Kirjoittaja Aihe: Urputustopic vol. 8  (Luettu 32353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #120 : 27.03.10 - klo:07:31 »
  Huomena käännetään kelloja kesä-aikaan. Minulle se ei ole helppoa. Elän aurinkokellon mukaan. Ja Basso myös.

Koko kesä-ajan olen selvästi väärässä ajassa ja syksyllä vasta helpottaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #121 : 27.03.10 - klo:09:19 »
Muistakaa sitten kääntää kelloja juhannukseen päin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #122 : 27.03.10 - klo:11:09 »
  Huomena käännetään kelloja kesä-aikaan. Minulle se ei ole helppoa. Elän aurinkokellon mukaan. Ja Basso myös.

Koko kesä-ajan olen selvästi väärässä ajassa ja syksyllä vasta helpottaa.
Samat. Herään aika hyvin  itsestään vähän ennen kuin kännykkä piippaa, ja niin on hyvä. Kesäaikana se ei vain lähde toimimaan, ei millään. Koko päivän väsyttää, eikä illalla tule uni silloin kun pitäisi.

 Ja syksyllä pimeys romahtaa niskaan tosi jyrkästi, kun se yhtäkkiä tulee tuntia aikaisemmin ja muutenkin on jo pimennyt. Sekin on ankea hetki.

Voi kun tuosta päästäisiin, koko kesäajasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #123 : 27.03.10 - klo:11:23 »
Samat. Herään aika hyvin  itsestään vähän ennen kuin kännykkä piippaa, ja niin on hyvä. Kesäaikana se ei vain lähde toimimaan, ei millään. Koko päivän väsyttää, eikä illalla tule uni silloin kun pitäisi.

 Ja syksyllä pimeys romahtaa niskaan tosi jyrkästi, kun se yhtäkkiä tulee tuntia aikaisemmin ja muutenkin on jo pimennyt. Sekin on ankea hetki.

Voi kun tuosta päästäisiin, koko kesäajasta.

Kesäajalla (englanniksi daylight savings time eli päivän valon säästö aika) oli tarkoitus säästää sähköä, kun ihmiset valvoisivat valoisan ajan eivätkä aamulla nukkuisi valoisana aikana. En ole koskaan nähnyt yhtään tilastoa, missä kerrottaisiin kuinka siinä onnistuttiin. Suomessa pitkän suvipäivän tähden sen merkitys on vaatimaton, mutta Välimerellisellä alueella se voi olla paljon suurempi ja siellähän maailman väestö on. Henkilökohtaisesti en pidä kellojen siirtämisestä, siitä on turhaa vaivaa. Jos se on säästön arvoinen, niin suostun siihen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #124 : 27.03.10 - klo:11:29 »
Urputan siitä kun oikeinkirjoitusohjelma tahtoo katkoa kaikki yhdyssanat, joissa on alkuosa genetiivissä eikä ymmärrä läheskään kaikkia yhdyssanoja yhdyssanoiksi. Toimii siis enemmän englannin, kuin suomen kielen mukaan. Firefoxissa on Open Officen Soikko oikeinkirjoitusohjelma lisäkkeenä. Muuten iloitsen siitä, että se korjaa kirotusvihreitäni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #125 : 27.03.10 - klo:13:28 »
Kesäajalla (englanniksi daylight savings time eli päivän valon säästö aika) oli tarkoitus säästää sähköä, kun ihmiset valvoisivat valoisan ajan eivätkä aamulla nukkuisi valoisana aikana. En ole koskaan nähnyt yhtään tilastoa, missä kerrottaisiin kuinka siinä onnistuttiin. Suomessa pitkän suvipäivän tähden sen merkitys on vaatimaton, mutta Välimerellisellä alueella se voi olla paljon suurempi ja siellähän maailman väestö on. Henkilökohtaisesti en pidä kellojen siirtämisestä, siitä on turhaa vaivaa. Jos se on säästön arvoinen, niin suostun siihen.

Tuossa kun Wikipedia-artikkelia selailin, niin näyttäisi siltä, että kesäajan säästövaikutuksista on kiistelty sen käyttöönotosta lähtien, eikä vieläkään ole päästy oikein sopuun. Tutkimustulokset ovat ristiriitaisia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #126 : 04.04.10 - klo:13:48 »
Kun ei kahdessa paikassa voi olla yhtä aikaa - seikka joka on ottanut äärimmilleen aivoon monesti - valittiin Via Crucis, kun suku saapui maalta sen nähdäkseen, ja se monista syistä kanbnatti, ei siinä mitään... mutta sen Jeesuksen viimeiset päivät - leffan toinen osa jäi siis näkemättä. No ei kun nettiin. Herjaa, että lupamaksu on maksamatta! 

Ja eikä ole. Eräpäivä seuraavalle osalle on 12.4.

No, miksi sitä ei maksaisi. Nettipankkiin.  Sieltä ilmoitetaan että ovat vanhentuneet, pankkitunnukset. Kuin voi? Näköjäns vaan.

No voinhan minä mennä ulos vielä kerran tietysti ei se sateesta nyt kiinni ole - lompakko jäi kotiin aamulla -  ja maksaa sen jo jos se on siitä kiinni. Voinhan minä. Voi voi. Tuskin minä sitä tänään saisin kattella kuitenkaan, eikö se vie päivän pari, ennen kun uusi raha on niitten tilillä? Ja nyt on häiriötöntä aikaa. 

Mikä tää juttu on....  Rahamiehet ovat nyt rohmunneet Herrani, juuri kun minä suurimmin häntä ikävöisin nähdä.  Tämä ei ole jumalanpilkkaa, minä olen tosissani nyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #127 : 04.04.10 - klo:16:46 »
On kerrankin niin rela olo...ei keskeneräistä vaatekappaletta ommeltavana...pakastimeen ei enää edes mahd ruokaa, parin viikon eväät tehty... ei nyt mitään vaikeaa kirjaa luetavaksi, ja helpot nohtui kirjastoon...

juu.  Ei se näy. Kun olisi hokannut etukäteen niin olisihan tuon maksaissut pois kun tuli.  Ehkä ne vastaa huomenna puhelimeen? Ja saan vedottua kauniilla puheella? Yleens ei ole onnistunut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #128 : 07.04.10 - klo:14:23 »
Lahdessa on Terveyskeskuksen remontin jälkeen siirrytty entistä "monipuolisempaan"
palveluun.
Nyt ei labraan tarvittu jonotusnumeroa, mutta labran ajanvaraajille(eri kerros) tarvittiin.
Siitä sai onneksi puoli tuntia jonotettuaan samalla uudistetut reseptit, mutta siihen ei saanut jättää uudistettavaa. Se piti panna postilaatikkoon. Toimitusaika on nyt 2 viikkoa entisen 3 päivän sijasta.
Näytti siltä että lääkäreitä ei ollut paikalla. Hoitsut hoitavat nyt aika monia lääkärihommia, vastaanotto-apulaiset labran ajanvarauksia ja reseptejä, siivoojat ovat palvelupääliköiä ja vahtimestarit ei tiedä mitään!

Me eläkeläiset naureskeltiin tätä katsellessamme, mutta 1 työ-ikäinen meinasi polttaa päreensä. Ja henkilökunta tarvitsee pian stressilomaa.

Remontti kesti runsaat puoli vuotta, mutta muuta ei huomaa tehdyksi kuin venäjänsininen ulkomaali ja pienennetyt ikkunat, jotka nyt toki saa avattua


 :097:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #129 : 14.04.10 - klo:21:26 »
Olen ärtynyt. :066:
Töissä oli hankalaa!
Herra armahda.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #130 : 15.04.10 - klo:01:04 »
Olen ärtynyt. :066:
Töissä oli hankalaa!
Voimia!!

Ittellä tympii kosteet kevätkelit: kun lähet koirien kans lenkille, ne pitää pessä makiasti joka kerta. On rapaa vattanaluset ja koivet täynnä. (Sisäkoiria molemmat tapaukset :) )
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #131 : 15.04.10 - klo:06:09 »
Koirat ovatkin turhia. Niihin menevillä rahoilla pelastettaisiin koko maailma nälän kourista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #132 : 15.04.10 - klo:07:27 »
Kiitos Marianne.

satmannilta
Lainaus
Koirat ovatkin turhia. Niihin menevillä rahoilla pelastettaisiin koko maailma nälän kourista.

soosoo :018:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #133 : 15.04.10 - klo:08:12 »
Mmmmuuurrrrrrrrr! satman!

                         Basso on ystäväni, monen ihmisen arvoinen.


Marianne, Basso on pian 13-vuotias englanninspringerspaniel, oikea kuratassu.
Nyt alkavat lumet olla finito. Tuotiin se aina sisälle lumihangen kautta ja kuivattiin.
Nyt alkaa pesut autotallin edessä kasteluletkulla. Se tykkää kylmästä vedestä.


                                     
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #134 : 15.04.10 - klo:08:46 »
Kyllä minäkin tykkään koirista ja kissoista ja hevosista ja lehmistä ja papukaijoista. Tässä maailmantilanteessa on kuitenkin... tällaista maailmantilannetta ei ole koskaan ollut. Nyt on valittava ja luovuttava silloin myös kipeää tekevistä tottumuksista. On uskottava uuden ajan tulemiseen. On. Se on ainoa mahdollisuutemme.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024