Kirjoittaja Aihe: Olittekos herättäjäjuhlilla?  (Luettu 9015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« : 14.07.05 - klo:14:57 »
Elikkä niin, kukas teistä oli Saarijärvellä? Millaiset on mietteet juhlista?

Minä olin seurakoirien kanssa. Kuuma oli ja iho paloi, mutta muuten oli hyvä olla. Olisin vielä toiset kaksi päivää viihtynyt seurapenkissä. Puheet oli hyviä ja virret niinikään, tottakai. Seurakoiratkin tapasivat paljon toisia seurakoiria, tulipa vastaan ilahduttavan monta rotukaveriakin.  :) Meille juhlat olivat siis hyvin onnistuneet. Ainoa miinuspuoli oli se, että juhlapaikalle oli liian vähän opasteita, jos sinne lähti kävellen leiripaikalta.

Ensi kesänä ehdottomasti Ylivieskaan, jos hengissä ja terveenä ollaan!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #1 : 19.07.05 - klo:11:24 »
Hep! Olin paikalla ja myin körttipastilleja kamalassa helteessä.

Ylivieskaan 30 kilometriä matkaa että ei ainakaan mitään matkarasitteita :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sini

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #2 : 19.07.05 - klo:19:52 »
Hei,

Olin herättäjäjuhlilla ja ostin körttipastilleja. Mahtavat juhlat helteestä huolimatta...

T: Sini. :arrow:

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #3 : 20.07.05 - klo:11:46 »
Kyllä, joka päivä myytiin 4 tuntia körttipastilleita Eevin kanssa, ja Anna-Reetan. Meidät ehkä kuuli :)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
kyllä
« Vastaus #4 : 20.07.05 - klo:17:38 »
Olimme kuten edellisilläkin Saarijärven juhlilla. Joku körttipastillikuoro kyllä kuului ja laulun kunniaksi ostimme pussin. Ilman sitä emme olisi ostaneet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Hölkänen

  • Vieras
Vielä jaksan toivoa
« Vastaus #5 : 20.07.05 - klo:19:56 »
Olin kolmatta kertaa. Vesi ja aurinkovoide virtasivat jälleen, mutta aina vain tuntuu paremmalta olla ja veisata ystäväkansan kanssa ja kuunnella rehellistä, sydämeenkäyvää sanaa. Ostin kaksi pussia pastilleja. Enää pitäisi oppia syömään ne purematta.  :?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #6 : 21.07.05 - klo:20:24 »
Meillä oli hyvä mainoslauluki:

Muumit ne pastilleja
ostavat; osta myös sinäkin!
Muumit ne sanovat näin:
"Pastillit ovat maistuvia!"

Ja meillä oli omat hienot rytmityksetki siihen  :D  mut sitten tuli mieleen se muumijuttu missä niitä luultiin virtahevoiksi ja päätettiin vaihtaa se "Muumit" siinä "Körtit" ettei ihmiset luulis että ne lihottaa.

Ja tuo laulu oli Muumipeikko ja pyrstötähti -elokuvasta ja menee oikeesti jotensakki näin:

Muumit ja muumien maa
jokainen tuntee ja odottaa
muumit ja muumien maa
vie maailman lapset seikkailemaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #7 : 22.07.05 - klo:00:06 »
Kylläpä kyllä, juhlilla olin, ne oli 24. juhlat mulle. Oli hienoa, mulle juhlien kohokohta oli kyllä oikeasti meidän kuoron 70-vuotisjuhlakonsertti (saako näin kehua ;)), oliko kukaan kuuntelemassa? Vuoroveisuissa myös esilaulamassa, opiskelijakojulla Tuomaksen kanssa myymässä paitoja ja lehtiä, seuroissa, Aholansaari Sinfoniettan konsertissa. Oli aivan ihanat juhlat, helle kruunasi tunnelman ja ystävien kanssa oli hyvä olla. Kaisa H:n puhe iltaseuroissa oli läheisin. Oli ihana herätä virrenveisuuseen aamulla (paitsi että la-aamuna kyllä heräsin meidän kuoron "Ah herää sydämeni"-biisiin, joka tuli kajareista!). Kyllä Herikset on vaan kesän kohokohta!

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #8 : 29.07.05 - klo:10:33 »
Tottakai. Ja ihka uuden pennun kanssa. Oli ihanaa! Mekin oltais vielä jatkettu juhlimista pari päivää. Haikea olo tuli päätösseurojen aikana. "Ohi on ja seuraavan kerran taas vuoden päästä" - tuntuu pitkältä ajalta, mutta niinhän tuo aika on varsin kuluvaista.

Piispan raamattutunti oli hyvä. Ja ilokseni huomasin, että puheet voi lukea netistäkin ja kuviakin jo löytyy. Aika makeeta!  :D

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #9 : 30.07.05 - klo:14:35 »
En ollut, koska piti seuraavana maanantaina lähteä inttiin ja halusin valmistautua siihen.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
HERÄTTÄJÄJUHLILLA
« Vastaus #10 : 14.10.06 - klo:14:20 »
Teknis-taloudellisista syistä käyn- pyrin käymään- herättäjäjuhlilla vain silloin kun ne ovat joko Etelä-Suomessa tai Etelä-Pohjanmaalla. Muassani on usein ollut muutama ortodoksi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olittekos herättäjäjuhlilla?
« Vastaus #11 : 14.10.06 - klo:22:20 »
Kalistajalle sanoisin, että ylemmältä taholta miten minä vietän juhlat. :wink:ortodokseja minä näin Ylivieskan juhlilla. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä