Kirjoittaja Aihe: Tilastoa  (Luettu 8205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tilastoa
« Vastaus #1 : 10.05.16 - klo:13:08 »
820 %   Onko se paljon vai vähän ?     https://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/polisenaxwwwstructure/46729_HPL_Ulkomaan_kansalaisten_osuus_rikollisuudessa_tammi_maalisk.2016.pdf?5f5ffe507

Tuo prosenttiluku on hyvä esimerkki siitä miten tilastoa ei saa lukea. Kyseiset jaksot eivät ole vähimmässäkään määrin vertailukelposia vaan niiden esille otto on tarkoitushakuista harhan tuottamista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tilastoa
« Vastaus #2 : 10.05.16 - klo:13:13 »
Miten se ei ole vertailukelpoinen ?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tilastoa
« Vastaus #3 : 10.05.16 - klo:14:16 »
Miten se ei ole vertailukelpoinen ?

Toinen jaksoista on historian ensimmäinen eli siis sisältää runsaasti epätäydellisyyttä. Myös jaksojen lyhyys ja tapausten pieni määrä antavat sattumalle aivan liian suuren mahdollisuuden tehdä tuloksesta epäluotettava, kuten tässä on nyt käynyt. Katsotaan uudelleen, kun saadan vuositulokset, miltä sitten näyttää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tilastoa
« Vastaus #4 : 10.05.16 - klo:19:40 »
Tuo oli pakkasilla. Kesä vasta tulossa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tilastoa
« Vastaus #5 : 10.05.16 - klo:19:53 »
Onko poliisilla tilastoa suomalaisten ulkomailla tekemistä rikoksista?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tilastoa
« Vastaus #6 : 10.05.16 - klo:20:16 »
Kyllä se rikosrekisteriin tulee jos tuomitaan ulkomailla. Lisäksi ei saa turvapaikkaa suomesta jos kantis tappaa muualla ja tulee kotimaahan pakoon.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tilastoa
« Vastaus #7 : 10.05.16 - klo:21:37 »
Kantis? Tarkoitatko kantasuomalaista? MIksei samantien: Jos kantis tekee murhikset ulkiksissa?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tilastoa
« Vastaus #8 : 11.05.16 - klo:07:31 »
Vaikkapa nuin. Niin monet lyhentelee sanoja, nimiä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tilastoa
« Vastaus #9 : 11.05.16 - klo:08:00 »
Tyyliseikat ovat tärkeämpiä kuin äkkiä arvaakaan. Varsinkin, jos haluaa vaikuttaa yleisöönsä. Yksi 'kantis' voi saada asiatekstinkin näyttämään huolimattomalta läpänheitolta.

Olisi aika isänmaallista kirjoittaa Suomi isolla, kun tarkoittaa maata. Pienellä suomi viittaa kieleen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tilastoa
« Vastaus #10 : 11.05.16 - klo:10:38 »
Et viitsisi Pena esiintyä noin erinomaisena, kyllä tiedetään, että olet meille muille besserwisser.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tilastoa
« Vastaus #11 : 11.05.16 - klo:11:26 »
Jos olen väärässä, osoita se. Jos olen oikeassa, ota opiksesi. En kommentoi asioita itseäni korostaakseni, vaan neuvoakseni asioissa, joista jotain tiedän. Ei ole häpeä olla tietämätön ja taitamaton. Se voi olla, jos tahallaan jää sellaiseksi. Minä koetan oppia sellaista mitä en vielä tiedä ja osaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tilastoa
« Vastaus #12 : 11.05.16 - klo:11:33 »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tilastoa
« Vastaus #13 : 11.05.16 - klo:15:04 »
820%  eli 820 sadasta on erinomaisen suuri määrä....       82%  olisi järkeenkäypä numero.

Kyllä prosentti oli oikea, mutta tilasto oli väärin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tilastoa
« Vastaus #14 : 11.05.16 - klo:15:09 »
^
Pena tarkoitin Sinun koulumestarimaista käytöstäsi opettaa oikeinkirjoitusta ja relatiivipronominin käyttöä (minulle), ei se ole Sinun tehtäväsi enää. Yritätköhän vain sellaisella nolata toista, se on rumaa.
Yritetään nyt jotenkin selvitä tästä. Olen elämästäni ollut puolet ajasta tässä seuraliikkeessä, että en ehkä siitä syystä ole tullut paahdetuksi ulos kuin niin moni muu.
Eivät kaikki ole maistereita ja hyviä oikeinkirjoituksessa. Sinä saat olla vihreä, joku toinen "iikolli" ja minä porvari.