Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 6  (Luettu 32211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #105 : 11.02.10 - klo:20:02 »
oli aikas piiitkä päivä; töistä suoraan jumputtamaan ja sit seuroihin, siellä oli myös paikallisosaston vuosikokous.

Ihan hetki sitten heittäydyin kotisoffalle ja heti ottamaan selvää mitä olette meuhkanneet päivän mittaan  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #106 : 12.02.10 - klo:11:14 »
Minut on hyväksytty H-Y:n jäseneksi. Tänään tuli postista jäsenkortti ym.  :109:
Vaikka ei kai muutakaan yhdistys voinut tehdä kun olin mennyt maksamaan tämän vuoden jäsenmaksun keneltäkään lupaa kysymättä.  :023:

Eilen viettiin koko valtakunnassa 112-päivää. Niin uutieset kertoivat. Sen huomasi tänä aamuna hiihtolenkilläkin. Hagessa oli lukuisia 112-merkkijonoja. Oli siellä myös ketun, oravan ja jonkin pienen näätäeläimen jälkiä.
Eilisissä Kaakkois-Suomen uutisissa oli uutinen kinkeriperinteen jatkumisesta. Juttu oli tehty meidän seurakunnan kinkereiltä. Siellä haastateltiin meidän Minna-pappia. Minnaa vähän jännitti. Hän on viime joulusta aloittanut papin hommat ja kinkerit olivat vasta hänen kolmannet. Hienosti meni kuitenkin.  :eusa_clap:
Pyryharakka

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #107 : 12.02.10 - klo:20:16 »
Kun vauva oli tuotu iltapesulta ja oli rasvattu ja laitettu yövaatteet, äitiä odotellessani tuli hyödynnettyä aika rukoilemalla pari kertaa, että "siunaa Jeesus Rasmusta". Vauveli katsoi minua ja laittoi kädet ristiin.
Taisi olla niin, että minulla ei ollut kädet ristissä, vaan pitelin pikkupoikaa sylissä.
Olemme kyllä aiemminkin huomanneet, että poika osaa laittaa käsiä ristiin.
Ehkä sana "siunaa", tai jokin muu sana on sellainen, josta vauva tietää, että kädet voi laittaa ristiin.


Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #108 : 12.02.10 - klo:21:01 »
jännä juttu siinä, että kaikki seitsemän lastamme ovat tulleet ulos äidistänsä kädet ristissä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #109 : 12.02.10 - klo:21:02 »
jännä juttu siinä, että kaikki seitsemän lastamme ovat tulleet ulos äidistänsä kädet ristissä...

Olivat ilmeisesti uskovaisia jo syntyessään.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #110 : 12.02.10 - klo:21:10 »
Olivat ilmeisesti uskovaisia jo syntyessään.
:eusa_think:   :023: 
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #111 : 12.02.10 - klo:21:24 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: juhani - tänään kello 21:01
jännä juttu siinä, että kaikki seitsemän lastamme ovat tulleet ulos äidistänsä kädet ristissä...


Olivat ilmeisesti uskovaisia jo syntyessään.
 
 
 

Juhanin lapset ovat selvästi tosi uskovaisia :eusa_angel:

Tästä tuli mileen ne lukuisat pyhimyksien elämänkerrat, joissa
kerrotaan kuinka Pyhimys Se ja Se oli jo sylivauvana niin harras
ortodoksi, ettei imenyt rintaa keskivikkoisin eikä perjantaisin,
koska ne ovat paastopäiviä.
Yeah!

(pilailemme siis vähän, ei näin oikeasti ole kerrottu suom.huom.)
Herra armahda.

Poissa myöhänen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #112 : 12.02.10 - klo:21:30 »
Itse laittelen täällä käsiä ristiin vähän väliä -
tuppaa tuo murkkuikäinen lapsonen laittaa äitinsä koville,
hetkittäin tyventä ja sitten taas myrskyää.
Saunominen kynttilän valossa ei mm. ole neidille mieleen, kun ei kuulemma näe mitään.
Ja minä taas ajattelen että ompa mukava tunnelma, eikä näy sekään kun ristin ne kädet
- sekin kun kuulemma ärsyttää....  :)
" nyt kiitän Herra, kaikesta tämänkin päivän armosta"

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #113 : 12.02.10 - klo:22:29 »
Sanoiko Jörn Donner Suuren Suomalaisen Kirjakerhon mainoksessa takavuosina, että "Lukeminen kannattaa aina". Kannatan ajatusta, ehdottomasti.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #114 : 13.02.10 - klo:09:51 »
Just kohta lähdetään kirkolle Talvitapahtumaan. Piiripappi oli kaupassa samaan aikaan ostamassa grillimakkaroita ym. tykötarpeita.

Sain viestin että napakelkka on sama kuin hoijakka. Lahdessa oli sen niminen kapakka. Saman päänpyörrytyksen sieltä sai.

Lotta Alisa on myös tulossa sitä kautta isomummilaan. Pääse illemmalla saunomaan. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #115 : 13.02.10 - klo:14:58 »
Moiiii! 

Olin kuin olinkin tänään lumikenkäilemässä ja oli i-h-a-n-a-a! Aurinko paistoi sinistäkin sinisemmältä taivaalta, hanget ja puut kimaltelivat ja minä nautin 

Sitten kasvattelin ekologista jalanjälkeäni viipyilemällä kuumassa suihkussa  :icon_redface:  ja nautiskelin torilta nappaamistani karjalanpiirakoista ja munkkipossusta, slurps

Tänään olen siis ihan sfääreissä  :kahvi:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #116 : 13.02.10 - klo:19:35 »
Kun lähdin aamullaPohjanmaalta niin oli -24,5.  Noin 20km ajettuamme oli17 eli nopeasti muuttui lämpötila. Lappajärvllä oli taas -20, mutta sitten alkoi lämmettä hiljalleen kotia asti. Kävimn matkalla Virtain Matiaskappelilla ottamassa talvikuvat. Siinä isäänä kanssa rupatellessa peri tuntia vierähtikin, niin eäät saavuimme juuri pimeän laskeutuessa kotiin. Matias kappelin isaäntä on vanha tuttu. Poiketkaa vikaisemassa kun ajatte ohi. Tie on 65 Eli Ylöjärvi Kuru Virrat ja ihan sillä Virtain puoleisessa päässä. Tiellä on nähtävyys viitat. Paikka on auki joka päiväklo 8-20
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #117 : 13.02.10 - klo:20:15 »
Aloitellut Aukusti Oravalan Erämaan profeetta kirjan lukua. Pikkuhiljaa viikkojen aikana kahlataan läpi. Löytyi poistomyynnistä. Voisin antaa sen jollekin luettuani, jos ketä kiinnostaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #118 : 13.02.10 - klo:20:34 »
Oli hyvä sää tuulettaa petivaatteet. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 6
« Vastaus #119 : 14.02.10 - klo:09:31 »
Olin kuin olinkin tänään lumikenkäilemässä ja oli i-h-a-n-a-a! Aurinko paistoi sinistäkin sinisemmältä taivaalta, hanget ja puut kimaltelivat ja minä nautin 

Tänään olen siis ihan sfääreissä  :kahvi:

Ja vielä tähänkin päivään tuntuu endorfiinien vaikutus  :icon_biggrin:

Jalka kyllä kyseenalaistaa kävelyn sisätiloissakin ja varmaan pohtii et ei kai mennä lumikengillä ainakaan ihan heti uudestaan ja selkä saattais olla eri mieltä kirkon penkin mukavuudesta, mut joka tapauksessa me mennään kirkkoon ihan koko paketti  :039:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)