäämässä.

- Ja sitten juttu joka näyttää todelta: Aina eivät asiat keskustele, joku saa päähänsä että tuossa on vihamies ja aloittaa kovapanosammunnan.  Rikkihän sellainen ketju menee.

Ja ihmiset näkevät joskus vähän vaihdellen senkin, missä on läpänheiton paikka.  Yksi tuttu oli täällä ammoin koettanut sanoa että eikö nyt kukaan selittäisi mitä Jeesus tarkoittaa kun sanoo että ottakoon ristinsä...mikä se risti on...kn ei kukaan ole selittänyt ja tuntuisi ajankohtaiselta tietää (se oli sairastunut vakavasti) vastaukset olivat olleet vuoroin asiaa mutta paljon tasoa kaks tikkua ristissä...eli ei näitten koossapitämiselle kai kukaan mitään voi tehdä --- kuinka Seppo näkee?
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:17:12 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #26 : 24.01.10 - klo:20:43 »

Ja ihmiset näkevät joskus vähän vaihdellen senkin, missä on läpänheiton paikka.  Yksi tuttu oli täällä ammoin koettanut sanoa että eikö nyt kukaan selittäisi mitä Jeesus tarkoittaa kun sanoo että ottakoon ristinsä...mikä se risti on...kn ei kukaan ole selittänyt ja tuntuisi ajankohtaiselta tietää (se oli sairastunut vakavasti) vastaukset olivat olleet vuoroin asiaa mutta paljon tasoa kaks tikkua ristissä...eli ei näitten koossapitämiselle kai kukaan mitään voi tehdä --- kuinka Seppo näkee?

Noin kerrottuna kuulostaa pahalta. Toisaalta voin kuvitella hyvin itseni juuri siksi keljuksi läpänheittäjäksi.
Aina ei voi tietää taustoja, onko ketjun avaaja sairas, ahdistunut..... Omalla kohdallani tuollainen kysymys herättää jotakin ajatuksia. Ne ei välttämättä ole selkeitä. Joskus olen ymmärtänyt ristin ottamisen niin joskus näin. Jään pohtimaan. Sitten asia unohtuu, kun ketju menee eteenpäin ja aikaa kuluu.
Olen jo joskus aikaisemminkin täällä maininnut siitä, että kotoa olen oppinut läpänheiton ja ronskin puoleisen, äijämäisen huumorintajun. Jokin vakavakin aihe saattaa synnyttää mielleyhtymiä johonkin mielestäni hauskaan. Se tulee naputeltua heti ulos, kun olen jonkinlaiseen pellen rooliin kasvanut.
Sitten vasta myöhemmin tajuan ajatella, että kaikilla ei ole samanlainen huumorintaju kuin  minulla. Jollekin asia saattaa olla arka tai kipeä. Olen saattanut tahtomattani loukata jotain. Se ei ole tarkoitukseni.  :-\
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #27 : 24.01.10 - klo:21:03 »

...kotoa olen oppinut läpänheiton... Jokin vakavakin aihe saattaa synnyttää mielleyhtymiä johonkin mielestäni hauskaan. Se tulee naputeltua heti ulos, kun olen jonkinlaiseen pellen rooliin kasvanut.
Sitten vasta myöhemmin tajuan ajatella, että kaikilla ei ole samanlainen huumorintaju kuin  minulla. Jollekin asia saattaa olla arka tai kipeä. Olen saattanut tahtomattani loukata jotain. Se ei ole tarkoitukseni.  :-\

Sama täällä. Tuon takia tuntuukin usein että täällä täytyy olla varpaillaan. Ja sikskin kun jotkut, niin väitän, ihan tahallaan ovat ikäänkuin ymmärtämättä... Huumori ymmärretään ja hyväksytään toisilta nimimerkeiltä ja toisilta taas ei  :icon_rolleyes:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #28 : 24.01.10 - klo:21:06 »
Kiinnostava ajatus, Lars Mikael. Nettiä oppimisympäristönähän tutkitaan, ainakin yksi hoitotieteen opiskelija tekee gradua, ja olen itse opiskellut jotakin nettikursseina. Niissä on vapaan keskustelun alueita myös mutta koska teemat vaihtuvat nopeasti, ei vapaampikaan keskustelu  ehdi hajota.

Mietin tuota rönsyilyä; olisiko eräänä syynä sekin, että nämä ketjut ovat aika pitkiä, ja jos tahtoisi ihan tarkoin pysyä asiassa, olisi rullattava alkuun ja katsottava joka ikinen teksti --- toinen juttu taitaa olla se, että kun joltakulta on mahdollisuus lainata tekstiä, on mahdollista lainata kolme sanaa ja todistella niiden avulla jotakin jota se kirjoittajan teksti ei kyllä alun perin väitä? Sitten se edellinen vastaa, että en minä noin sanonut siitä asiasta josta sinä nyt sanot noin ja taas mentiin.

Itseni on vähän vaikeaa uskoa, että joku kävisi täällä vain katsomassa "saako körtit suuttumaan" mutta kai niitä sitten on, sillä onhan itsellenikin joskuus vastattu että kysymyksestä päätellen olen jonkin "toisen liikkeen" sakkia joka on paikalla vain kysyäkseen typeriä.  Ihmettelen sitä, mistä joku repii aikaa noin laajamittaiseen netissä poukkimiseen ---- etenkin kun tämä väki puhuu usein työnteosta ja opinnoista ja perheasioista, ne vievät aikaa kaikki.  Ihme huveja ihmisillä. Joku kyllä, kuten itse olen, saattaa olla oikeastikin liikkeelle vieras ja kysellä siksi osaamattomuuttaan tyhmiä, mutta on tuo mainittu mielessä käynyt kun joitakin vastauksia luin - näitä on kai sitten käyty härnäämässä.

- Ja sitten juttu joka näyttää todelta: Aina eivät asiat keskustele, joku saa päähänsä että tuossa on vihamies ja aloittaa kovapanosammunnan.  Rikkihän sellainen ketju menee.

Ja ihmiset näkevät joskus vähän vaihdellen senkin, missä on läpänheiton paikka.  Yksi tuttu oli täällä ammoin koettanut sanoa että eikö nyt kukaan selittäisi mitä Jeesus tarkoittaa kun sanoo että ottakoon ristinsä...mikä se risti on...kn ei kukaan ole selittänyt ja tuntuisi ajankohtaiselta tietää (se oli sairastunut vakavasti) vastaukset olivat olleet vuoroin asiaa mutta paljon tasoa kaks tikkua ristissä...eli ei näitten koossapitämiselle kai kukaan mitään voi tehdä --- kuinka Seppo näkee?

En ole valitettavasti valtuutettu sananselittäjä pikemminkin omasta mielestäni vitsikäs ja siksi yritän pikkuisen varoa, kun olen huomannut, että aina ei huumori mene perille tai sovi tilanteeseen. Olen elämäni aikana kuullut tuosta niin monta selitystä, mitä tuo ristin kantaminen tarkoittaa ja paikalla on seassa jokunen teologikin. Yksinkertaisuudessaan minusta se tarkoittaa sitä kuormaa, mitä lie onkin, kantamista ja kestämistä mitä meille on annettu.

Mitä taas tulee tuohon ketjujen rönsyilyyn, niin se on enemmän kuin tyypillistä näille keskusteluille ja se tekee ketjuista pitkiä. Alkuperäinen aihe on muutamassa puheenvuorossa perattu. Rönsyilköön vapaasti kuhan jatkuu edellisestä. Ei niitä pysty eikä ehdi kurissa pitämään. Vaikka täällä paljon olenkin, niin en suinkaan aina päivystä. Tänäänkin on käyty ensin entisen kotiseurakuntani kirkossa ja seuroissa ja sitten oli pari rekrytointihaastattelua ja pikkuisen pohdintaa. Autossa on mennyt yli kaksi tuntia, kun kaikki ei ole alakerrassa, vaan pitää lähteä muualle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #29 : 24.01.10 - klo:21:12 »
- Lulisin melkein, ettei kukaan tahallaan loukkaa. Tämä on nettikeskusteln ongelmatiikkaa, ja tahtoisinpa nähdä sen joka asian ratkaisee.  Voisin ajatella vaikka nyt tuon tyyppisen ketjun leviävän sinne tänne niin, että joku alkaa miettiä itse kysymystä, toiselle tulee siitä mieleen hauska juttu, ei välttämättä edes loukkaava, vaikka juuri joku sanaleikki, mutta ehkä vähän syrjähtävä. Sitten joku siteeraa jotakin viisasta tekstiä ja seuraava sanoo että ei se sitaatti noin mene vaan näin, ja sitten keskustellaan jo lähteen oikeasta ymmärtämisestä... revi siitä sitten.  Vähän semmoista yleisönosastotyyppistä menoahan tämä taitaa olla väistämättä.

- Muuten, nyt on niin että minä en oikein tiedä minkään toisen liikkeen sivustoista.  Tämän tuttava neuvoi.  Olen mutamia kertoja miettinyt juttua kun on viitattu "muiden liikkeiden" edustajiin ja heidän sivustoihinsa.  

- Olen tosi huono löytämään netistä mitään, googlekin paisuu paisumistaan, mutta voisihan niitä käydä vilkaisemassa, etenkin kun välillä vilahtaa ajatus että joku "toisesta liikkeestä" sitten rehvastelisi sivuillansa saaneensa "körtit ärtymään", ja miksei mutenkin. Kotimaa-lehdellä on, kuulemma, olen joskus lukent sieltä joitakin juttuja mutta mitään keskustelua en ole serannut. Aikakaan ei riitä paljoon tosin, mutta tietäisikö joku neuvoa näitä linkkejä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.