Kirjoittaja Aihe: Kuka pääsee taivaaseen?  (Luettu 40342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #30 : 21.11.06 - klo:11:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse ajattelen niin, että vastasyntynytkin on pakosta perisynnin alainen (muutoinhan hän ei kuolisi koskaan!), mutta hän ei ole vielä eksynyt tämän maailman syntiin. Sitä me olemme kaikki tehneet yllin kyllin. Tavallaan vastasyntynyt on siis vähän puhtoisempi, kuin me muut, kun hänellä on "vain" perisynti kontollaan, jos näin voi sanoa.


Samaa mieltä. Eihän Jeesuksen ylösnousemus meitä synnittömäks teheny vaan antoo ne anteeksi.

Musta olis kiva joskus isona lähtiä lähetiksi. Mutta en varmasti mitään Raamatulla päähän hakkaamista. Vaan semmosta hommaa mihin mua tarvitaan. Niinku vaikka parhaillaan kerään rahaa kaivoon (näitä kirkon ulkomaanavun juttuja), enää tonni puuttuu :idea:  ja muutaki auttamista. Semmosta mihinkä mua tarvitaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

uskova

  • Vieras
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #31 : 22.11.06 - klo:14:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse ajattelen niin, että vastasyntynytkin on pakosta perisynnin alainen (muutoinhan hän ei kuolisi koskaan!), mutta hän ei ole vielä eksynyt tämän maailman syntiin. Sitä me olemme kaikki tehneet yllin kyllin. Tavallaan vastasyntynyt on siis vähän puhtoisempi, kuin me muut, kun hänellä on "vain" perisynti kontollaan, jos näin voi sanoa.


Samaa mieltä. Eihän Jeesuksen ylösnousemus meitä synnittömäks teheny vaan antoo ne anteeksi.

Musta olis kiva joskus isona lähtiä lähetiksi. Mutta en varmasti mitään Raamatulla päähän hakkaamista. Vaan semmosta hommaa mihin mua tarvitaan. Niinku vaikka parhaillaan kerään rahaa kaivoon (näitä kirkon ulkomaanavun juttuja), enää tonni puuttuu :idea:  ja muutaki auttamista. Semmosta mihinkä mua tarvitaan.


Eikö Jumala vihaa syntiä? Onhan Hän voimallinen poistamaan synnit meistä, ja halukaskin.

Lainaus
1.Korinttolaiskirje:
7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.


Eli perisynti katkeaa kun uskoo Jeesukseen, raamatun ilmoittamalla tavalla :) Eli jos toinen vanhemmista on uskova, on lapsikin pyhä, puhdas. Ei ole enää saastainen.

Lainaus
Hesekiel:
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


Tässäkin lukee, että Jumala vaikuttaa meissä tottelevaisuuden :)

Jopa vanhassa liitossa puhdistuttiin synnistä:

Lainaus
3.Mooseksen kirja:
16:30 Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistamiseksenne; kaikista synneistänne te tulette puhtaiksi Herran edessä.


Eikö paljon ennemmin uudessa liitossa, kun meidän puolestamme on uhrattu täydellinen uhri?

Lainaus
Hebrealaiskirje:
1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.


En voi sanoa, että tietäisin miten asia on 100%, mutta uskon henkilökohtaisesti mitä raamattu sanoo.

Lisäys: yritän olla vähemmän julistavalla tavalla täällä kirjoituksissa mukana, vaikka se sotii luontoani vastaan. Koetan esittää asiani "omina mielipiteinäni" ja niin, miten uskon enkä ehdottomina totuuksina vaikka pidänkin niitä sellaisina ;)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #32 : 22.11.06 - klo:16:25 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse ajattelen niin, että vastasyntynytkin on pakosta perisynnin alainen (muutoinhan hän ei kuolisi koskaan!), mutta hän ei ole vielä eksynyt tämän maailman syntiin. Sitä me olemme kaikki tehneet yllin kyllin. Tavallaan vastasyntynyt on siis vähän puhtoisempi, kuin me muut, kun hänellä on "vain" perisynti kontollaan, jos näin voi sanoa.


Samaa mieltä. Eihän Jeesuksen ylösnousemus meitä synnittömäks teheny vaan antoo ne anteeksi.


Eikö Jumala vihaa syntiä? Onhan Hän voimallinen poistamaan synnit meistä, ja halukaskin.

Hetkinen.. Rippikoulussa opetetaan, että synti on ihmisen vieraantumista Jumalasta. Ja että Jeesus on sovittanut meidän synnit, ei poistanut niitä. Jos vaikka minä mottaisin veljeäni päin näköä ja se antais mulle anteeksi niin ei kai se anteeksiantaminen sitä meinaa että mää en oo sitä sitte ikinä lyönykkään...? Tuosta sun tekstistä saa sen kuvan että just sitä se tarkottaa. Sori  :roll:  mä en vaan ymmärrä sua. Sulla on kuitenki joku erittäin viisas pointti nuissa sun jutuissa mitä tämmönen yksinkertanen likka ei ymmärrä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

uskova

  • Vieras
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #33 : 22.11.06 - klo:16:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse ajattelen niin, että vastasyntynytkin on pakosta perisynnin alainen (muutoinhan hän ei kuolisi koskaan!), mutta hän ei ole vielä eksynyt tämän maailman syntiin. Sitä me olemme kaikki tehneet yllin kyllin. Tavallaan vastasyntynyt on siis vähän puhtoisempi, kuin me muut, kun hänellä on "vain" perisynti kontollaan, jos näin voi sanoa.


Samaa mieltä. Eihän Jeesuksen ylösnousemus meitä synnittömäks teheny vaan antoo ne anteeksi.


Eikö Jumala vihaa syntiä? Onhan Hän voimallinen poistamaan synnit meistä, ja halukaskin.

Hetkinen.. Rippikoulussa opetetaan, että synti on ihmisen vieraantumista Jumalasta. Ja että Jeesus on sovittanut meidän synnit, ei poistanut niitä. Jos vaikka minä mottaisin veljeäni päin näköä ja se antais mulle anteeksi niin ei kai se anteeksiantaminen sitä meinaa että mää en oo sitä sitte ikinä lyönykkään...? Tuosta sun tekstistä saa sen kuvan että just sitä se tarkottaa. Sori  :roll:  mä en vaan ymmärrä sua. Sulla on kuitenki joku erittäin viisas pointti nuissa sun jutuissa mitä tämmönen yksinkertanen likka ei ymmärrä.


Anteeksiantaminen, jonka Jumala tekee, on täydellinen :) Hän ei rankaise tuosta synnistä eikä muistuta.

Synnin poistamisella meinaan sitä, ettei tehdyillä ja anteeksiannetuilla synneillä ole enää valtaa sinuun, niillä ei ole seurausta. Jeesuksen tähden. Myöskään sukusi synneillä ei ole mitään valtaa sinuun, eikä niillä ole seurausta.

Sanoohan raamattu: "Minä kostan isien teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen". Siitä lähtien, kun uskoo Jeesukseen vapahtajanaan, tuo ei enää pidä paikkaansa uskovan eikä hänen jälkeläistensä kohdalla. Jokainen kärsii vain omista synneistään, koska Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus on katkaissut ikeen. Myös nuo omatkin synnit on poispyyhitty kun ne tunnustetaan ja ne hylätään, eikä niistä enää ole seurausta. Vaikkei kaikkia tekemiään syntejä muistakaan, ei sen väliä koska Jumala on armollinen, ja auttaa muistamaan jos on tarve. Jos ei, eivät ne enää tule mieleen.

Jeesus on nimittäin kärsinyt kaikki synnin seuraukset ruumiissaan ja sielussaan

Lainaus
2.Korinttolaiskirje:
5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.


Jeesus tehtiin synniksi. Me Hänessä olemme Jumalan vanhurskaus. Jeesus teki vaihtokaupan. Hän tuli meidän synniksemme jotta voisimme tulla Hänen vanhurskaudekseen.

Kannattaa lukea hyvä kirja, Karl Heinz Knöppel - Unohdettu armo. Se on erittäin hyvä ja varmaan tyyliltään sopivampi körttiläiseen näkemykseen. Henkilökohtaisesti tykkäsin tuosta kirjasta, oli erittäin hyvä vaikka olikin ns. kuivaa tekstiä.

Synti vieraannuttaa ihmisen Jumalasta. Se on jotain sellaista, että rikkoo Hänen käskyjään. Hän ei ole antanut käskyjä siksi, että haluaisi pomottaa tai olla tiukka Jumala vaan siksi että meillä olisi hyvä olla :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #34 : 22.11.06 - klo:21:38 »
Jo kauan sitten hoksasin, että 'synnin palkka on kuolema' voidaan ymmärtää synnin määritelmäksi pikemmin kuin rangaistuksella uhkaamiseksi. Siis: Syntiä on se, mikä saa aikaan kuoleman.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #35 : 23.11.06 - klo:01:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Jo kauan sitten hoksasin, että 'synnin palkka on kuolema' voidaan ymmärtää synnin määritelmäksi pikemmin kuin rangaistuksella uhkaamiseksi. Siis: Syntiä on se, mikä saa aikaan kuoleman.


Ajatellanpa hetki käänteisesti...
Jos synti on se, mikä saa aikaan kuolemaa, voidaan ajatella, että se, mikä saa aikaan elämää, ei ole syntiä.

No, jos synti erottaa meidät Jumalasta, niin eikös elämää ylläpitävien ja sitä luovien tekojen tekeminen vie meitä lähemmäksi Häntä?

Nyt pitäisi vain päästä johonkin päätelmään siitä mikä on elämää ylläpitävää ja mikä elämää tuhoavaa?

Taitaa ratkaisu päivän polttavaan kysymykseen löytyä rakkaasta Kirjastamme. Tai no jos ei ratkaisu, niin ainakin ilmainen vinkki.

( Luuk. 10:27-28 )

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #36 : 23.11.06 - klo:14:19 »
Kannaatko taivaaseenpääsemistä pohtia? Eikö kannattaisi pohtia hyvää elämää? Taivaaseenpääseminen ei kerta kaikkiaan ole meidän vallassamme.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #37 : 23.11.06 - klo:14:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Kannaatko taivaaseenpääsemistä pohtia? Eikö kannattaisi pohtia hyvää elämää? Taivaaseenpääseminen ei kerta kaikkiaan ole meidän vallassamme.

Huu, pelottavaa :shock:  Just tällä tavalla puhutaan herännäisyydestä siinä uskonnonkirjassa mikä meillä oli kasiluokalla.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #38 : 23.11.06 - klo:14:50 »
Herran pelko on viisauden alku. Ei tarvitse mitään muuta pelätäkään.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #39 : 23.11.06 - klo:14:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Kannaatko taivaaseenpääsemistä pohtia? Eikö kannattaisi pohtia hyvää elämää? Taivaaseenpääseminen ei kerta kaikkiaan ole meidän vallassamme.


Totta, totta..
vaikka lopullinen tuomio taivaan portilla on meidän valtapiirimme ulottumattomissa, on hyvän elämän pohtiminen ja taivaspaikan ikövöiminen nähdäkseni kuitenkin yhteydessä toisiinsa.

Jos ei pohdita taivaaseenpääsemistä, ei myöskään tule mietittyä miten elää, jotta voitaisiin saada lupa edes taivaanaidanraosta kurkistamiseen.

Taivaskaipuuseen ei kuitenkaan kannata jäädä kylpemään.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #40 : 23.11.06 - klo:15:04 »
Lainaus
Jos ei pohdita taivaaseenpääsemistä, ei myöskään tule mietittyä miten elää, jotta voitaisiin saada lupa edes taivaanaidanraosta kurkistamiseen.


Monet ovat kristittyjä taivaspaikan takia. Ja taivaasta aletaan puhua, kun elämä alkaa olla lopuillaan.

Elämä on kuitenkin elettävä. Elämän kautta päästään, jos päästään, taivaaseen. En käyttäisi taivasta oikeastaan vertauskuvanakaan. Siitä syntyy tunnelma, että siirtyisimme todellakin jonnekin taivaisiin ja että valkeapartainen ja pitkätukkainen ukko ottaa meidän portilla vastaan. Minusta parempi termi olisi: Päästä Jumalan luo.
Acta, non verba.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #41 : 23.11.06 - klo:15:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Monet ovat kristittyjä taivaspaikan takia. Ja taivaasta aletaan puhua, kun elämä alkaa olla lopuillaan.


Siksi taivaaseenpääsyä tai Jumalan luo pääsemistä kannattaa pohtia jo nyt eikä sitten dialyysissä 60 vuoden päästä.   :roll:

Että syntyisi ihmisessä aito halu elää elämänsä täysillä tehden ratkaisuja taipaleella niin itsensä kuin lähimmäisensäkin hyväksi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #42 : 23.11.06 - klo:16:52 »
Miten olisi näkökulman vaihdos? Kuka välttää kadotuksen? Helvetnpelolla ja helvetillä pelottelulla on myös pitkät ja kunniattomat perinteensä. Kylliäinenkin saattaisi kuulostaa vähemmän kerettiläiseltä, jos kirjoittaisi aiheesta 'kukaan ei joudu hornan kattilaan'.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #43 : 23.11.06 - klo:19:12 »
Voi kunpa saisi edes hetkeksi istua kattilan reunalle jäähylle.  :oops:

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Kuka pääsee taivaaseen?
« Vastaus #44 : 23.11.06 - klo:19:20 »
Kaikki joutuvat helvettiin, jos se ihmisestä riippuu lainkaan.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)