Kirjoittaja Aihe: Juttuja körteistä  (Luettu 55733 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hm

  • Vieras
Juttuja körteistä
« Vastaus #135 : 22.11.08 - klo:15:00 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivainen mato"
näytti siltä, että hn noususi lentoon, jos omaisisi siivet.


No hyvä ettei hm. :wink:

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Juttuja körteistä
« Vastaus #136 : 22.11.08 - klo:15:22 »
hm suonee anteeksi pienet kirjoitusvirheet ja kirjaimen poisjäännin
hn paikalla pitää olle hän.
Minulla on viimeinensilmäpar menossa (lasien kanssa)i

hm

  • Vieras
Juttuja körteistä
« Vastaus #137 : 22.11.08 - klo:15:36 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivainen mato"
hm suonee anteeksi pienet kirjoitusvirheet ja kirjaimen poisjäännin
hn paikalla pitää olle hän.
Minulla on viimeinensilmäpar menossa (lasien kanssa)i


 :lol: Eipä haittoo yhtään.
Mukavia nuo pienet
virheet.

jUHOMA4

  • Vieras
Vaatimatonta
« Vastaus #138 : 24.11.08 - klo:13:57 »
Ylistaton "Komiaakirkkoa" saneerattiin melkokauavan sitten.
Saarnassaan pappi kiitteli hyvää saneeraustulostaja sanoi lopuksi. Tämä työ on tullut hyvin kalliiksi, mutta hän joka on sen tehnyt mahdolliseksi haluaa pysyä anonyyminä.
Silloin kirkon etupenkistä nousi seisomaan eräs körttiäijä ja sanoi:
Niin me olemme sen kirkkoherran kanssa tuumanneet  :!:    :D

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Juttuja körteistä
« Vastaus #139 : 26.11.08 - klo:21:38 »
Hei!

Eilen oli Tuulalla ja Yrjöllä seurat. Tupa täynnä, lähes viisikymmentä vaivattua. Minäkin menin sinne mukanani nippu Herättäjä-Yhdistyksen joululehtiä. Laitoin lehdet olohuoneen pianon päälle.
Seurat: Muutama hyvä puhe ja veisuuta. Ennen ja jälkeen kahvitarjoilu.

Tänään Tuula soitti ja kertoi merkillisistä katoamisista:
a) Yksi miesten lakki oli seurojen jälkeen hukassa. Seurataloon oli jäänyt kuitenkin yksi lakki. Tuula soitteli kaikki miehet läpi ja kyseli: "Vaihtuiko lakki?"
b) Liisa oli tuonut Tuulalle ja Yrjölle pikku lahjaksi kynttilöitä. Kiireessä Tuula oli laittanut ne pianon päälle. Tänään Tuula ja Yrjö niitä koko päivän olivat etsineet löytymättä. Ei niitä ollut minun joululehtikassissakaan.

- Lakki löytyi Tuulan soittojen perusteella.
- Yrjö soitti nyt illalla ja arveli: "Ehkä joku luuli, että pianon päällä olevia kynttilöitä saa ottaa mukansa, kun minä kaikille olin kertonut, että pianon päällä on Herättäjän Talvikynttilöitä vitosella!"

Tuli mieleen pikkupoika-ajat, jolloin isä usutti minut kylille ja ihmisten oville myymään Herättäjän Talvikynttilöitä. Körttikodeissa se ostettiin heti - ehkä sitä oli jo odotettu! Joissakin kodeissa, joissa asia oli vieraampi, emmittiin ja selitettiin: "Meillä on jo aivan riittävästi kynttilöitä jouluksi!"

muistelee Mauno

jUHOMA4

  • Vieras
Muistoja
« Vastaus #140 : 08.12.08 - klo:16:04 »
Näin Joulun alla tulee mieleeni tätini Sanna Kitinoja.  Hän sanoi usein rukoilevansa: Sitten kun kuolen toivon , että joku jäisi kaipaamaan, eikä vain sanoisi: hyvä kun pääsi pois.
Viimeiset kaksi elinvuottaan Hän vietti sairaalan vuodeosastolla, eikä viimeisien kuukausien aikana tuntenut enää lähimpiä omaisiakaan.   :?:

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Juttuja körteistä
« Vastaus #141 : 16.03.09 - klo:14:49 »
Kalistaja:

  Muistakaamme ( tässäkin) virren siru ( joka unohtuu minulta turhan usein ) : "Pois ota mestarointi, ja tuomitseva sointi..." :wink:[/quote]
----------------------------------------------------------------------------
Mummoni kertomana:
Kirkkoherra Aarre Pyy lopetti hyvin onnistuneen kirkkoneuvoston kokouksen.  Silloin eräs opettaja aloitti virren:
" On meillä aarre verraton, se kalliimpi on kultaa ".. siinä kohdassa Aarre Pyy purskahti komeaan nauruunsa ja kaikki yhtyivät siihen.
Kokous päättyi iloisesti.    :D



* 21.3.09. 10 sivua täynnä, ketju lukkoon. Jatketaan uudessa. *