Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 42710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #60 : 23.03.14 - klo:22:22 »
Onnellinen on se ihminen kenellä on turva Jumalassa!! :kahvi:
Lukiessani edelläkirjoitettuja viestejä sain kokea iloa siitä ,että Jumalan armo voi toteutua kristittyjen ihmisten elämässä noin konkreettisella tavalla. Uskon, että jokainen sana on totta ja että kokiessaan ihmeen se jättää lähtemättömän jäljen uskovaisen ihmisen elämään. Jumalan armo ja rakkaus vielä tänäkin aikana koskettaa elämässä meitä. :eusa_angel:
Omassa elämässä on monta kokemusta ihmeistä ja pelastumisista lähes varmalta tuholta. Muistan kerran kun ajoin kuorma-autolla sankassa sohjokelissä ja todella liukkaalla jäätiellä mutkikkaalla ja suhteellisen kapealla tiellä kun erään kummun kohdalla painoin jarrua! Sitä ennen alkoi vatsaa nipistellä ja mieleen hiipi ajatus, että pitäisi hiljentää tuon mäen kohdalla. Kokeilin jarrua ja pyörät lukkiutuivat, mutta auto liikkui lujempaa massan viedessä eteenpäin. Mäen harjalle tullessani havaitsin edessä heinäpaalikuormaa vetävän traktorin tulevan vastaana kapeikossa siltarummun kohdalla. Tiesin että en millään pääsisi siitä ohitse. Painoin jarrua ja auto hyppäsi oikealle penkkaan, jolloin lumivalli sulki etupyörän taakse ja ohjasi auton suoraan ojaa kohti. Ihmeekseni auto pysähtyi suuren koivun  varaan melkein kyljelleen ja sain oven avattua. Havaitsin, että heinäkuormaa vetänyt trktorimies jatkoi eteenpäin asiasta mitään tietämättä matkaansa. Traktori oli menossa mäen päällä kohti näkymättömiin.
Soitin hinausauton paikalle ja samalla selitin mitä oli käynyt ennen ojaan ajoa. Kaveri touvasi auton ojasta tulosuuntaan ja tovin tutkittuani autoa totesimme, ettei siinä ollut mitään vikaa ja ainoastaan oikea takavilkun polttimo oli pimennyt.
Tavarat olivat myös säilyneet ehjänä, enkä voinut kuin ihmetellen jatkaa matkaani kohti asiakkaan kotia johon tavaroita olin viemässä.
 Uskon Jumalan varjelleen minua ja osoittaneen minulle että hän on suuri voimassaan. Kiitän Herraa saamastani  armosta ja hänen suojeluksestaan koko elämäni aikana. Tutkimattomat ovat Herran tiet, mutta salassa ne eivät meiltä pysy, sillä Herra tietää meistä kaiken ja onhan sanottu että se ketä Herra Rakastaa sitä hän myöskin kurittaa. Ihmeiden aika ei ole vielä ohitse ja vielä on Armon ovikin ollut auki. Uskon tänään että kaikilla koettelemuksillani on tarkoituksensa ja että siten Jumala haluaa vetää meitä ihmisiä lähemmäksi häntä itseään. Jotta olisimme hänen sanalleen kuuliaisia ja saisimme elää Armon kerjäläisinä. On hyvä että saamme uskoa ja luottaa hänen apuunsa ja että hän toisinaan osoittaa meille kaapin paikan. Pelkään Herraa mutta samalla luotan hänen armoonsa elämässä. Jeesus Kristus on Herra! AMEN :icon_rolleyes:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #61 : 18.05.14 - klo:22:50 »
Ajoin autolla route 66:a (Virrat-Alavus) työntekijäkokoukseen. Olen rationalisti. Olin rekan takana. Rekkakuski vilkutti vasemmalle - hänellä oli varaa päästää minut ohi. Lähdin ohittamaan. Rekka tuli vastaan. En tiedä oliko tämä Jumpun suojelua vaiko autoilijan tarkkailuja. Minä olen hengissä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #62 : 19.05.14 - klo:06:47 »
Oliko sillä vilkuttavan rekan kuskilla sarvet ?  Kiitos juhanin suojelusenkelille ! Huh, huh !   :017:

Panen tähän samaan pötköön oman ihmeeni. Monet sairauksiini vaikuttavat tekijät poistuivat kun opin tyhjentymisen merkityksen. Se on todettavissa mittareilla. Minulle tämä on  i h m e  !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #63 : 19.05.14 - klo:10:55 »
Ajoin autolla route 66:a (Virrat-Alavus) työntekijäkokoukseen. Olen rationalisti. Olin rekan takana. Rekkakuski vilkutti vasemmalle - hänellä oli varaa päästää minut ohi. Lähdin ohittamaan. Rekka tuli vastaan. En tiedä oliko tämä Jumpun suojelua vaiko autoilijan tarkkailuja. Minä olen hengissä.

Vasemmalle vilkutetaan varoitus ja oikealle ohitus. Meihin törmäsi auto, joka oli lähtenyt ohittamaan, kun rekka vilkutti oikealle mennäkseen kahville. Olimme matkalla Nivalan juhlille. Onneksi vain peilit osuivat yhteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #64 : 19.05.14 - klo:11:36 »
Ompa merkillistä, että juuri Herättäjuhlien yhteydessä tapahtuu näin. Nimittäin, tutun naisen molemmat vanhemmat kuolivat  kolarissa 1970-luvulla siinä Taulun risteykseesä mistä me käännymme Lammin suuntaan mökille ajellessamme.  He olivat matkalla Herättäjäjuhlille.
Siinä tapahtuu usein onnettomuuksia. Oikealle käännytään Padasjoen kirkonkylään, ja ABC on siinä yksi tekijä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #65 : 19.05.14 - klo:12:05 »
Ajoin autolla route 66:a (Virrat-Alavus) työntekijäkokoukseen. Olen rationalisti. Olin rekan takana. Rekkakuski vilkutti vasemmalle - hänellä oli varaa päästää minut ohi. Lähdin ohittamaan. Rekka tuli vastaan. En tiedä oliko tämä Jumpun suojelua vaiko autoilijan tarkkailuja. Minä olen hengissä.

Olen lahopää - ei rekkakuski vilkuttanut vasemmalle vaan oikealle.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #66 : 20.05.14 - klo:11:41 »
Hyvä kun juhani selvisit siitä tilanteesta liikenteessä.
Siunausta.

Poissa leo.salo

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #67 : 07.07.14 - klo:17:04 »
Kyllähän näin vanhan miehen elämään muutama yhteensattuma mahtuu. Elämässä on monenlaista tapahtumaa, tuhansia ja taas tuhansia. Vain ne muutamat jäävät mieleen jossa tapahtuu jotain erikoista, esim yhteensattumat. Tuo on tietysti jo puhtaasti matemaattinenkin fakta.

Ihmeitä en ole kokenut, vaikka kyllähän elämä ja tämä maailma aikamoiselta ihmeeltäkin tuntuu. Silti suhtaudun aina näihin ihmekertomuksiin tietyllä varauksella. Useimmiten paljastuu takaa jollain tavoin epäterveeltä kuulostavaa uskonnollisuutta. Koen että parasta kristillisyyttä on luterilainen tervejärkisyys. Ainakaan itse en kaipaa muuta. Kaikenlaiset haihattelut ja kreationistiset kummallisuudet koen itselleni täysin vieraiksi.

Joskus aikaa joku pappi vitsaili että "mitä ihmeellisemmät ihmeet sitä uskoo, sitä kovempi kristitty on." Tämä lause tulee usein mieleeni kun luken esimerkiksi lehtien palstoilta tyhjänpäiväistä väittelyä "vapaa-ajattelijoiden" ja "evoluutiokriitikoiden" välillä. Kumpikin osapuoli tuntuu olevan herttaisen yksimielinen ainakin tuosta edellä mainitusta kovan kristityn kriteeristä. Muilta osin molemmat puhuvat varmuudella jonka väin täydellinen asiantuntemattomuus antaa.
Salopeura

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #68 : 07.07.14 - klo:18:59 »
Kyllähän näin vanhan miehen elämään muutama yhteensattuma mahtuu. Elämässä on monenlaista tapahtumaa, tuhansia ja taas tuhansia. Vain ne muutamat jäävät mieleen jossa tapahtuu jotain erikoista, esim yhteensattumat. Tuo on tietysti jo puhtaasti matemaattinenkin fakta.

Ihmeitä en ole kokenut, vaikka kyllähän elämä ja tämä maailma aikamoiselta ihmeeltäkin tuntuu. Silti suhtaudun aina näihin ihmekertomuksiin tietyllä varauksella. Useimmiten paljastuu takaa jollain tavoin epäterveeltä kuulostavaa uskonnollisuutta. Koen että parasta kristillisyyttä on luterilainen tervejärkisyys. Ainakaan itse en kaipaa muuta. Kaikenlaiset haihattelut ja kreationistiset kummallisuudet koen itselleni täysin vieraiksi.

Joskus aikaa joku pappi vitsaili että "mitä ihmeellisemmät ihmeet sitä uskoo, sitä kovempi kristitty on." Tämä lause tulee usein mieleeni kun luken esimerkiksi lehtien palstoilta tyhjänpäiväistä väittelyä "vapaa-ajattelijoiden" ja "evoluutiokriitikoiden" välillä. Kumpikin osapuoli tuntuu olevan herttaisen yksimielinen ainakin tuosta edellä mainitusta kovan kristityn kriteeristä. Muilta osin molemmat puhuvat varmuudella jonka väin täydellinen asiantuntemattomuus antaa.

Minä koin ihmeen kun Leo.Salo tupsahti tänne ilman, että muistin ottaneeni häntä jäseneksi. Tarkistin tilanteen ja kyllä hän on ihan aito jäsen, mutta ollut niin monta vuotta hiljaa kirjoittamatta mitään. Eikun tervetuloa mukaan vaan. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #69 : 22.07.14 - klo:18:58 »
Koin kokevani eräänlaisen ihmeen juuri äsken kun olin lukemassa Kareksen kirjasta Aukusti Oravalan siirtymisestä Nurmosta Nurmekseen.
Tekstin kohta kuuluu näin: 

"
Voidaankin sanoa, että Nurmekseen muutosta alkaen Oravalan sydämessä asui hiljainen koti-ikävä.---
Hänen koko kaunokirjallisen työnsä tunnusmerkillisenä piirteenä on hiljainen ikävä sinne, missä tumma kansa kokoontuu seuroihinsa ja veisaa pyhiä virsiänsä, missä heränneiden matkajoukko toinen toistaan tukien vaeltaa luvattua maata kohti.  "

Kun olin tuon lukenut avautui minulle yli kolmekymmentä vuotta sitten näkemäni uni, josta olen uskonystävilleni kertonut muutaman kerran, ehkä vuosia sitten täälläkin.
Unessa katselin suurta kellotaulua. Se näytti aikaa 23.55. Kaksi matkuetta vaelsi eri suuntiin. Toinen meni kellosta pois päin, hoilotti ja tanssahteli iloisesti. Toinen, tumma kansa, virsiä veisaten kulki rauhallisesti kohti kelloa. Ymmärsin että uni oli tarkoitettu minulle ratkaisun tekemiseksi.
Siinä kulkivat suruttomat sekä  heränneet.

Valinta kohdallani tapahtui vasta n. 25 v myöhemmin. Siinä missä Oravala ikävöi Karjalassa Pohjanmaalle, minä, karjalainen olin tietämättäni ikävöinyt heränneiden matkajoukkoon. Kaikesta sisäisestä iloisuudestani huolimatta.,ja juuri täksi: Vaikka vakavin kasvoin, niin iloisin sydämin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #70 : 27.07.14 - klo:12:31 »
Suurin ihme, jota olen kokenut on se, että koko viime talvena kävin kerran viikossa seuroissa, monessa kirkkokörttitapahtumassa, ja vielä Herättäjäjuhlissa eikä kukaan ole vielä ampunut minua. Olen kai liian tottunut amerkkalaiseen kouluelämään, että odotukseni ovat väätyneet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #71 : 27.07.14 - klo:13:47 »
Suurin ihme, jota olen kokenut on se, että koko viime talvena kävin kerran viikossa seuroissa, monessa kirkkokörttitapahtumassa, ja vielä Herättäjäjuhlissa eikä kukaan ole vielä ampunut minua. Olen kai liian tottunut amerkkalaiseen kouluelämään, että odotukseni ovat väätyneet.

Juice Leskinen sanoi, että Herättäjäjuhlilla ei poliisia tarvittakaan. Hän on juankoskelainen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #72 : 27.07.14 - klo:16:06 »
Siinä Avilan Äiti Teresan opissa ollessani, siis totisissa harjoituksissa, koin kyllä ihmeitä, vaan en kykene pysymään siinä puhtaudessa, että pääsisin siihen perimmäiseen , puhtaimpaan huoneeseen.
Ehkä luostreissa onnistuu paremmin, mutta kun on minullakin ukko-kulta, mikä on ihme sinänsä, niin käärme pääsee usein kielelleni ja turmelee puhtaat huoneet.
Kristuksen veri olkoon puhdistava vastakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #73 : 07.09.14 - klo:22:14 »
Oletko kokenut Ihmeen?
 Jaaa mitenkäs sitä oikeasti määrittelisi sanan ihme. Mielestäni jokaisen elämässä tapahtuu ihmeitä tämän tästä ja vaikkapa seuraavanlainenkin tarina jonka olen kuullut oli ihme. :kahvi:
 
Sanotaan normaalin perheellisen ja nuorison elävän elämäänsä suhteellisen tavanomaiseen tapaan usein vuosikymmenin kun sitten lopulta "nuoriso" kokee elettyään 30-vuotiaasta 50-vuotiaaksi asti arkirutiinien sisällyttämää tasapaksua elämäänsä ja saavat sitten tuosta leipääntyneenä tarpeekseen ja lopulta tekevänsä jotakin tavatusta poikkeavaa, niin se on jo sitten IHME.  :icon_eek:
 Usein tavallinen elämä on ollut puurtamista ja työtä, työn perässä sekä uhrauksia kotona ja sen ulkopuolella. Lopulta syystä tai toisesta kaivataan elämään muutosta tai sellainen tulee vääjäämättä elämän muuttuessa jostakin syystä niin sekin on ja sitä voidaan pitää IHMEENÄ.  >:( 

Itselläni on kokemus siitä miten JUMALAN sanotaan kutsuvan ihmistä jopa kolme kertaa elämässä ja tuon kutsun kuuluessa ja siitä ottaessaan vaarin saa ihminen kokea ARMON, joka se se vasta onkin IHME. :107:
 Kuinka ympäristökin tulee suhtautumaan, kun enne nniin Julki Jumalattomasta ja  elämänmenosta tunnettu ihmispoloinen muuttuu Jumalan Armosta Täysin toisenlaiseksi IHMISEKSI. :kahvi: :017: :icon_eek: :eusa_clap:
 Eikö se  olekkin vasta IHME.
No tietenkin tutkimattomat ovat HERRAN tiet mutta samankaltaisia kertomuksia on maailmassa satojatuhansia jolloin Jumalan Armo ja Jeesuksen Kristuksen rakkaus pääsee vaikuttamaan jopa lähes epätoivoiseen ihmislapseen muuttaen tämän elämän peruuttamattomasti onnellisempaan suuntaan. Niinpä haluankin kiittää taivaallista Jumalaa ja Herraamme Jeesusta Kristusta tuosta suuresta Armosta ja ihmeestä joka syntisen ihmisen elämässä on tapahtuva. Siinä olkoon kylliksi vastausta kysymykseen oletko kokenut IHMEEN? Kyllä olen. AMEN. :icon_rolleyes:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #74 : 08.09.14 - klo:07:56 »
Elämä on ihme.
wilhelmi niskasen jäljillä