Kirjoittaja Aihe: Mjtä ihmeitä olet kokenut JUMALAN toimiessa elämässäsi ajan ja onnen vaihtelussa  (Luettu 9935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Minusta meidän koko elämämme kaikkine koukeroineen on Jumalan ihme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Nuoren seurakunnan veisuissa on kaunis laulu...en muista onko nimi "Jumalan ihme", laulun sanat ainakin
kertovat tästä...
Martan kastepappi lauloi tämän yksin kastetilaisuudessa...
Martan äiti ja kummitädit lauloivat tämän Martan 1 v synttäreillä...
Odotan ja toivon että pappa kutsutaan mukaan laulamaan 2 v synttäreillä... :'( :eusa_angel: :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Nuoren seurakunnan veisuissa on kaunis laulu...en muista onko nimi "Jumalan ihme", laulun sanat ainakin
kertovat tästä...
Martan kastepappi lauloi tämän yksin kastetilaisuudessa...
Martan äiti ja kummitädit lauloivat tämän Martan 1 v synttäreillä...
Odotan ja toivon että pappa kutsutaan mukaan laulamaan 2 v synttäreillä... :'( :eusa_angel: :eusa_pray:


Joko se sinun pieni Marttasi on pian kaksivuotias ?  Omieni iät kyllä vielä muistan, mutta vuosien vierintä on ihmeen nopeaa. Lapset kasvavat, nuoret varttuvat ja keski-ikäiset käyvät kohti vanhuutta.

Miksi et yhtynyt lauluun ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Kiitos kysymästä  :eusa_angel:
Martta on viikon päästä 1v 6 kk....että vielä on aikaa...
Lauluun teki tosiaan mieli yhtyä, mutta olin liian kaukana laulukirjasta sillä hetkellä...
Sinänsä aivan hieno homma tuo laulaminen, Martan äiti sanoi että tavoitteena että se laulettaisiin
Martan synttäreillä rippijuhliin asti...

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vastoinkäymisten kuuluisi kasvattaa, vaikka joskus ne tekevät katkeraksi.
Toisaalta elämääni on siunaantunut niin paljon hyvää, josta kiittää saa myös Luojaansa.
Myöskään avunsaamisen kokemus on niin eheyttävä että sekään ei ole itsestään selvää.
Saa olla myös kiitollinen kun on itse osannut joskus vertaisryhmissään lohduttaa toista tai sitten auttaa kaveria. :023:
Elämä on kemiaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Minusta meidän koko elämämme kaikkine koukeroineen on Jumalan ihme.

Olen samaa mieltä.
Lapsen syntymä ja kasvu, ihmettä kerrakseen.
Aikuistuminen, itsenäistyminen vanhemmistaan, oman elämän alkaminen muualla kuin kotona, opiskelut, työn saanti, puolison löytyminen...

Ja koko ihminen on ihmeellinen anatomioineen, psyykeineen, psykososiaalisine juttuineen kaikkineen.

Elimistön toimiminen...sitten voi tulla jotain ettei toimi, silloin monesti varmaan havahtuu että mitä tämä elämä onkaan.

Elämä on lahja.
Jumalan armo on lahjaa.
Ja ihmettä.

Luomakunta kaikkineen on ihmeellinen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
AKUANKKA313, puhut asiaa.  :eusa_angel:

Taivaan Isän hyvyyttä ja siunausta sinun elämääsi.
Ja arkipäivän ihmeitä.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Kiitos,  Malla.
Elämä voi olla antoisaa, vaikka se olisi erilaista.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
KYLLÄ ON MAHOTON IHME!!!!

Jumalan tervettä ja kaunista kevään alkua :kahvi:

Jumalan ihme on sekin kun julkijumalattomasta ja syntielämää viettäneestä ihmisestä tulee Jumalan Armosta uskovainen ja Kristitty. Tiedän sellaisia olevan joukossamme jotka ovat saaneet kokea uudestisyntymisen ARMOLAHJAN. :icon_eek:

Jeesus on Herra ja minä olen vaivainen syntinen, mutta Armahdettu syntinen. :107:

Rukoilkaamme toistemme puolesta ja ihmisen puolesta jolla ei vielä ole elävää uskoa sydämmessään. Jokainen tuntee ainakin yhden veljen tai sisaren jolla myös on katoamaton sielu. :eusa_pray: :icon_rolleyes:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Kiitos,  Malla.
Elämä voi olla antoisaa, vaikka se olisi erilaista.

<3

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Joku on kiteyttänyt näinkin:

Rukous on rakkautta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Tuntuu usein ihan hämmentävältä, miten paljon ihmeitä ja johdatusta elämään voi mahtua.
Jopa epäreilulta; miksi minä saan kaiken kuin tarjottimelta ja jonkun toisen elämä on täynnä vastoinkäymisiä?
Vedin johtopäätökset, että kun kaikki on hyvin, minulla on voimia jaettavaksi myös muille. Kun ei itse tunne uupumusta, tulee ihan vahingossa tehtyä asioita, joista onkin toiselle suuri apu.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olen kieroutunut ja ahdistunut körttiläinen. Menen pakoon kun Jumppu tulee paikalle. Jos Hän huomaa minut niin Hän kaataa minulle kärsimyksiä ja ahistuksia. Ristiriitaista on se, että minä sanon julkisesti Jumpun olevan rakkaus. Hän on aina hyvällä tuulella.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Samoin kokemuksin, ja silti, haluan sanoa että; Ketä Jumala rakastaa, sitä hän myös kurittaa. Paradoksi tämä elämä on. Kuitenkin on elää näinkin kauan, uskaltaa sanoa, että voittopalkinto on odottamassa niitä jotka jaksavat maaliin saakka.
Jo tämä jaksaminen on ihme.
Loppumatkalla alkaa riisuminen, sitten on kevyempää, juhani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Kiitos Riitta-mummi (isosisko)!
wilhelmi niskasen jäljillä