Kirjoittaja Aihe: Tänään . vol.2.  (Luettu 32317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #120 : 26.08.09 - klo:11:43 »
Minulta on jäänyt Linkolan fasismi peittoon hänen muiden ansioidensa ja jännittävä erikoisen persoonansa alle.

Minäkin olen aina pitänyt hänen persoonastaan. Lintuharrastajia kohtaan hän suhtautuu lämpimän isällisellä rakkaudella ja pitää näitä ihmiskunnan valiojoukkoina. :109:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #121 : 26.08.09 - klo:12:05 »
Tänään minua huolestuttaa Full Gospel For All Nation-niminen liike, joka yrittää tunkeutua Suomeen. Kotikaupunkiini on perustettu Täyden Evankeliumin Seurakunta. Suomessa liikettä vetää turkulainen Matti Wendelin. Minun on vaikea ymmärtää tällaisen seurakunnan tarvetta. Onko kysymyksessä taas yksi tapa rahastaa uskonasioissa harhailevia hyväuskoisia ihmisiä?

Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #122 : 26.08.09 - klo:12:14 »
Tätä minä myös aprikoin. Hesassa käydessä katson joskus Hengelliset tilaisuudet Hesarista. Niitä on kymmeniä. Ja kaikkien on saatava omat kymmenyksensä.

Radio Deissä , jota en enää juuri kuuntele, esittelivät uskoaan monet samantyyppiset
porukat. Mitkähän ovat ne pienet erot jotka panee muodostamaan oman ryhmän.
Vaiko on kysymys siitä että joku haluaa omat johdettavansa.

 :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #123 : 26.08.09 - klo:12:27 »
Tänään minua huolestuttaa Full Gospel For All Nation-niminen liike, joka yrittää tunkeutua Suomeen. Kotikaupunkiini on perustettu Täyden Evankeliumin Seurakunta. Suomessa liikettä vetää turkulainen Matti Wendelin. Minun on vaikea ymmärtää tällaisen seurakunnan tarvetta. Onko kysymyksessä taas yksi tapa rahastaa uskonasioissa harhailevia hyväuskoisia ihmisiä


Kuten nimi sanoo "me" ollaan parempia kuin muut ja kun kysymys on amerikkalaisesta on aina kysymys myös rahasta.

Tietoa löytyy Uskonnot Suomessa http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=554
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #124 : 26.08.09 - klo:12:28 »
Jumalan talossa on monta huonetta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #125 : 26.08.09 - klo:14:39 »
Jumalan talossa on monta huonetta.

Ja niissä kerätään fyrkkaa?????
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #126 : 26.08.09 - klo:15:05 »
Fyffeä ilman on orpo olo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #127 : 26.08.09 - klo:16:00 »
Jos Murphyn laki on olemassa, niin tänään noudatin sen lain määräyksiä.
Jo aamusta kirjoitin tännekin kuinka minua "painaa"= painostaa, on kelju olo.
Kun sitten olin jotenkuten selviytynyt kauppa- , apteekki- ja kirjastokäynneistä olinkin
kuin tulta ja tappuraa kotiin tultuani. Puoliso ei hoksinut tulla kauppakasseja kantamaa. Neljää ruokaa rupesin yht´aikaa vääntämään.
 Hauskan kirjan aloittaminen
ei sekään onnistunut. Yritin päiväunia, ei nukuttanut. Sitten ukko lähti 2 tunnin pyörälenkille ja minun oli pakko alkaa verhojen ompeluun. Silloin soi puhelin ja vanha työkaveri soitti että entinen pankinkonttorini jossa nyt olen asioinut lopetetaan.

Menin tämän "hauskan" uutisen jälkeen verhoja silittämään. Sillä aikaa Basso oli käynyt biojäte-astiaa tyhjentämässä. Kahvinsuodatinpussi sisältöineen oli keittiön matolla. Kun olin saanut verhot asennettua ja yhden taulun paikkaa vaihdettua( etsin kauan sopivaa naulaa) ja suuresta viherkasvista pölyt pyyhittyä, ajattelin että ukko siivoaa loput. Ei, hän vain viipyi ja viipyi. Minä siivosin paikat kuntoon. Ja sitten hän tulikin! Katsoi kyllä viisaammaksi viedä Basso lenkille.

Ei ihan tavallinen päivä minullekaan. Kuka näitä säätelee. Joku palloko, satman ? :064: :066: :082:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #128 : 26.08.09 - klo:21:04 »
Lainaus
Jos Murphyn laki on olemassa, niin tänään noudatin sen lain määräyksiä.
Jo aamusta kirjoitin tännekin kuinka minua "painaa"= painostaa, on kelju olo.
Kun sitten olin jotenkuten selviytynyt kauppa- , apteekki- ja kirjastokäynneistä olinkin
kuin tulta ja tappuraa kotiin tultuani. Puoliso ei hoksinut tulla kauppakasseja kantamaa. Neljää ruokaa rupesin yht´aikaa vääntämään.
 Hauskan kirjan aloittaminen
ei sekään onnistunut. Yritin päiväunia, ei nukuttanut. Sitten ukko lähti 2 tunnin pyörälenkille ja minun oli pakko alkaa verhojen ompeluun. Silloin soi puhelin ja vanha työkaveri soitti että entinen pankinkonttorini jossa nyt olen asioinut lopetetaan.

Menin tämän "hauskan" uutisen jälkeen verhoja silittämään. Sillä aikaa Basso oli käynyt biojäte-astiaa tyhjentämässä. Kahvinsuodatinpussi sisältöineen oli keittiön matolla. Kun olin saanut verhot asennettua ja yhden taulun paikkaa vaihdettua( etsin kauan sopivaa naulaa) ja suuresta viherkasvista pölyt pyyhittyä, ajattelin että ukko siivoaa loput. Ei, hän vain viipyi ja viipyi. Minä siivosin paikat kuntoon. Ja sitten hän tulikin! Katsoi kyllä viisaammaksi viedä Basso lenkille.

Ei ihan tavallinen päivä minullekaan. Kuka näitä säätelee. Joku palloko, satman ?   
 
 

Sori vaan Riitta-mummi, minua kyllä rupes kovasti naurattamaan tämä sinun
murphy-päiväsi :icon_lol!

Sellaista se joskus on, kaikki menee pieleen:
Ei kaksi kolmatta sanotaan.
Herra armahda.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #129 : 26.08.09 - klo:21:37 »
Hei, Riitta-mummi ja muut!

Näin naapurin näkövinkkelistä tuijotellessa täytyy hämmästellä kuinka todella paljon teillä päivän mittaan jaksetaan. Pitkän pyöräilylenkin jälkeen heti päälle koiran ulkoilutuslenkki!

Toivon illan tuoneen jo lepoa!

Mauno

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #130 : 26.08.09 - klo:21:43 »
Jos Murphyn laki on olemassa, niin tänään noudatin sen lain määräyksiä.
Jo aamusta kirjoitin tännekin kuinka minua "painaa"= painostaa, on kelju olo.
Kun sitten olin jotenkuten selviytynyt kauppa- , apteekki- ja kirjastokäynneistä olinkin
kuin tulta ja tappuraa kotiin tultuani. Puoliso ei hoksinut tulla kauppakasseja kantamaa. Neljää ruokaa rupesin yht´aikaa vääntämään.
 Hauskan kirjan aloittaminen
ei sekään onnistunut. Yritin päiväunia, ei nukuttanut. Sitten ukko lähti 2 tunnin pyörälenkille ja minun oli pakko alkaa verhojen ompeluun. Silloin soi puhelin ja vanha työkaveri soitti että entinen pankinkonttorini jossa nyt olen asioinut lopetetaan.

Menin tämän "hauskan" uutisen jälkeen verhoja silittämään. Sillä aikaa Basso oli käynyt biojäte-astiaa tyhjentämässä. Kahvinsuodatinpussi sisältöineen oli keittiön matolla. Kun olin saanut verhot asennettua ja yhden taulun paikkaa vaihdettua( etsin kauan sopivaa naulaa) ja suuresta viherkasvista pölyt pyyhittyä, ajattelin että ukko siivoaa loput. Ei, hän vain viipyi ja viipyi. Minä siivosin paikat kuntoon. Ja sitten hän tulikin! Katsoi kyllä viisaammaksi viedä Basso lenkille.

Ei ihan tavallinen päivä minullekaan. Kuka näitä säätelee. Joku palloko, satman ? :064: :066: :082:

Otan osaa! Minullakin on joskus vastaavanlaisia päiviä ja tuntuu, kuin joku kirous olisi langennut koko mökin päälle.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #131 : 26.08.09 - klo:21:54 »
Tänään oli palaveri, jonka päätteeksi miuta kiiteltiin ja kehuskeltiin siitä, että oon ollu niin hyvä harjoittelija. Siinä mie tuolissani naama punasena hymistelin ja kiemurtelin...miksi se onkin niin vaikeaa ottaa julkisesti kehuja vastaan? Hyvältähän se tuntui, eikä sinällään ees tullu puskista, kun sitä positiivista palautetta on tän kesän mittaan jo muutenkin tullu...mutta silti olin jotenki ihan hämilläni kun viimeinen puheenvuoro esitettiin seisten ja osoitettiin miulle... :icon_redface:

Ja hyvä mieli on tänään, vaikka en syksyksi töille jatkoa saanut, lupasvat olla yhteyksissä sitten kun saavat palkata uutta populaa... :003:

Ja Riitta-mummi, kaverillani on sanonta, joka on tarttunut miulle: älä välitä, kyllä se lakkaa helpottamasta!  :icon_wink: Tuollaisina päivinä, kuin sinulla on tänään, tuo sanonta todella osuu kohdilleen...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #132 : 27.08.09 - klo:07:51 »
Yöllä heräsin kovaan ukonilmaan. Taisi ollakin siinä syy eiliseen. Minulle ukonilman eellä tulee huono olo. Ei vaan ole koskaan ollut noin voimakkaana.  :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #133 : 27.08.09 - klo:21:29 »
Tuli tässä mieleen, että meidän lintuyhdistyksen puheenjohtajalla on vähän harvinaisempi ammatti. Hän on dendrokronologi. Moni ei taida tietää, mitä sellainen tekee, joten tässä tietoa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosirengasajoitus

Peejii on mm. tutkinut monia vanhoja puukirkkoja kai ulkomaillakin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään . vol.2.
« Vastaus #134 : 27.08.09 - klo:22:09 »
Jos nyt saisi jalkoja vähän parempaan kuntoon että ilkeäisi liikkua ihmisten ilmoilla niin:

-tietenkin seuroissa voisi käydä
-osallistua lintuyhdistyksen kokouksiin
-on kerran pyydetty hallitukseen joko jäsensihteeriksi tai retkivastaavaksi (retkien järjestely, mahd. majoittumiset yms.), mutta silloinen elämäntilanne sen esti, olisi saanut itse valita jomman kumman pestin

Tulee aina huono omatunto, kun näkee pj:tä. Vapaaehtoisyhdistyksiin ei kuulemma millään saa vastuunkantajia.