Kirjoittaja Aihe: Urputustopic vol. 8  (Luettu 32247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #135 : 15.04.10 - klo:08:58 »
Kyllä minäkin tykkään koirista ja kissoista ja hevosista ja lehmistä ja papukaijoista. Tässä maailmantilanteessa on kuitenkin... tällaista maailmantilannetta ei ole koskaan ollut. Nyt on valittava ja luovuttava silloin myös kipeää tekevistä tottumuksista. On uskottava uuden ajan tulemiseen. On. Se on ainoa mahdollisuutemme.
Elähän hättäile. Entä jos koira, kissa tai papukaija on jotakin, joka on jakanut toverillisesti ilot ja surut, ulkoiluttaneet ihmistä vielä kaiken lisäksi niin säännöllisesti ettei siihen kykene millään puheella koulutettu fysioterapettikaan. Koira tai kissa kun hakkaa hoitotuloksissa psykiatrin usein mennen tullen, ja on koko lailla edullinen ratkaisu ainakin meillä. Ne kun eivät edes ole sairausvakuutettuja Suomessa, eli omistaja kaivaa omasta lompsastaan kaikki kulungit.  

Ja minul ei ole mitään muita elukoita kuin nuo jahiaiset joita ilman kyllä tulisin toimeen, että kannanotto on puolueeton.

Psykiatrit täs lopettaa joutais, ja tämäkin on puolueeton kannanotto, tulee niin sanoakseni sisältäpäin, mutta kun kaikki ei siihen suostu.
« Viimeksi muokattu: 15.04.10 - klo:09:07 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #136 : 15.04.10 - klo:09:01 »
Ei auta, kyllä on hankittava uusi masiina ja kai se jälleen on läppäri. Kyl ne rahat koossa on, mtta se homma kun kaikki ohjelmistot siirtää. Että ottaa aivoon. Kirjoita ja korjaa kaikki ... ensin puuttui ut sitten iit ja nyt streikkaa koko oikeanpuoleinen ylärivi. Hankalaa peliä on siirrellä noita lisälaitteitakin ja kahteen ei raha riitä, ei tilakaan. Eli hän tulee olemaan uusi läppäri.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #137 : 15.04.10 - klo:09:50 »
Ei auta, kyllä on hankittava uusi masiina ja kai se jälleen on läppäri. Kyl ne rahat koossa on, mtta se homma kun kaikki ohjelmistot siirtää. Että ottaa aivoon. Kirjoita ja korjaa kaikki ... ensin puuttui ut sitten iit ja nyt streikkaa koko oikeanpuoleinen ylärivi. Hankalaa peliä on siirrellä noita lisälaitteitakin ja kahteen ei raha riitä, ei tilakaan. Eli hän tulee olemaan uusi läppäri.

Pöytäkoneen tai läppärin keskimääräinen toimiva käyttöikä on noin 3 vuotta. Sen jälkeen ei voi aina olla varma, toimiiko kunnolla.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #138 : 15.04.10 - klo:10:11 »
Ei auta, kyllä on hankittava uusi masiina ja kai se jälleen on läppäri. Kyl ne rahat koossa on, mtta se homma kun kaikki ohjelmistot siirtää. Että ottaa aivoon. Kirjoita ja korjaa kaikki ... ensin puuttui ut sitten iit ja nyt streikkaa koko oikeanpuoleinen ylärivi. Hankalaa peliä on siirrellä noita lisälaitteitakin ja kahteen ei raha riitä, ei tilakaan. Eli hän tulee olemaan uusi läppäri.

Jos ongelmasi on näppäimistö pöytäkoneessa, niin sellainen maksaa parikymppiä eli ei ole isosta kysymys. Jos kyseessä on läppäri niin asia on ihan toisenlainen.
Ohjelmien siirtäminen on isompi juttu kun niitä ei voi siirtää vanhasta koneesta, vaan ne on asennettava alkuperäisiltä rompuilta. Minulla on kohta sama edessä ja ei kyllä huvita yhtään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #139 : 15.04.10 - klo:12:25 »
Joo, läppäri juuri. Siksi olen pöytäkonetta miettinytkin. Tämä on ihan tilakysymys, ja useinhan tekee mieli ottaa kaikki ohjelmistot mukaan, eli tässähän ne kulkee kätevästi mukana tekstinkäsittelyt,  notaatiot sun muut jotka nyt kertaalleen hartaasti ponnistellen ja keskittyen tänne sain.  Siinä ajassa olisi jo ommellut parit housut tai muuta. En ole nässä ollenkaan etevä eikä vois vähempää huvittaa, se on juuri tuo ohjelmustojen siirto joka on edessä, se  keittää. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #140 : 15.04.10 - klo:22:26 »
Ohjelmien siirtäminen on isompi juttu kun niitä ei voi siirtää vanhasta koneesta, vaan ne on asennettava alkuperäisiltä rompuilta. Minulla on kohta sama edessä ja ei kyllä huvita yhtään.

Välttämätön täydennys:

Ohjelmien siirtäminen Windows-koneesta toiseen on isompi juttu...

Applen Mac-tietokoneissa ei tuota ongelmaa ole. Kun viimeksi hankin uuden tietokoneen, kytkin vanhan ja uuden välille kaapelin ja käynnistin ne ohjeiden mukaan. Ei mennyt montakaan tuntia, kun koko työympäristö ohjelmineen, tietoineen ja asetuksineen oli siirtynyt uuteen koneeseen. Minua siinä ei tarvittu, taisin käydä sinä aikana kaupungilla. Käyttöjärjestelmä hoiteli homman. Koneellehan tuollaiset yksinkertaiset, mutta ikävät rutiinihommat kuuluvat eikä ihmisille. Oma osuuteni rajoittui siihen, että hankin tiettyjen ohjelmien uudet lisenssit, vanha kone kun jäi sekin käyttöön.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #141 : 16.04.10 - klo:08:42 »
Ohjelmien siirtäminen Windows-koneesta toiseen on isompi juttu...

Applen Mac-tietokoneissa ei tuota ongelmaa ole. Kun viimeksi hankin uuden tietokoneen, kytkin vanhan ja uuden välille kaapelin ja käynnistin ne ohjeiden mukaan. Ei mennyt montakaan tuntia, kun koko työympäristö ohjelmineen, tietoineen ja asetuksineen oli siirtynyt uuteen koneeseen. Minua siinä ei tarvittu, taisin käydä sinä aikana kaupungilla. Käyttöjärjestelmä hoiteli homman. Koneellehan tuollaiset yksinkertaiset, mutta ikävät rutiinihommat kuuluvat eikä ihmisille. Oma osuuteni rajoittui siihen, että hankin tiettyjen ohjelmien uudet lisenssit, vanha kone kun jäi sekin käyttöön.

Mt

Voi...no niin.  En kiroillut, Seppos...en, vaikka mieli teki...!!!  Tuollainen pitäisi olla, oppiskohan vielä uusille kun aina on ollut Windows käyttöjärjestelmänä. Onko ne hyvin poikkeavat?  Juuri noin sen pitäisi mennä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #142 : 16.04.10 - klo:08:59 »
Olisinhan minäkin laittanut Applen, mutta kaikki tärkeimmät ohjelmat, joita koneessa tarvitsen, ovat Windows -pohjaisia. Siispä minulla on Windows, mutta harmi vain, että ehdin ostaa Vistan. Olisi kuulemma se Windows 7 parempi.

Veikkaan, että siinä vaiheessa kun (jos) ohjelmista tehdään Macille sopivia, niin siihen on keksitty ainakin yhtä paljon viruksia kuin nykyään on Windowsissa. Siihen sitten viruksentorjuntaohjelmat hidastamaan konetta ja vahinko on valmis.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic vol. 8
« Vastaus #143 : 16.04.10 - klo:10:23 »
Vista oli niin paha virhe, että on pakko siirtyä volume 9:n sitä suremaan sillä tämä on täynnä ja suljen tämän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi