Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 4  (Luettu 31632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tänään vol 4
« : 08.11.09 - klo:11:57 »
Tervetuloa näin isäinpäivänä uuteen ketjuun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #1 : 08.11.09 - klo:14:01 »
Joku osasi valittaa, miksi on äitienpäivä (monikossa) ja isänpäivä (yksikössä), mutta seppos ratkaisi tämänkin ongelman. :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #2 : 08.11.09 - klo:15:34 »
... mielestäni amerikkalaiset mainosvetäjät on laittanut meille isäinpäivän
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Virrestä Viis pieleen meni§§§
« Vastaus #3 : 08.11.09 - klo:19:55 »
Mika Rättö laukoi pikkuisen pieleen ohjelmassa Virrestä Viis. Hän sanoi, että tästä puuttuu körttimeininki  poljettava urkuharmoni ja kanttori. Olisi hyvä tietää eikä luulla. Enpä ole sellaisia körttiseuroissa nähnyt koskaan enkä monesti kanttoriakaa. Kyllä meillä sellainen soitin on, mutta ei sitä ole seuroissa käytetty eikä juuri muutenkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #4 : 08.11.09 - klo:20:11 »
Rälläkästä eli pelastusarmejasta tuli hyvä telkkuhartaus, mutta Tuomasmessussa kyllä jaksettiin syyllistää ja surra Isistä.
"Kuinka huonoja malleja ja kuinka eivät osaa rakastaa ja kun ei ole ollut Isää ja vaikka mitä"
Ja hirveen surullisella sävyllä käsiteltiin Isiä.

Äitien päivänä kyllä vaan kiitellään ja kehutaan Äitejä, mutta ilmeisesti Isät on niin pielessä, että niitä sitten lyödään ja surkutellaan Isänpäivänä?

Kerran rukoilin jotain juttua tai mietiskelin, että aika kovasti Isäukko silloin tuomitsi/rankaisi kun tein niin ja niin. No menin ulos ja olin tekemässä taas samaa pahaa ja tuli puolta kovempi rangaistus ja ajattelin, että Taivaallinen Isä on vieläkin tiukempi suhteessa syntiin.
 Ja ajatttelin et kyllä kait Isät sittenkin on parempia kuin mitä me mielessä heistä ajattelemme.
 Mutta joku syntipukkihan se on hyvä olla jota syytellä. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #5 : 08.11.09 - klo:20:23 »
Tänään olin liturgiassa Lapualla.  :109:
Herra armahda.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #6 : 08.11.09 - klo:20:59 »
Luettu kortteja ja availtu paketteja. Kirja, Eero Junkkaala:
Mies tässä iässä. Alku sivulla todettiin, että ei mies kuusikymppisenä mikään vanha ole. Katolisessa messussa mainittiin Afrikkalaisesta sananlaskusta jotenkin näin: Humalainen paranee viinasta, mutta rikas ei parane rahasta koskaan. Meniköhän se ihan näin, joku voisi muistaa paremmin?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Virrestä Viis pieleen meni§§§
« Vastaus #7 : 08.11.09 - klo:21:32 »
Mika Rättö laukoi pikkuisen pieleen ohjelmassa Virrestä Viis. Hän sanoi, että tästä puuttuu körttimeininki  poljettava urkuharmoni ja kanttori. Olisi hyvä tietää eikä luulla. Enpä ole sellaisia körttiseuroissa nähnyt koskaan enkä monesti kanttoriakaa. Kyllä meillä sellainen soitin on, mutta ei sitä ole seuroissa käytetty eikä juuri muutenkaan.
Minä olen ollut körttiseuroissa, jossa on säestetty poljettavalla harmoonilla, kylläkin tavallisella eikä urku-sellaisella. Meillä oli soittotaitoisia omasta takaa ja kynttilää ei pantu vakan alle (miksi olisi pitänyt?). Toki olen ollut paljon niissäkin körttiseuroissa, joissa ei säestetty millään.

Virrestä viis ohjelmaa en jaksanut seurata alkua pidemmälle, kun ärsytti se esitystyyli. Tuosta sepposin kommentista päätellen voi kuvitella, kuinka Mika Rättö halkesi omahyväisyydestä kuvitellessaan tekevänsä virsistä paljon hienompia. Ja pyh!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Virrestä Viis pieleen meni§§§
« Vastaus #8 : 08.11.09 - klo:22:16 »
Enpä ole sellaisia körttiseuroissa nähnyt koskaan enkä monesti kanttoriakaa. Kyllä meillä sellainen soitin on, mutta ei sitä ole seuroissa käytetty eikä juuri muutenkaan.

Meillä Helsingin Seuratuvalla ei ole urkuharmoonia, mutta kanttori on aika usein. Ei siitä ole isompaa haittaa ollut.

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Virrestä Viis pieleen meni§§§
« Vastaus #9 : 08.11.09 - klo:22:18 »
Virrestä viis ohjelmaa en jaksanut seurata alkua pidemmälle, kun ärsytti se esitystyyli.

Älä, Pirska, nyt levittele tätä isommin, mutta minä olen salaa myös näitä wanhan liiton weisaajia, vaikka julkisuudessa näytän nykyaikaisempaa naamaa...

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #10 : 09.11.09 - klo:14:37 »
Älkää nyt hermostuko, mutta haluaisin vielä jatkaa näistä siionin virsien veisaamisista säestyksen kanssa tai ilman. Olettaisin, että ilman säestystä niitä on veisattu kaikkein eniten. Luultavasti suurimmassa osassa seurapaikkoja ei ole ollut soittimia sen enempää kuin soittotaitoisiakaan. Kuitenkin virsiä on varmaan säestetty enemmänkin kuin annetaan ymmärtää, koska siionin virsistä on painettu säestyskirjojakin. Itselläni on nykyinen versio ja lapsuudenkodistani löytyy tämän lisäksi vielä se vanhempi versio.

Huom! Mt, lupaan olla kertomatta kenellekään salaisuuttasi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33747
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #11 : 09.11.09 - klo:14:38 »
Kävin influenssarokotuksen saamassa. Ei ollut kuin 200 ihmistä minua ennen. Ja saman verran takana kun 1,5 tunnin jonotuksen jälkeen sen sain(ei sika).
Saimme sentään olla sisätiloissa, mutta istuimia ei ollut kuin n. 20. Numerot oli, ja se on
ehdotonta näin suurissa paikoissa. Suukopua ei ollut ja ihmeen leppoisa tunnelma. Kaikki olivat kuin sodanjälkeisissä tunnelmissa.
Keväästä asti on odotettu kunnollisia ohjeita . Niitä ei ole. Missä on meillä kriisivalmiuskeskus? Palo- ja pelastuslaitos ei ehdi joka paikkaan.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #12 : 09.11.09 - klo:16:35 »
Kymin seurakunnan seuroissa on veisuu usein enemmän kuin körttiläisen vaivaista. Tiitiäinenkin on ollut todistamassa ja lienee samaa mieltä. Jospa olisi edes sippiviulu oudompien sävelien tueksi!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #13 : 09.11.09 - klo:19:18 »
minä olen ollut seuroissa, jossa säestettiin pirunkanteleella... ja toisissa haetarimusiikilla...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #14 : 09.11.09 - klo:20:15 »
Olisihan minulla ukulele... Fingerporissa rakennettiin perkelele, lieneekö sama soitin?