Kirjoittaja Aihe: Kumpa itsekkin muistaisi .  (Luettu 2177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #1 : 06.02.14 - klo:18:40 »
Hieno tarina

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #2 : 07.02.14 - klo:21:59 »
Hieno tarina.

Minun tarinani ei ole yhtä dramaattinen, mutta olen edelleen kiitollinen.
Kun Tiitiäinen oli opiskelemassa Kotkassa, varasin Kotkan teatteriin erääksi perjantai-illaksi meille liput vierailevaan näytökseen. Olin yrittänyt saada jo aikaisemmin Lappeenrantaan liput samaan vierailevaan näytökseen, mutta en onnistunut. Nytkin saimme ihan viimeisiä vapaita paikkoja. Näytelmä oli hyvin suosittu.
Oli kova pakkanen, niinpä en uskaltat lähteä Tiitin kämpiltä kaupungin laidalta teatteriin. Olisi voinut auto jymähtää sinne. Niinpä tilasimme taksin hyvissä ajoin ja menimme pihalle odottamaan. Odotimme ja odotimme. Alkoi palella, eikä taksia näy. Odotimme ja odotimme. Aloimme huolestua, sillä kello alkoi lähentyä seitsemää, ja meillä oli liput vielä lunastamatta.
Soitin taksikeskukseen ja kyselin, miksei taksia täällä näy. Sori, unohdin lähettää sinne taksin. Hikeennyin. Kerroin, että olemme menossa teatteriin ja on niillä hilkuilla ehdimmekö enää. Laittakaa vauhtia taksiin.
Soittelin teatteriin ja kerroin, että olemme kyllä tulossa, taksi on vain tehnyt meille oharit.
Odotamme ja odotamme, palelimme. Sitten tulee taksi hitaasti jaamien pihaan.
Hyppäämme Tiitin kanssa kyytiin ja minä alan posmottaa taksikuskille. Vuodatan koko tarinan vaikeasta lipunsaannista, palelemisesta aina siihen asti, että meille unohdetaan lähettää taksi. Että näytös kenties ehtii alkaa, emmekä pääse sisään. Minä sentään ole ajanut yli 70 kilometriä tänne nähkäkseni sen näytelmän.
Sitten tajuan, ettei se mitenkään ole kusikin vika. Pyydän anteeksi, että urputan häenlle. Kerron vain, että harmitukseni on niin suuri, etten pystynyt pitämään suutani kiinni.

Tulemme teatterin eteen. Ketään ei näy enää teatterin liepeillä, eikä lasiovien takana. Kysyin kuskilta paljonko? Kuski sanoi vain: Kiitos. En meinannut tajuta, enkä uskoa. Hihkaisin vain kiitokset ja juoksin sisään.

Teatterissa meitä oli odotettu. Kello oli jo himpun yli seitsemän. Maksoin liput. Jätimme takit ja juoksimme portaat. Sisällä katsomossa oli helppo löytää paikat, ne ainoat tyhjät penkit. Kun laskimme ahterimme tuolille sammutettiin valot ja näytös alkoi.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #3 : 08.02.14 - klo:08:51 »
Sitkeiden tarina. Niin ja kulttuurinnälkäisten!

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #4 : 11.02.14 - klo:11:28 »
Häjyä teköö, kun ihimiset karottaa yhteisöllisyyttä mitä suuremmas joukos elävät. Pääkaupunkiseurulla hetken eläneenä ihimisten välinpitämättömyys lähimmäisistään monesti pysäytti ja totes täälä maaseurulla olevan kaikki paremmin.
http://www.youtube.com/watch?v=wgppHOZkxLk
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #5 : 11.02.14 - klo:11:34 »
Totta.
Eilen törmäsin tapaukseen junassa, jossa kondyktööri tervehti erästä matkustajaa jota hän taisi jopa katsoa silmiinkin ja ilmeisesti samalla muitakin tervehti. Tuo matkustaja oli hiljaa eikä kukaan muukaan tainnut vastata tervehdykseen.

Olin tuo hiljainen matkustaja. Yritin kyllä vastata tervehdykseen, mutta kun se tuli niin nopeasti, en saanut kurkustani mitään ulos.
Kyllä nolotti.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #6 : 13.02.14 - klo:13:34 »
Hyvän tekemättä jättäminen on suuree synti, ku pahan tekeminen. http://www.youtube.com/watch?v=6m_nRe3i7pc
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #7 : 13.02.14 - klo:13:57 »
Hyvän tekemättä jättäminen on suuree synti, ku pahan tekeminen. http://www.youtube.com/watch?v=6m_nRe3i7pc
voip olla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #8 : 13.02.14 - klo:14:19 »
Lämmittäviä ajatuksia tuo Mörtin video-linkki herätti. Ei mummojen eikä eläinten auttaminen ole ainakaan synti. :icon_cool:

Nuo hinaajat nostivat esiin muiston vuosikymmenien takaa. Rätti-Sitikoilla ( Citroen) oli takalasissa usein joku motto tms. Mukavin oli mielestäni: Onni on ison auton imu. Muistan sen vieläkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #9 : 13.02.14 - klo:14:25 »
voip olla

Onkin, luulen, tai opin jostakin (hän ei pompi tänään).

Pahuus tuhoaa lopulta itse itsensä. Ihmiset väsyvät pahuuteen - niin olen nähnytkin tapahtuvan.  Välinpitämättömyys on pahuutta vaarallisempaa, sillä se kääntää katseensa pois, loputtomiin, ja suuntaa sen jonnekin, joka miellyttää, viihdyttää, tyydyttää.  Välinpitämättömyys on pahuutta kestävämpää, siihen ei voi edes puuttua. "En nähnyt mitään" "Saattoi tapahtua, mutta nukuin juuri silloin". "Niin, saattaa olla, mutta kuka tässä lopulta tietää totuuden?" :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Kumpa itsekkin muistaisi .
« Vastaus #10 : 20.04.14 - klo:09:01 »
Hyvää pääsiäistä meille armahretuille! https://www.youtube.com/watch?v=7s22HX18wDY#t=16
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.